Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2004, 09:04
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik vond dit wel een goede vraag, ik heb net een topic gelezen waarin gevraagd werd hoe ver je vriend(in) mag gaan met drugs.

Stel; je vriend is zwaar verslaafd aan drugs, wat zou jij doen? hem verlaten, hem helpen of?..

ik kwam net op die vraag, ben beniewd..

ikzelf zou er goed met hem over praten en hem proberen te helpen! tot zover hij dat ook wilt, anders hoeft het van mij niet meer!
Oud 28-07-2004, 09:07
Gothic
Gothic is offline
Als hij geen hulp wil zoeken, zou ik hem verlaten. Maar ik zou uberhaupt nooit in een relatie kunnen zitten, als m'n vriend drugs gebruikt.
Oud 28-07-2004, 09:16
Verwijderd
Ik vind de topic niet helemaal duidelijk...gaat het er om of je iets begint met iemand die verslaafd is of gaat het er om wat je zou doen als degene met wie je een relatie hebt verslaafd raakt? En gaat het alleen maar om het verslaafd zijn of ook om de andere dingen die dat met zich mee brengt (andere verslaafden over de vloer, geld stelen, enz.)?

Ik zou nooit iets beginnen met iemand die aan de drugs is. Maar stel dat mijn huidige vriend verslaafd zou raken, dan zou ik hem helpen (met afkicken en een nieuw leven opbouwen ed) en ik denk dat ik daar vrij ver in zou gaan. Maar goed, hem kennende geloof ik eigenlijk niet dat hij ooit verslaafd zal raken aan iets als drugs.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:18
Marcade
Marcade is offline
Zoveel keus lijkt me dat er niet is? Ik denk dat er weinig mensen anders over denken?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 28-07-2004 @ 10:18 :
Zoveel keus lijkt me dat er niet is? Ik denk dat er weinig mensen anders over denken?
Er is iig de keus tussen verlaten of helpen.
Waar anders over denken?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 09:26
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-07-2004 @ 10:23 :
Er is iig de keus tussen verlaten of helpen.
Waar anders over denken?
Ik denk niet dat er veel mensen anders denken dan jij, Gothic en J-tjuh .. maar ja we zullen zien.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 10:26
Verwijderd
Citaat:
J-tjuh schreef op 28-07-2004 @ 10:04 :

ikzelf zou er goed met hem over praten en hem proberen te helpen! tot zover hij dat ook wilt, anders hoeft het van mij niet meer!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 10:34
Verwijderd
Als hij al verslaafd zou zijn, dan zou hij mijn vriend niet worden, ik zie mezelf nog echt niet verliefd worden op een of andere junk.

En als de verslaving zou ontstaan tijdens de relatie, nou ehm, er zou geen zware verslaving ontstaan tijdens de relatie, want ik zou hem meteen al proberen te helpen met evt problemen waardoor het drugsgebruik ontstaat enzo en hem steunen om er zo gauw mogelijk mee op te houden, waardoor hij al er vanaf zijn lang en breed voordat er sprake is van een verslaving.
En als-ie die hulp en steun niet aanvaardt dan kan-ie oprotten, want wat moet ik nou met een vriend die niet eens mijn hulp en steun aanvaardt?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 10:43
Iduna
Iduna is offline
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal geen goede vraag
Ik zie mezelf sowieso niet een relatie hebben met iemand die verslaafd is aan drugs (alcoholist, harddrugsverslaafde of weet ik veel wat). Dus laat staan iemand die al zwaar verslaafd is of tijdens de relatie aan iets verslaafd raakt. Dat kan ik me nu gewoon totaal niet inbeelden.

In hoeverre helpt praten met diegene dan nog? Je kunt zo iemand alleen helpen als hij/zij zelf geholpen wil worden.. Het grootste gedeelte moet hij/zij toch zelf doen. Als diegene dat niet wil, dan houdt het op. Je moet ook een beetje aan jezelf denken..
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 10:51
annetjuh
annetjuh is offline
ik zou hem dumpen ben nog maar 17 dan ge ik me echt niet zo aan iemand hechten.
als we getrouwd waren ofzo dan zal ik hem helpen maar nu no way hij moet het toch zelf doen en wie ben ik om te vertellen wat hij moet doen.
Als hij z'n leven kapot wil maken moet hij dat weten daar hou ik mij er liever buiten!
Oud 28-07-2004, 12:15
Verwijderd
Ligt eraan welke drugs.

Ik ben behoorlijk verslaafd aan cafeïne, maar ik zie dit niet zo'n probleem opleveren voor mijn relatie.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 12:15
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-07-2004 @ 10:16 :

Ik zou nooit iets beginnen met iemand die aan de drugs is. Maar stel dat mijn huidige vriend verslaafd zou raken, dan zou ik hem helpen (met afkicken en een nieuw leven opbouwen ed) en ik denk dat ik daar vrij ver in zou gaan. Maar goed, hem kennende geloof ik eigenlijk niet dat hij ooit verslaafd zal raken aan iets als drugs.
Dat. En ik zou als ik zie aankomen dat hij verslaafd gaat raken hem er dan al vanaf proberen te helpen.
Maar als hij (mijn) hulp echt niet wil, zal ik toch de relatie beëindigen want ik wil er niet zelf ook in meegesleept worden. En aan een vriend die non-stop van de kaart is heb ik ook niks, dus als er geen uitzicht op verbetering is, maak ik het uit. Al zou ik hem dan nog steeds wel willen helpen, mocht hij dat opeens toch willen.
Oud 28-07-2004, 13:16
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-07-2004 @ 10:07 :
Als hij geen hulp wil zoeken, zou ik hem verlaten. Maar ik zou uberhaupt nooit in een relatie kunnen zitten, als m'n vriend drugs gebruikt.
Oud 28-07-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Drugs in de zin van harddrugs e.d. dan. Mn vriend is verslaafd aan koffie maar dat levert geen problemen op dus dat mag ie doen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-07-2004 @ 16:11 :
Drugs in de zin van harddrugs e.d. dan. Mn vriend is verslaafd aan koffie maar dat levert geen problemen op dus dat mag ie doen.
Geloof me, als je zoals ik ooit geprobeerd hebt om honderd koppen koffie te drinken dan wéét je dat je daar best problematisch aan verslaafd kunt zijn en het je in je functioneren kan belemmeren.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 15:17
rubenrtv
rubenrtv is offline
Proberen te helpen, als diegene niet meewerkt het uitmaken
Oud 28-07-2004, 15:32
filia dei
filia dei is offline
Ik zou hem proberen te stimuleren om af te kicken en ermee te stoppen. Maar wil hij geen moeite voor mij doen dan zoekt ie het maar uit!
Oud 28-07-2004, 19:31
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als ze zich niet wil laten helpen, dan ermee kappen.
Oud 28-07-2004, 21:25
miro
miro is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:14
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2004 @ 16:13 :
Geloof me, als je zoals ik ooit geprobeerd hebt om honderd koppen koffie te drinken dan wéét je dat je daar best problematisch aan verslaafd kunt zijn en het je in je functioneren kan belemmeren.
Nou, hij is nou ook weer niet dusdanig verslaafd maar wat jij zegt geloof ik graag
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:45
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-07-2004 @ 10:16 :
Ik vind de topic niet helemaal duidelijk...gaat het er om of je iets begint met iemand die verslaafd is of gaat het er om wat je zou doen als degene met wie je een relatie hebt verslaafd raakt? En gaat het alleen maar om het verslaafd zijn of ook om de andere dingen die dat met zich mee brengt (andere verslaafden over de vloer, geld stelen, enz.)?
ik bedoelde dat je met diegene al een relatie hebt..,
Oud 29-07-2004, 11:52
Verwijderd
Als het midden in de relatie bekend word zou ik hem helpen
Maar als hij er zelf geen een fuck voor doet , zal ik hem verlaten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten