Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2004, 22:49
Eazy E
Eazy E is offline
Ik heb een tijdje last gehuid van puistjes, maar heb het nu amper meer, alleen soms nog wat kleine bultjes, maar nu ik weer de zon in ga, wordt het weer veel meer, echt irritant, ik denk dat de porien verstopt raken door de zonnebrandcreme en me huid word vetter door de zon en gaat heel erg glimmen.. weten jullie wat ik hier tegen kan doen? en is er niet speciale zonnebrandcreme ervoor?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:59
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Eazy E schreef op 30-07-2004 @ 23:49 :
Ik heb een tijdje last gehuid van puistjes, maar heb het nu amper meer, alleen soms nog wat kleine bultjes, maar nu ik weer de zon in ga, wordt het weer veel meer, echt irritant, ik denk dat de porien verstopt raken door de zonnebrandcreme en me huid word vetter door de zon en gaat heel erg glimmen.. weten jullie wat ik hier tegen kan doen? en is er niet speciale zonnebrandcreme ervoor?
Je gezicht goed reinigen, minder zonnen en veel fruit eten.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 04:08
Somebody Special
Somebody Special is offline
Op de een of andere manier heb ik ook ontzettend last van bultjes door de zon, gelukkig alleen op mijn voorhoofd.
Ik heb altijd wel hier en daar een puistje op mijn voorhoofd (=nog al vet) maar sinds de eerste zonnestralen dit jaar zit mijn voorhoofd telkens als ik in de zon geweest ben weer helemaal onder de bultjes.
Ik heb echter niet het idee dat dit puistjes zijn, het lijkt mer op talg, maar of dit kan weet ik niet.

Ik gebruik trouwens geen zonnebrandcreme.
Oud 31-07-2004, 08:11
Maarten
Maarten is offline
Als het echt erg is zou ik naar de huidarts gaan. Er zijn ook infecties door gistcellen en die lijken zeer sterk op puistjes. Die gistcellen die vermenigvuldigen vooral nadat je in de zon gezeten hebt en dat komt omdat er dan door UV-straling veel eilandjes van Langerhans vernietigt zijn en die nog gerepareerd moeten worden.

Dit is wat de huidarts mij verteld destijds... en het was echt het ergst bij mij op m'n rug als ik in de zon had gelegen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 14:06
Eazy E
Eazy E is offline
nou minder zonnen gaat niet echt, want ik ben wezen surfen in frankrijk, dan kan je de zon natuurlijk niet vermijden, en maandag ga ik weer op vakantie, dan kan ik ook niet in de tent blijven.
als ik geen zonnebrandcreme gebruik verbrand me gezicht sowieso, dus dat moet ook wel..
en ik reinig me huid elke avond en ochtend, sochtends ziet het er ook nog mooi uit, maar loop van de dag word t steeds erger weer, bultjes en heel erg glim.. maarja das de volgende ochtend wel weer weg, maar begint dan telkens weer, das niet fijn.. naja zal er wel bij horen.. denk niet dat het zo'n infectie was, anders was t wel erger geweest denk ik
maar bedankt iig
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 23:05
p-chez
p-chez is offline
Is het niet gewoon een lichte vorm van zonneallergie? Dat veroorzaakt kleine, vaak jeukende bultjes. Is niks ernstigs, alleen heel vervelend.
Er zijn wel zalfjes e.d. die de gevolgen van zonneallergie grotendeels kunnen verhelpen.
Oud 01-08-2004, 08:41
Maarten
Maarten is offline
Eazy E: het hoeft niet erg te zijn. Het ziet er echt exact uit als jeugdpuistjes niemandz iet het verschil...

En het hoeven er niet veel te zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 17:04
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
p-chez schreef op 01-08-2004 @ 00:05 :
Is het niet gewoon een lichte vorm van zonneallergie? Dat veroorzaakt kleine, vaak jeukende bultjes. Is niks ernstigs, alleen heel vervelend.
Er zijn wel zalfjes e.d. die de gevolgen van zonneallergie grotendeels kunnen verhelpen.
Inderdaad, daar dacht ik zelf ook al aan. Heb er namelijk ook wel eens last van. Het hoeven niet gelijk opkomende puistjes ofzo te zijn.

Regels voor berichten