Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2003, 16:17
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Ik heb (alleen) op mn bovenarmen last van "zonne-allergie".
Er zitten allemaal van die kleine pukkeltjes; niet van die rooie puistjes, maar gewoon huidskleurige dingen. Normaal gesproken heb ik er geen last van, maar soms jeuken ze behoorlijk. Ik ga er dan aan krabben, waardoor ze nog erger gaan jeuken en mn huid helemaal rood wordt. Omdat ik ze bovendien ook behoorlijk lelijk vond (vind ) ben ik er mee naar de dokter geweest. Hij zei dat het zonneallergie was en dat ik eens een zonnebank-kuurtje moest proberen, dat scheen te helpen. Dit heb ik gedaan maar die stomme dingen zitten er nog steeds, terwijl ik ze weg wil hebben!
Kortom: heeft iemand van jullie dit misschien ook, of weet je iig iets wat ik er tegen kan doen dat wél helpt?

De dok. noemde het trouwens wel zo mooi zonne-allergie, maar ik heb er in de winter evenveel last van als in de zomer (swinters misschien wel meer dan zomers), dan gaat het toch niet meer om de zon? En dan zou het te verhelpen zijn met een zonnebankkuur Als ik dat zo hoor, lijkt de term zonne-allergie verkeerd gekozen (Of die dok. heeft het mis gehad bij mij )
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 16:22
ezzie
ezzie is offline
Mmmm dan heb jij wel een hele andere zonne-allergie als mij want ik heb het namelijk ook, maar als ik in de zon kom dan word me hele gezicht schraal en allemaal rode ruw plekken en me ogen gaan helemaal dicht zitten enzo dat doet echt keipijn, maar het ging over jou. Heb je al verschillende cremes uitgeprobeerd en anders misschien nog een keer naar de dokter en zeggen dat het niet heeft gewerkt en vraag dan zalf ofzo, want zonne-allergie is alleen in de zon dus midden in de winter vind ik het ene beetje vaag als jij het dan hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 16:30
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
ezzie schreef op 13-04-2003 @ 17:22:
Mmmm dan heb jij wel een hele andere zonne-allergie als mij want ik heb het namelijk ook, maar als ik in de zon kom dan word me hele gezicht schraal en allemaal rode ruw plekken en me ogen gaan helemaal dicht zitten enzo dat doet echt keipijn, maar het ging over jou. Heb je al verschillende cremes uitgeprobeerd en anders misschien nog een keer naar de dokter en zeggen dat het niet heeft gewerkt en vraag dan zalf ofzo, want zonne-allergie is alleen in de zon dus midden in de winter vind ik het ene beetje vaag als jij het dan hebt.
Mjah, dat dacht ik dus ook al. Mn tante (die is verpleegster) zei laatst dat het dan misschien wel warmtepukkeltjes waren ofzo Ik weet het ook niet, ga eerst wel nog een keer zon zonnebankkuurtje doen (bruineeenn ) en dan zie ik wel of het misschien minder wordt ofzo...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 16:32
Quiana
Quiana is offline
Hm, ik zou ook zonne-allergie hebben,
en dat waren allemaal kleine witte bultjes..
(maar dat had ik idd alleen als ik lang zonde,
dus dat zou heel goed kunnen)
Heb er een zalfje voor gekregen..
Oud 13-04-2003, 16:51
ezzie
ezzie is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 14-04-2003 @ 04:32:
Hm, ik zou ook zonne-allergie hebben,
en dat waren allemaal kleine witte bultjes..
(maar dat had ik idd alleen als ik lang zonde,
dus dat zou heel goed kunnen)
Heb er een zalfje voor gekregen..
Bij mij is het als ik eeen uurtje in de zon sta maar dan wel felle zon dan is het gelijk dat me hele gezicht pijn het trekt en het jeukt het is echt afschuwelijk, ik was op vakantie in zwitserland om te snowboarden/skieen en me hele gezicht zag er niet uit. Maar euhm probeer anders eerst nivea creme want die vind ik zelf heel fijn en werkt ook goed tegen alles dus misschien ook tegen die bultjes
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 14:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik heb ook hele andere zonneallergie dan. bij mij wordt mijn huid helemaal dik en rood en krijg ik allemaal van die rare vlekken. ze branden heel erg, net zoals t gewoon verbrand is, en het jeukt.
na een lange zonnebankkuur heb ik veel pijn geleden, maar dan is de allergie weg.

ik vraag me af of t bij jou wel zonneallergie is, zoals je zelf al zei. aangezien je het ook in de winter hebt. en dat heb ik dus niet. ik weet ook niet echt wat ik me bij die bultjes van je moet voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 16:10
ezzie
ezzie is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 15-04-2003 @ 02:57:
ik heb ook hele andere zonneallergie dan. bij mij wordt mijn huid helemaal dik en rood en krijg ik allemaal van die rare vlekken. ze branden heel erg, net zoals t gewoon verbrand is, en het jeukt.
na een lange zonnebankkuur heb ik veel pijn geleden, maar dan is de allergie weg.
Humz dat heb ik ook vet irri grrrr en nu speelt me hooikoorts ook weer eens op
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 08:03
Miss. Tandenborstel
Miss. Tandenborstel is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 14-04-2003 @ 15:57:

ik vraag me af of t bij jou wel zonneallergie is, zoals je zelf al zei. aangezien je het ook in de winter hebt. en dat heb ik dus niet. ik weet ook niet echt wat ik me bij die bultjes van je moet voorstellen.
Jah dat ga ik nu ook maar eens proberen.. Alles jeukt en is rood! Maar ik wil er toch wel graag vanaf.. Meer pilletjes eten dan maar
Oud 21-04-2003, 19:54
Verwijderd
ik heb ook zonneallergie, maarja, ik accepteer t maar (goh wat accepteer ik de laatste tijd veel van mijn lichaam... ben goed bezig)..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:28
Evil creature
Evil creature is offline
Ook ik heb zonne-allergie. Ik heb het opgelopen in Turkije waar ik zeer heftig verbrand was. Toen ik de zomer erna in de klas zat zaten mijn armen ineens vol met jeukende bultjes, dus ik dacht aan muggensteken (waar het behoorlijk veel op lijkt).

Ik denk niet dat een zonnenbank-kuur helpt. Ik denk zelfs dat het juist slecht voor je is. Je kunt beter naar de apotheek gaan en om tabletjes vragen. Deze gebruik je voordat je langdurig aan de zon wordt blootgesteld. Ik heb sinds het gebruik van dit medicijn nooit meer uitslag gehad.
Oud 23-04-2003, 08:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 22-04-2003 @ 22:28:
Ook ik heb zonne-allergie. Ik heb het opgelopen in Turkije waar ik zeer heftig verbrand was. Toen ik de zomer erna in de klas zat zaten mijn armen ineens vol met jeukende bultjes, dus ik dacht aan muggensteken (waar het behoorlijk veel op lijkt).

Ik denk niet dat een zonnenbank-kuur helpt. Ik denk zelfs dat het juist slecht voor je is. Je kunt beter naar de apotheek gaan en om tabletjes vragen. Deze gebruik je voordat je langdurig aan de zon wordt blootgesteld. Ik heb sinds het gebruik van dit medicijn nooit meer uitslag gehad.
ik heb net die zonnebankkuur gedaan en heb daarna al een aantal keer in de zon gezeten en geen van deze keren heb ik last gehad van mn allergie terwijl ik een hele erge vorm heb. hoezo t werkt niet? blijkbaar dus wel.
ik ben 6 keer onder de zonnebank geweest hiervoor. nu ga ik niet meer omdat te vaak onder de zonnebank inderdaad niet goed voor je is.
btw, ieder ander middeltje helpt niet echt optimaal, en de dokter weet al helemaal niets.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 12:26
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Cardiflor schijnt er tegen te helpen als je het eenmaal hebt...
Oud 23-04-2003, 19:54
kirsten
kirsten is offline
Join the club. Heb het ook, maar dan wel alleen in de zomer... Maar heb wel dezelfde soort als jij. Gewoon te lang in de zon zitten en je hebt het. Misschien dat je huid op je bovenarmen niet tegen de zon kan? (misschien een ietsje te tere huid daar?) Bij mij is het mettertijd geminderd (heb het nu nog alleen in zuiderse landen als ik heeeel lang in de zon zit zonder zonnecreme), misschien dat zo een zonnebankkuurtje dan kan helpen (kwestie van je huid wat resistenter te maken)... Mar als je het in de winter ook hebt lijkt die zonneallergie me nogal heel sterk... Moed ermee in elk geval.

En als niks helpt: zonnecreme smeren...
Oud 23-04-2003, 20:36
maysa
maysa is offline
ja heb ik ook rode bubbels op me onderarmen enzo
toen ik klein was nog de hele zomer met verbanden moetn rondlopen volg er een of andere homepatische kuur voor
en zonnebankkuur zo'n 5 keer
helpt wel goe
Oud 24-04-2003, 15:12
kittekous
kittekous is offline
ik heb precies hetzelfde als jij. ook op mijn boven armen en ook in de winter gaat het bij mij niet weg. alleen het jeukt niet zo heel erg verschrikkelijk bij mij......mijn nicht had het ook en die is ergewoon overheen gegroeid(ze is nu 18) ik heb ook een zonnebankkuurtje geprobeerd maar helpen deed het niet. in het begin vond ik het heel erg klote van die kleine bobbeltjes op me armen, maar nu kan het me niets meer schelen.
het enige wat je er misschien tegen kan doen is een zalfje gebruiken om de jeuk te verhelpen......

Regels voor berichten