Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2004, 16:16
Blondfun
Blondfun is offline
ik heb al bijna 8 maanden een heeel lief vriendje, en heb hem laatst 3 1/2 week niet gezien, omdat we beiden op vakantie waren. Ik had hem ook echt heel erg gemist, en was superblij dat ie terugkwam.
Alleen de eerste dag dat ik hem weer zag, vertelde hij me dat hij het anders wil binnen onze relatie: hij wil niet meer een filmpje kijken, of tv kijken, of gwn op bed liggen, want dat vind hij zo saai. Hij wil alleen maar actieve dingen doen vanaf nu. Ook wil hij liever mij 2 dagen niet zien en 1 dag iets actiefs doen dan 2 dagen elkaar zien maar een beetje tv kijken: hij vindt het gewoon ronduit stom...
Ik begrijp het heus wel: hij is immers altijd bordevol energie en houdt ongelovelijk veel van sporten. De sporten die hij doet zijn: tennis, honkbal en mountainbiken. Hij wil dus graag dat ik dat soort dingen ook met hem ga doen. Zelf hou ik er bepaald niet van en doe liever andere sporten zoals hockey.
Ik weet niet wat ik nu moet doen, hij begon helemaal in tranen: 'triest, dat we nieteens samen kunnen sporten...". Toen ik zei: nou dan begint het dus gewoon met elkaar minder zien kreeg ik zoiets van: "dat wil ik ook niet. Ik wil je niet niet zien, maar ook niet te vaak wel zien, want ik kan niet zonder je".

Ik weet helemaal niet meer wat te doen, wil best wat actiefs met hem doen, maar hij wil alleen zijn sporten doen, en dat wil ik gewoon niet.
Vandaag bijvoorbeeld, ik ben beetje ziek, besloten we koekjes te maken, zit ie mij compleet te irriteren en toen ik even op de bank lag begon hij me gewoon helemaal uit te lachen.
Ik begrijp het niet, vroeger deed hij dat nooit, dan was hij gewoon lief voor me.
Nu wil hij alles anders, wil hij alleen maar actieve dingen doen ( en anders mij niet zien). Ik begrijp opzich wel dat hij weleens wat actiefs wil doen, maar ik begrijp niet waarom hij verwacht dat ik ineens alles ga doen dat hij leuk vind puur voor hem?
Ik hou van hem, en wil hem ook echt niet kwijt... maar waarom doet hij dit? en wat moet ik er uit opmaken?
Alsjeblieft... ik weet het niet meer
Oud 28-07-2004, 16:47
Verwijderd
Ga voor een compromis; doe af en toe iets actiefs en af en toe een filmpje of iets dergelijks.
Je kan ook om en om iets actiefs kiezen; de ene keer samen tennissen, de andere keer samen klimmen... etc.

Mijn vriend is ook vrij actief, ik niet zo.. daarom gaat hij altijd iets actiefs doen, ik iets rustig en halverwege ontmoeten we elkaar doen. (Wanneer hij uitgeput is dus )
Je hoeft niet altijd alles samen te doen, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 16:58
filia dei
filia dei is offline
Ik vind het een beetje vreemd van je vriendje. Maar er zijn vast wel andere actieve dingen om te doen. Als jullie één van jullie sporten doen is die ene altijd beter. Maar gewoon rondje skaten en dan picknicken ofzo. Of zwemmen, of skieën, of paardrijden, of... Nou jah, je kan vast zelf wel iets bedenken.
Dat hij tv kijken en rondhangen ineens stom vind, vind ik wel raar. Ik bedoel als je echt een toekomst heb samen en gaat samenwonen kan je toch ook niet elke dag gaan tennisen ofzo

Maar goed, veel succes ermee!
Oud 28-07-2004, 17:17
huppelmeis
huppelmeis is offline
Jij hoeft je toch niet alleen aan te passen in jullie relatie? Het is een beetje raar eigenlijk, dat hij het opeens niet meer leuk vindt, maar hij moet zich ook maar een beetje aanpassen.

Zoals al gezegd is, zou ik ook een compromis kiezen. Of iets zoeken wat jullie allebei leuk vinden?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 17:59
Freestyler*
Freestyler* is offline
belachelijk!
gaat hij zitten janken omdat "jullie niet samen kunnen sporten"

en als ie zo actief is, vindt ie het vast niet erg om een andere sport (die jij leuk vindt) met je te gaan doen, zoals hockey
Als ie dat wel erg vindt is ie nep

Misschien kun je wel iets sportiefs gaan doen, maar niet echt een sport. Dus een stuk fietsen naar een andere stad ofzo, en dan daar een film gaan kijken. Of midgetgolf
Oud 28-07-2004, 18:55
Kissjoeh
Kissjoeh is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 28-07-2004 @ 18:59 :
belachelijk!
gaat hij zitten janken omdat "jullie niet samen kunnen sporten"
Vind ik ook wel stom ja.. maar hij wilt dus alleen sinds die vakantie met jou gaan sporten?

Je kan hem vragen waarom die opeens zo graag met JOU wilt gaan.. Hij houdt altijd al zo van sporten, maar in die 8 maanden heeft hij er toch nog nooit zo dramatisch over gedaan?
Misschien weet hij nu na zijn vakantie pas hoe gezellig samen sporten kan zijn ofzo.. maar hij kan jou moeilijk dwingen oid

In ieder geval, Succes!!
Oud 28-07-2004, 19:24
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Maak hem duidelijk dat een relatie iets is tussen 2 personen en dat je met elkaar rekening moet houden en dat je dus dingen doet die de ene leuk vindt maar ook de ander leuk vindt. Het is bijna niet mogelijk in een relatie alleen je willetje te doen, daar krijg je op termijn ruzie van en dat kan ten koste gaan van de relatie. Spreek bijvoorbeeld met hem af dat jullie 2 keer per week gaan sporten en 2 keer gewoon dingen doen die jij leuk vindt (filmpje etc.)... das denk ik beter voor jullie beiden.

Wel dom dat-ie je uitlacht als je ff op de bank gaat liggen omdat je misselijk / ziek bent.
Oud 28-07-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
filia dei schreef op 28-07-2004 @ 17:58 :
Ik bedoel als je echt een toekomst heb samen en gaat samenwonen kan je toch ook niet elke dag gaan tennisen ofzo
darn right you are!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 23:45
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
hij denkt alleen maar aan zichzelf!!! asooo
Oud 29-07-2004, 00:09
Balance
Balance is offline
Ik vind het best goed dat ie het bespreekt. Misschien zit het hem al een tijdje dwars en voelt hij zich idd niet fijn met dat geniks. Het is goed dat ie het vertelt, want hij had ook helemaal niks kunnen veranderen aan de situatie en het direct uit kunnen maken omdat ie de relatie niet meer leuk vindt zoals ie nu is.

Alleen, hij gaat in zijn ideeën nogal te ver. Leg hem uit wat jouw ideale relatie is en waarin die verschilt met zijn beeld daarvan. Laat vervolgens merken dat je bereid bent om enkele van zijn dingen te doen, maar dat daar ook wat tegenover moet staan. Zoals eerder al werd gezegd: compromissen zoeken dus.
Laat hem iig inzien dat ie niet kan verwachten dat zijn ideale beeld direct wordt uigevoerd.
Oud 29-07-2004, 01:04
Verwijderd
Schaken. Da's ook een sport, en reken maar dat je moe bent na 5 uur spelen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 07:19
Maarten
Maarten is offline
Hij is een eikel
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 08:55
Custom
Custom is offline
Hij hoeft toch ook niet de heeeeeeeele dag rond je heen te hangen ofzo? Kan ie 's middags lekker sporten, komtie 's avonds langs, issie ook moe, wil ie best filmpje kijken
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 10:08
Blondfun
Blondfun is offline
Citaat:
Custom schreef op 29-07-2004 @ 09:55 :
Hij hoeft toch ook niet de heeeeeeeele dag rond je heen te hangen ofzo? Kan ie 's middags lekker sporten, komtie 's avonds langs, issie ook moe, wil ie best filmpje kijken
hijs bijna elke avond sowieso al sporten..
Oud 29-07-2004, 10:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-07-2004 @ 02:04 :
Schaken. Da's ook een sport, en reken maar dat je moe bent na 5 uur spelen.
Tis inderdaad slaapverwekkend ja....
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
ninei schreef op 29-07-2004 @ 11:08 :
hijs bijna elke avond sowieso al sporten..
Mijn vriend sport ook elke avond, meestal 2 uur, soms 3. Als ik zin heb, ga ik een uurtje kijken - langer is saai

Maar goed, je zit met z'n 2en in een relatie; het kan niet zo zijn dat jij moet doen wat hij wil en al jouw wensen maar weg moet gooien. Kan je niet afspreken dat hij op een avond een film komt kijken (of iets anders komt doen) en dat jij een avondje naar hem komt kijken tijdens het sporten? Samen kunnen jullie ook nog een sport gaan zoeken die jullie samen kunnen doen.

Ik vind het wel flauw van hem dat hij blijkbaar alleen nog maar wil sporten...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 14:51
*sheer*
*sheer* is offline
overdag roeien ofzow en 's avonds naar de bios ofzow? maybe naar de discotheek? dansen is ook een sport!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten