Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2004, 18:46
Str0nk
Str0nk is offline
Als eerste jaar krijg ik mijn OV-kaart pas in Oktober, terwijl ik midden september al begin (geloof ik), hoe kan dat ?
Oud 28-07-2004, 18:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat komt omdat je waarschijnlijk na 1 juli pas 18 wordt zodat je ouders voor jou voor het derde kwartaal (de maanden juli, augustus en september) nog kinderbijslag voor jou ontvangen en daarom begint jouw studiefinanciering en dus ook je OV-kaart pas op 1 oktober omdat je anders als het ware dubbel krijgt.
Oud 28-07-2004, 18:52
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-07-2004 @ 19:50 :
Dat komt omdat je waarschijnlijk na 1 juli pas 18 wordt zodat je ouders voor jou voor het derde kwartaal (de maanden juli, augustus en september) nog kinderbijslag voor jou ontvangen en daarom begint jouw studiefinanciering en dus ook je OV-kaart pas op 1 oktober omdat je anders als het ware dubbel krijgt.
Dat kan het niet zijn ben al 20.
Oud 28-07-2004, 19:19
Iduna
Iduna is offline
Het studiejaar begint in september, dit jaar de 6e, geloof ik. Wat en waar ga je studeren? Als je al 20 bent, zou je je OV-studentenkaart al per 1 sep. moeten krijgen.. Te laat aangevraagd of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 19:23
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 28-07-2004 @ 20:19 :
Het studiejaar begint in september, dit jaar de 6e, geloof ik. Wat en waar ga je studeren? Als je al 20 bent, zou je je OV-studentenkaart al per 1 sep. moeten krijgen.. Te laat aangevraagd of iets dergelijks?
iedereen krijgt hem pas vanaf oktober. de reden weet ik ook niet, misschien om de NS te spekken ofzo. vind het ook maar raar gedoe.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 19:36
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
WooF schreef op 28-07-2004 @ 20:23 :
iedereen krijgt hem pas vanaf oktober. de reden weet ik ook niet, misschien om de NS te spekken ofzo. vind het ook maar raar gedoe.
Bron? Voor zover mij bekend, krijg je m gewoon vanaf september.

@topicstarter: bel de IBG eens. Anders heb je grote kans dat je een maand je treinkaartje kan kopen...
Oud 28-07-2004, 19:43
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Voor zover ik weet krijg ik hem voor/na 1 september
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 20:13
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-07-2004 @ 19:50 :
dat is bullshit ik wordt eind februari 18
en ik krijg ook wel studiefinanciering voor het laatste kwartaal van 2004. en krijg mijn ov ook pas 1 oktober.
wat jij zegt is voor het mbo daar moet je 18 zijn voor studiefinanciering voor hbo en wo maakt dat niet uit
Oud 28-07-2004, 20:17
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 28-07-2004 @ 21:13 :
dat is bullshit ik wordt eind februari 18
en ik krijg ook wel studiefinanciering voor het laatste kwartaal van 2004. en krijg mijn ov ook pas 1 oktober.
wat jij zegt is voor het mbo daar moet je 18 zijn voor studiefinanciering voor hbo en wo maakt dat niet uit
Toch heeft Daantje wel gelijk hoor....HBO/WO stufi gaat als je na 1 juli 18 wordt pas op 1 oktober in. Tot 30 september val je nog onder de kinderbijslag.
Dus krijg je pas vanaf 1 oktober OV en Stufi...(het laatste kwartaal dus)
Oud 28-07-2004, 21:06
Sasz
Sasz is offline
jah maar we krijgen gewoon vanaf september ov-kaart. ik heb zelf de ib-groep gebeld en het gevraagd. kun je ook nog doen als je me niet geloofd. binnen 2 min. ben je klaar!
Oud 28-07-2004, 21:18
Verwijderd
Daanjte had idd gelijk. ik krijg ook pas vanaf oktober ov en stufi. omdat ik nog 17 ben.

@TS: mn broer had dit geloof ik ook, je moet gewoon ff de IB-groep bellen, dan veranderen ze het. bij hem was geloof ik een foutje gemaakt oid. weet ik veel waarom, gewoon ff bellen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 21:19
Gothic
Gothic is offline
Hoe moet je aangeven wat voor OV kaart je wilt? Ik heb gewoon studiefinanciering aangevraagt, basisbeurs en OV, maar ik moest nergens invullen of ik week of weekend wilde...

ik ga op kamers, maar ik wil toch een weekkaart ...
Oud 28-07-2004, 21:25
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-07-2004 @ 22:19 :
Hoe moet je aangeven wat voor OV kaart je wilt? Ik heb gewoon studiefinanciering aangevraagt, basisbeurs en OV, maar ik moest nergens invullen of ik week of weekend wilde...

Dat kun je aankruisen op je afhaalpapiertje (en gewoon bij het postkantoor waar je je kaart moet ophalen, voor de zekerheid nog even zeggen).
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 21:26
MieX
MieX is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-07-2004 @ 22:19 :

Je hoeft pas bij het afhalen (postkantoor) te kiezen
Oud 28-07-2004, 22:31
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Sasz schreef op 28-07-2004 @ 22:06 :
jah maar we krijgen gewoon vanaf september ov-kaart. ik heb zelf de ib-groep gebeld en het gevraagd. kun je ook nog doen als je me niet geloofd. binnen 2 min. ben je klaar!
Ja, maar jij was op 1 juli al 18, en had geen kinderbijslag meer in het 3e kwartaal dus dan gaat OV en Stufi 1 september al in...

Als de datum in je profiel tenminste klopt
Oud 29-07-2004, 07:21
Qamra
Qamra is offline
Geen idee, mijn hele klas kreeg hem pas vanaf oktober (en daar zitten dus alle leeftijden bij )

Best vaag..
Oud 29-07-2004, 07:51
Verwijderd
Volgens mij is het altijd zo geweest dat je hem vanaf oktober krijgt als je hem voor het eerst krijgt...waarom zou ik ook niet weten.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 09:11
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
Ja, maar jij was op 1 juli al 18, en had geen kinderbijslag meer in het 3e kwartaal dus dan gaat OV en Stufi 1 september al in...
dat klopt wel, maar zoals stronk al eerder zei:
Citaat:
Dat kan het niet zijn ben al 20.
voor hem geldt dat dus niet...

en jah, de datum klopt jah
Oud 29-07-2004, 09:59
alpha
alpha is offline
Ik heb nog steeds geen bericht gekregen wanneer ik mijn OV kan ophalen, dat klopt toch ook niet?? In principe zou je hem begin september moeten krijgen, hoor ik overal..
Oud 29-07-2004, 10:07
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
alpha schreef op 29-07-2004 @ 10:59 :
Ik heb nog steeds geen bericht gekregen wanneer ik mijn OV kan ophalen, dat klopt toch ook niet?? In principe zou je hem begin september moeten krijgen, hoor ik overal..
Van http://www.ib-groep.nl :
Ik heb nog geen afhaalbericht voor mijn OV-studentenkaart gekregen.
Heb je twee weken voor de maand waarin je recht hebt op de OV-studentenkaart nog geen afhaalbericht gekregen, kijk dan op onze internetsite of je kaart klaar ligt op het postkantoor. Is dit niet het geval, bel dan de IB-Groep infolijn (050) 599 77 55.
Oud 29-07-2004, 10:08
Verwijderd
Ik wilde net hetzelfde gaan posten als Chaucus.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 10:12
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Sasz schreef op 29-07-2004 @ 10:11 :
dat klopt wel, maar zoals stronk al eerder zei:
voor hem geldt dat dus niet...

en jah, de datum klopt jah
Ik begreep je verkeerd...dacht dat je reactie op mijn reply was gericht...maar t was dus aan TS...mijn excuses...
Oud 29-07-2004, 11:22
Verwijderd
Krijg je normaal gezien je ov nou in september of oktober als je begint?
Ik volg het niet meer
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-07-2004 @ 12:22 :
Krijg je normaal gezien je ov nou in september of oktober als je begint?
Ik volg het niet meer
Meestal kan je hem in de laatste twee weken van augustus op gaan halen en is hij vanaf september geldig. (als je iig 18 bent geworden op het juiste moment )
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:31
Verwijderd
www.ib-groep.nl :
OV-studentenkaart afhalen
Het nieuwe studiejaar begint al bijna weer: het beroepsonderwijs op 1 augustus, het hoger onderwijs op 1 september. Heb je voor het eerst recht op studiefinanciering per 1 augustus en heb je daar ook al een Bericht over ontvangen? Dan kun je het afhaalbericht voor je OV-studentenkaart halverwege de maand juli verwachten. Vanaf 1 augustus wordt jouw OV-kaart dan geldig.
Heb je voor het eerst recht op studiefinanciering per 1 september dan kun je het afhaalbericht halverwege de maand augustus tegemoet zien. Met ingang van 1 september kun je daadwerkelijk met de kaart gaan reizen.
Met het afhaalbericht haal je de OV-studentenkaart af van het postkantoor. Op het postkantoor maak je de keuze tussen een week- of een weekendkaart. De kaart die je afhaalt is de rest van het jaar 2004 geldig. Vanaf januari 2005 krijg je een nieuwe kaart. Uiteraard krijg je daarvoor t.z.t. een nieuw afhaalbericht.

Ben je nog geen 18 en ga je studeren in het hoger onderwijs? Dan heb je geen recht op studiefinanciering per september, maar per 1 oktober. In dat geval wordt ook je OV-kaart pas per oktober geldig. Je ontvangt het afhaalbericht in dat geval halverwege september.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2004, 12:05
Fine
Fine is offline
kijk en dat is nou helemaal correct
Oud 29-07-2004, 12:11
Verwijderd
@Andijvie: Ik kon dat op de site helemaal nergens vinden?
(Zal wel met m'n neus gekeken hebben. )
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-07-2004 @ 13:11 :
@Andijvie: Ik kon dat op de site helemaal nergens vinden?
(Zal wel met m'n neus gekeken hebben. )
Het staat in de nieuwsbrief (klik, klik!) staan wel meer handige dingetjes in
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 14:54
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
ikookvanjou schreef op 29-07-2004 @ 13:05 :
kijk en dat is nou helemaal correct
Twee jaar geleden niet Nou ja... Er is wel meer mis bij dat IBG...
Reageren

Regels voor berichten