Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je OV krijg je niet altijd voor het eerst in oktober. Ik ben twee keer begonnen met een hbo studie en ik heb hem twee keer vanaf september gehad. Het begin van het jaar is btw 1 september en geen oktober. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En je OV krijg je tegelijk met je studiefinanciering, ligt er dus aan wanneer je 18 wordt of bent geworden. Voor de topicstarter dus vanaf 1 oktober, omdat hij op 1 juli nog geen 18 was (wat linda85 dus al zei). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben vorig jaar ook op mijn 17e begonnen met een HBO-opleiding. Ik kreeg wel vanaf het begin stufi, maar de eerste maand kon ik mijn eigen vervoer regelen. En een maandkaart Enschede-Zwolle is meer dan 200 euro. Eerst moet je naar het loket bij een station om een NS Stamkaart te halen. Hiervoor heb je een identiteitsbewijs en een pasfoto nodig. Met die Stamkaart kun je een maandkaart kopen. Het is beter om een jeugdkaart te kopen, dat scheelt ongeveer de prijs van 2 retourtjes. Kijk ook op de site van de NS.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als het 'seizoen' pas in oktober begint...waarom krijg je dan wel je studiefinanciering al vanaf september? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
€180,- plus de €49,- van de voordeelurenkaart is €229,- Scheelt toch weer €32,- Maar goed, als je vaker naar school moet is het de moeite al bijna niet meer. Plus dat van een maandkaart het voordeel is dat je dan ook bv. in het weekend er een keer heen kunt enzo. |
![]() |
||
Citaat:
|
Gewoon zo snel mogelijk alles opsturen. Ik was ook best laat, omdat ik nog steeds niet wist welke opleiding ik wilde gaan doen.
Maar nu heb ik een brief gekregen dat ik vanaf 1 oct. mijn studiefinancierign + OV krijg (word ik sept. 18). Dus ik denk niet echt dat je je druk hoeft te maken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
MBO'ers minder student dan HBO'ers? U*NiQ | 245 | 10-02-2016 21:43 | |
Werk, Geld & Recht |
Studiefinanciering overbruggen Jamesrodriquez | 1 | 22-06-2014 18:37 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe zit dat nou met dat OV Verwijderd | 3 | 15-03-2008 19:16 | |
Werk, Geld & Recht |
Tegemoetkoming scholieren/studiefinanciering & huursubsidie? Dawntje | 7 | 11-12-2004 18:21 | |
Algemene schoolzaken |
Studiefinanciering silverpearl | 37 | 25-09-2004 10:58 | |
Algemene schoolzaken |
Stoppen met school -> studiefinanciering en lesgeld. Severus | 4 | 10-10-2002 12:27 |