Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2004, 10:42
Verwijderd
k heb een probleempje.. ik eet volgens mij veels te weinig. S ochtends eet ik het liefst niets en s middag hooguit 2 boterammen. S avonds eet ik mn stukkie vlees en n btje groenten, meestal geen toetjes. Nu ist zo dat mn maag wel een honger gevoel geeft, maar als ik dan aan eten denk, word ik al helemaal misselijk!
Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

xx get psycho
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 10:46
MieX
MieX is offline
Je hoeft niet perse honger te hebben om te kunnen eten, als je meer eet went je lichaam daar vanzelf aan en krijg je dus vanzelf ook meer honger als je dan een keer minder eet
Oud 06-10-2004, 10:48
Verwijderd
Waarschijnlijk wordt je misselijk bij de gedachte aan eten, doordat je lichaam niet gewend is om regelmatig te eten.
Dit kun je je lichaam wel weer aanleren, gewoon stapje voor stapje; bijvoorbeeld door eerst een week (of twee weken) twee boterhammen ontbijt, twee boterhammen lunch en wat meer groenten bij het avondeten te eten; als dat goed gaat, kun je er halverwege de ochtend en halverwege de middag een boterham & en een stuk fruit aan toe te voegen en wat aardappels/rijst/pasta bij het avondeten.

Oh, het kan ook zijn dat je ergens allergisch voor bent. Als het meer gaan eten niet werkt, is het een idee om eens naar je huisarst te gaan hiermee
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 10:51
Verwijderd
thnx voor het advies allebei!

ik zal wat jij schreef gaan proberen, sarah. Mss dat het inderdaad wel helpt, want als ik in november in het leger begin, moet ej verplicht 3 x per dag eten, minimaal 2 bruine boterammen..

Maar nu ook, ik heb nog nix gegeten vandaag en mn maag knort als hell, maar k moet echt niet aan eten denken..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 11:13
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 06-10-2004 @ 11:51 :
Maar nu ook, ik heb nog nix gegeten vandaag en mn maag knort als hell, maar k moet echt niet aan eten denken..
Hier heb je het probleem. Je lichaam heeft duidelijk honger, maar er zit iets in je hoofd verkeerd...

Misschien dat je nu niet zoveel sport, maar het leger is superintensief, dan zul je echt VEEL moeten eten om je lichaam de kans te geven dat vol te houden...
Oud 06-10-2004, 11:19
Verwijderd
dat weet ik, daarom vind ik het zoon probleem, anders houd ik het daar niet vol
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 11:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 06-10-2004 @ 12:19 :
dat weet ik, daarom vind ik het zoon probleem, anders houd ik het daar niet vol
het enige is: je eroverheen zetten. Dan maar tegen je zin eten op de momenten dat je hoort te eten...

iets wat je bv kunt aanhouden:

2 boterhammen ontbijt (of yoghurt met cruesli of cornflakes)
2 boterhammen om 12 uur
2 boterhammen om 3/4 uur
aardappelen en groente en vlees om 6/7 uur

Je bent ontzettend mooi en slank, dus voor dik worden hoef je niet bang te zijn, zeker niet omdat je dan gezond eet en goed beweegt...
Oud 06-10-2004, 14:22
Mara
Mara is offline
Inderdaad gewoon genoeg en regelmatig eten, zoals hier al gezegd wordt. Je maag knort niet voor niets.

Als je geen honger-gevoel hebt: Toch eten. Op een gegeven moment 'went' je lichaam eraan dat je weinig eet, en zal 't ook niet meer 't hongersignaal geven. Dat is niet de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 14:53
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb heel lang gehad dat ik echt nauwelijks at. Soms had ik wel honger maar dan werd ik ook na 2 happen misselijk. Ik kon écht niet meer eten. Ik weet niet hoe het kwam, maar ik was wel vaak erg moe, dus het was ook niet goed voor me.
De laatste maand heb ik non-stop honger, echt heel raar.

maargoed, ik zou toch zo veel mogelijk proberen te eten en ontbijten is heel belangrijk voor het 'opstarten' van de spijsvertering e.d, neem desnoods een drinkontbijt.
Oud 06-10-2004, 15:10
Phlox
Phlox is offline
Het is denk ik inderdaad iets waar je doorheen moet, maar misschien helpt het een beetje als je vloeibaar eten neemt dat eigenlijk meer op drinken lijkt? Zoals een breaker of hero fruitontbijt of yoghurt?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:28
agressieve gans
agressieve gans is offline
beetje cannabis ;x
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij is het zo dat als ik honger heb en als ik dan niets een en pas eet als ik eigenlijk geen honger meer heb dat ik misselijk wordt en juist geen trek meer heb in eten dus misschien wacht jij wel te lang met eten. Ga regelmatig iets eten voor je lichaam aangeeft dat je honger hebt om te voorkomen dat je misselijk wordt.
Oud 06-10-2004, 15:48
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde...
Ik eet ook niet meer dan 3 boterhammen op een dag en wat avondeten. Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb de laatste tijd gewoon geen honger meer. Mijn moeder maakt zich er nogal druk om en ik beloof haar ook steeds dat ik meer zal gaan proberen te eten, dat wil ik zelf ook echt, maar het lukt gewoon niet. Als ik 2 boterhammen op heb 's middags dan zit ik gewoon voor de rest van de middag 'vol'. Ik wil wel, maar het lukt niet. Ik kan niet gaan eten terwijl ik een misselijk gevoel van 'volheid' heb.
Oud 06-10-2004, 15:50
Gothic
Gothic is offline
toen ik aan de pil ging, kreeg ik veel meer honger... misschien is dat een idee
Oud 06-10-2004, 15:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 06-10-2004 @ 16:48 :
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde...
Ik eet ook niet meer dan 3 boterhammen op een dag en wat avondeten. Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb de laatste tijd gewoon geen honger meer. Mijn moeder maakt zich er nogal druk om en ik beloof haar ook steeds dat ik meer zal gaan proberen te eten, dat wil ik zelf ook echt, maar het lukt gewoon niet. Als ik 2 boterhammen op heb 's middags dan zit ik gewoon voor de rest van de middag 'vol'. Ik wil wel, maar het lukt niet. Ik kan niet gaan eten terwijl ik een misselijk gevoel van 'volheid' heb.
Als je nou begint met 's ochtends te eten (kan niet uit je post opmaken of je dat doet). En dan over de dag verspreid telkens eten, zoveel als je kan in principe. Dus 's ochtends een boterham, dan om 10u, 12u, 14u, 16u wat eten (kijken hoeveel je kan, 1 boterham, een halve boterham, wat maar lukt) en dan je avondeten.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:06
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-10-2004 @ 16:59 :
Als je nou begint met 's ochtends te eten (kan niet uit je post opmaken of je dat doet). En dan over de dag verspreid telkens eten, zoveel als je kan in principe. Dus 's ochtends een boterham, dan om 10u, 12u, 14u, 16u wat eten (kijken hoeveel je kan, 1 boterham, een halve boterham, wat maar lukt) en dan je avondeten.
Ik eet altijd 's morgens 1 boterham. Maar ook hier heb ik weer dat ik dan ook voor de rest van de morgen genoeg heb gehad...ik kan gewoon niet tegen mijn zin in eten. bovendien zit ik vaak de hele dag op school en dan kan ik niet constant gaan zitten eten.
Oud 06-10-2004, 21:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 06-10-2004 @ 17:06 :
Ik eet altijd 's morgens 1 boterham. Maar ook hier heb ik weer dat ik dan ook voor de rest van de morgen genoeg heb gehad...ik kan gewoon niet tegen mijn zin in eten. bovendien zit ik vaak de hele dag op school en dan kan ik niet constant gaan zitten eten.
Gewoon doorproppen, is niet fijn, ik weet 't, heb 't gehad, maar dat gaat op een gegeven moment over.

En waarom kan je niet op school eten? Je heb toch wel zeker nog wel een pauze naast de lunch? Ik weet niet wat voor opleiding je doet, maar je kan anders toch (stiekem desnoods, doe ik ook wel eens) in de klas eten?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten