Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2004, 16:45
-x-Laartje-x-
-x-Laartje-x- is offline
Ik zit nu in de 2de van het gymnasium en wel later heel graag in musicals gaan spelen, en daar ook een opleiding voor doen. Weten jullie misschien wat ik zou kunnen doen? Ik zit er aan te denken om naar het conservatorium te gaan maar ik wil jullie mening
Oud 22-09-2004, 21:04
Balance
Balance is offline
Op je 13e is het misschien handig om te beginnen met jeugdtheaterscholen of ander amateurtoneel. Er is vast wel iets in je omgeving, misschien kun je daar naar op zoek gaan?
Misschien heeft je school wel iets van een dramaklasje?

Verder kun je 'als je groot bent' een musical- of theateropleiding gaan volgen. Deze zijn wel erg moeilijk om op te komen, dus enige ervaring is vereist (ook al zegt het nog niks over je kansen, want talent is toch het belangrijkste).
Oud 23-09-2004, 13:23
Verwijderd
het Conservatorium van Alkmaar/Rotterdam hebben een specifieke musical opleiding.
Oud 24-09-2004, 21:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 23-09-2004 @ 14:23 :
het Conservatorium van Alkmaar/Rotterdam hebben een specifieke musical opleiding.
Hm... volgens mij heeft Rotterdam dat níet hoor. Sowieso is het conservatorium niet het gene waar je zoiets moet zoeken. Je hebt gewoon hele musical opleidingen in Nederland (denk aan fontys Tilburg, Lucia Marthas Amsterdam, hanze hogeschool Groningen). Ook op de hogescholen van de kunsten heb je vaak goede theater afdelingen die musical gericht zijn (in Amsterdam schijnt alleen de sfeer daar niet zo geweldig te zijn).

Check trouwens de mededeling van T&C

Laatst gewijzigd op 24-09-2004 om 21:32.
Oud 24-09-2004, 21:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-09-2004 @ 22:04 :
Op je 13e is het misschien handig om te beginnen met jeugdtheaterscholen of ander amateurtoneel. Er is vast wel iets in je omgeving, misschien kun je daar naar op zoek gaan?
Misschien heeft je school wel iets van een dramaklasje?

Verder kun je 'als je groot bent' een musical- of theateropleiding gaan volgen. Deze zijn wel erg moeilijk om op te komen, dus enige ervaring is vereist (ook al zegt het nog niks over je kansen, want talent is toch het belangrijkste).
t is beter om op die leeftijd wél te beginnen op een academie oid omdat dat je kansen héél erg vergroot om aangenomen te worden. Maar daar moet je natuurlijk ook eerst aangenomen worden

TS: heb je nog geen ervaringen verder? Qua, zang of dans? Dan kan dat nog best moeilijk worden...

Trouwens, acteren is níet het belangrijkste om te beheersen als je in een musical wilt spelen. Voornamelijk zang is dit en dansen is ook vaak érg belangrijk. Dus begin voornamelijk met dánslessen, en zeker niet met acteerlessen. Dan moet je in toneelstukken willen staan.

Laatst gewijzigd op 24-09-2004 om 21:34.
Oud 24-09-2004, 21:39
floortje bloem
floortje bloem is offline
Citaat:
-x-Laartje-x- schreef op 22-09-2004 @ 17:45 :
Ik zit nu in de 2de van het gymnasium en wel later heel graag in musicals gaan spelen, en daar ook een opleiding voor doen. Weten jullie misschien wat ik zou kunnen doen? Ik zit er aan te denken om naar het conservatorium te gaan maar ik wil jullie mening
1. doe je nu al wat met musicals?
2. heb je zowiezo aanleg?
3. beginnen desnoods bij een amateurgroep, daar leer
je erg makkelijk de basisprincipes van musicalspel.
verder, kijk hierna maar verder of je het dan nog
steeds zo leuk vindt. je zit pas in de tweede....
Oud 24-09-2004, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-09-2004 @ 22:29 :
Hm... volgens mij heeft Rotterdam dat níet hoor. Sowieso is het conservatorium niet het gene waar je zoiets moet zoeken. Je hebt gewoon hele musical opleidingen in Nederland (denk aan fontys Tilburg, Lucia Marthas Amsterdam, hanze hogeschool Groningen). Ook op de hogescholen van de kunsten heb je vaak goede theater afdelingen die musical gericht zijn (in Amsterdam schijnt alleen de sfeer daar niet zo geweldig te zijn).

Check trouwens de mededeling van T&C
Beste Chloe Sierre, ik zit hier niet uit mijn nek te lullen, feit is alleen dat ik misschien onvolledig was. Het conservatorium van Alkmaar staat onder curatele van Rotterdam. En Alkmaar heeft een POP en Musical afdeling, dit dus onder de bezielende leiding van rotterdam ( voor zover ik weet bestaat dat samenwerkingsverband nog steeds ).
Oud 25-09-2004, 13:03
-x-Laartje-x-
-x-Laartje-x- is offline
jah ik heb ervaring heb ook in Hamelen en de Sound of music gespeeld. Voornamelijk zang en acteren liggen me wel, noujah dans ook wel. Ik zit nu op zangles en dansen.
Oud 25-09-2004, 15:59
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Conservatoria van Tilburg, Rotterdam en Alkmaar hebben alledrie een musical/muziektheater opleiding, dat is gewoon een volledige opleiding.

kijk een op musical-opleidingen.pagina.nl, daar staan ze allemaal.
Oud 25-09-2004, 16:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 25-09-2004 @ 00:04 :
Beste Chloe Sierre, ik zit hier niet uit mijn nek te lullen, feit is alleen dat ik misschien onvolledig was. Het conservatorium van Alkmaar staat onder curatele van Rotterdam. En Alkmaar heeft een POP en Musical afdeling, dit dus onder de bezielende leiding van rotterdam ( voor zover ik weet bestaat dat samenwerkingsverband nog steeds ).
Hm, dan hoef je niet zo uit de hoogte tegen me te reageren Ik zei helemaal niet dat je uit je nek zat te lullen, en je was zelf tenslotte onvolledig. Een meisje uit mijn klas heeft in Rotterdam gedanst en zij zegt zelf ook dat dat veel meer modern/klassiek gericht is dan musical. Maar dan is die opleiding dus gewoon in Alkmaar, ook al staat die onder de bezielende leiding van Rotterdam.
Oud 25-09-2004, 16:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
-x-Laartje-x- schreef op 25-09-2004 @ 14:03 :
jah ik heb ervaring heb ook in Hamelen en de Sound of music gespeeld. Voornamelijk zang en acteren liggen me wel, noujah dans ook wel. Ik zit nu op zangles en dansen.
hamelen en sound of music geven absoluut geen zekerheid dat je door een academie/conservatorium/oid aangenomen. Vergis je daar dus niet in. Zorg dat je op een goed niveau lessen gaat nemen. Vooral danslessen zijn voor een doorsnee musical erg belangrijk. Je hoeft niet direct op hoog niveau te dansen, maar kijk of je bijv. recreatielessen kan nemen op zo'n academie. Die zijn voor iedereen toegankelijk, maar vaak wel op een goed niveau. En de kans dat je dan, als t goed gaat, door mag stromen naar de vooropleiding van de school zelf is dat groot. Zo rol je er een beetje in en zorg je dat je een goede basis hebt om straks aangenomen te worden.
Oud 25-09-2004, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-09-2004 @ 17:12 :
Hm, dan hoef je niet zo uit de hoogte tegen me te reageren Ik zei helemaal niet dat je uit je nek zat te lullen, en je was zelf tenslotte onvolledig. Een meisje uit mijn klas heeft in Rotterdam gedanst en zij zegt zelf ook dat dat veel meer modern/klassiek gericht is dan musical. Maar dan is die opleiding dus gewoon in Alkmaar, ook al staat die onder de bezielende leiding van Rotterdam.
ja, en??

ik reageer niet uit de hoogte, ik geef gewoon aan dat ik gelijk heb, en jij niet, of ik nu onvolledig ben of niet.
Ik ging er in mijn stupide weldenkendheid vanuit dat de meeste mensen die Ervaring in Amsterdam, Rotterdam en/of Alkmaar hebben, dat, van die samenwerking wisten.
Oud 01-10-2004, 18:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 25-09-2004 @ 23:42 :
ja, en??

ik reageer niet uit de hoogte, ik geef gewoon aan dat ik gelijk heb, en jij niet, of ik nu onvolledig ben of niet.
Ik ging er in mijn stupide weldenkendheid vanuit dat de meeste mensen die Ervaring in Amsterdam, Rotterdam en/of Alkmaar hebben, dat, van die samenwerking wisten.
Dat deed je wel.

Maar hoezo zou ik weten van een samenwerkingsverband tussen alkmaar en rotterdam terwijl ik daar in principe niets mee te maken heb?!
Oud 02-10-2004, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 01-10-2004 @ 19:01 :
Dat deed je wel.

Maar hoezo zou ik weten van een samenwerkingsverband tussen alkmaar en rotterdam terwijl ik daar in principe niets mee te maken heb?!
*zucht*

laat maar oke?? dit gaat een oeverloze discussie worden waat TS niks aan heeft
Oud 02-10-2004, 08:20
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
meijse bij mij in de klas,

gaat elke vrijdag en zaterdag naar groningen ( iets met die lucia martas?? ) om daar bij een dansschoool/opleiding te dansen
en dat had ook iets met musicals te maken
Oud 10-10-2004, 17:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 02-10-2004 @ 09:20 :
meijse bij mij in de klas,

gaat elke vrijdag en zaterdag naar groningen ( iets met die lucia martas?? ) om daar bij een dansschoool/opleiding te dansen
en dat had ook iets met musicals te maken
ja klopt. sinds dit jaar geloof ik (of vorig jaar) heeft lucia ook een vooropleiding groningen en sinds dit jaar ook een hbo opleiding (musical).
Oud 21-10-2004, 11:47
freedom_in_will
freedom_in_will is offline
ik weet niet of t al is gezegt maar frank sanders musical accedemie. en in aalsmeer of almere zit er ook iets. een vriendin zit daar. frank sanders kleed iedereen zich gewoon om en zo....zoals t hoort. back stage heeft zelde iemand een eige kleedkamer. in almere doen ze daar nog een beetje moeilijk over. in de wc omkleden en zo
dat gaat niet werke dames
Oud 28-10-2004, 19:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
freedom_in_will schreef op 21-10-2004 @ 12:47 :
ik weet niet of t al is gezegt maar frank sanders musical accedemie. en in aalsmeer of almere zit er ook iets. een vriendin zit daar. frank sanders kleed iedereen zich gewoon om en zo....zoals t hoort. back stage heeft zelde iemand een eige kleedkamer. in almere doen ze daar nog een beetje moeilijk over. in de wc omkleden en zo
dat gaat niet werke dames
snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt? in almere kleden ze zich om in de wc?! vaag?
Advertentie

Regels voor berichten