Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2004, 11:54
suusch
suusch is offline
Ik heb iets van 5 maanden geleden mn haar van blond naar mahonie middelbruin geverfd. Regelmatig overheen geverfd met dezelfde kleur vanwege uitgroei. En nu was ik de kleur zat. Ik wilde terug naar blond, dus vroeg aan een kapper of ontkleuren kon. Nou, dat wilden/durfden ze niet te doen, dus nu hebben ze highlights in mn haar gedaan. Het maakt niet echt veel verschil, het is wel ietsjes lichter geworden.

Ik denk alleen dat ik onwijs voor schut ga lopen met steeds meer blonde uitgroei.

Hebben jullie nog tips, adviezen, ervaringen, whatever?
Oud 30-07-2004, 13:02
Verwijderd
kleurspoeling, dat doe ik iig meestal. Dat kost niet zo veel, en je kleurt het als je vindt dat het weer nodg is.. Je wast het er na zoveel keer toch wel weer uit
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 14:24
suusch
suusch is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 30-07-2004 @ 14:02 :
kleurspoeling, dat doe ik iig meestal. Dat kost niet zo veel, en je kleurt het als je vindt dat het weer nodg is.. Je wast het er na zoveel keer toch wel weer uit
Ik bedoel, mijn haar is nu geverfd. En ik wil 't weer terug naar mijn eigen haarkleur. Highlights helpen niet, en ontkleuren mag niet.
Oud 30-07-2004, 14:26
Verwijderd
Citaat:
suusch schreef op 30-07-2004 @ 15:24 :
Ik bedoel, mijn haar is nu geverfd. En ik wil 't weer terug naar mijn eigen haarkleur. Highlights helpen niet, en ontkleuren mag niet.
ik zou wel kleurspoeling doen, veel kun je niet doen behalve t uit te laten groeien, of echt ontkleuren en er je eigen haar kleur in te laten stoppen...

kleurspoeling is niet zo killing voor je haar als verf
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 14:27
Verwijderd
De uitgroei met kleurspoeling bij werken tot het er helemaal uit is.
('k weet niet of de rest dat ook bedoelde?)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 15:56
kimberley
kimberley is offline
waarom enkel highlights?

Ik ben ook blond en heb mn haar een keer donkerbruin geverfd. Ik was de kleur beu en heb een kleur gezocht die mijn eigen haarkleur het dichtst benaderde. Toen ik daarvan uitgroei had viel het niet op.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 16:48
Auntie M
Auntie M is offline
Vroeger had je van die schuimkleurspoelingen die er na een paar keer wassen er weer uit waren. Ik weet niet of het nog steeds bestaat maar misschien kan je zoiets doen tot de kleur in je haar is uitgegroeit. Je moet in ieder geval geen spul nemen wat je moet mengen of zo want dan ben je weer aan het verven.
Oud 30-07-2004, 16:56
Floking
Floking is offline
tjah dan heb ik ook nog ffe een doe-het-zelf vraagje: , ik heb mijn haar al 2 x in donkerpaars geverft, waarnaar het steeds bruiner werd. En nu is het nog steeds een (kots) bruin. ik vraag me af, hoe kan je je haar zegmaar weer "blond/wit" krijgen? en gaat je haar er erg dood van als je het met bleekmiddel doet? kheb lang haar en wil dat graag behouden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 17:02
suusch
suusch is offline
Citaat:
kimberley schreef op 30-07-2004 @ 16:56 :
waarom enkel highlights?

Ik ben ook blond en heb mn haar een keer donkerbruin geverfd. Ik was de kleur beu en heb een kleur gezocht die mijn eigen haarkleur het dichtst benaderde. Toen ik daarvan uitgroei had viel het niet op.
ik denk dat mijn haar een lichte kleur (tegen mn eigen haarkleur aan, blond dus) niet zal pakken, omdat ik nu zo'n donkere kleur heb.
Oud 30-07-2004, 17:04
Verwijderd
ge koopt een pakje blonde haarverf en gooit het erin
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 18:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
suusch schreef op 30-07-2004 @ 18:02 :
ik denk dat mijn haar een lichte kleur (tegen mn eigen haarkleur aan, blond dus) niet zal pakken, omdat ik nu zo'n donkere kleur heb.
Je zult toch wat moeten, dus als de kapper dat ontkleuren niet aandurft; waarom doe je het dan niet zelf?
Koop bij de drogisterij een pakje ontkleuring en een pakje haarverf dat op jouw eigen haarkleur lijkt. Eerst ontkleuren en vervolgens verven.
Oud 31-07-2004, 14:02
light fighter
light fighter is offline
ik heb het er gewoon afgeknipt en ik vind kort haar nog eens veel leuker ook!!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 16:43
Verwijderd
Niet zelf doen, behalve als je met oranje haar wil lopen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 16:56
kimberley
kimberley is offline
Citaat:
suusch schreef op 30-07-2004 @ 18:02 :
je kan je haar eerst laten bleken (zodat het een beetje platinablond wordt) Bleken lukt zelfs bij zwart haar, dus dat donkere van jou ook hoor
Over dat gebleekte kan je dus een paar dagen later je eigen kleurtje heensmeren
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 17:11
suusch
suusch is offline
Mwah, ik laat 't gewoon zo uitgroeien.
Oud 01-08-2004, 17:28
Verwijderd
Als de kapper het niet durft te ontkleuren, dan is dat waarschijnlijk omdat ze denken dat je haar dan gigantisch gaat afbreken enzo. Niet zelf gaan doen dus, lijkt me niet zo slim.

Ik zou dan mn haar in een lichtere tint verven, zodat de uitgroei niet zo opvalt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 16:30
Verwijderd
Misschien kun je het elke keer een tintje lichter verven, dus nu niet met mahonie je uitgroei bijwerken, maar met middenbruin ofzo, en dan lichtbruin, donkerblond en dan kom je vanzelf bij gewoon blond uit.
Maar misschien werkt dat ook helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 16:56
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Hoe kan dat eigenlijk,als je blond haar donkerder maakt wordt het toch groen, dat was bij mij iig wel zo, daarom heb ik nou een vette middenblonde uitgroei in mijn blonde lokjes. En als ik het laat ontkleuren wordt het helemaal licht blond dus kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.
Heeft iemand misschien ook tips voor mij??
Oud 04-08-2004, 18:18
Fleurop
Fleurop is offline
Dat wil ik ook.
Ze hebben mij geadviseerd steeds een tintje lichter te kleuren. Je bent dan wel lang bezig, maar de uitgroei wordt steeds minder opvallend.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 18:41
Midget
Midget is offline
blijf zoveel mogelijk binnen
als je buiten komt zorg dat het na 10'en is, dan is er minder licht.
zet een donkere zonnebril en een onopvallende jas aan.

want anders loop je echt voor SCHUT HOOR !!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 18:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 01-08-2004 @ 18:28 :
Als de kapper het niet durft te ontkleuren, dan is dat waarschijnlijk omdat ze denken dat je haar dan gigantisch gaat afbreken enzo. Niet zelf gaan doen dus, lijkt me niet zo slim.

Ik zou dan mn haar in een lichtere tint verven, zodat de uitgroei niet zo opvalt.
Ja, maar een lichtere tint lukt niet echt als je van mahonie naar blond gaat. Of je moet het verschil tussen je oude en nieuwe haarkleur echt heel klein maken, maar dan heb je wel 10x nodig voor je je eigen haarkleur hebt. Dan is je haar inmiddels net zo kapot als na het ontkleuren.

Regels voor berichten