Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2004, 22:26
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Hoe doe jij dat?

Elke avond creatief met je gasbrandertje? (koken op 1 pit) Ga je elke avond uit eten? Of zit je in een huisje met dezelfde voorzieningen als thuis, en eet je gewone Hollandse kost? En nemen jullie eten mee?

Ik zal beginnen:

Wij nemen altijd eten mee op vakantie. Dingen als ketchup/mayonaise, maar vooral pastasauzen/soep/broodbeleg e.d. We doen ook gewoon boodschappen daar, moet natuurlijk ook wel. Maar aan lokale specialiteiten wagen we ons niet, meestal eten we niet heel veel anders als thuis. Uit eten doen we meestal 1 of 2x in de vakantie. Meestal hebben we gewoon een keukentje, dus gewoon 4-pits.

Ben benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2004, 22:35
Dzjes
Dzjes is offline
Deze zomer ga ik op hotel, dus ik kook zelf niet.

Met mijn familie huurden we altijd een chalet of een appartement. We gingen dan zo'n 3x op 2 weken eten, de rest kookten we zelf.
We waagden ons soms wel eens aan lokale specialiteiten.. en de standaarddingen namen we mee..(mayo, ketchup, etc) Hing ook van het land af natuurlijk, naar Kroatië hadden we verschrikkelijk veel mee, naar Frankrijk en Spanje niet..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 00:02
YPrue
YPrue is offline
We zaten dit jaar op een cruiseboot in Egypte. We hadden all inclusive geboekt, dus ontbijt, middageten, afternoon tea, avondeten en het drinken zat al bij de prijs inbegrepen.
En we hebben erg lekker gegeten! Het Egyptische eten is erg lekker. We hebben onder andere koshari, mahshi, falafel, baklava etc, etc.... gegeten. Het fruit daar is ook veel lekkerder dan bij ons.
En, ik ben helemaal niet ziek geweest!
Oud 03-08-2004, 08:19
Verwijderd
Zowel op kamp als met mn ouders kampeer ik en hebben we een keuken van 2 pitjes.
Creatief met pannen, veel in de hooikist (als je pasta of rijst maakt kun je water koken, pasta/rijst erin, weer aan de kook brengen. Pan van het vuur en een slaapzak oid om de pan rollen, dan blijft hij warm en wordt het eten vanzelf gaar)
We eten altijd gevarieerd, maar wel vrij standaard: rijst, pasta, couscous, aardappels, pannenkoeken.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 09:40
Quiana
Quiana is offline
Als we op vakantie gaan, zitten we altijd in een hotel, dus
hoeven we niet zelf te koken...

&met rondreizen betekent dat meestal op verschillende plekken
lunchen ed, maar goed, dat hoeven we dan ook niet zelf te doen.
Oud 03-08-2004, 11:20
saartjeh
saartjeh is offline
we namen vroeger altijd al die 'mixen voor' mee, en dat werd dus pasta pasta en nog eens pasta, zucht, wat een paradijs. Bij anderen was het altijd in huisje en dit jaar ga ik voor ut eerst vliegen!!! samen met een vriendin (dochter van me moeders vriend(/ex)) en dan gaan we naar griekenland!!! Maar das huisje waar alles in zit, dus dat word zelf koken (omg) en beetje goedkoop inkopen doen zodat we resterende geld kunnen gebruiken voor uitgaan
Oud 03-08-2004, 13:15
Verwijderd
Toen ik nog met m'n ouders op vakantie ging namen we altijd wel redelijk wat mee...meestal gingen we naar landen waar ze ook wel 'normale' dingen aten, vaak probeerden we ook wel sommige specialiteiten van een land uit. Soms zaten we in een huisje, dan heb je qua kookplaten natuurlijk gewoon alles. Met camperen hadden we een tweepits oid, met een warmhoudbak er bij gaat dat prima.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 13:35
Symphony
Symphony is offline
gewoon, zoveel mogelijk variaties op macaroni uit een pakje. (niet te eten, maar ja, als je honger hebt...)
Oud 03-08-2004, 13:41
Hagel
Hagel is offline
De vorige keer dat we gingen kamperen hadden we de auto volgeladen met pasta, pastasaus, mixjes etc. We koken op een gasbrandertje dus dan is dat wel handig om mee te nemen. Uit eten doe ik op vakantie bijna nooit omdat dat te duur is.
Oud 03-08-2004, 14:42
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Meestal eten we dingen die makkelijk klaar te maken zijn, zoals macaroni of een blik groente ofzo. Ook gaan we wel vaak barbequen en af en toe eten we in de kantine. Bij ons op de camping is het eten best goedkoop en super lekker.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 16:19
Guissie
Guissie is offline
Wij reizen altijd wat rond in Griekenland en meestal zoeken we dan een appartement,zodat je dus ook kunt koken. Meestal worden het dan gerechten als gebakken aardappel met worstjes of macaroni e.d. Eten meenemen doen we niet aan. En natuurlijk gaan we ook af en toe uit eten.
Oud 03-08-2004, 16:35
geen punt.
geen punt. is offline
Lekker uit eten, makkelijk
Oud 03-08-2004, 18:19
Miracle
Miracle is offline
Op de camping aten we verdacht vaak macaroni, lekker makkelijk.

Nu zaten we in een huisje en hebben een paar etenswaren mee genomen. Onder andere hagelslag.

Over het algemeen kopen we alles gewoon daar, dat is het leukste.
Oud 03-08-2004, 18:46
Verwijderd
ik zat in een hotel met vol pension dus hoefde totaal niet te koken
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 20:10
Balance
Balance is offline
Afgelopen vakantie zat ik bij mensen in huis, dus moest ik gewoon eten wat zij aten. Maar 'normaal' op vakantie is het elke avond uit eten.

Vind overigens het ontbijt op vakantie verschrikkelijk zonder m'n nederlandse boterhammen!
Oud 03-08-2004, 20:24
Phlox
Phlox is offline
Ik vertrek donderdag naar een huisje in italie. Eigenlijk ontbijten we alleen daar. Voor middag en avondeten gaan we altijd uit eten. Voor het geval dat niet zo is nemen we een pak knorr wereldgerechten en pannenkoekenmix mee. En pindakaas voor bij het ontbijt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 20:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging, kookte mijn moeder gewoon 's avonds in de caravan en soms (1 keer in de week of zo) gingen we uiteten. We namen wel wat dingen mee die niet zwaar zijn en makkelijk verpakt zijn, maar sommige dingen kochten we gewoon op onze vakantiebestemming.

Met vrienden gingen we 's morgens altijd naar de bakker of de supermarkt en kochten we daar broodjes en beleg en die aten we dan bij de tent / in het huisje op. 's Avonds gingen we altijd eten in een restaurant. Een avond hebben we zelf gekookt... of ja, kant-en-klaar maaltijden gewoon opgewarmd.

By the way: als je gaat kamperen op een camping en het is mooi weer: altijd buiten eten, das echt gezellig.
Oud 04-08-2004, 14:35
ZerO
ZerO is offline
Als je naar het buitenland gaat vind ik het zoo zeikerig als je niet 2 weken zonder hagelslag kunt. Dat je alles van huis meenemt en zoals thuis eet. Je kunt het 2 weken ook anders doen, daarom ben je op vakantie anders kon je net zo goed in je achtertuin zitten met je tent.
En niks van de specialiteiten proeven vind ik ook erg stom
Oud 04-08-2004, 15:20
RayMania
RayMania is offline
Met kamperen (naar Tsjechië), nemen we voor de 1e 2 dagen eten mee voor in Duitsland en koken we makkelijke dingen.
In Tsjechië gaan we van de 28 dagen dat we er zijn ongeveer 20 uit eten en de andere 8 dagen koken we zelf (omdat uit eten gaan soms begint te vervelen).

En middageten doen we meestal in een stad (omdat je s'middags weg bent/gaat en dat dus makkelijker is). Meestal bestaat dit eten uit ei (omelet, roerei) of salades met brood .
Oud 04-08-2004, 21:09
Breg
Breg is offline
op vakantie in italie; eerst bij een italiaanse familie in huis, dus elke avond zelfgemaakte pasta en/of pizza, vervolgens op de camping; iets simpels als brood, aangezien we geen kookwaren bij ons hadden of eten halen. Dus veel pizza op.
Oud 05-08-2004, 09:08
Silver rain
Silver rain is offline
We zitten meestal in 'n appartement, vorige keer in een sta-caravan. Bij allebei zijn er gewoon pitjes. We nemen dan wat eten mee voor de 1e dag (soep, broodjes, beleg), en dan halen we bij 'n supermarkt dingen voor het ontbijt en middageten. Ongeveer de helft van de dagen op vakantie gaan we uit eten 's avonds, de rest van de dagen kopen we gewoon dingen om klaar te maken (pasta, rijst, aardappelen of zo)
Oud 05-08-2004, 10:50
xineof
xineof is offline
Dit jaar ga ik niet op vakantie, maar voorgaande jaren zaten we altijd in een appartement, en kookten we dus meestal zelf. 11 jaar geleden namen we nog hartstikke veel eten zelf mee, en vorige jaar bijna niets meer .
Oud 06-08-2004, 16:08
Mara
Mara is offline
Altijd met caravan geweest, 2-pits. Aardappelen moeten mee van m'n ma ('die buitelandse krengen zijn niet te vreten!') en dingen mee zoals macaroni + bijbehoren, broodbeleg en andere praktische dingen. Ook veel blik/potgroenten mee, en dan aardappelen, stukje vlees en die groenten. Zeer hollands dus.

Vaak gaan we 1 a 2 keer uit eten, maar dit jaar ging dat niet omdat we onze hond bij ons hadden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 17:29
cyntha
cyntha is offline
Afgelopen vakantie heb ik bij een vriendin vakantie gevierd. En heb ik dus gewoon gegeten wat zij ook at.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 07:59
Smartie
Smartie is offline
deze vakantie zat ik op kreta, dus elke avond uit eten omdat m;n moeder het te warm vond om te koken...

normaalgesporken kookt m;n ma zelf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2004, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Smartie schreef op 07-08-2004 @ 08:59 :
deze vakantie zat ik op kreta, dus elke avond uit eten omdat m;n moeder het te warm vond om te koken...

normaalgesporken kookt m'n ma zelf
Wat een straf.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 09:32
Smartie
Smartie is offline
Citaat:
Ertur schreef op 07-08-2004 @ 10:31 :
Wat een straf.
ja, ik heb de jutspot dan ook wel gemist die 2 weken...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 09:37
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
we zitten meestal in hotel met vol pension.(spanje)
maar omdat me moeder het eten niet lekker vind in het hotel.
gaan we meestal elke dag uiteten.
of we halen wat.
en we nemen ook niks mee
Oud 07-08-2004, 09:38
Smartie
Smartie is offline
Citaat:
bob1234 schreef op 07-08-2004 @ 10:37 :
we zitten meestal in hotel met vol pension.(spanje)
maar omdat me moeder het eten niet lekker vind.
gaan we meestal elke dag uiteten.
of we halen wat.
en we nemen ook niks mee
super de luxe
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten