Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2004, 13:10
ParisPlage
ParisPlage is offline
Simpele vraag, waarschijnlijk, zelfs zo simpel dat ik het antwoord nergens kan vinden:
Ik ben van plan mijn grote computerbak in te gaan ruilen voor een laptop. Mijn computer staat nu aangesloten op mijn stereo, zodat ik MP3'tjes en films etc kan afspelen via mijn grotere speakers. Maar dit gaat natuurlijk via een kabeltje tussen computer en stereo.
Nou vraag ik mij af: hoe gaat dat met een laptop, als je je stereo wilt blijven gebruiken? Is het mogelijk dat je een mp3-tje draadloos afspeelt op je stereo, zodat jij dat ding overal kunt neerzetten zonder een kabel te hoeven inpluggen? Moet je er bij de aanschaf van een laptop op letten of dat ding de mogelijkheden daartoe heeft? Kan een willekeurige stereo dat aan? Of droom ik gewoon en is zoiets verschrikkelijk duur?

Laatst gewijzigd op 10-08-2004 om 15:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2004, 13:34
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 10-08-2004 @ 14:10 :
Simpele vraag, waarschijnlijk, zelfs zo simpel dat ik het antwoord nergens kan vinden:
Ik ben van plan mijn grote computerbak in te gaan ruilen voor een laptop. Mijn computer staat nu aangesloten op mijn stereo, zodat ik MP3'tjes en films etc kan afspelen via mijn grotere speakers. Maar dit gaat natuurlijk via een kabeltje tussen computer en stereo.
Nou vraag ik mij af: hoe gaat dat met een laptop, als je je stereo wilt blijven gebruiken? Is het mogelijk dat je een mp3-tje draadloos afspeelt op je stereo, zodat jij dat ding overal kunt neerzetten zonder een kabel te hoeven inpluggen? Moet je er bij de aanschaf van een laptop op letten of dat ding de mogelijkheden daartoe heeft? Kan een willekeurige stereo dat aan? Of droom ik gewoon en is zoiets verschrikkelijk duur?
er zijn netwerk mpg spelers en ik denk nu ook met draadloze aansluitin, je kan het net zo ziens als een cd speler maar dan
met een netwerk aansluiting

draadloos audio... het zou kunnen mbv die blauwetanden ...
LG Heeft en surround set die draadloos is kheb veder eigelijk geen idee...

Laatst gewijzigd op 10-08-2004 om 13:38.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 13:45
Droyd
Droyd is offline
Niet helemaal zeker wat je bedoelt maar dit kan ik er van maken:
Vroeger verbond je je geluidskaart in je pc met je stereo om op die manier je mp3's af te spelen.

Nu zou je hetzelfde willen maar dan draadloos?
Volgens mij is daar geen netwerk voor nodig? Is dat niet gewoon het principe van een draadloze hoofdtelefoon?

Je zou gewoon een soort van zender en ontvanger op de uitgang van je geluidskaart en op de ingang van je stereo moeten zetten lijkt me. Volgens mij werken draadloze hoofdtelefoons ook zo.

Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten
Oud 10-08-2004, 15:05
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Droyd schreef op 10-08-2004 @ 14:45 :
Niet helemaal zeker wat je bedoelt maar dit kan ik er van maken:
Vroeger verbond je je geluidskaart in je pc met je stereo om op die manier je mp3's af te spelen.

Nu zou je hetzelfde willen maar dan draadloos?
Ja, zodat ik mijn (nog aan te schaffen) laptopje overal neer kan zetten, en muziek kan luisteren zonder een kabel mee te hoeven sjouwen.

Citaat:
Volgens mij is daar geen netwerk voor nodig? Is dat niet gewoon het principe van een draadloze hoofdtelefoon?

Je zou gewoon een soort van zender en ontvanger op de uitgang van je geluidskaart en op de ingang van je stereo moeten zetten lijkt me. Volgens mij werken draadloze hoofdtelefoons ook zo.
Mmmm, maar kan dat op een laptop? Ik weet niet hoe groot zo'n zender zou zijn, maar het moet wel een beetje mobiel blijven, dat is het hele punt. Zo'n zender van een koptelefoon is ook al redelijk groot (althans degene die mijn vader heeft!), en dan heeft het dus geen zin.
Oud 10-08-2004, 15:25
twain4me
twain4me is offline
misschien is dit een idee?
ik beschreef de werking hier boven al een beetje

link
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 15:30
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
twain4me schreef op 10-08-2004 @ 16:25 :
misschien is dit een idee?
ik beschreef de werking hier boven al een beetje

link
Is een idee, maar dat gaat alleen over muziek, ik bedoel dus eigenlijk alles dat aan geluid mijn computer verlaat. Dus ook films, MSN messenger piepjes, spelletjes etc.
Oud 10-08-2004, 15:35
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 10-08-2004 @ 16:30 :
Is een idee, maar dat gaat alleen over muziek, ik bedoel dus eigenlijk alles dat aan geluid mijn computer verlaat. Dus ook films, MSN messenger piepjes, spelletjes etc.
Aaarghh MSN piepjes....... dat moet wel het mees iri geluid zijn op deze aardkloot....

het kloterige is dat je anders met een zendertje zal moeten werken en die dingen gebruiken stroom een zeer vervelende eigenschap als je hem aan je laptop wilt hangen.

als er een goede pasende oplossing is zal je hem in de hoek van de bleu tooth moeten zoeken denk ik
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 15:37
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
euh. Je zet je pc'tje onder neer, zodat je bij de stereo die vast staat muziek kunt luisteren.
Ik snap het nut er niet van. Maar in princiepe zou het zender ontvanger moeten werken (@ Droyd)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 15:41
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
twain4me schreef op 10-08-2004 @ 16:35 :
Aaarghh MSN piepjes....... dat moet wel het mees iri geluid zijn op deze aardkloot....

Dat was maar een voorbeeld natuurlijk
Citaat:
als er een goede pasende oplossing is zal je hem in de hoek van de bleu tooth moeten zoeken denk ik
Dat dacht ik ook alja, maar ik weet niet of dat sterk genoeg is om hele geluidsstromen zonder onderbreken naar een ontvanger (die dan aan mijn stereo is ingeplugd) te sturen?
Oud 10-08-2004, 15:42
]{ing
]{ing is offline
dat ding van netbay, op die ebay link hierboven is goedkoop maar erg slecht. zeker als je bekijkt hoeveel betere alternatieven op de markt zijn;

de squeezebox is een redelijk betaalbare;

http://www.slimdevices.com/

creative oplossing;

http://www.creative.com/products/pro...sp?prodid=9192

last but not least; airport express van apple

http://www.apple.com/airportexpress/
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 15:43
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 10-08-2004 @ 16:37 :
euh. Je zet je pc'tje onder neer, zodat je bij de stereo die vast staat muziek kunt luisteren.
Ik snap het nut er niet van. Maar in princiepe zou het zender ontvanger moeten werken (@ Droyd)
Onder wat? De vraag is dus of zo'n zender in een laptop kan, en hoeveel dat dan kost. Zijn er laptops die hier standaard voor zijn uitgerust?
Oud 10-08-2004, 15:45
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 10-08-2004 @ 16:43 :
Onder wat? De vraag is dus of zo'n zender in een laptop kan, en hoeveel dat dan kost. Zijn er laptops die hier standaard voor zijn uitgerust?
ja veel laptops hebben wireless lan. maar wireless lan is de huidige standaard voor het pc/hifi gebeuren
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 15:47
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
]{ing schreef op 10-08-2004 @ 16:42 :
dat ding van netbay, op die ebay link hierboven is goedkoop maar erg slecht. zeker als je bekijkt hoeveel betere alternatieven op de markt zijn;

de squeezebox is een redelijk betaalbare;

creative oplossing;

last but not least; airport express van apple
bedankt voor je linkjes, ik zoek wel zoiets, maar niet precies. Zelfde probleem als met die vorige: ik zoek niet iets specifiek voor mijn mp3tjes, dat was slechts een voorbeeld. Ik wil AL mijn geluid over de stereo laten lopen. Net zoals ik dat met lijn huidige desktop heb. Alleen dan zonder kabel.
Oud 10-08-2004, 15:50
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
]{ing schreef op 10-08-2004 @ 16:45 :
ja veel laptops hebben wireless lan. maar wireless lan is de huidige standaard voor het pc/hifi gebeuren
Oke, en weet je wat voor apparaat ik dan aan moet sluiten op mijn stereo zodat die het geluid kan ontvangen?
Oud 10-08-2004, 21:47
MacArt
MacArt is offline
voordeel van dat dingetje van apple is dat je er ook nog een printer aan kan hangen... en dan dus draadloos printen, en ook nog vanaf alle andere pc's op het netwerk..
Oud 10-08-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
MacArt schreef op 10-08-2004 @ 22:47 :
voordeel van dat dingetje van apple is dat je er ook nog een printer aan kan hangen... en dan dus draadloos printen, en ook nog vanaf alle andere pc's op het netwerk..
Yep, Ik wil dat ding ook misschien gaan kopen. Maar wat ik me afvraag.... kan ik daar ook een ander usb apparaat aan hangen? dat ik bijvoorbeeld via usb mijn apple mini eraan zet, of een webcam oid?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 04:38
MacArt
MacArt is offline
nee, dat kan helaas niet, althans, je kan het natuurlijk wel aansluiten allemaal, maar het zal niet veel doen

Er is, denk ik, een printserver in het kleine kastje gebouwd, en daar stuur je de print opdracht heen, die stuurt het vervolgens door naar de printer. vandaar dat er ook meerdere gebruikers kunnen zijn. Als het nml zo was dat het een soort remote USB poort is, zou het een transparant bridge moeten zijn en dan kan je 'm maar met een computer tegelijk gebruiken.

Er bestaan wel van dit soort usb bridges via netwerk enzo, maar die kosten ongeveer even veel en ik ben vergeten welk merk dat is e.d..
bovendien kan je daar weer geen geluid op afspelen
Oud 11-08-2004, 08:34
ParisPlage
ParisPlage is offline
Wat een tegenvaller. Er bestaat dus niks dat simpelweg al het geluid van je laptop naar een losse stereo kan zenden?
Je zou toch verwachten dat laptopmakers daar weleens over nagedacht zouden hebben
Oud 11-08-2004, 08:54
MacArt
MacArt is offline
wat wel kan, als je dat echt graag wil:
je sluit zo'n usb>ethernet apparaatje op je netwerk, waar ook een AP op zit, aan en dan een usb geluidskaart op dat ding.. dan heb je wel wat je wil zegmaar.. maar dat kost je een hoop en verdient ook niet echt de schoonheids prijs zegmaar..
Oud 11-08-2004, 11:30
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 11-08-2004 @ 09:34 :
Wat een tegenvaller. Er bestaat dus niks dat simpelweg al het geluid van je laptop naar een losse stereo kan zenden?
Je zou toch verwachten dat laptopmakers daar weleens over nagedacht zouden hebben
Hier kan het mee.

link

nu ben ik geen voorstander van trust , maar dan weetje nu wat je zoekt een audio transmitter
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 12:40
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
twain4me schreef op 11-08-2004 @ 12:30 :
Hier kan het mee.

link

nu ben ik geen voorstander van trust , maar dan weetje nu wat je zoekt een audio transmitter
Ja, maar ook dat is dus niet mobiel, omdat er een zender bij zit. Moet je dus naast je laptop nog steeds die zender met je meesjouwen binnen je huis.
Is er niet iets dat als geluidszender geintegreerd is in je laptop, zoals bijv bluetooth, en een ontvanger die dat geluid naar je stereo doorgeeft?
Oud 11-08-2004, 12:50
Droyd
Droyd is offline
Ik bedoelde niet dat je een draadloze hoofdtelefoon moet gebruiken, ik doelde enkel op het principe. Volgens is het dus perfect mogelijk, je moet het alleen weten te vinden. Jammer genoeg weet ik er niets over, ik weet alleen dat het perfect kan. Oh, en mogelijk trekt zoiets wel behoorlijk wat stroom zoals reeds gezegd, kan echt een belemmering zijn met een laptop.

Maar als je draadloos werkt heb je sowieso wel kwaliteitsverlies.

Laatst gewijzigd op 11-08-2004 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 13:12
twain4me
twain4me is offline
mss is dit wat.....

link
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 13:49
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
twain4me schreef op 11-08-2004 @ 14:12 :
mss is dit wat.....

link
Dat is interessant inderdaad! Werkt via de radio, dat wel, maar het apparaatje ziet er niet geweldig groot uit, en ik kan het eventueel ook voor mijn MP3-speler gebruiken. Wel nog even navraag doen over de kwaliteit als het over radiogolven gaat, heeft iemand daar ervaring mee?
Oud 11-08-2004, 13:52
twain4me
twain4me is offline

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2004, 13:55
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Droyd schreef op 11-08-2004 @ 13:50 :
Ik bedoelde niet dat je een draadloze hoofdtelefoon moet gebruiken, ik doelde enkel op het principe. Volgens is het dus perfect mogelijk, je moet het alleen weten te vinden.
Vandaar ook dat ik het hier vraag Maar het is al een opluchting dat het schijnt te bestaan. Ik had alleen verwacht dat het wel een redelijk gangbaar iets zou zijn, en dat veel meer mensen tegen hetzelfde probleem waren aangelopen

Citaat:
Oh, en mogelijk trekt zoiets wel behoorlijk wat stroom zoals reeds gezegd, kan echt een belemmering zijn met een laptop.
Ook iets waar ik dan in moet kijken, bijv een laptop halen die behoorlijk zuinig is. Het is maar een ideetje waar ik mee speel, dit hele muziek-via-draadloos-netwerk, voordat ik een laptop wil kopen. vandaar dat ik nu eerst even informeer naar de mogelijkheden. Ik zal een dezer dagen ook eens een winkel binnestappen, misschien dat die me nog wat opties kunnen laten zien
Oud 11-08-2004, 13:59
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
twain4me schreef op 11-08-2004 @ 14:52 :
[/B]
Ik vond het geen domme vraag. Heb ook gegoogled, maar ik had moeite met omschrijven wat ik precies zocht. Als je googlet op 'wireless netwerk' krijg je iets heel anders. Nu ik wat goede info heb (van jou o.a!) kan ik wat direkter gaan zoeken.
Oud 11-08-2004, 14:16
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 11-08-2004 @ 14:59 :
Ik vond het geen domme vraag. Heb ook gegoogled, maar ik had moeite met omschrijven wat ik precies zocht. Als je googlet op 'wireless netwerk' krijg je iets heel anders. Nu ik wat goede info heb (van jou o.a!) kan ik wat direkter gaan zoeken.
Ik doelde op de vraag over radio golven.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 14:17
]{ing
]{ing is offline
ik heb wel ervaring met fm transmitters. de meeste zijn te zwak om mooi geluid te geven zeker als je de laptop niet binnen een kleine afstand van je pc gebruikt anders zit je alsnog met een lange kabel. maar als je al het geluid bij je versterker wilt krijgen weet ik niet veel, zal geen al te grote markt voor zijn want de hardware is er gewoon. ik gebruik zelf een pc bij mn stereo, met een touchscreen. het is niet bepaald 'betaalbaar', maw in jouw geval zou je beter een externe geluidskaart of gewoon een kabel kunnen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 14:25
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
]{ing schreef op 11-08-2004 @ 15:17 :
ik gebruik zelf een pc bij mn stereo, met een touchscreen. het is niet bepaald 'betaalbaar'
Maar het klinkt wel cool!
Oud 11-08-2004, 14:27
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 11-08-2004 @ 15:25 :
Mja je kan er een Kewl cafe omheen bouwen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 14:29
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
twain4me schreef op 11-08-2004 @ 15:16 :
Ik doelde op de vraag over radio golven.
Same here
Oud 11-08-2004, 14:48
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 11-08-2004 @ 15:25 :
het werkt ook goed, helaas zijn de touchscreen tft's meestal aan de dure kant, 7'' voor 275 euro is heel normaal. had deze 12'' van inkoopacties.net een aantal maanden geleden, voor 165 euro
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten