Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2005, 23:00
S
S is offline
Hey,

Ik heb een aantal vragen omtrent de benodigde spullen en het aansluiten hiervan, maar ik zal eerst een korte schets weergeven van de thuissituatie zoals die nu is. Corrigeer me als ik iets fout doe in het volgende verhaal, hierin vertel ik namelijk mijn bedoelingen:

We maken nu nog gebruik van ISDN. Binnenkort stappen we over naar ADSL Surfen van Het Net. Omdat we gebruik maken van ISDN lopen er lijnen door het huis heen naar alle kamers. Ik heb mij laten vertellen dat via deze lijnen het ADSL-signaal ook kan lopen.
Op de bovenste verdieping van het huis staat een PC die een vaste internetverbinding moet krijgen. De laptops in huis (een Dell en een iBook) moeten draadloos verbonden worden met het netwerk. Omdat de ISDN-lijnen er al liggen en ik de PC die op de zolder staat een vaste verbinding wil geven, wilde ik het modem gewoon op zolder aansluiten op deze 'ISDN-lijn'. Omdat het een multi-pc modem is sluit ik één uitgang aan op de netwerkkaart in de PC. Een andere uitgang sluit ik aan op een Apple AirPort Extreme basisstation. Een van de laptops zal voornamelijk beneden worden gebruikt. Er zit dus een verschil van twee verdiepingen tussen de AirPort Extreme en de laptop. Dit is de Dell.
Ik wilde daarom een antenne aansluiten op het AirPort Extreme basisstation. Dat is de Dr Bott ExtendAIR Direct AirPort-antenne. Dit ding schijnt het bereik te vergroten met 150 meter.
Ook wil ik mijn Xbox draadloos aansluiten op het netwerk, om zo draadloos gebruik te kunnen maken van Xbox Live.

- Met deze opstelling is mijn pc niet aangesloten op het netwerk. Wat kan ik daaraan doen?
- Is het verstandig om de AirPort Extreme te nemen, of is er een ander initiatief (dat werkt met 802.11g) dat beter werkt?
- Het modem boven in huis plaatsen, werkt dat? (Verlies van snelheid?)
- Kan ik mijn Xbox aansluiten op het thuisnetwerk (en dus de internetverbinding, de Xbox is namelijk niet omgebouwd) met Apple Airport Express? Ik weet namelijk wel dat ik muziek draadloos kan streamen met behulp van dit apparaatje. Handig, want de Xbox staat vlakbij de home cinema.
- Hoe zouden jullie dit probleem aanpakken? (Het aansluiten van een computer, twee laptops en een Xbox op een netwerk, de computer een vaste verbinding, de laptops en de Xbox een draadloze.)

Hopenlijk kunnen jullie me verder helpen. Ik probeer namelijk uit te vissen wat nou de beste oplossing is. Is er misschien een modem dat draadloos verzend op 802.11g, waar ik ook een netwerkkabel in kan steken (dus dat de PC wel een vaste verbinding heeft)?

Alvast bedankt voor de hulp!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2005, 13:38
jinx
jinx is offline
Er zijn draadloze adslmodemrouters te koop. Dan kun je je adsllijntje in de router stoppen, je pc aansluiten via een draadje, en je andere computers kunnen draadloos internetten via de router.

Zo ongeveer?
Oud 29-03-2005, 15:36
twain4me
twain4me is offline
een isdn kabel is idd dezelfde als een netwerkkabel (cat5)... mocht er een dedecaded-line van je meterkast/router naar boven lopen kan je deze kabel(mis)bruiken om netwerk over te gooien... een andere makelijke oplossing is om een wireless pci kaart te kopen voor de computter, kan je teminste nog bellen

(of je moet van knutselen houden zowel isdn als netwerk maken geen gebruik van alle 8 de draadjes in een cat5 kabel . Ze zouden naast elkaar kunnen bestaan in 1 kabel)

als het gebruik in huis idd zo alround is.. waar je die modem laat maakt niet veel uit beide signalen (adsl signaal, netwerk) zijn immer digitaal en kunnen behoorlijke lengtes overbruggen zonder problemen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:27
S
S is offline
Thnx voor de hulp. Ik heb het nu zo gedaan: een adsl modem (die ik al had) wordt aangesloten op een wireless LAN router van Asus (WL-500g). Vanuit deze router gaat een kabel naarboven, naar mijn kamer. De laptops en xbox kunnen draadloos verbinding maken met de router.

Volgende week wordt het aangesloten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten