Hey,
Ik heb een aantal vragen omtrent de benodigde spullen en het aansluiten hiervan, maar ik zal eerst een korte schets weergeven van de thuissituatie zoals die nu is. Corrigeer me als ik iets fout doe in het volgende verhaal, hierin vertel ik namelijk mijn bedoelingen:
We maken nu nog gebruik van ISDN. Binnenkort stappen we over naar ADSL Surfen van Het Net. Omdat we gebruik maken van ISDN lopen er lijnen door het huis heen naar alle kamers. Ik heb mij laten vertellen dat via deze lijnen het ADSL-signaal ook kan lopen.
Op de bovenste verdieping van het huis staat een PC die een vaste internetverbinding moet krijgen. De laptops in huis (een Dell en een iBook) moeten draadloos verbonden worden met het netwerk. Omdat de ISDN-lijnen er al liggen en ik de PC die op de zolder staat een vaste verbinding wil geven, wilde ik het modem gewoon op zolder aansluiten op deze 'ISDN-lijn'. Omdat het een multi-pc modem is sluit ik één uitgang aan op de netwerkkaart in de PC. Een andere uitgang sluit ik aan op een Apple AirPort Extreme basisstation. Een van de laptops zal voornamelijk beneden worden gebruikt. Er zit dus een verschil van twee verdiepingen tussen de AirPort Extreme en de laptop. Dit is de Dell.
Ik wilde daarom een antenne aansluiten op het AirPort Extreme basisstation. Dat is de Dr Bott ExtendAIR Direct AirPort-antenne. Dit ding schijnt het bereik te vergroten met 150 meter.
Ook wil ik mijn Xbox draadloos aansluiten op het netwerk, om zo draadloos gebruik te kunnen maken van Xbox Live.
- Met deze opstelling is mijn pc niet aangesloten op het netwerk. Wat kan ik daaraan doen?
- Is het verstandig om de AirPort Extreme te nemen, of is er een ander initiatief (dat werkt met 802.11g) dat beter werkt?
- Het modem boven in huis plaatsen, werkt dat? (Verlies van snelheid?)
- Kan ik mijn Xbox aansluiten op het thuisnetwerk (en dus de internetverbinding, de Xbox is namelijk niet omgebouwd) met Apple Airport Express? Ik weet namelijk wel dat ik muziek draadloos kan streamen met behulp van dit apparaatje. Handig, want de Xbox staat vlakbij de home cinema.
- Hoe zouden jullie dit probleem aanpakken? (Het aansluiten van een computer, twee laptops en een Xbox op een netwerk, de computer een vaste verbinding, de laptops en de Xbox een draadloze.)
Hopenlijk kunnen jullie me verder helpen. Ik probeer namelijk uit te vissen wat nou de beste oplossing is. Is er misschien een modem dat draadloos verzend op 802.11g, waar ik ook een netwerkkabel in kan steken (dus dat de PC wel een vaste verbinding heeft)?
Alvast bedankt voor de hulp!
|