Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2001, 21:58
Yolcu
Yolcu is offline
Misschien is dit wel een hele domme vraag hoor.. maar ik kom er niet uit.

Ik heb 2 computers. De host staat beneden en de andere computer staat boven. Deze 2 computers delen internet. Vroeger ging dat via wingate, maar dat werkte niet zo super, dus is dat veranderd. Volgens mijn broer gaat het nu gewoon via windows. Kan dit?

Nou in ieder geval, ik heb een webcam gekocht. Die is aangesloten, de software is geinstalleerd.. maar niemand kan m bekijken. Nou dacht ik aan een proxy-server, maar bij de hostcomputer staat bij internet-opties en dan bij verbindingen dat de proxyserver uitstaat. (hij is dus niet aangevinkt). We hebben wel geprobeerd van de poort '8080' te maken... maar dat lukt ook niet. Waar kan het dan aan liggen dat de webcam niet online kan? Zelf kan ik het wel zien, en de hostcomputer kan ook naar de site van mn camera gaan.. maar iemand buiten ons netwerk niet. Ik gebruik het programma TeVeo. Kan het aan dit programma liggen??

We dachten dat het misschien aan een firewall kan liggen, maar die hebben we niet, op allebei de computers niet, tenminste dat zegt m'n broer.

Wie weet er waar het aan kan liggen, en wat ik moet doen om dit probleem te verhelpen??

Please help me.. ik wil online met m'n webcam!
Oud 14-08-2001, 22:04
Verwijderd
Heb er ook erg lang mee lopen kl*ten, maar dan met sygate. Is me niet gelukt.
Met de internetdeling van windows kan je standaard niet zoveel instellen, maar daar is wel iets voor geloof ik.

edit: Zoiets voor windows 98SE http://ftp.pcworld.com/pub/new/inter...es/icsc203.zip

Hier staat een speciaal configuratie bestandje voor camarades, mocht je dat gebruiken voor je webcam.
http://www.practicallynetworked.com/...g_maps_pg3.htm

Het staat hier allemaal lekker vaag, maar zoveel verstand heb ik er ook niet van.

[Dit bericht is aangepast door PIE (14-08-2001).]
Met citaat reageren
Oud 14-08-2001, 22:10
FunFair
FunFair is offline
Argh dat... niet aan gaan kloten.. lukt toch niet..

omdat als ze gaan kijken, het ip van de server krijgen en niet die van jou.. is heel achtelijk...

Ik heb er zelf heel lang naar gekeken of het niet anders kon, maar het kan gewoon niet...

Normaal kon ik ook geen bestanden over icq sturen.. moest ik aanzetten dat ik een firewall had.. DAT SLOEG OOK AL NERGENS OP!!, maareuh.. of je moet een proggie schrijven dat jij iets naar de server stuurt.. en de server het doorstuurt op internet.. :/ weet aleen niet hoe..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2001, 23:47
Verwijderd
je eerste vraag: ja dat kan.. windows 98SE heeft so wie so ICS aan boord, dat wil zeggen internet connections sharing

je tweede vraag: je zult die poort (8080 zei je dacht ik) moeten doormappen in je ics-programma.. dus poort 8080 moet je vanaf je host doorsluizen naar je eigen PC in het netwerk.. tenminste, dat is wat ik vermoed dat er aan de hand is..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2001, 10:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
FunFair schreef:

Normaal kon ik ook geen bestanden over icq sturen.. moest ik aanzetten dat ik een firewall had.. DAT SLOEG OOK AL NERGENS OP!!, maareuh.. of je moet een proggie schrijven dat jij iets naar de server stuurt.. en de server het doorstuurt op internet.. :/ weet aleen niet hoe..
Pfff. Lul niet zo dom zeg. Als je internet deelt gebruiken meerdere computers 1 IP adres. Van binnen naar buiten is dat geen probleem, maar andersom wel. Je kunt niet zomaar een verbinding maken. Om dat te doen moet op de server-PC een port gemapped worden, hoe je dat doet is afhankelijk van het programma dat je gebruikt, staat vast wel in de help.

En dat je ICQ zo in moet stellen: Ja duh, je HEBT ook (min of meer) een firewall.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2001, 10:16
FunFair
FunFair is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Pfff. Lul niet zo dom zeg.
sjeez sorry zeg, dat is toch ook gewoon hoe het mij is verteld.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2001, 12:50
pietje63
pietje63 is offline
werken programmas als msn/icq wel??
Oud 15-08-2001, 16:13
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
werken programmas als msn/icq wel??

Ja die werken wel... maar kan er niemand duidelijk uitleggen wat ik kan/moet doen???

[Dit bericht is aangepast door Unique (15-08-2001).]
Reageren

Regels voor berichten