Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ontopic: Ik denk dat er altijd wel een vorm van geloof of overtuiging bij de mens blijft bestaan. Hetzij in de vorm van een "God" of één menselijke leider die als "God" word behandeld. Dit om het feit dat de mens zich bewust is van "zaken" buiten de materie om , en om het feit dat de mens een "groepsdier" is dat behoefte heeft aan een leider.
||
Citaat:
en je andere vraag, ik denk niet dat de tijd het geloof zal doden. Misschien komt er ooit een tijd dat alle mensen niet meer in god(en) geloven maar ook dat betwijfel ik. Maar het zal altijd wel worden vervangen door iets, zoals veel mensen nu geloven, en dus als waarheid aannemen in plaats van als theorie, in de evolutietheorie of in de big bang theorie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
helemaal waar, ze moderniseren ongeveer een week aan denkbeelden in 300 jaar..... kop op, over 4000 jaar zal het vaticaan waarschijnlijk het denkniveau van iemand uit de renaissanca hebben, als de aarde er lang genoeg voor zal bestaan lukt het ze mischien nog om aan tolerantie toe te komen.
||
![]() |
Citaat:
Religie zou helemaal niets voorstellen als er niet vastgehouden werd aan oude regels...Religie is niet iets wat maar een enkele generatie bestaat en bij de volgende in een compleet andere hoedanigheid weer opnieuw geboren wordt... Maar vasthouden aan oude stelregels bepaalt niet dat ook religies met de tijd meegaan...Ik kan talloze voorbeelden noemen hoe de kerk veranderlijk is...Wie verkoopt er nog aflaten, hoeveel heksen worden nog verbrand, zijn kerk en staat niet gescheiden??? Religie is geschapen door mensen, natuurlijk is deze niet perfect...Maar geef er geen verkeerd beeld van... Even over mezelf...Ik ben zelf totaal niet gelovig...Ik ben wel joods, maar geloof niet in God...Ik vertel dit om duidelijk maken dat ik religie objectief bekijk en het niet voor niets verdedig (in deze topic dan)... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Nog een kcv verhaaltje: de boodschap van Kristola Verleden Tijd | 11 | 15-03-2005 16:31 | |
Algemene schoolzaken |
Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims Spray rebel | 3 | 06-12-2004 21:21 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 | |
Paradox tussen religie en geloof TMLWKY | 13 | 28-07-2003 22:23 |