Citaat:
stefano schreef op 14-07-2004 @ 17:39 :
Mijn favoriet is US Airways, maar dat komt eigenlijk alleen door het feit dat ik een keer een aansluitende vlucht (door onweer) had gemist en ze aan de balie toen heel aardig waren voor mij en ik ook nog eens in een hotel mocht slapen (gratis) met alleen maar suites en dan was het ontbijt er ook nog bij inbegrepen! Best goede service
|
Lol, ze zullen wel moeten. Het hotel dat ze boeken is het dichstbijzijnd, of goedkoopst. Geloof me, ze doen dat niet voor de goeie service. Denk je dat het verstandig is om tegen 200-300 passagiers te zeggen: ''Sorry mensen, foutje met de motor, kom morgen maar terug''. Nee, dat kan een maatschappij niet maken. Heb ik ook gehad, op Londen. We werden meteen afgevoerd naar een hotel. Inderdaad, ze regelen het goed, maar een maatschappij heeft overal contacten en kan overal terecht als er iets mis gaat. US Airways heb ik wel goede dingen over gehoord hoor, dit is ook geen flame, maar ga je oordeel niet hier op baseren, ze doen het namelijk allemaal
Ik denk dat de favo maatschappij ook een beetje ligt aan de soort vlucht. Sommige maatschappijen zijn betere op korte vluchten dan anderen, terwijl deze anderen juist op de langere vluchten beter zijn.
Persoonlijk vind ik toch KLM het beste. Ze gaan met hun tijd mee (Boeing 777 anyone?) en hebben goede service. HEEL groot voordeel aan KLM is (vooral voor mensen die veel vliegen) dat het Frequent Flyer Miles afgeeft. Een soort airmiles, alleen krijg je deze bij iedere vlucht die je maakt en kan je er tickets van kopen. Mijn vader heeft de afgelopen tijd zoveel gevlogen dat ik samen met mijn ouders, business class naar New York kan vliegen, gratis en voor niks (naja, voor het inleveren van die FFM dan).
Ik heb ook een aantal keren met British Airways gevlogen. Ik vond het verschrikkelijk en heb nooit 1 goede vlucht met ze gehad. Ik denk dat dat gewoon persoonlijk is, zal niet bij iedereen zo zijn. Maar echt serieuze problemen, zoals gecancelde vluchten of 2-3 uur vertraging, niet leuk meer. Wel veel stoelruimte trouwens, dat zeker

.
Nou, dan gaan we vrijdag maar eens ff kijken hoe de business class in een 777 van KLM naar New York is