Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2002, 19:45
iMan
iMan is offline
Ik vind dat de verkiezingscampagnes weer moeten beginnen na morgen. De moord op Fortuyn is (onbedoeld) een grote campagne voor zijn partij. Ze krijgen allemaal stemmen omdat ze het zielig vionden voor LPF terwijl ze anders nooit op die partij gestemd zouden hebben
Oud 09-05-2002, 19:48
PV
PV is offline
Als LPF en alle andere partijen het daarover eens zijn, mij best. Maar verscheidene partijen zien het niet zitten geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:52
Joostje
Joostje is offline
ach er zitten allang weer overal politieke leiders op tv. oud nieuws oja marijnisse heeft het aan de voorzitter vd 2e kamer voorgesteld .
Oud 09-05-2002, 22:13
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik vond het al onzin dat ze gestopt werden, dus laat ze ajb zo snel mogelijk verder gaan.
Oud 09-05-2002, 22:35
McCaine
McCaine is offline
Ik ben erg bang dat dit nu door de verdeling van de media-aandacht tot gevolg gaat hebben dat vrijwel alle zwevende kiezers op LPF gaan stemmen...
Oud 09-05-2002, 22:47
iMan
iMan is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ik ben erg bang dat dit nu door de verdeling van de media-aandacht tot gevolg gaat hebben dat vrijwel alle zwevende kiezers op LPF gaan stemmen...
Dat zou niet best zijn
aangezien het aantal zwevende kiezers op dit moment
Oud 09-05-2002, 23:22
Verwijderd
En zou ook nog eens heel dom zijn, aangezien zwevende kiezers ook geen belang hebben bij een nutteloos, postuum eerbetoon aan Pim Fortuyn. Dat is meer iets voor verstokte LPF-stemmers.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 00:07
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef:
En zou ook nog eens heel dom zijn, aangezien zwevende kiezers ook geen belang hebben bij een nutteloos, postuum eerbetoon aan Pim Fortuyn. Dat is meer iets voor verstokte LPF-stemmers.
Helaas, de zwevende kiezer ís dom. Pech voor nederland. En dan vragen mijn amerikaanse vrienden waarom we Fortuyn extremistisch vinden, want ze zien niets radicaals in zijn programma... hij is toch juist meer gematigd?
Zucht.
Oud 10-05-2002, 06:34
@pie
@pie is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Helaas, de zwevende kiezer ís dom.
iedereen op dit forum is zooooo generaliserend en discriminerend, en daarbij zeggen ze dat Pim de ergste was...

kijk eerst eens naar jezelf ofzo
Oud 10-05-2002, 08:43
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
McCaine schreef:
En dan vragen mijn amerikaanse vrienden waarom we Fortuyn extremistisch vinden, want ze zien niets radicaals in zijn programma... hij is toch juist meer gematigd?
Zucht.
Mjah, Amerika is sowieso een stuk rechtser dan Nederland natuurlijk, dus ik kan het me ergens wel voorstellen... De Amerikaanse Democrats worden hier volgens mij nog als rechts bestempeld, als ze hun ideeën in onze politiek zouden uiten althans, kun je nagaan wat de Republicans wel niet zouden zijn hier
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 11:03
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
@pie schreef:
iedereen op dit forum is zooooo generaliserend en discriminerend, en daarbij zeggen ze dat Pim de ergste was...

Geef dan eens een zinnige argumentatie waarom de zwevende kiezer níet dom zou zijn. De zwevende kiezer is immers iemand die geen idee heeft waar welke partij voor staat, is iemand die volstrekt niet kiezen kan, is iemand die met alle winden meewaait, en die van stemmen een soort spelletje maakt. Dat vind ik behoorlijk dom. En ik vind Fortuyn inderdaad de slechtste (aspirant-)politicus na Jorritsma en Pronk.
Oud 10-05-2002, 11:05
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Geef dan eens een zinnige argumentatie waarom de zwevende kiezer níet dom zou zijn.
Zijn/haar stemkeuze is dom omdat deze ongenuanceerd/onbedacht is. Of die persoon verder dom is kun je niet over oordelen. Een heleboel mensen in Nederland en ook andere democratische landen interesseren zich niet voor politiek, snappen het niet, willen het niet snappen. Dan vind ik: stem dan niet.
Oud 10-05-2002, 12:14
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
@pie schreef:
iedereen op dit forum is zooooo generaliserend
Wat een heerlijke zin is dit toch: "iedereen hier generaliseert", dit noem ik toch wel het toppunt van generalisatie hoor!! Dus, zoals je zelf ook al zei, maar nu naar jou zelf teruggericht:

Citaat:
@pie schreef:
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 12:25
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Zijn/haar stemkeuze is dom omdat deze ongenuanceerd/onbedacht is. Of die persoon verder dom is kun je niet over oordelen.
Stemmen is in ons systeem wel ongeveer een van de belangrijkste dingen die je kunt doen om invloed te hebben op wat er in de wereld gebeurt. Als je dan niet eens moeite doet om jezelf te informeren, vind ik dat wel degelijk dom.
Oud 10-05-2002, 14:20
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Stemmen is in ons systeem wel ongeveer een van de belangrijkste dingen die je kunt doen om invloed te hebben op wat er in de wereld gebeurt. Als je dan niet eens moeite doet om jezelf te informeren, vind ik dat wel degelijk dom.
Dat vind ik ook dom, maar dan is de persoon in kwestie nog niet meteen dom. Iemand die weinig van politiek verstand heeft kan een kei zijn in Nederlands, Natuurkunde, knikkeren, etc.

Ik vind niet dat je iemand mag afrekenen op zijn kennis van politiek.
Oud 10-05-2002, 14:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Geef dan eens een zinnige argumentatie waarom de zwevende kiezer níet dom zou zijn. De zwevende kiezer is immers iemand die geen idee heeft waar welke partij voor staat,
Wat een onzin. Ik heb ook tijden getwijfeld tussen VVD en D66, en ben dus net zo goed 'zwevend' geweest. Bovendien is de haagse politiek een hoop bla bla waar Jan Modaal echt geen wijs uit kan worden. Dat was ook de 'kracht' van Pim, duidelijke taal. Hoop dat Den Haag daar ook eens van geleerd heeft.

Balkenende is echt een toffe peer vind ik, jammer dat 'ie niet bij de VVD zit.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:13
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Wat een onzin. Ik heb ook tijden getwijfeld tussen VVD en D66, en ben dus net zo goed 'zwevend' geweest. Bovendien is de haagse politiek een hoop bla bla waar Jan Modaal echt geen wijs uit kan worden. Dat was ook de 'kracht' van Pim, duidelijke taal. Hoop dat Den Haag daar ook eens van geleerd heeft.

Balkenende is echt een toffe peer vind ik, jammer dat 'ie niet bij de VVD zit.
agree
met alles
de C bij CDA moet eraf
Oud 10-05-2002, 15:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Dat vind ik ook dom, maar dan is de persoon in kwestie nog niet meteen dom. Iemand die weinig van politiek verstand heeft kan een kei zijn in Nederlands, Natuurkunde, knikkeren, etc.

Ik vind niet dat je iemand mag afrekenen op zijn kennis van politiek.
Nee, maar wel op diens houding ten opzichte van belangrijke zaken. Want dat is dit toch wel degelijk.
Oud 10-05-2002, 15:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Nee, maar wel op diens houding ten opzichte van belangrijke zaken. Want dat is dit toch wel degelijk.
Waarom is een zwevende kiezer meteen onverschillig? Dankzei paars is links en rechts ontzettend naar mekaar toe gegroeid. Alle problemen werden halfslachtig weggewerkt d.m.v. het ene compromis na het andere, om maar te zorgen dat het niet tot een crisis zou leiden.

Ik weet wel dat het vier jaar terug een STUK makkelijker was een stem uit te brengen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 16:51
@pie
@pie is offline
Citaat:
ModuM schreef:

Wat een heerlijke zin is dit toch: "iedereen hier generaliseert", dit noem ik toch wel het toppunt van generalisatie hoor!! Dus, zoals je zelf ook al zei, maar nu naar jou zelf teruggericht:

WAT weerlegt mijn stelling?
Oud 14-05-2002, 21:17
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Ik las vanochtend op teletekst dat die vieze vuile schijnheilen van de LPF leuk nog steeds campagne voeren. In een advertentie in de telegraaf bedankten ze het nederlandse 'volk' voor al hun steun en riepen ze iedereen op om maar vooral LPF te stemmen. Ik vind dit dus echt een grof schandaal. Alle partijen hebben braaf uit sympathie voor de moord op Pim de campagne's stil gelegd maar dat stel schijnheilen van zijn eigen partij gaat rustig door met reclame voor zichzelf maken en de andere partijen zwart maken (Langendam: de kogel kwam van links).

Dat er mensen zijn die op zo'n asociaal machtbelust zooitje ongeregeld stemt is echt een schande voor ons land
http://www.forum.scholieren.com/show...threadid=91098
Oud 15-05-2002, 14:00
autodropje
autodropje is offline
ben het overigens met Ik ben de Walrus! eens, dat het heel zwak van LPF is, de andere politici stoppen uit respect met de campgne, en juist zijn eigen partij gaat door, triest, dat is nog eens respect hebben.
Reageren

Regels voor berichten