Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2004, 15:23
Verwijderd
Ik wil graag een 2de hands keyboard kopen. (een nieuw is nogal duur vind ik ) Kheb al wat gezocht op ebay en dat soort sites.

Is er iets waar ik op moet letten, aantal toetsen/ welk merk wel of absoluut niet? En wat vinden jullie een aanvaardbare prijs voor een redelijk keyboard?

Als er iemand is die even wilt kijken of er iets interessants bij zit ( een kenner ) hier zijn de links:
http://www.yezzz.com/auctions/4133291/img1925097.html
http://www.yezzz.com/auctions/4177906.html
http://www.yezzz.com/auctions/4304323.html
http://www.marktplaats.nl/markt/muzi...htm?av=a&pv=bu
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_...l?p=be&mode=tk
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_...l?p=be&mode=tk
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_...de=tk&start=15
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_...de=tk&start=15

Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2004, 15:29
Daevrem
Daevrem is offline
Ik heb alleen als tip dat wanneer je ook klassieke muziek wilt gaan spelen je 88 toetsen wilt hebben.
Oud 07-08-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 07-08-2004 @ 16:29 :
Ik heb alleen als tip dat wanneer je ook klassieke muziek wilt gaan spelen je 88 toetsen wilt hebben.
Nee, dat is niet echt de bedoeling. Weet je soms ook hoeveel je er nodig hebt voor pop/rockmuziek?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 16:47
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 07-08-2004 @ 17:44 :
Nee, dat is niet echt de bedoeling. Weet je soms ook hoeveel je er nodig hebt voor pop/rockmuziek?
Een normaal keyboard heeft genoeg octaven voor popmuziek, dus daar hoef je je niet druk over te maken. Alleen met klassieke muziek inderdaad, maar dat is dus niet de bedoeling. Zelf zou ik een Roland aanraden. Yamaha wordt tegenwoordig ook steeds beter, maar persoonlijk vind ik de kwaliteit van een Roland nog ff iets beter.
Oud 07-08-2004, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 07-08-2004 @ 17:47 :
Een normaal keyboard heeft genoeg octaven voor popmuziek, dus daar hoef je je niet druk over te maken. Alleen met klassieke muziek inderdaad, maar dat is dus niet de bedoeling. Zelf zou ik een Roland aanraden. Yamaha wordt tegenwoordig ook steeds beter, maar persoonlijk vind ik de kwaliteit van een Roland nog ff iets beter.
Bedankt voor je reactie. Ik vind wel vooral (denk ik) oude keyboards op internet. Is Casio ook een goed merk? En zijn er eigenlijk ook verschrikkingen bij, want eigenlijk maakt het me niet zoveel uit... zolang er een beetje deftig geluid uit komt is het al goed
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 17:12
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Tja, weet niet hoe het inmiddels is met Casio (misschien zijn er mensen online die er meer van weten), maar dat was qua geluidskwaliteit toch wel een stuk minder. Ik ben vroeger begonnen met een Casio, maar dat was niet bepaald mooi. Natuurlijk hangt het er ook vanaf hoeveel je voor een keyboard over hebt aan geld.

Mijn ervaring is echter, dat je voor een Roland tegen een redelijke prijs gewoon een prima keyboard hebt. Ik heb zelf een Roland E-38 en daar heb ik zo'n 5 jaar geleden rond de 1700 gulden voor betaald. Misschien dat je hem ergens tweedehands kan krijgen; ik kan zo'n type in ieder geval aanraden.

Ik neem btw aan dat je gewoon een keyboard zoekt voor 'huiselijk' gebruik en zonder allemaal van die bijzondere tierelantijntjes Want dan kom je er niet onder de 2500 euro (nieuw).
Oud 08-08-2004, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 07-08-2004 @ 18:12 :
Tja, weet niet hoe het inmiddels is met Casio (misschien zijn er mensen online die er meer van weten), maar dat was qua geluidskwaliteit toch wel een stuk minder. Ik ben vroeger begonnen met een Casio, maar dat was niet bepaald mooi. Natuurlijk hangt het er ook vanaf hoeveel je voor een keyboard over hebt aan geld.

Mijn ervaring is echter, dat je voor een Roland tegen een redelijke prijs gewoon een prima keyboard hebt. Ik heb zelf een Roland E-38 en daar heb ik zo'n 5 jaar geleden rond de 1700 gulden voor betaald. Misschien dat je hem ergens tweedehands kan krijgen; ik kan zo'n type in ieder geval aanraden.

Ik neem btw aan dat je gewoon een keyboard zoekt voor 'huiselijk' gebruik en zonder allemaal van die bijzondere tierelantijntjes Want dan kom je er niet onder de 2500 euro (nieuw).
Ja tierelantijntjes zijn niet nodig Gewoon genoeg toetsen en een beetje normaal geluid is al goed. Ik heb er 100 euro voor over (of misschien een beetje meer) en kheb al wat gevonden. Zelfs eentje voor 30 euro
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 11:22
MC Bobie
MC Bobie is offline
niet doen
Oud 08-08-2004, 12:12
Verwijderd
wat niet doen? Die van 30 euro kopen?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 12:18
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 08-08-2004 @ 13:12 :
wat niet doen? Die van 30 euro kopen?
keyboard kope, koop dan een gitaar of een echte piano..
Oud 08-08-2004, 12:31
Daevrem
Daevrem is offline
Jow gelijk een echte piano. Terwijl je popmuziek wil spelen.

Koop jij nu maar snel een Sarangi:

Oud 08-08-2004, 14:12
Malfunction
Malfunction is offline
Persoonlijk he ? Heb ik een ontzettende hekel aan keyboards in muziek. Bij 99 % van de muziek dan.
Oud 08-08-2004, 14:16
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Kwestie van smaak he
Oud 08-08-2004, 20:11
Fog.
Fog. is offline
Denk allereerst aan de toetsgevoeligheid. Die moet gevoelig zijn.
Casio staat inderdaad bekent om zijn blikkerige MIDI geluid.
Over Roland niks te klagen. Ik heb zelf de Roland EM-15 en hij bevalt me heel goed. Als je nog iets verder wil kan je de Roland EM-25 kopen met floppy etc.

Hier een lijst met prijzen.

Deze is ook leuk om een goede impressie over producten te krijgen.

Koop in ieder geval geen Casio als je het proffesioneel wilt aanpakken!
Oud 08-08-2004, 21:08
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Fog. schreef op 08-08-2004 @ 21:11 :
Denk allereerst aan de toetsgevoeligheid. Die moet gevoelig zijn.
Casio staat inderdaad bekent om zijn blikkerige MIDI geluid.
Over Roland niks te klagen. Ik heb zelf de Roland EM-15 en hij bevalt me heel goed. Als je nog iets verder wil kan je de Roland EM-25 kopen met floppy etc.

Hier een lijst met prijzen.

Deze is ook leuk om een goede impressie over producten te krijgen.

Koop in ieder geval geen Casio als je het proffesioneel wilt aanpakken!
Dat is het woord waar ik naar op zoek was: blikkerig. Ik heb er trouwens zo'n ingang op zitten voor diskettes waarmee je extra samples etc. erop kan zetten, maar dat gebruik ik niet. Zijn ook nog vrij prijzig.
Oud 08-08-2004, 21:13
Fog.
Fog. is offline
Ik raad je zo-wie-zo aan geen 2e hands te kopen.
Als geld het probleem is kan je altijd nog een goedkopere Akai kopen
Oud 09-08-2004, 00:47
konflict
konflict is offline

Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 17:52
Troll
Troll is offline
Citaat:
konflict schreef op 09-08-2004 @ 01:47 :
[afbeelding]

Inderdaad het beste beeld om een Casio weer te geven.

Roland is gewoon sterk aan te raden door zijn goede prestaties.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 11:43
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik speel zelf zo'n 10 jaar keyboard. Mijn advies is: koop iets van een redelijk merk. Yamaha of Roland. Ik heb zelf al heel wat jaren een PSR-530, koste toendertijd ook wel wat, maar je kan er prima mee uit de voeten.

Je bent een beginner dus dan maakt het niet uit of je een goed of slecht keyboard hebt, het klinkt toch sowieso beroerd.

Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 12:27
Verwijderd
Prijzen enzo geen idee, maar als ik jou was zou ik wel iets nemen met verzwaarde toetsen. Als je dat gewend bent, tenminste. Dat speelt een stuk fijner!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten