Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2005, 18:00
Rhinus
Rhinus is offline
Yo, ik heb sinds kort "Reason 3" thuis en dat is best oke. Maar ik heb dus geen Midi keyboard ofzo en dat is in principe wel fijn omdat je dan gewoon realtime dingen kan opnemenen. En dan kun je ook een beetje normaal een drumtrackje maken.

Dus, ik kan zo'n ding gaan kopen. Maar die zijn vast heel duur. Op marktplaats even gekeken daar is alles zoiezo duurder dan 50 Oiro. En dat heb ik wel, maar voor hetzelfde geld vind ik dat keyboard gedoe na een week al niet meer leuk en dan ben ik 50 Oiro kwijt.

Dus, iemand iets van tips? Dat je een gewoon toetsenbord er ook voor kan gebruiken? Een goedkoop frut ding, blahdieblah. Dus, iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2005, 18:04
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
op www.feedback.nl kun je er al eentje kopen voor 45 euro geloof ik. maarja dan heb je maar 3 octaven. ikzelf heb een groot keyboard met 6 octaven + een midi-naar-USB converter (25 euro kostte het mij 2e hands) en zo kun je op een goedkope manier een midi-keyboard fixen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 20:55
Rhinus
Rhinus is offline
Ik krijg op die site niks voor 45 Oiro gevonden. Maar misschien ligt dat aan mij.

Misschien was mijn post niet duidelijk, maar ik heb dus geen midi keyboard ofzo. Maar jij hebt dus een kabel van 25 Oiro? Maar, dan heb je dus ook al een midi keyboard. Die heb ik dus neit he. Ik heb alleen een gewoon toetsenbord. Die met van die lettertjes erop. Blahdieblah. De conclusie is dat ik veel geld uit moet geven. Pff.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 23:44
Verwijderd
Ik heb mijn oude Technics KN500 keyboard met midi interface, binnenkort eens even een midi naar usb converter kopen

Je kunt ook proberen via marktplaats zo'n oud casio of general music kreng te kopen, zit vaak ook wel een midi interface in
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 12:44
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Dat is denk ik niet wat hij bedoelt. Dit eerder:

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/sid/!18121995/artnr/100014049

Die kost rond de honderd euro.

Maar dan de helft goedkoper (52 euro):

Gewoon te koop bij feedback.

Wat ik heb is:

Plus.

Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 14:22
Verwijderd
Misschien dit iets voor jou?

http://nl.europe.creative.com/produc...4&product=9389

Ik werk zeer veel met midi, en naast mijn keyboards gebruik ik deze ook.
Werkt perfect met sequencers etc, alleen is dat demonstratie filmpje erg misleidend

Maar idd, een echt keyboard is natuurlijk beter. Aanrader is wel om een midi2usb converter te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 14:32
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Haha, dat demo filmpje met die japanner is echt grappig.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 15:07
Rhinus
Rhinus is offline
Die "Evolution - E Keys" is wel iets. Waarschijnlijk heel kut en je kan er weinig mee, maar opzich is een paar knopjes natuurlijk genoeg om te beginnen. Dank Hi, I'm Nora.

Hmm, het is toch een dikke 100 gulden. Hmm.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 15:22
Verwijderd
Het is natuurlijk sowieso een duur geintje, al heb je een goedkoop keyboardje. Je moet natuurlijk ook een geluidskaart hebben met een behoorlijke (uitbreidbare) midi wavetable, anders zal de lol er snel vanaf zijn met de gemiddelde standaard midi geluidjes.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 16:24
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Revan schreef op 03-04-2005 @ 16:22 :
Het is natuurlijk sowieso een duur geintje, al heb je een goedkoop keyboardje. Je moet natuurlijk ook een geluidskaart hebben met een behoorlijke (uitbreidbare) midi wavetable, anders zal de lol er snel vanaf zijn met de gemiddelde standaard midi geluidjes.
Ach, je prikt dat ding in een USB poort en je gaat wat softsynths bespelen, nothing more nothing less.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 16:26
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 03-04-2005 @ 16:07 :
Die "Evolution - E Keys" is wel iets. Waarschijnlijk heel kut en je kan er weinig mee, maar opzich is een paar knopjes natuurlijk genoeg om te beginnen. Dank Hi, I'm Nora.

Hmm, het is toch een dikke 100 gulden. Hmm.
Hij zal waarschijnlijk niet aanslag gevoelig zijn en er zitten ook geen andere functies op dan alleen het 'spelen' (geen draaiknopjes enzo). Maar echt kut zal ie niet zijn, hangt ook sterk er vanaf wat je ermee wilt doen. Oja en alles wat met muziek te maken heeft is duur.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 03-04-2005 @ 17:26 :
Hij zal waarschijnlijk niet aanslag gevoelig zijn en er zitten ook geen andere functies op dan alleen het 'spelen' (geen draaiknopjes enzo). Maar echt kut zal ie niet zijn, hangt ook sterk er vanaf wat je ermee wilt doen. Oja en alles wat met muziek te maken heeft is duur.

20 euro is anders niet veel voor een goeie tamboerein

Wel lekker goedkope midi->usb converters bij feedback, binnenkort eens een bestellen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 21:03
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 03-04-2005 @ 17:26 :
Ik kan geen piano spelen, dus voor het moment lijkt me dat meer dan genoeg. En dat alles met muziek duur is weet ik. Op zich niet erg als je zeker weet dat je het gaat gebruiken. Toen ik mijn 3e basgitaar kocht wist ik zeker dat ik mijn geld niet weg ging gooien en bij dit ding weet ik dat dus niet zeker. Maarja, wie niet waagt wie niet wint nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 21:33
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Fake schreef op 03-04-2005 @ 21:44 :
[afbeelding]

20 euro is anders niet veel voor een goeie tamboerein

Wel lekker goedkope midi->usb converters bij feedback, binnenkort eens een bestellen
Tja dan heb je het ook over een niet zo moeilijk instrument he, en dan nog 20 euro is nog aardig duur als je bedenkt wat de werkelijk productie kosten zouden geweest zijn. Maarja alle muziekinstrumenten/apparaten die verwant zijn met de computer zijn aardig duur.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 21:34
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 03-04-2005 @ 22:03 :
Ik kan geen piano spelen, dus voor het moment lijkt me dat meer dan genoeg. En dat alles met muziek duur is weet ik. Op zich niet erg als je zeker weet dat je het gaat gebruiken. Toen ik mijn 3e basgitaar kocht wist ik zeker dat ik mijn geld niet weg ging gooien en bij dit ding weet ik dat dus niet zeker. Maarja, wie niet waagt wie niet wint nietwaar?
Ja, gewoon kopen en als je het niet gebruikt moet je het gewoon voor 10/20 euro goedkoper op marktplaats.nl zetten. Vergeet dan niet dat je doos zal bewaren.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 18:28
Verwijderd
j ik ga misschien ook zo'n midi kabel naar usb ofzo bestellen
heb hier nog een roland e-30 staan
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:52
Rhinus
Rhinus is offline
Het is de M Audio 49 geworden. Dus als ik ooit meesterlijke muziek ga maken op de PC. Dan moeten we Hi, I'm Nora dankbaar zijn!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:08
Expanium
Expanium is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 06-04-2005 @ 17:52 :
Het is de M Audio 49 geworden. Dus als ik ooit meesterlijke muziek ga maken op de PC. Dan moeten we Hi, I'm Nora dankbaar zijn!
heb ik ook, fijn apparaat. Niet al te veel toeters en bellen + een goede aanslag. Verder ook perfect voor bij het vj'en
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:45
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
goede keuze
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 10:01
Verwijderd
Idd, goede keuze

Laat eens wat horen ooit
Met citaat reageren
Advertentie