Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2004, 17:03
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
groene thee schijnt enorm gezond te zijn maar nu heb ik ergens gelezen dat het niet gelijk is hoe je ze klaarmaakt voor een gunstig effect te hebben,maar wel zeggen ze er niet bij wat je nu precies moet doen...hoe moet het nu?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 18:04
Verwijderd
Echt groene thee vind je hier in Nederland niet, of het is vreselijk duur (ik heb gehoord dat het soms wel 20 euro per gram kan kosten). En bij die thee maakt het wel uit hoe je het klaarmaakt. Dat is een poederthee; gemaakt van blaadjes van bomen. Je doet een of twee schepjes in een kommetje, je giet er heet water over en je klopt het door met een thee-kloppertje (een soort garde, maar dan wat losser). Je kan zo een vrij dikke thee maken (een soort papje) en ook hele waterige thee (echt vloeibaar). Ook heb je enorm veel verschillende soorten; allemaal van blaadjes, maar de ene blaadjes zijn beter dan de andere. Ik heb het een keer gedronken, een vrij dikke soort (het had ongeveer de dikte van... hmm, tussen karnemelk en yoghurt in). Dat was erg lekker, en je voelt je ook echt kwiek daarna, je kan je heel goed concentreren.

Poederthee kennen wij in NL dus niet, hier hebben we de groene thee zakjes. En tja, die kan je niet dik maken, aangezien het geen poeder is. Die kan je dus maar op een manier klaarmaken; zakje, heet water erover, 2/3 minuutjes laten trekken en klaar.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 16:25
Fainne
Fainne is offline
Waar is het dan zo gezond voor?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 10-08-2004 @ 17:25 :
Waar is het dan zo gezond voor?
http://www.longfeng.nl/articles/gthee.htm

http://www.achmeahealth.nl/cgi/go.fp...soort=meerinfo

heb je denk ik wel genoeg info aan
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-08-2004 @ 19:04 :
Echt groene thee vind je hier in Nederland niet, of het is vreselijk duur (ik heb gehoord dat het soms wel 20 euro per gram kan kosten). [...]
Kan je die groene thee niet gewoon bij de Chinese Supermarkt halen? Die hebben tig verschillende soorten thee - die zullen dat vast wel hebben. Zo haal ik er ook gemberthee (eigenlijk gemberpoederdrank). En: cheap cheap.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 10-08-2004 @ 19:30 :
Kan je die groene thee niet gewoon bij de Chinese Supermarkt halen? Die hebben tig verschillende soorten thee - die zullen dat vast wel hebben. Zo haal ik er ook gemberthee (eigenlijk gemberpoederdrank). En: cheap cheap.
Nope, het is een vrij specifieke thee die eigenlijk alleen maar in een klein gebiedje in Japan wordt gemaakt, in Japan gebruiken ze het al niet veel meer, laat staan dat ze het hier importeren. Ik heb wel poeder-thee-soorten gezien en geproefd, maar nooit de échte groene.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 16:26
Fainne
Fainne is offline
jep, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 10:48
Wave
Wave is offline
Mijn moeder moest groene thee drinken van zo'n alternatieve arts (tegen kanker) moest Japanse thee zijn, van zo'n reform zaak en dan niet in een zakje en je mocht het ook niet in een theeei doen maar gewoon in de pot gooien. Zou de groei van kankercellen tegen gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Wave schreef op 13-08-2004 @ 11:48 :
Mijn moeder moest groene thee drinken van zo'n alternatieve arts (tegen kanker) moest Japanse thee zijn, van zo'n reform zaak en dan niet in een zakje en je mocht het ook niet in een theeei doen maar gewoon in de pot gooien. Zou de groei van kankercellen tegen gaan.
Daar is veel onderzoek naar gedaan en het zou inderdaad helpen (voorkomen?) bij kanker..., maar ik zou als ik kanker heb ook naar een gewone arts gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten