Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2004, 10:01
Isha
Isha is offline
Heeej,

Ik heb over 2 maanden een toneelvoorstelling en daar moet ik een meisje spelen dat echt een trut is. Maar heeft iemand misschien tips om het echt een beetje geloofwaardig te maken?
Ze is rond de 16 jaar en ja voor de rest weet ik nie echt veel van haar..

xjes Isha
Advertentie
Oud 13-03-2004, 10:36
alpha
alpha is offline
Beetje ordinair neerzetten, met kauwgom enzo. Is het zo'n meisje die echt zo'n roddelaar is, met een groep meisjes altijd om dr heen die precies doen wat zij doet enzo? Dan moet je dus echt zo'n bazig type spelen.
Ik weet niet goed hoe ik dit moet zeggen, het is makkelijker als de situaties duidelijk zijn en het dan in te vullen voor een buitenstaander als ik. Maar jij moet je iig een beeld vormen van het meisje, achtergrondinformatie weten (of zelf verzinnen) want dan speel je anders, makkelijker, dan wanneer je gewoon maar wat doet.
Oud 13-03-2004, 11:21
Isha
Isha is offline
Thanx fot the info
Ze is juist niet echt ordinair,maar voelt zicg verheven boven de rest.Alleen ben ik nie zo goed in spelen dus ik weet echt niet hoe ik dit moet neerzetten .Niemand vind haar in ieder geval aardig dus ze heeft geen kliekje.

Xxjes Isha
Oud 13-03-2004, 19:27
Verwijderd
Ze moet verschrikkelijk arrogant zijn.
Oud 15-03-2004, 10:46
Verwijderd
zet een egoist neer. doe dingen waar je zelf allen maar beter van word, en waar de resty onder lijdt
Oud 20-03-2004, 20:06
artnael
artnael is offline
eej.. leuke rol... zoiets mag ik a.s donderdag spelen! ik moet truttig spelen, maar ook vooral arogant, asociaal en VERWAAND! ordinair ook niet te vergeten.. ik moet helemaal in't rose met zwart....... Iedreen in ons stuk heeft een tik: het verwaande DUH handje komt bij mij naar voren...
Kleed je met de mode mee.: kort rokje! of juist skate achtig... zo populair mogelijk neem ik aan.

sterkte en veel succes....
Oud 21-03-2004, 11:41
alpha
alpha is offline
Het probleem is dat je het woord trut kunt opvatten op verschillende manieren. Als een bitch, en als een meisje die een redelijke meeloper is en heel netjes gekleed gaat enzo.
Ik heb een keer een punt aftrek gekregen toen ik het woord trut gebruikte in de zin van bitch bij Nederlands, vandaar.
Oud 22-03-2004, 14:22
De Dood
De Dood is offline
dat met die kauwgom is een goed idee, maar als je echt een arrogante trut wilt neerzetten moet je ook van die "Talk to the hand"achtige dingen doen en ijdel zijn bijv: "Loop jij als je mij ziet maar een paar straten om, want van jouw geur zakt mijn kapsel in elkaar"
Oud 22-03-2004, 16:18
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Zet haar neer als een 'zelfverzekerd persoontje'
Maar inderdaad mét kaugom en van die foute 'blonde' (no affense to all blondes) opmerkingen.
Zoals ; Jij heb t IQ van een schoenzool!
Denk je nou egt dat ik in JOUW mening geinteresseerd ben?

Gewoon, denk eens na, speel de grootste BITCH na die je ooit gekend heb, doe het lekker overdreven...

GR P33N enne succes!!
Oud 22-03-2004, 19:39
Fine
Fine is offline
Doe N. na, zij is n bitch zo heeee.. ha nee maareh kijk om je heen naaar hoe bitches zich gedragen....
Oud 05-04-2004, 20:54
da leentjuh
da leentjuh is offline
Let op je houding: kin omhoog, schouders naar achter, vooral niet in elkaar duiken.. Tsja en verder beetje arrogant praten enz.
Oud 12-04-2004, 01:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Oud 03-05-2004, 09:39
Siena
Siena is offline
Concentreer je op jezelf. Kijk anderen amper aan als je tegen ze praat of als zij tegen jouw praten.
Oud 04-05-2004, 16:35
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Isha schreef op 13-03-2004 @ 12:21 :
Thanx fot the info
Ze is juist niet echt ordinair,maar voelt zicg verheven boven de rest.Alleen ben ik nie zo goed in spelen dus ik weet echt niet hoe ik dit moet neerzetten .Niemand vind haar in ieder geval aardig dus ze heeft geen kliekje.

Xxjes Isha
Als ze een trut is én onpopulair, dan zou je haar ook een beetje koel en afstandelijk kunnen houden. Een beetje een "ik heb schijt aan alles en iedereen" houding; smalend en minachtend tegenover anderen. Vooral niet in elkaar duiken.
Als je het zo zou doen moet je denk ik niet een al te dom type neerzetten, want dan verdwijn je misschien nogal gauw naar de achtergrond. Mensen die afstandelijk zijn en dom maken denk ik weinig indruk. Als je af en toe echt tactvolle, gemene opmerkingen maakt ben je een veel grotere trut. (no offense )
Oud 05-05-2004, 09:15
Isha
Isha is offline
dankjulliewel iedereen
ik heb het stuk allang achter de rug maar de tips hebben geholpen .

En Nebula, ik heb mijn rol een beetje neergezet hoe jij het beschreef.
Oud 10-05-2004, 20:18
Verwijderd
hoe ging het?
Oud 07-06-2004, 14:28
Hertog Jan I
Hertog Jan I is offline
Observeer ende studeer den trekken van mijn 1e vrouwe..Dat was waarachtig niet den hoofdprijsch in den grabbeltonne.
Oud 03-07-2004, 23:01
snoopy
snoopy is offline
Kijk naar "mona lisa smile" en doe het meisje dat betty speelt na
Oud 17-07-2004, 14:17
Skyrise
Skyrise is offline
je moet dit topic voor de grap op Lifestyle ook ff neerzetten, imho lopen daar een boel "ervaringsdeskundigen" rond
Oud 17-07-2004, 23:27
GodsFamous
GodsFamous is offline
Just be yourself
Oud 18-07-2004, 08:36
Verwijderd
''Windowwwww'''

Ergens op DK stond een kakkertopic, met hele leuke uitspraken erbij

Grim

edit
Citaat:
*Whatever (natuurlijk inclusief de wegwuivende handbeweging)

*I'm up here, you're down there and we just don't match (met je hand het niveau aangeven en duidelijk maken dat die niet overeenkomen)

*Window.. (met je handen een ruit maken en heel arrogant kijken)

*Mocht een of andere onverlaat je toch aangeraakt hebben, vergewis je er dan van dat je zo snel mogelijk je trui op betreffende plek schoonklopt. Wat denkt ie wel, je dure kleren...

Laatst gewijzigd op 18-07-2004 om 08:40.
Oud 18-07-2004, 09:20
-Melody-
-Melody- is offline
Whatever is geen kakkerbeweging woutertje :
Oud 18-07-2004, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 18-07-2004 @ 10:20 :
Whatever is geen kakkerbeweging woutertje :
Of kakkers ontkennen dat gewoon

En whateverrr, ik quote alleen maar

Grim
Oud 23-08-2004, 16:09
Aléantheriël
Aléantheriël is offline
Citaat:
P33N schreef op 22-03-2004 @ 17:18 :
Zoals ; Jij heb t IQ van een schoenzool!
Denk je nou egt dat ik in JOUW mening geinteresseerd ben?

I'm busy, you're ugly, have a nice day! is ook zoiets

Aléantheriël
Oud 25-08-2004, 23:34
Tink*
Tink* is offline
arro blik
denken dat je beter bent als iedereen
denken dat je geweldig knap bent
iedereen anders lelijk vinden (a la: u-g-l-y you ain't got no alibi, you're ugly.. yeah yeah.. you're ugly)
Oud 27-08-2004, 21:17
AJMouse
AJMouse is offline
kijk kinderseries zoals lizzy maguire (of hoe je het ook schrijft ).

In dat soort serie's zitten altijd van die trutjes die zich verheven voelen boven de rest. Misschien kun je daar wat uithalen, dat overdrijven, en dan heb je je toneel personage misschien? Combinatie van trutjes uit meerdere series? Misschien kun je zelfs wel cartoons gebruiken

Of films zoals Confessions of a Teenage Dramaqueen (zit ook zon trutje in), allerlei van die highschoolteenmovies wel eigenlijk
Oud 29-08-2004, 13:42
alpha
alpha is offline
Dit topic gaat op slot.

Het dateert maart 2004, het is nu bijna september en in mei zou de TS haar voorstelling hebben. We praten dus nu al 3 à 4 maanden te lang over dit onderwerp..

Regels voor berichten