Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2004, 19:15
DZHAW
DZHAW is offline
Ik wil graag zowel een beetje opslag bij me (kunnen) hebben als onderweg muziek (mp3) kunnen luisteren. Ik twijfel nu vooral tussen 2 mogelijkheden:

Een mp3speler met HD: Archos gmini 120 (20 gig) 188 euro.

of een mp3-spelertje met 256 mb en een draagbare behuizing met een normale harde schrijf erin.

Met een dan 160 gig harde schrijf zou me dit ongeveer hetzelfde gaan kosten denk ik.

Ik hoef trouwens niet constant 10 gig met me mee te slepen, slechts als het ff nodig is. 256 mb zijn daarvoor wel voldoende.

De tweede optie lijkt me in principe leuker, alleen heb je bij die draagbare HD steeds een extra voeding nodig. Ik heb gelezen dat er ook zon behuizing is die gewoon zn stroom uit 2 usb aansluitingen haalt, maar die kon ik nog niet vinden. Een aparte voeding meeslepen wil ik nml niet.

(ff wat uitsluiten: ik wil vanwege de prijs geen: kant en klare draagbare HD en ik wil geen notebook HD (2,5 '') met behuizing.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2004, 19:45
]{ing
]{ing is offline
ik hoef geen 10 gb dus wil ik een 256mb maar toch ook weer een 160 gb... blablabla
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:57
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
]{ing schreef op 12-08-2004 @ 20:45 :
ik hoef geen 10 gb dus wil ik een 256mb maar toch ook weer een 160 gb... blablabla
De nadruk ligt vooral op het CONSTANT bij me hebben. Daarvoor vind ik 256 mb wel genoeg in principe (hoe meer hoe beter natuurlijk ) Maar ik wil wel als het ff kan wel 10 gig (en ook hier, hoe meer hoe beter) bij me KUNNEN hebben, als ik een paar films ofzo ff mee wil nemen.

pfff...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:58
]{ing
]{ing is offline
er bestaan toch geen mp3 spelers met 3.5'' harddisks.
ik snap het hele verhaal hierbij niet
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:09
Preaper
Preaper is offline
Ik heb extreem slechte ervaringen met Archos spul. Die zooi is niet goed afgewerkt. Mijn MP3 speler is na 4 maanden al stuk gegaan.
Bovendien werkt het vervelend, slaat hij bij het afspelen soms over en is aan alles te merken dat het apparaatje op lage kosten is gemaakt(terwijl je dat niet aan de prijs ziet...)
Oud 12-08-2004, 22:09
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
]{ing schreef op 12-08-2004 @ 20:58 :
er bestaan toch geen mp3 spelers met 3.5'' harddisks.
ik snap het hele verhaal hierbij niet
oke, ik bedoel dus, of een mp3 speler met behoorlijk wat opslag ruimte.... of.... een kleine mp3 speler EN (om veel data te verslepen) een aparte HD (zonder enige verdere functies)
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 22:20
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
DZHAW schreef op 12-08-2004 @ 20:57 :
De nadruk ligt vooral op het CONSTANT bij me hebben. Daarvoor vind ik 256 mb wel genoeg in principe (hoe meer hoe beter natuurlijk ) Maar ik wil wel als het ff kan wel 10 gig (en ook hier, hoe meer hoe beter) bij me KUNNEN hebben, als ik een paar films ofzo ff mee wil nemen.

pfff...
Als je constant wil hebben is een externe HD geen optie. veel te groot. en via de usb voedinghalen lijkt me sterk dat je dan een goede HD hebt. Trekt die usb nooit volgensmij.
Koop een Ipod ofzo. veel opslag en een goede mp3speler
Oud 13-08-2004, 09:00
Koen
Koen is offline
Citaat:
DZHAW schreef op 12-08-2004 @ 20:57 :

pfff...
Dan moet je gewoon een HD Mp3 speler kopen. En dan gaat mijn voorkeur uit naar een niet-iPod speler, zie hier waarom.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:43
Kamikaza
Kamikaza is offline
Koop een Xclef Hd-500 20 Gb(€269,-) , koop een andere 2,5 inch hdd, schroef je speler open, draadjes losmaken, hdd eruit, nieuwe erin, draadjes vastmaken, en klaar is Kees
Oud 18-08-2004, 23:27
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Kamikaza schreef op 18-08-2004 @ 11:43 :
Koop een Xclef Hd-500 20 Gb(€269,-) , koop een andere 2,5 inch hdd, schroef je speler open, draadjes losmaken, hdd eruit, nieuwe erin, draadjes vastmaken, en klaar is Kees
Inderdaad. Die heb ik ook
Er zijn ook overigens kleinere xClefs met een 1.8" hdd. Maar: top hoor, een xClef is een goede keus.

iPods zijn onnodig duur en werken alleen met iTunes, en niet gewoon met Windows Explorer. Voor xClefs heb je geen software nodig en kun je in Windows Explorer zien als een extra hdd waarnaar je je meuk toe kan kopieeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten