Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 20:44
Maty
Maty is offline
Oke ik weet dat er al een heleboel topics over zijn geweest maar echte antwoorden kan ik daarin niet vinden.

Ik ben nu ongeveer 5 maanden echt verliefd op een jongen uit mijn klas. We hebben alleen geen contact. Ik heb wel zijn MSN, maar ik heb echt geen idee wat ik tegen hem moet zeggen dus daarop praten we ook amper.

Ik moet eigenlijk gewoon met hem praten, maar ik weet echt niet wat ik moet zeggen. En hij is nou ook niet echt het type dat zomaar begint te praten (lees: verlegen) dus ik weet niet wat ik nu zou moeten doen.

Heeft iemand tips ofzo? Misschien hoe je het contact langzaam op kunt bouwen. Ik weet wel dat je moet beginnen met ''hoi'' zeggen maar dat durf ik dus niet eens. Ik heb echt zo weinig ervaring met jongens, of eigenlijk geen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2005, 20:52
Verwijderd
Is er niet iets qua projecten ofzo wat je samen kunt doen?
Je kunt het iig altijd op huiswerk gooien om over te praten toch?
en vraag m eens of hij nog wat leuks heeft gedaan in het weekend, wat ie leuk vindt, zoal doet etc..
wees geinteresseerd zodra hij zich op zn gemak zal voelen bij jou zal ie wel meer praten.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:59
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Maty schreef op 14-03-2005 @ 21:44 :
Oke ik weet dat er al een heleboel topics over zijn geweest maar echte antwoorden kan ik daarin niet vinden.

Ik ben nu ongeveer 5 maanden echt verliefd op een jongen uit mijn klas. We hebben alleen geen contact. Ik heb wel zijn MSN, maar ik heb echt geen idee wat ik tegen hem moet zeggen dus daarop praten we ook amper.

Ik moet eigenlijk gewoon met hem praten, maar ik weet echt niet wat ik moet zeggen. En hij is nou ook niet echt het type dat zomaar begint te praten (lees: verlegen) dus ik weet niet wat ik nu zou moeten doen.

Heeft iemand tips ofzo? Misschien hoe je het contact langzaam op kunt bouwen. Ik weet wel dat je moet beginnen met ''hoi'' zeggen maar dat durf ik dus niet eens. Ik heb echt zo weinig ervaring met jongens, of eigenlijk geen.
Ga bij lessen vlak bij hem in de buurt zitten. Zit bijvoorbeeld voor of achter hem; als je achter hem zit kun je hem in de gaten houden. Ikzelf ben ook altijd erg verlegen, maar ik kan je vertellen een keer gedag zeggen kan sowieso geen kwaad. Ik heb dit na veel moeite ook een keer gedaan en kreeg toen een glimlach teruggeworpen. Gedag zeggen kan sowieso geen kwaad, want je zit bij hem in de klas. Als hij altijd vroeg op school is moet je dit ook doen, want dan kan je hem s'morgens gedag zeggen. Zeker als de persoon ik kwestie alleen is moet je dit doen. Je hebt kansen als hij alleen is. Als je dan niets gezegd hebt, heb je het verpest. Zo zie ik het zelf ook. Of bijvoorbeeld als je een toets hebt en hij is eerder klaar en jij ook en hij wacht misschien op iemand vraag dan of het goed ging, of zeg op z'n minst hallo. Dit zijn je kansen. Als je dit doet zit je op trap 0,1 van de 5,0 dus heb je nog een lange weg te gaan, maar heb je een begin en ben je af van trap 0,0. Informeer me even als je deze trap gehaald hebt, of als je iets niet duidelijk is of anders.
Oud 14-03-2005, 21:49
Multilot
Multilot is offline
Doet me denken aan de piepjestest... Ik had daar altijd een hekel aan..

Ga je al uit? Ga dan een keer uit waar hij ook gaat.. In een kroeg of discotheek is het gewoon makkelijker om aan de praat te komen.
Zorg dat je achter zn hobby's komt en ga met een vriendin daarover praten (over die hobby's niet over hem) als hij in de buurt is. Misschien neemt hij de stap om mee te gaan praten (over onderwerpen die hem interesseren dus)

Succes!
Oud 14-03-2005, 22:11
Maty
Maty is offline
De piepjestest?

Ach ja die kansen, ik heb er wel een aantal laten lopen ja. Ik ben dan gewoon te bang om iets te zeggen, of om af te gaan.

Over de kwestie uitgaan, ik ga niet uit. Ik ben 16, en heb niet zo'n behoefte aan uitgaan, en volgens mij gaat hij ook niet uit.

Maar oke, gedag zeggen dus. Ik kan het proberen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 09:09
WolterB
WolterB is offline
Probeer een keer tijdens een les met m in gesprek te komen over iets wat net gebeurd is, toon interesse in iets wat je hem net hebt zien doen.
Oud 15-03-2005, 17:31
GoldenSample
GoldenSample is offline
Citaat:
WolterB schreef op 15-03-2005 @ 10:09 :
Probeer een keer tijdens een les met m in gesprek te komen over iets wat net gebeurd is, toon interesse in iets wat je hem net hebt zien doen.
ja dat is een goeie tip, maar met dat voorbeeld van een toets, als jij eerder klaar ben en je mag weg als je klaar bent, wacht dan netzolang met inleveren totdat hij het doet, en ga dan ook inleveren, en als je dan buiten lokaal staad zeg je zo bijv. was moeilijk he, hoe ging hij bij jou? en als hij dan zegt van ja bla bla bla, zeg dan bijv. van ja vraag .... wat hat je daar bla bla bla
Oud 15-03-2005, 19:19
Multilot
Multilot is offline
(piepjestest: Met al die trappen:
Trap 1.....................Piep....................Piep...................T rap 1,5................Piep enz.
Oud 15-03-2005, 19:30
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ga hem iig geen vragen stellen waar hij alleen maar ja en nee op kan antwoorden. Dan heb je geen leuk gesprek. Ga voor hem zitten in de klas. Dat heb ik ook eens gedaan. Dan kun je je omdraaien en praten. Als je achter hem zit wordt het misschien moeilijk als hij zich niet omdraait.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 20:11
Verwijderd
probeer ej er toch overheen te zetten hoor!!! Zodra je op gang bent dan gaat het al stukken beter en wordt het makkelikjer om contact te leggen, niet alelen met hem maar met iedereen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 20:13
Jones
Citaat:
Frankrijk schreef op 14-03-2005 @ 21:59 :
Ga bij lessen vlak bij hem in de buurt zitten. Zit bijvoorbeeld voor of achter hem; als je achter hem zit kun je hem in de gaten houden. Ikzelf ben ook altijd erg verlegen, maar ik kan je vertellen een keer gedag zeggen kan sowieso geen kwaad. Ik heb dit na veel moeite ook een keer gedaan en kreeg toen een glimlach teruggeworpen. Gedag zeggen kan sowieso geen kwaad, want je zit bij hem in de klas. Als hij altijd vroeg op school is moet je dit ook doen, want dan kan je hem s'morgens gedag zeggen. Zeker als de persoon ik kwestie alleen is moet je dit doen. Je hebt kansen als hij alleen is. Als je dan niets gezegd hebt, heb je het verpest. Zo zie ik het zelf ook. Of bijvoorbeeld als je een toets hebt en hij is eerder klaar en jij ook en hij wacht misschien op iemand vraag dan of het goed ging, of zeg op z'n minst hallo. Dit zijn je kansen. Als je dit doet zit je op trap 0,1 van de 5,0 dus heb je nog een lange weg te gaan, maar heb je een begin en ben je af van trap 0,0. Informeer me even als je deze trap gehaald hebt, of als je iets niet duidelijk is of anders.
Je maakt me bang
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 15-03-2005 @ 21:13 :
Je maakt me bang
*verstopt in steegje zodat je niet kunt zien dat ik je volg op straat *
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten