Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2004, 12:52
load_harmony
load_harmony is offline
OK, raar verhaal..

een vriendinnetje (K) van me heeft al een tijdje een hele goede vriend (V). 3 maanden geleden werden ze opeens verliefd op elkaar. K vertelde mij er alles over waardoor ik er erg betrokken in raakte.

K en V hebben over hun gevoelens gepraat. V komt net uit een relatie waardoor ze besloten voorlopig nog niks te nemen en nog een paar maandjes te wachten. Zo hadden ze beiden wat tijd om aan het idee te wennen en zo.

Dat wachten deden ze. Ze belden maar zagen elkaar nauwelijks.
K was natuurlijk nog wel erg verliefd, en ze praatte constant over hem. V kende ik destijds niet echt goed. Ik had hem een paar keer gemeet, kon erg met hem lachen en met hem omgaan, maar hij was geen goede vreind van me.

2 weken geleden zijn we met een hele groep vrienden op vakantie geweest, waaronder K en V. Eigenlijk verwachtte iedereen dat ze als stelletje terug zouden komen, maar het tegenovergestelde gebeurde: doordat er zoveel spanning was, brak geen van beiden het ijs, waardoor dr een vette afstand tussen hen was. Ondertussen leerde ik natuurlijk V wel beter kennen en spendeerde ik meer tijd met V (ook zonder de rest) waardoor ik hem ook wel tof begon te vinden.

vorige week kwamen we terug van vakantie. K vol twijfels mbt V. Toen ik V sprak, vroeg ik hem naar zijn gevoelens. Nogal onverwachts gaf hij heel erg openhartig antwoord. hij heeft besloten haar te vertellen dat het niks gaat worden omdat hij het niet aan kan en niet zeker van zijn gevoelens is. Nadat hij mij dat had vertelt ging hij K een mailtje sturen, maar die verstuurde hij pas 2 dagen later. In één van die tussenliggende dagen ben ik naar K toegegaan, die redelijk in de put zat door V en duidelijkheid wou. Ik kon niks zeggen en heb dus echt een dag lang naar haar gespeculeer moeten luisteren terwijl ik al wist was hij had besloten.. niet echt gelukkig makend en ook niet eerlijk tegenover haar.

Maar goed, V heeft he tmailtje verstuurtd naar K, K belde mij gelijk op om te vertellen wat er in stond en ze vond het heel erg naar en zo... Ik ook het was een leuk stelletje geweest.

Maar nu de vraag: V en ik zijn de tussentijd ook maatjes geworden. Daarom vind ik het leuk om binnenkort wat met hem af te spreken. Kan ik dit maken tegenover K, gezien het feit dat ik haar steun en toeverlaat was mbt V, of kan ik beter even wachten totdat het allemaal gesusd is?

Ik wil hierbij even duidelijk zeggen dat ik al tegen K heb gezegt dat het nooit wat tussen hem en mij word. Het gaat dus om een puur vriendschappelijk uitstapje.

Wel of niet doen?
Oud 18-08-2004, 13:06
Charlottetje
Charlottetje is offline
Dit soort dingen liggen altijd gevoelig.
Als het toch puur vriendschappelijk is lijkt het me beter als je ook gewoon wacht, dat kan dan ook makkelijk, toch?!
Oud 18-08-2004, 13:17
Sade
Sade is offline
Doe maar niet Ik heb ook zoiets een keer meegemaakt, en toen kreeg ik ongeveer ruzie met die vriendin over die jongen. Ik zou er dus een tijdje mee wachten tot alles een beetje bezonken is.
Oud 18-08-2004, 13:24
Dzjes
Dzjes is offline
Wachten lijkt me ook het beste, op die manier kan je vriendin je ook niets kwalijk nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 18:36
filia dei
filia dei is offline
Jah, ik vind ook wachten. Je kan het echt niet maken om nu meteen met hem alleen wat af te spreken. Ook al is 't puur vriendschappelijk.
T'is zowieso niet leuk als een vriend(in) en een geliefde met elkaar afspreken buiten jou om terwijl ze je via jou kennen.
Oud 18-08-2004, 21:47
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als K. er geen bezwaar tegen heeft (jullie zijn vriendinnen, kom op!) en als het puur vriendschappelijk is, waarom niet? Tevens heb jij al gezegd tegen K. dat het nooit iets tussen V en jou gaat worden. Een vriendin moet je kunnen vertrouwen, ook al gaat die wat doen met een jongen waar je gek op bent (geweest). Echter, ik zou het niet nu meteen doen. K.'s gevoelens voor V. zijn nog erg groot.
Oud 18-08-2004, 23:42
Myuki
Myuki is offline
mjah... aan je vriendin vragen... en misschien kan je ze op die manier nog steeds wel koppelen fzo positieve dingen over haar vertellen, I dunno
Oud 19-08-2004, 00:29
Maarten
Maarten is offline
Ik vind dat je het kan maken. Stel dat ik een meisje leuk vindt en zij zou 1 van mijn beste vrienden leuk vinden ik zou het accepteren.

Waarom zou je het anderen niet gunnen? May the best man win. Het is zo afgunstig. Ik zou het echt accepteren. Ik zou er wel moeite mee hebben, maar waarom liefde blokkeren?

Ik bedoel je moet het zo bekijken: Stel dat jij het verbiedt dan wordt zij nog steeds niet verliefd op jou. Stel dat je het toelaat, maak je alleen maar twee mensen gelukkig.

Dus gewoon doen!

Vriendinnen die gaan zeuren vind ik egoistisch en afgunstig... gun elkaar toch geluk. Zeker als het een beste vriendin is en het niet ten koste van je eigen geluk gaat want je had toch al niks!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten