OK, raar verhaal..
een vriendinnetje (K) van me heeft al een tijdje een hele goede vriend (V). 3 maanden geleden werden ze opeens verliefd op elkaar. K vertelde mij er alles over waardoor ik er erg betrokken in raakte.
K en V hebben over hun gevoelens gepraat. V komt net uit een relatie waardoor ze besloten voorlopig nog niks te nemen en nog een paar maandjes te wachten. Zo hadden ze beiden wat tijd om aan het idee te wennen en zo.
Dat wachten deden ze. Ze belden maar zagen elkaar nauwelijks.
K was natuurlijk nog wel erg verliefd, en ze praatte constant over hem. V kende ik destijds niet echt goed. Ik had hem een paar keer gemeet, kon erg met hem lachen en met hem omgaan, maar hij was geen goede vreind van me.
2 weken geleden zijn we met een hele groep vrienden op vakantie geweest, waaronder K en V. Eigenlijk verwachtte iedereen dat ze als stelletje terug zouden komen, maar het tegenovergestelde gebeurde: doordat er zoveel spanning was, brak geen van beiden het ijs, waardoor dr een vette afstand tussen hen was. Ondertussen leerde ik natuurlijk V wel beter kennen en spendeerde ik meer tijd met V (ook zonder de rest) waardoor ik hem ook wel tof begon te vinden.
vorige week kwamen we terug van vakantie. K vol twijfels mbt V. Toen ik V sprak, vroeg ik hem naar zijn gevoelens. Nogal onverwachts gaf hij heel erg openhartig antwoord. hij heeft besloten haar te vertellen dat het niks gaat worden omdat hij het niet aan kan en niet zeker van zijn gevoelens is. Nadat hij mij dat had vertelt ging hij K een mailtje sturen, maar die verstuurde hij pas 2 dagen later. In één van die tussenliggende dagen ben ik naar K toegegaan, die redelijk in de put zat door V en duidelijkheid wou. Ik kon niks zeggen en heb dus echt een dag lang naar haar gespeculeer moeten luisteren terwijl ik al wist was hij had besloten..

niet echt gelukkig makend en ook niet eerlijk tegenover haar.
Maar goed, V heeft he tmailtje verstuurtd naar K, K belde mij gelijk op om te vertellen wat er in stond en ze vond het heel erg naar en zo... Ik ook

het was een leuk stelletje geweest.
Maar nu de vraag: V en ik zijn de tussentijd ook maatjes geworden. Daarom vind ik het leuk om binnenkort wat met hem af te spreken. Kan ik dit maken tegenover K, gezien het feit dat ik haar steun en toeverlaat was mbt V, of kan ik beter even wachten totdat het allemaal gesusd is?
Ik wil hierbij even duidelijk zeggen dat ik al tegen K heb gezegt dat het nooit wat tussen hem en mij word. Het gaat dus om een puur vriendschappelijk uitstapje.
Wel of niet doen?