Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2004, 10:15
Verwijderd
Dit naar aanleiding van een aantal van mn eigen confrontaties deze week. [Ik bedoel met confrontaties niet alleen confrontaties met mensen, maar ook met plaatsen, liedjes etc.] Het kan zijn uit een periode die je liever afsluit, maar ook op school in studiegroepen.

En dan zijn er ook nog eens verschillende soorten confrontaties, slechte (en duh) goede confrontaties.

Wat doe je als je ergens mee geconfronteerd wordt, hoe ga je ermee om? Moet je het kwijt aan iemand, schrijf je er over? Of laat je het er gewoon bij zitten?

Barst los.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2004, 10:17
Verwijderd
Ik zal even kort beginnen, later misschien nog wel een langere reply.

Ik was van de week in het ziekenhuis, waar ik niet al te goede herinneringen aan heb, daar werd ik even lekker geconfronteerd met gebeurtenissen van een aantal jaren geleden. Omdat ik het er met niemand over kan hebben, maar toch even kwijt moet postte ik het maar in het LJH-topic (eigenlijk best wel een beetje sneu al zeg ik het zelf).

Maar sinds ik de SPH doe, moet ik zeggen dat ik een stuk mondiger ben geworden, zeg sneller wat ik vind en wat mn mening ergens over is. Vooral in werkgroepen (en de daarbij horende conflicten en confrontaties).
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 11:43
Verwijderd
Gister was er een confrontatie met iemand die me aan mezelf deed denken. Dat wil zeggen hij ging normaal in op vragen van waar laat jij je sperma enz enz. En dat terwijl we elkaar niet kenden. Ik ben ook zo iemand die daar op in gaat, niet serieus maar toch, ga ik erop in.

Hoe ik ermee om ging, gewoon gebruik van maken en flink lachen . En ja, hij was flink bezopen, ik was nuchter.

Ga zometeen de stad in, mocht er wat gebeuren dan post ik het.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 12:22
Verwijderd
ik denk dat de confrontatie met je zelf de meest zware is.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 16:04
Verwijderd
Dat denk ik ook, ook al leek hij totaal niet op me. Maar qua gedrag een beetje.

In de stad niets tegen gekomen waarvan ik dacht, dat mag vereerd worden op scholieren.com. Dus helaas.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 20:13
Nona
Nona is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 04-09-2004 @ 11:15 :
Wat doe je als je ergens mee geconfronteerd wordt, hoe ga je ermee om? Moet je het kwijt aan iemand, schrijf je er over? Of laat je het er gewoon bij zitten?
Ik ga eerst alleen zitten janken. Als er dan iemand dicht bij me is die ik vertrouw probeer ik er een gesprek over aan te knopen. Maar dat kan nog behoorlijk moeilijk zijn, dus het wil nog weleens gebeuren dat ik er alleen mee blijf zitten.
Oud 04-09-2004, 20:57
2probleemkind2
2probleemkind2 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 04-09-2004 @ 21:13 :
Ik ga eerst alleen zitten janken. Als er dan iemand dicht bij me is die ik vertrouw probeer ik er een gesprek over aan te knopen. Maar dat kan nog behoorlijk moeilijk zijn, dus het wil nog weleens gebeuren dat ik er alleen mee blijf zitten.
ik ga gelijk de problemen mee uit, ik was eerst iemand ie dat niet kon, maar had een turning point in mijn leven en daardoor ben ik sterker geworden, als dus iemand wat tegen mij heeft kom maar op, dan ruzie wij het uit, maar laat elkaar dan wel in eigen waarde!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten