Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 12:09
Verwijderd
Hmz. het is nu dus 3 maanden geleden dat het uitging tussen mij en *blaaat* maar ik word nog steeds door vriendinnen en kennissen geconfronteerd met het feit dat ik met hem had.
"goh jullie lijken echt op elkaar"
"hé toen waren jullie er allebei niet. is dat toeval?" *toen kende ik hem niet eens maar goed*
"jullie hebben echt veel gemeen"
"kijk daar heb jij nou mee gezoend" *erg grappig*

Uiterlijk hebben we dingen gemeen. we reageren op de dezelfde manier, we houden van dezelfde muziek en vaak vertonen we hetzelfde gedrag. *Dit was ook al voor dat we met elkaar hadden zo. alleen toen zag ik het als iets positiefs.*
Maar verder lijken we totaal niet op elkaar, we hebben hele andere beweegredenen.

Ik word er gewoon zo ziek van dat iedereen me constant weer met die periode confronteert. Het is alsof ik niet bestond voordat ik met hem had.
En als ik dan aangebrand reageer, is die persoon gelijk beledigd óf er word gelijk weer gefluisterd
"ze is nog steeds verliefd op 'm"

enige ervaring/ manieren om dit op te lossen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2002, 12:14
Angeles
Angeles is offline
Ik zou gewoon aangeven dat je het er liever niet over wil hebben. Dat ze dan beledigd zijn of gaan fluisteren, daar moet je je niks van aantrekken. Kennelijk zijn ze van het soort dat altijd wel wat te fluisteren heeft, daar doe je toch niks tegen.

Als jij om welke reden dan ook niet over je ex wil praten dan hebben zij dat maar gewoon te respecteren, punt. Bovendien, als jij gewoon zegt: 'Sorry, maar ik praat liever niet meer over X' dan zeg je helemaal niks verkeerd, dus als zij zich dan beledigd voelen is het hun probleem, niet het jouwe.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 14:49
charly not
charly not is offline
Ja, daar heb ik nou ook last van... Inderdaad echt heel erg irritant omdat jij het er gewoon niet over na wil denken.. (en dat weten mensen) En dan gaan ze je er juist aan herinneren .
Alleen het enige verschil is, is dat het bij jou 3 maanden geleden is.. En bij mij zo ongeveer VORIG JAAR rond deze tijd . En nog steeds lopen mensen er over te zeiken.
Ach ja, het is vervelend...en ik heb het ook al zo vaak gezegd dat ik-het-nu-onderhand-wel-weet... Maaaaaar jah Gewoon niet of nauwelijks op reageren als iemand er weer over begint.. gewoon van "ow, ja kan wel" en dan gewoon ergens anders over gaan praten..--> dan begrijpen mensen wel dat je moe wordt van dat eeuwige gelul over dingen die al super lang afgesloten zijn...
Oud 19-11-2002, 13:33
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik weet niet, maar denk dat het eigenlijk best wel normaal is, dat als een relatie uitgaat mensen die twee op zo' n manier confronteren ... ik heb het nu ook en het is al bijna 4 maanden uit tussen mij en mijn ex ...

Het is natuurlijk niet fijn, ik vind het verschrikkelijk, en het is niet altijd even makkelijk om al die mensen in te lichten en ze te overtuigen dat je het werkelijk liever niet hebt, maar OF moet je je er bij neerleggen en wachten tot ze hem vergeten zijn, OF met spoed met een nieuw vriendje aan komen huppelen en hem ostentatief showen , OF gewoon vertellen dat je het niet leuk vindt tot ze het begrijpen ( of tot je gek wordt ).
Reageren

Regels voor berichten