Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2004, 17:11
Fleur
Fleur is offline
Wat neem jij aan middeltjes, zalfjes, pilletjes e.d. mee op vakantie om ziekte te voorkomen of genezen?

Ik denk bijv. aan laxeermiddel, diarree-remmer, asperine, vitaminepilletjes, betadine e.d.

De vraag is dus wat jij zelf zoal meeneemt.

Misschien kan ik er nog wat handige dingen uit meepikken, want ik vergeet vast iets wat best van pas zou kunnen komen
Oud 13-08-2004, 17:19
YPrue
YPrue is offline
We zijn dit jaar naar Egypte geweest, en we hebben ons alleen laten inenten tegen Hepatitis. Ik tegen Hepatitis A en B, en mijn moeder alleen A.
Verder zegt iedereen dat wanneer je naar Egypte gaat, je diarree-remmers mee moet nemen, maar daar heb je niks aan. De diarree-remmers van hier helpen niet tegen de bacterien in Egypte. Je kunt het beste als je daar diarree krijgt gewoon een diarree-remmer van daar nemen. Ik heb het zelf meegemaakt: er was een jongen bij ons op de boot en die kreeg op de een na laatste dag diarree. De middeltjes die hij uit Nederland had meegenomen hielpen helemaal niet. Toen had hij bij de receptie een diarree-remmer gevraagd en in nog geen halve dag was het al over. Ik had daar helemaal geen last van het eten en drinken gekregen.
Verder hadden we gewoon nog wat pleisters en wat paracetamol meegenomen.
Oud 13-08-2004, 18:53
Briseïs
Briseïs is offline
Eh, ik kom niet verder dan pijnstillers, jodium en pleisters.
Oud 13-08-2004, 19:03
Miracle
Miracle is offline
EHBO setje (vrij uitgebreid). Pijnstillers. Lidocaïne. Creme tegen eczeem. Calendula creme. Pompje om gif uit je te zuigen. De rest heeft m'n moeder vaak wel mee.
Oud 13-08-2004, 19:34
snoopy
snoopy is offline
soms denk ik eraan om paracetamol mee te nemen, maar meestal vergeet ik het en moet ik t op vakantie aanschaffen

En m`n inhalator en allergie-pilletjes.
Dat is t wel zo`n beetje.
Oud 13-08-2004, 19:39
Balance
Balance is offline
m'n eigen medicijnen + panadol zapp.
de rest is zonde om mee te nemen want hoogstwaarschijnlijk heb je het niet nodig. Als je het toch nodig hebt is er altijd een doker/apotheek in de buurt (althans, wel in de plaatsen waar ik heen ga).

Maar als je alles graag mee wil nemen. Denk ook aan ORS. Dat is voor als je uitgedroogd bent door bijvoorbeeld verbranding en te weinig drinken of bij uitdroging door diarree. Is natuurlijk alleen nodig als je naar een warm land gaat...
Oud 13-08-2004, 19:59
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
YPrue schreef op 13-08-2004 @ 18:19 :
De diarree-remmers van hier helpen niet tegen de bacterien in Egypte. Je kunt het beste als je daar diarree krijgt gewoon een diarree-remmer van daar nemen.
Dat is een goede tip en die van ORS zal ik ook onthouden.
Oud 13-08-2004, 20:02
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nix eigenlijk, op wat pleisters, paracetamol en aspirines na... mja en als ik met mijn ouders op vakantie ga hebben die altijd zo'n EHBO-koffertje bij hun met van alles erin.
Maar over het algemeen heb ik niet zo veel gezondheidsklachten op vakantie.
Oud 14-08-2004, 09:39
cyntha
cyntha is offline
Mijn medicijnen, paracetamol, pleisters en jodium.
Oud 14-08-2004, 10:43
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 13-08-2004 @ 21:02 :
Nix eigenlijk, op wat pleisters, paracetamol en aspirines na... mja en als ik met mijn ouders op vakantie ga hebben die altijd zo'n EHBO-koffertje bij hun met van alles erin.
Maar over het algemeen heb ik niet zo veel gezondheidsklachten op vakantie.
Oud 14-08-2004, 10:51
Breg
Breg is offline
ik neem alleen wat aspirine's, pleisters en wat tegen m'n allergie mee. Als ik langer of verder weg zou gaan zou ik wel meer meenemen, maar voor 2 weken Italie vond ik het niet nodig een hele EHBO kist mee te nemen.
Oud 14-08-2004, 11:22
Verwijderd
Iig pijnstillers, MSM-pillen, vitaminepillen, anti-allergiepillen en pleisters. Als we naar Turkije gaan nemen we ook oa Norit mee.
Oud 14-08-2004, 12:19
Verwijderd
(naar groningen etc)
ehbo doos.
waterdichte pleisters
gifpompje
jodium
azaron
Oud 14-08-2004, 12:24
Verwijderd
Spul tegen muggen; aspirines, ehbo-doos, medicijnen tegen hooikoorts; tegen diarree gebruik ik cola, bier en wit brood. Dat helpt ook wel, en zeker geen fruit eten.
Oud 14-08-2004, 20:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ging gewoon in Nederland op vakantie dus ik heb niet heel veel medicijnen enzo meegenomen, je kan toch alles kopen als je het nodig hebt en van een week in een bloedhete tent liggen worden medicijnen er niet beter op.

Ik had het volgende mee: mijn eigen medicijnen die op recept zijn, paracetamol (huismerk en finimal), sterilon, azaron, pleisters (voorgeknipt en die je nog moet knippen), vitamine C pilletjes. Prikweg had ik niet mee omdat ik ook Azaron had maar ik reageer veel beter op prikweg dus ik had het beter wel mee kunnen nemen.
Oud 15-08-2004, 13:34
Quiana
Quiana is offline
Er is sowieso wel altijd iemand met een ehbo-kistje bij zich
waar van alles in zit...

Verder heb ik zelf altijd pleisters, Betadine, pijnstillers, oogdruppels, anti-muggenspul, Azaron, anti-histamine tabletjes, en verschillende medicijnen voor m'n eczeem ed bij me.
Oud 15-08-2004, 20:29
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik kom zelf niet verder dan paracetamol en diarree-remmers.
Als ik ergens iets krijg, ga ik daar wel naar de dokter; kan wel alles meesjouwen, maar dat heeft geen zin.
Oud 24-08-2004, 22:26
Verwijderd
Meestal nemen m'n ouders een klein EHBO-doosje mee, pleisters, asperientjes en Norrit. Ik neem zelf iets tegen muggen mee, zoals Prikweg.
Oud 25-08-2004, 12:47
Belle
Belle is offline
ehbo doos, pijnstillers, kalmeringsmiddelen (op recept) diareeremmers, laxeermiddelen, betadine, muggenmelk, pompje om gif uit te zuigen, en verder koop ik het daar wel, spul voor mn rug is in de USA makkelijker verkrijgbaar en werkt veel beter dan hier. Ik ga dan ook altijd met een hele lading terug
Oud 25-08-2004, 17:09
Nijn*
Nijn* is offline
Prikweg, neusspray, asprientjes, laxeermiddelen, muggenmelk, verder wat medicijnen voor astma e.d en gewoon het ehbo-kistje met verband, jodium etc.

Regels voor berichten