Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Heel wat dingen gaan gewoon rechtstreeks terug naar de jazz, zonder het omweggetje via blues te maken. Dingen als house/techno/trance hebben met beiden zelfs niks meer te maken. |
![]() |
||
Citaat:
Zeggen dat blues van jazz afstamt is wel heel vergaand. Blues heeft zich steeds naast jazz ontwikkeld maar stamt er niet vanaf het heeft hoogstens er een aantal kenmerken gemeen (zoals de improvisatie of de muzikale interactie tussen bandleden). |
![]() |
||
Citaat:
![]() weer een variatie erbij ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De radio had ik nooit aanstaan, alleen cd's |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() maar jah, voor jou zijn er dan nog cd's..
||
Citaat:
||
Citaat:
als we het toch over TMF9R&B hebben... ik vond alleen Aaliyah tof.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() In de muziek bestaat er niet zo veel officiële benamingen, eigenlijk. Wat betreft 'urban' heb ik er al heel erg veel gehoord, gaande van 'urban = rap' tot wat die kerel die ik quote zegt, en vooral veel dingen ertussenin. Evenveel definities als stemmen, met andere woorden. Ik heb toch de indruk dat 'urban' meer een marketingterm is, en zeker geen officiële definitie. Urban als term voor de muziek én de scene er rond. Ikzelf ben 'urban' als term alleen nog maar tegen gekomen in tijdschriftartikels (en dan heb ik het niet over 'Oor') en op mtv. Zelfs niet op andere muziekzenders, maar dat kan aan mij liggen. Ik heb de indruk dat 'urban', net als R&B vroeger, een echt maintream containerbegrip is, en zeker geen stijldefinitie. Het gaat om het gebeuren rond de muziek, + de muziek, maar niemand die het echt kan definiëren. Iets als R&B (tegenwoordig) is dan weer wel gemakkelijker te benoemen. Urban zou ik niet gelijkstellen met de 'pure R&B' zoals het nu benoemd wordt. Eerder met "soulvolle rap door dikke negers met veel gouden kettingen en een hoop lekkere wijven, met patserige clips op mtv". Urban noem ik ook meer 'streetlife' dan bijvoorbeeld Puff Daddy of Mary G. Blige... is urban wel hetzelfde als rap of R&B? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
In het verleden hoorde ik die term nog eerder in combinatie met snowboard, dan wanneer het over R&B gaat. Ach, weer een term in beweging... Binnen paar maanden is het weer een andere lading die eronder zit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
d-ground(r&b-hiphop) dalol | 6 | 26-11-2006 22:58 | |
Studeren |
Opleiding gezocht (R&B Producer) Creative2005 | 19 | 01-03-2005 10:17 | |
ARTistiek |
kijk hier voor de nieuwste clips(r&b hip hop rap) °°°°°° | 2 | 05-03-2004 14:45 | |
Muziek |
Meiden (16-19) gezocht voor pop/r&b groep! MaRiTa | 8 | 10-01-2003 14:08 | |
Muziek |
Meiden (16-19) gezocht voor pop/r&b groep MaRiTa | 3 | 09-01-2003 18:24 | |
Muziek |
hiphop,r&b,soul,reggea optredens LeRatLuciano | 29 | 23-07-2002 07:26 |