Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 13:50
Creative2005
Creative2005 is offline
Weet iemand misschien een opleiding om een R&B producer te worden/leren?

Ik wil graag:

Muziek & Vocal recorden en uitbrengen
Mee met tournee om te kijken of alles goed gaat
Alles wat met de studio te maken heeft en wat er allemaal speelt met muziek opnemen en videoclips opnemen ect..

Groeten,
Creative
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2005, 08:27
Verwijderd
-> Studiekeuze
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 11:11
Jeopardize
Jeopardize is offline
Muziektechnologie? Volgens mij is er niet echt een opleiding die bij jouw wensen aansluit. Ik denk dat voor een muziekgerelateerde opleiding je zelf muzikaal moet zijn. Anders is een of andere managementopleiding misschien wat?

Wel een redelijk idealistisch beeld van een beroep though.
Oud 25-01-2005, 21:15
Eva*
Eva* is offline
Misschien is er op de Rockacademie iets geschiktst voor je? Zie http://www.rockacademie.nl/.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 09:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je moet van alles wat in huis hebben en zo'n opleiding is er niet. Je moet lijkt mij een beetje economische ingesteld zijn, marketing ed. Je moet weten wat je doelgroep is etc. Verder moet je dus ook muziektechnisch een aantal dingen weten, etc. Handig is ook als je zelf muzikaal bent

Naja, en wat schat jij je kans dat jij later zo'n baan krijgt? Zoveel banen zijn er daar niet van. Je zult een studie moeten doen die er misschien wat mee te maken heeft, maar niet helemaal daarop gericht is. En verder je erdoorheen zien te weten op de 1 of andere manier in dat wereldje.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 13:43
Creative2005
Creative2005 is offline
@ eva:

Rockacademie heeft alleen opleidingen boven de MBO niveau 4.
Ik heb al een bericht gestuurdt aan de rockacademie.nl. nog bedankt

@ leonoor:

@ cloe sierre:

Hoe zijn al die andere producers ontstaan dan?
Ik bedoel, je kan wel geld hebben en een studio laten bouwen,
maar als je niks weet van wat een 'producer' moet doen en hoe, je niet echt ver komt

Nog bedankt allemaal trouwens.
Weet iemand misschien nog een paar sites/forums waar ik dit zou kunnen vragen? Zou echt heel fijn zijn.

Creative2005
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 14:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Creative2005 schreef op 27-01-2005 @ 14:43 :

@ cloe sierre:

maar als je niks weet van wat een 'producer' moet doen en hoe, je niet echt ver komt
Ervaring op doen, inderdaad misschien wel veel geld hebben, contacten kunnen leggen met mensen in dat wereldje, misschien als schoonmaakjongen bij zo'n bedrijf werken Etc. En echt denk ik in het wereldje rollen. Je moet voornamelijk goed contacten kunnen leggen denk ik. Je moet namelijk een goede naam maken en die heb je niet zomaar. En ik blijf erbij dat je veel van marketing moet weten. Je moet een doel hebben, weten waarvoor je gaat met bepaalde mensen etc.

Het zijn vaak wel de intelligentere mensen die dit werk verrichten. In ieder geval mensen die véél van dit vak weten. Je moet een goede babbel hebben en niet sloom of onnozel overkomen.

Laatst gewijzigd op 27-01-2005 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 16:28
Creative2005
Creative2005 is offline
@ Cloe:

Zijn er misschien ook boeken die ik alvast zou kunnen lezen? Weet je er misschien een paar?
Ik wil namelijk zoveel mogelijk te weten komen over wat producers (eventueel ook managers) moeten doen, mee moeten oppassen, ervaringen/artikels van bekende producers, tips, enz..

Creative
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Creative2005 schreef op 27-01-2005 @ 17:28 :
@ Cloe:

Zijn er misschien ook boeken die ik alvast zou kunnen lezen? Weet je er misschien een paar?
Ik wil namelijk zoveel mogelijk te weten komen over wat producers (eventueel ook managers) moeten doen, mee moeten oppassen, ervaringen/artikels van bekende producers, tips, enz..

Creative
Nee geen idee. Je zou misschien wat rond kunnen mailen naar dergelijke bedrijven. Misschien hebben zij wel tips voor je. Misschien hebben ze wel bijbaantjes voor je. Ik denk dat dat echt werkt. Zo zal je namelijk meer kennis en ervaring op doen en dat is tegenwoordig zó belangrijk!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:15
Creative2005
Creative2005 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-01-2005 @ 19:46 :
Nee geen idee. Je zou misschien wat rond kunnen mailen naar dergelijke bedrijven. Misschien hebben zij wel tips voor je. Misschien hebben ze wel bijbaantjes voor je. Ik denk dat dat echt werkt. Zo zal je namelijk meer kennis en ervaring op doen en dat is tegenwoordig zó belangrijk!

Dat zal ik gaan proberen, dank je
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 18:00
Bo
Bo is offline
Welke vooropleiding heb je gedaan? Dat is misschien handig om te weten.. je noemde MBO4.. zoek je een studie op dat niveau of is dat je vooropleiding?

Ik vraag me af of er een beroepsgerichtte opleiding is voor het vak waarvoor jij kiest. Ik denk dat je moet gaan netwerken. Anders gezegt, zorgen dat je mensen leert kennen in het wereldje, mensen die deuren voor jou kunnen openen. Daarbij zou je dan een marketing opleiding kunnen doen. Ik noem maar wat..

Succes.
Oud 28-01-2005, 18:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Bo schreef op 28-01-2005 @ 19:00 :
Welke vooropleiding heb je gedaan? Dat is misschien handig om te weten.. je noemde MBO4.. zoek je een studie op dat niveau of is dat je vooropleiding?

Ik vraag me af of er een beroepsgerichtte opleiding is voor het vak waarvoor jij kiest. Ik denk dat je moet gaan netwerken. Anders gezegt, zorgen dat je mensen leert kennen in het wereldje, mensen die deuren voor jou kunnen openen. Daarbij zou je dan een marketing opleiding kunnen doen. Ik noem maar wat..

Succes.
Like what I said
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 01:07
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
@ eva:

Rockacademie heeft alleen opleidingen boven de MBO niveau 4.
Ik heb al een bericht gestuurdt aan de rockacademie.nl. nog bedankt
Je had er niet bij vermeld op welk niveau je een opleiding wilt/kunt volgen.
Afijn, op MBO-niveau is er een opleiding in Friesland (Leeuwarden) die Pop en Media heet en die lijkt aardig in de buurt te komen bij wat jij wilt.
Dit staat er op de site van deze opleiding:
De opleiding richt zich op vele aspecten van de popwereld. Onderdelen zijn: muziektechnologie, popmuziekmanagement en popmuziekdesign. Na een brede basisopleiding kan de cursist zich profileren in een van de genoemde onderdelen. Beroepen waar voor wordt opgeleid zijn: geluidstechnicus, stagemanager, multimedia sounddesigner, studiotechnicus, organisator poppodia en festivals, (assistent)producent, bandcoach, maar ook popmuzikant.

Zie http://www.popenmedia.nl.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 01:59
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:

Creative2005
die hebben talent
Oud 29-01-2005, 16:33
Creative2005
Creative2005 is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 29-01-2005 @ 02:59 :
die hebben talent
En ik niet wil je daarmee zeggen?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 16:41
Creative2005
Creative2005 is offline
Citaat:
Eva schreef op 29-01-2005 @ 02:07 :
Je had er niet bij vermeld op welk niveau je een opleiding wilt/kunt volgen.
Afijn, op MBO-niveau is er een opleiding in Friesland (Leeuwarden) die Pop en Media heet en die lijkt aardig in de buurt te komen bij wat jij wilt.
Dit staat er op de site van deze opleiding:
De opleiding richt zich op vele aspecten van de popwereld. Onderdelen zijn: muziektechnologie, popmuziekmanagement en popmuziekdesign. Na een brede basisopleiding kan de cursist zich profileren in een van de genoemde onderdelen. Beroepen waar voor wordt opgeleid zijn: geluidstechnicus, stagemanager, multimedia sounddesigner, studiotechnicus, organisator poppodia en festivals, (assistent)producent, bandcoach, maar ook popmuzikant.

Zie http://www.popenmedia.nl.
POP pop heeft toch 2 betekenissen?
Pop muziek en p.o.p betekenis

nog bedankt
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 12:58
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Creative2005 schreef op 29-01-2005 @ 17:41 :
POP pop heeft toch 2 betekenissen?
Pop muziek en p.o.p betekenis
Ik begrijp je niet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 14:13
Creative2005
Creative2005 is offline
Weet iemand misschien of ik ook boeken kan bestellen van bepaalde opleidingen zonder op die opleiding te hoeven gaan?

Dat kan toch bij sommige uitgeverijen?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 23:26
Creative2005
Creative2005 is offline
Er is al een tijd niet meer op dit bericht gereageerd, maar ik ben nog steeds op zoek naar een opleiding

Ik hoop dat iemand nog iets voor mij weet
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 10:17
annetjuh
annetjuh is offline
misschien de rockacedemie das toch in tilburg ofnie.
Daar heb je namelijk niet elleen rock maar alle "moderne" muziek soorten wat je niet op het conservatorium krijgt.
Reageren

Regels voor berichten