Advertentie | |
|
![]() |
|
De spelers van The Blair Witch Project zijn gewoon betaalde artiesten. Het hele gebeuren word nog niet eens gefilmd in de bossen van Maryland (volgens mij). Of de film is gebaseerd op verhalen uit die streek weet ik niet, ik hoop niet dat het verzonnen is. Maar Maryland staat bekent om de vele sightings van ufo's, geesten, spookkatten en nog veel meer paranormale dingen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Echt 'eng' vond ik 'm niet maar ik vind vrij weinig films eng. Spice Girls The Movie die vind ik eng. Het was wel een hele goeie en met name aangrijpende film. En ik (als 1 van de weinigen) vind ook het einde ijzersterk. Citaat:
En ik moest lachen omdat je zei dat het echt is ![]() ![]() |
![]() |
|
Zoiets als wat er in de film gebeurde kan je ook in het echt overkomen .
Het is erg realistische gefilmd je ziet niks in computer anamatie . Het zijn gewoon de laatste levensdagen van een paar bange jongeren in de bosjes die wat er ook blijf gebeuren ze de camera nog steeds laten rollen. Ik vond het wel eng omdat je in die situatie ook zo kon reageren misschien heftiger. Maar even over een ander verhaal er zijn ook vaak legendes over sommige bossen dat als je daar ingaat dat je dan ook niet meer uit komt. ik betwijfel of die heks bestaat maar die situatie van cirkeltjes lopen en weer terugkeren bij dezelfde plek kan vaker voorkomen vooral bij mij . Als ik soms wandel dan loop ik ook wel eens vier of 5 keer over dezelfde plek ook als ik verschillende route's neem ![]()
|
de 1e keer dat ik hem zag vond ik hem doodeng <vooral in dat tentjuh met dat gegiechel van die kinderen,en dat ze in het huis van parr komen>
En om eerlijk te zegen vind ik er nu niet meer zoveel meer aan,je weet wat er gaat gebeuren enzo... Maarja leuk bedacht enzo allemaal ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
eXo recommends: Cannibal Holocaust Al betwijfel ik of het de eerste 'teenagers gaan in 'n bos blablabla' film is. |
![]() |
|
hhmz.....nah de film zelf is bullshit, maar hoe ze t spelen en die effects enz. vind ik errug oke, en als ik heeeeeeel eerlijk moet zijn, vond ik t mega gaaf, en ook zeker eng als ik zelf in zown tentje zou zitten en ineens wat kindjes hoor lachen ofzo.
hijs opzich wel goed gespeeld, maar t zit allemaal tussen je oren
|
Hmm.. ja zit wel wat in.
Eerste keer dat ik hem zag.. 2 jaar terug ofzo vond ik hem een stuk enger dan nu, en toen ben ik er dingen over gaan opzoeken en iedereen kwam met andere verhalen aanzetten, niet waar wel waar.. enz enz Ik denk dat er zeker wel een kern van waarheid inzit, zou natuurlijk ook alleen maar een mythe kunnen zijn |
![]() |
|
Het goede aan de film vond ik zelf, dat ze je niet laten zien wat er werkelijk gebeurt, je ziet alleen wat de acteurs zelf zien. Dat is vooral in dit soort verhalen (voor mensen die er gevoelig voor zijn dan) denk ik spannender dan dat je precies weet wat er gebeurt. Je zit in constante onzekerheid over waar ze zitten, wat er gebeurt, wie al die rare dingen veroorzaakt. En de hysterie die opgebouwd wordt...Ik vond het geweldig. Wat ik ook erg goed vind is dat je elke keer meer ziet van de film. De eerste keer dat ik em zag had ik bij dat stuk dat ze wegrenden voor die kindertjes en gilden "What the hell is that?" bla bla bla, totaal niet door waar ze nou zo naar keken onder het rennen. Pas de 2e keer zag ik dat het die symbolen waren.
En wel meer van dat soort dingen. Bv. het einde. Gezicht in de hoek en dood. De eerste keer snapte ik dat niet. Pas de 3e keer eigenlijk begreep ik dat het een verwerkelijking was van het verhaal dat die oude visser vertelde. Maar dat ging weer over een jager. Ik denk dat het niet zo zeer de dingen die gebeurden het verhaal eng maakte, dat zijn meer de korte schrikeffecten. Ik denk dat het meer de opbouw van het entousiastme, naar de angst, naar de hysterie was die het echt spannend maakte. Voor sommige mensen misschien zelfs wel doodeng. (nou ben ik daar net iets te nuchter voor, maar kan me voorstellen dat mensen die er erg gevoelig voor zijn, toch wel erg bang worden)
|
Verwijderd
|
Toen ik m voor het eerst zag vond ik het een enorme zuigfilm. Waarom? Iedereen zei dat ie wel zoooooo cool was.... en toen ik 'm toen zag viel ie me zwaar tegen....
De tweede keer (afgelopen weekend) ben ik na een half uurtje gestopt met kijken, de herinnering aan deze tijdverspilling werd me teveel... |
![]() |
||
Citaat:
![]() onzin dus dat het een feit is. Het is een prachtig opgezet hollywooed verhaal (ik vind um overigens niet leuk) |
![]() |
|
![]() |
ok ff heel eerlijk....ikke geloof in heksen......en geesteb...maar in the blair witch...sorry volgens mij was dat gewoon zo'n een of andere gestoorde....of een serie moordenaar..........dit is allemaal fake!!!!!! er zijn wel 3 kinderen naar dat bos gegaan enzo....en de makers van die film hebben een paar dingetjes deruit kunnen halen.....en dat gewoon nagespeeld....want dat meisje is zelfs een bekende acteur...duss..........
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik vond het pure kolder en ik wist dat het nep was, maar ik vond hem uiteindelijk toch wel spannend. Het begin is gewoon een beetje saai, daar moet je doorheen.
Mijn vriend heeft zich zo zitten ergeren aan dat stel sukkels, dat hij die hele film kut vond. Hun verdiende loon! Het was wel een interessante groepsdynamiek thema-film. Van die mensen die stom doen en elkaar de schuld gaan lopen geven, en daar ontzettend veel energie mee verspillen. Daar ergerde ik me ook wel aan. Stelletje sufkutten.
||
Citaat:
Ik vond de film best eng, maar geloof het niet echt, maar wel genoeg om niet dat bos in te gaan.. |
![]() |
|
![]() |
hey!!!
ik heb de film ook gezien en vond hem echt wel tof... maar ja dat vind ik... ik geloof er ook best wel in.. wie zegt dat het niet waar is en dat het niet gebeurt is,er gebeuren rare dingen op de werled dus wie gaat mij vertellen dat dit niet waar is????!!!!!! dat het wel waar is is een ander verhaal maar goed i8k geloof er in!!!! zo nou jullie weer! ![]()
|
Verwijderd
|
op zich is t wel leuk bedacht allemaal.. en ik denk dat er ook best wel mensen kunnen zijn verdwenen in dat bos.. ja kan immers ook hier in nederland zomaar spoorloos verdwijnen.. maar het is gewoon een film op een 'andere' manier op genomen..
je moet de film niet in je eentje gaan zitten kijken.. das niet echt slim, want de schrik effecten zijn goed.. als je een beetje oplet is die film echt niet zo saai.. (je kan ook te nuchter zijn als je snapt wat ik bedoel) en wat Exo zegt over dat einde, een heleboel mensen vinden het nergens opslaan.. maar ik denk dat zij gewoon niet nadenken ofzo dat dat met die man en die vermoorde kinderen te maken heeft.. ik vind het ook een goed einde.. Al die suggestie maakt het alleen maar spannend.. wat ik me wel afvraag is waar ze nou achter aan liepen toen (waar Angellena het over heeft) en ik vind het ook zo raar dat dat kind alles wil filmen.. ik bedoel ik zou echt niet alles op film willen hebben en het kost alleen maar batterijen en film (waar ze in het begin ook over zeuren) maar dat zal wel aan mij liggen.. Dus.. die film is wel ok.. maar niet super.. en ook niet 100% geloofwaardig.. |
![]() |
||
Citaat:
Die symbolen hingen dus ook overal in die bomen toen ze die tent uit renden, maar dan ongeveer ietsje veel groter. Let maar eens goed op. Het duurde bij mij ook een tijdje voordat ik het zag, je moet het toevallig zien, of er echt op letten. Anders zie je ze snel over het hoofd. Of ik direct wil zeggen dat the blair witch bestaat, nee. Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ook niet dat het wel zo is. Er zijn idd vreemde dingen gebeurd in dat bos. Maar of dat nou per se een heks is geweest? Daar geloof ik niet zo in. Witches don't kill! Mensen die beweren zwarte heks te zijn, is grote bull-shit, want die bestaan dus echt niet. Wat ik nog wel het discussieren waard vind is of het niet toevallig een soort geest of iets dergerlijks was, of gewoon een moordenaar die wou proberen duistere machten te beheersen wat hem noodlottig is geworden (en evt sindsdien als kwade geest ronddoolt in dat bos). Dat weet ik dus niet, maar is evt een discussie of onderzoekje waard.
Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 10:13. |
![]() |
|
Persoonlijk vond ik het de eerste keer een ontzettend enge film, ondanks het feit dat ik hem toen met een grote groep mensen (>15) heb gekeken.
![]() Gisteren was 'ie toch een stuk saaier: je kent de meeste verrassingen, je kent het concept (kindertjes met camera het bos in), en bovendien weet je hoe het afloopt. ![]() ![]() In ieder geval een gave film, vooral omdat ze ontzettend veel er om heen bedacht hebben. ![]()
||
Citaat:
Heb eerst feitelijke info nodig, over de legende, de voorvallen etc etc, dan gaan we verder speculeren.
|
ik vind de blair witch project film tof.
als je er helemaal inzit.. geluid op hoogste volume.. dan ist wel freaky. alleen waar / ofniet... ik denk fake... wel goed van de makers.. ze hebben gewoon allemaal dingen op internet gezet die moeten doen geloven dat het echt gebeurd is. ![]()
|
![]() |
alle verhalen zijn gebaseerd op een stukje waarheid, ook mythes. Er zal toen heus wel wat gebeurd zijn waardoor de blair witch zo angstaanjagend word gevonden. alleen vind ik het jammer dat hiermee de heksen weer in negatief daglicht komen te staan. vroeger werden alle mensen die dus niet normaal waren als heks bestempeld...
|
![]() |
alles aan de film is nep,
- het meisje is inderdaad een bekende actrice, - het verhaal is (als ik het goed heb) in Canada opgenomen, zelfs de legende is verzonnen door de crew! (de acteurs dachten dat de legende dus echt was, omdat de crew dat had gezegd, maar na het filmen hebben ze verteld dat er dus helemaal niets van waar is), - Aan het eind van de film in de aftiteling zou er ook wel ergens staan dat de film fictie is, ik heb m alleen nog maar op tv gezien, en daar lieten ze de aftiteling niet zien dus dat weet ik niet zeker. xemmax |
![]() |
|
![]() |
Hey, ik begrijp best da je m scheet tijdens de film (dee ik ook
![]() Mwa het kan wel aan mij ligge ma als het écht waar was wat r gebeurt was he??? Zou het dan niet alláng op het nieuws zijn geweest omdat er dan immers 3 doden mensen in het bos hadden gelegen??? Zouden ze dat film matriaal dan in de bioscoop uitbrengen??? En waarom heet het dan een film een geen documentaire? xxjes Sara.
||
Citaat:
|
![]() |
Best saai aan het begin.. en het stopte echt ineens, pas na een half uur snapte ik het einde. En het wordt helemaal niet duidelijk dat het een heks zou moeten zijn.. het kan net zo goed een enge vent zijn die wat steentjes neergooit. Ze hadden het veel meer kunnen uitbreiden, die nachten waren telkens hetzelfde, en het einde had duidelijker moeten zijn. En toen er zon pakketje lag van die verdwenen vent hadden ze wel wat meer mogen inzoomen want waren het nou tanden of een vinger of een ketting?
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
The Blairwitch Project 2 BrunetJuh | 63 | 03-03-2006 12:40 | |
Muziek |
03.03.06 The Blair Witch Project @ Nachtwerk ex kultkontor dj-mot | 1 | 20-02-2006 07:54 | |
Games |
Welke games heb je origineel? Verwijderd | 108 | 10-01-2004 12:11 | |
Films, TV & Radio |
Jouw film-keuring. Phileine | 59 | 21-10-2003 14:55 | |
Films, TV & Radio |
Lievelings Film Toffe-Tjik | 72 | 23-07-2003 18:33 | |
Films, TV & Radio |
Moet-dat-nou scenes Lupa | 48 | 26-06-2003 17:28 |