Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2004, 16:56
Spray rebel
Spray rebel is offline
Wat vinden jullie van deze stelling? Vinden julllie dat er toekomst in een relatie moet zitten, of denken jullie er anders over? Een tijdig iets, maar niet voor later?

Ik vind iig van wel, met mijn vriendin zie ik wel een toekomstje, het gaat best wel lekker en als het niet de "WARE" (waar ik me goed en gelukkig bij voel) zou zijn voor me, was ik naar de volgende gegaan..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2004, 16:57
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 24-08-2004 @ 17:56 :
Wat vinden jullie van deze stelling? Vinden julllie dat er toekomst in een relatie moet zitten, of denken jullie er anders over? Een tijdig iets, maar niet voor later?

Ik vind iig van wel, met mijn vriendin zie ik wel een toekomstje, het gaat best wel lekker en als het niet de "WARE" (waar ik me goed en gelukkig bij voel) zou zijn voor me, was ik naar de volgende gegaan..
Het is natuurlijk wel fijn als je echt het gevoel hebt alsof het de ware is, maar ik heb ook weleens een vriend gehad waarmee ik het tijdelijk gewoon heel fijn had en van tevoren al wist dat het geen jaren zou gaan duren.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:57
Verwijderd
waarom zou je anders eraan beginnen?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:58
Spray rebel
Spray rebel is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 24-08-2004 @ 17:57 :
Dat vraag ik dus aan mede-forummers, er zijn vast mensen die er anders over denken.. Of de stelling zwaar *** vinden.. Misschien vinden sommige het overdreven gedoe, te gauw van stapel gaan, etc
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:06
Verwijderd
Nee, ik vind van niet. Je begint iets met iemand omdat je nu zin hebt daarin. De meeste mensen zijn niet zo calculerend, die beginnen gewoon iets en zien wel waar het schip strandt. Als je vantevoren alles gaat doorlichten vind je altijd wel een struikelblok en kun je net zo goed nergens aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:07
MC Bobie
MC Bobie is offline
nah jah toekomst.. wat bedoel je..
trouwen?
nee als k nu een vriendin heb denk k niet van.. 'ah ga k hier mss mee trouwe?' 'nee?' dan wil k niks met haar.. zo denk k niet.. komt denk k ook omdat k 16 ben.. en k wil ook niet trouwe dus vandaar
er moet wel toekomst in een relatie zitte.. voor mij is toekomst in een relatie een paar maandjes.. lang zat
Oud 24-08-2004, 17:11
Caligula
Caligula is offline
Nee, in mijn ogen niet. Dat soort relaties zijn er om lustgevoelens bot te vieren
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:18
esprit-chick
esprit-chick is offline
vind het niet nodig om een toekomstbeeld met iemand te hebben, het kan wel en als het dan anders uitwerkt is het jammer, maar ik denk ook dat als je zonder al te veel vooruitzichten een ralatie met emnafd begint je je minder snel zal verleizen in een relatie en meer jezef blijft, het zal dan ook allemaal meer mevallen als het toch wat langer zal duren.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:21
Luna
Luna is offline
ach, als ik verliefd ben dan ga ik daar niet overna denken. Ik leef met het moment. Pas als de relatie langer duurt ga ik kijken of het heel serieus is. En ook als ik er geen toekomst inzie kan het op dát moment nog wel leuk zijn..
Oud 24-08-2004, 17:54
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 24-08-2004 @ 16:57 :
Oud 24-08-2004, 17:55
filia dei
filia dei is offline
Als je van te voren al weet dat het niets wordt, er dus niet in geloofd moet je er niet aan beginnen.

Maar ik vind ook niet dat je meteen trouwplannen moet gaan maken ofzo. Als je verkering met iemand neemt vind ik toch dat je er vanuit moet gaan dat je flink wat tijd met elkaar samen gelukkig zal zijn. En als het dan toch niets wordt is 't jammer. Maar als je van te voren al weet dat 't niets wordt dan is 't zonde om er tijd in te steken.
Oud 24-08-2004, 18:18
Charlottetje
Charlottetje is offline
nou, ik moet zeker niet van te voren al zeker weten dat de relatie ooit zal stranden, maar ook zal ik niet meteen een huwelijk plannen. Er moet dus wel enigszinds toekomst in zitten
Oud 24-08-2004, 18:27
dwight88
dwight88 is offline
dr moet wel "iets" inzitten ja, niet dat je je "zorgen" hoeft te maken dat het binnen no-time voorbij is. Maar ik hoef nu op mn 18e echt nog niet zeker te weten, dat ik met diegene straks mn 50-jarig huwelijk ga vieren...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 18:37
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 24-08-2004 @ 18:27 :
dr moet wel "iets" inzitten ja, niet dat je je "zorgen" hoeft te maken dat het binnen no-time voorbij is. Maar ik hoef nu op mn 18e echt nog niet zeker te weten, dat ik met diegene straks mn 50-jarig huwelijk ga vieren...
precies, het hoeft niet de ware te zijn, maar je moet ook niet denken, 'nou dit zal ik de komende 2 maand wel leuk vinden' Er moet wel wat meer zijn.
Oud 24-08-2004, 19:37
Nictel
Nictel is offline
Citaat:
filia dei schreef op 24-08-2004 @ 18:55 :
Als je van te voren al weet dat het niets wordt, er dus niet in geloofd moet je er niet aan beginnen.

Maar ik vind ook niet dat je meteen trouwplannen moet gaan maken ofzo. Als je verkering met iemand neemt vind ik toch dat je er vanuit moet gaan dat je flink wat tijd met elkaar samen gelukkig zal zijn. En als het dan toch niets wordt is 't jammer. Maar als je van te voren al weet dat 't niets wordt dan is 't zonde om er tijd in te steken.
mee eens
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:30
Gothic
Gothic is offline
Nee...

Maybe it won't last forever, but who says the best loves do?

Ik ben grote aanhanger van deze zin . Uit ervaring.
Oud 24-08-2004, 20:31
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
stomme stelling.
en daar heb ik geen argumenten voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:59
transfattyacid
transfattyacid is offline
Ik vind het onzin, ik begin iets met iemand omdat ik diegene op dat moment leuk vind, hoe het in de toekomst (dus na een flinke tijd) gaat dat zie ik dan wel weer.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:13
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
transfattyacid schreef op 24-08-2004 @ 21:59 :
Ik vind het onzin, ik begin iets met iemand omdat ik diegene op dat moment leuk vind, hoe het in de toekomst (dus na een flinke tijd) gaat dat zie ik dan wel weer.
Exact.
Ik denk niet zo ver vooruit. En hoe de toekomst loopt weet je toch nooit.
Oud 24-08-2004, 21:24
Wammus
Wammus is offline
Ik vind het een kutstelling. Als je iets met iemand begint hoeft dat toch nog niet meteen voor een hele lange tijd te zijn. Je kan toch ook in een opwelling of wiv hoe het heet iets met iemand beginnen. Dan weet je van te voren echt nog niet of het wel een langere tijd gaat duren. Mischien bevalt het wel helemaal niet. Om wat voor reden dan ook.

Niet mee eens dus.
Oud 24-08-2004, 21:30
Verwijderd
ja en nee. ja: waarom zou je anders iets metiemand beginnen? als opvulling? dat zie ik min of meer als elkaar een beetje gebruiken.

nee: je bent jong, wie weet wat er allemaal nog op je pad komt. dan moet je wel een beetje kunnen genieten.

overigens ben ik zelf meer voor de 'ja'. ik zou zelf alleen iets beginnen met iemand als ik er ook wel 100% voor ga. ik hou niet van vluchtigheid in een relatie.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:37
Iduna
Iduna is offline
Ligt er maar net aan wat voor toekomst je er in ziet.
- Trouwen, kinderen e.d.? Op dit moment niet realistisch, dus maar niet aan beginnen, terwijl jullie samen best leuk zijn?
- Een relatie voor een paar maanden tot een aantal jaren kan ook een toekomstbeeld zijn, als jullie er beiden zo over denken, is er niks aan de hand.
- enz...

Waarom zou je niks met iemand beginnen, als het nu klikt en jullie elkaar leuk(er dan leuk) vinden?

Je toekomstbeeld samen met de ander is vaak zo geïdealiseerd dat het enorm kan tegenvallen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 21:58
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 24-08-2004 @ 19:18 :
nou, ik moet zeker niet van te voren al zeker weten dat de relatie ooit zal stranden, maar ook zal ik niet meteen een huwelijk plannen. Er moet dus wel enigszinds toekomst in zitten
Idd.. een gastenlijst voor mn huwelijk hoef ik nog niet direct te maken, maar weten dat het binnen twee maanden over is, is ook niets voor mij.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 22:05
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind wel dat er toekomst in moet zitten ja. Tenzij je een avondje uitgaan er tussen hebt zitten waar je een even lazerus persoon van het andere geslacht tegen komt en gewoon voor 1 avondje zoent of zo terwijl je elkaar niet kent...
Maar als je verliefd bent en je krijgt iets met elkaar, vind ik wel dat je aan de toekomst moet denken. Misschien nog niet op de lange termijn met trouwen en kids, maar wel dat ik een tijdje samen wil zijn met diegene.
Echter, bij mijn enige relatie tot nu toe had ik de gedachte van: "Ach ja, leuke meid, we zien wel hoe het gaat."
Oud 24-08-2004, 22:05
G.T.C.
G.T.C. is offline
als ik al weet dat het na een paar maanden vast wel over zal zijn dan vind ik die persoon blijkbaar ook niet echt zo super leuk. Voor mij reden om daar dan niks mee te beginnen
Als je iemand heel erg leuk vind dan denk je dat er wel toekomst in zit. lijkt me allemaal vrij logisch. (dan dat hoeft dan idd niet te gaan over trouw plannen)
Oud 24-08-2004, 22:19
snoopy
snoopy is offline
Nou, ik stippel het meestal niet uit, maar ik begin iig niet een relatie met het idee dat het toch wel weer uitgaat.
Oud 24-08-2004, 22:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2004 @ 18:06 :
Nee, ik vind van niet. Je begint iets met iemand omdat je nu zin hebt daarin. De meeste mensen zijn niet zo calculerend, die beginnen gewoon iets en zien wel waar het schip strandt. Als je vantevoren alles gaat doorlichten vind je altijd wel een struikelblok en kun je net zo goed nergens aan beginnen.
mee eens
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 03:47
Verwijderd
Eh, nou ik ga niet iet met iemand beginnen als ik weet dat het maar een fling gaat worden, zo van een paar keer sex en euh... nou dan een ander. Neah, maar ik ga ook niet alles analyseren of hij wel een goede papa zou zijn voor mijn toekomstige twee kindertjes *ahem*
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 07:34
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik denk niet dat je van te voren al weet of er toekomst in de relatie zit die je misschien gaat beginnen. Ok, van sommige mensen weet je zeker dat het niet kan, maar bij een heleboel gevallen kun je dat van te voren gewoon niet weten.
Ik begin iets met iemand omdat ik verliefd op hem ben, op dat moment, en niet omdat ik al grootse toekomstplannen met hem heb. Die komen later in de relatie wel, als daar een reden toe is.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 08:51
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 24-08-2004 @ 17:57 :
idd, als je het gevoel hebt dat t binnen een maand over is, waarom ga je dan iets beginnen?
Dan lijkt het mij alsof het van het begin af aan al niet goed voelt, je weet dat het stuk gaat lopen. Ik zo'n geval zal ik er zeker niet aan beginnen.
Oud 25-08-2004, 09:23
Verwijderd
En waar ligt de grens dan? Als je binnen een maand een onoverkomelijke hindernis ziet, begin je er niet aan. Maar als die hindernis nou over drie maanden komt? Of over een halfjaar? Hebben jullie een bepaalde minimumduur die een relatie moet hebben? En met welke mate van concreetheid moet die hindernis voorzienbaar zijn?

Alleen al vanwege het feit dat dit zoveel vragen oproept, dat je niet zeker kunt weten wat er gebeurt en dat je niet alles vantevoren kunt plannen, vind ik het vreselijk dom om te zeggen dat je er dan maar niet aan begint.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 10:58
Drez
Drez is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2004 @ 18:06 :
Oud 25-08-2004, 11:01
Skyrise
Skyrise is offline
ja absoluut
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 11:16
luchtballon
luchtballon is offline
Ja, ik wil wel met iemand iets kunnen opbouwen. Of het 'voor altijd' zal duren is niet te zeggen en dat hoeft ook echt niet.
Oud 25-08-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Spray rebel schreef op 24-08-2004 @ 17:56 :

ik zou spontaal bindingsangst krijgen van dat gevoel en ik zou het waarschijnlijk meteen weer afkappen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 12:11
purplerose
purplerose is offline
Ik denk dat je dat zelf moet bepalen. Voor mij is het zo dat ik niets met iemand zou beginnen als ik zeker wist dat het 'toch wel weer een keertje uitgaat', zoals ik zoveel mensen om mij heen hoor roepen. Ik ken wel een aantal mensen die gewoon iets met iemand nemen, voor de grap zeg maar, en dan denken 'het is nu wel weer genoeg geweest, ik ga maar weer iemand anders uitzoeken...'. Zo ben ik helemaal niet. De relatie die ik nu heb is mn eerste maar ik zie mij wel met hem verder leven, en zo denkt hij er ook over. Veel mensen kunnen het niet begrijpen als je je hele leven bij 1 iemand zou/wil blijven,ik eerts ook niet. Maar nu begrijp ik het heel goed.
Kortom ik zou niet iemand dumpen omdat ik wel eens iemand anders wil, en ik zou niet iets met iemand beginnen als het toch geen toekomst heeft...
Oud 25-08-2004, 12:30
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
niet mee eens

dat heb ik eigenlijk nog nooit gedacht..zo van "zit hier toekomst in" ? maar dat zal ook wel met mijn leeftijd te maken hebben.
Oud 25-08-2004, 15:09
Verwijderd
Als je denkt 'Nou, dit gaat zeker binnen een paar maanden uit', dan had je er niet aan hoeven beginnen, vind ik. Dan ben je dus én niet verliefd (want als je verliefd bent ga je vanzelf denken dat het heel lang gaat duren) én je past niet bij elkaar (want anders had je rationeel wel kunnen bedenken dat het langer dan een paar maanden kan gaan duren).

Maargoed, 'we zullen altijd en altijd en altijd samen blijven' is ook nergens voor nodig. Dat is hoe dan ook dom om te denken want je weet helemaal niet wat er allemaal gaat gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 15:25
Verwijderd
voor mij hoeft dat niet. Ik ben nu jong en wil juist leren van relaties, als het niet werkt is het jammer, maar geen ramp ofzo. Aan die toekomst ga ik wel denken als ik dertig ben
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 15:28
Verwijderd
Voor mij is dat wel belangrijk. Of het ook echt iets voor de toekomst ís, dat zien we dan wel. Maar als ik bij voorbaat al denk dat het nooit langer dan een maandje gaat duren, waar begin ik dan aan?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 15:53
Warsocket
Warsocket is offline
Kort gezegd Ja
Oud 25-08-2004, 15:58
Elmoo
Elmoo is offline
Ik vind dat er wel toekomst in moet zitten. En dat heb ik nu ook met mijn vriend. Heerlijk is dat
Oud 25-08-2004, 16:10
waves
waves is offline
ik heb een vriend en er zit wel een zekere toekomst in onze relatie denk ik al ben ik daar niet zo erg mee bezig... Ik ga nu iig niet zeggen dat ik voor altijd van hem zou houden, want ik ken de toekomst niet (en dan zou ik dus iets zeggen wat ik onmogelijk zou kunnen waarmaken)
Oud 25-08-2004, 16:16
Verwijderd
De ware bestaat niet, dikke BS dus deze stelling.

De ware kan alleen bestaan als je jezelf voor de geboorte intensief genetisch manipuleert. Aangezien de kennis die hiervoor nodig is nog niet eens voorhanden is ga ik er maar vanuit dat voor niemand de ware kan bestaan.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 16:44
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-08-2004 @ 17:16 :
De ware bestaat niet, dikke BS dus deze stelling.

De ware kan alleen bestaan als je jezelf voor de geboorte intensief genetisch manipuleert. Aangezien de kennis die hiervoor nodig is nog niet eens voorhanden is ga ik er maar vanuit dat voor niemand de ware kan bestaan.

wat lul je nou over de ware
er word gewoon gevraagd of er toekomst in een relatie moet zitten wil jij hem aangaan of niet
er word niks gezegd over de ware
Oud 25-08-2004, 18:38
Madita
Madita is offline
ik denk dat er verschillende fases in een relatie zitten, eerst de verliefde fase, waarin je elkaar gewoon moet leren kennen, en daarna de houden van fase,
in het begin in het beter van dag tot dag te leven, later zoek ik er ook toekomst in.. En praat met mijn partner dan ook over de toekomst, omdat ik niet wil dat de relatie tot mijn 30stige duurd, en dat ik er dan achter kom dat hij geen geschikte vader voor mijn eventuele kinderen zou zijn ( om maar iets op te noemen)
Dan heb ik liever dat de relatie stuk ging, in het begin, en dat ik teon de tijd zou hebben gehad om iemand te zoeken die mijn toekomstplannen met me deelt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 20:26
DvoorA
DvoorA is offline
er moet zeker toekomst in zitten, anders begin ik niet aan een relatie. Als ik van tevoren zou weten dat ik op een dag afscheid moet nemen, dan wordt mn hele prille liefdesgeluk overschaduwt door die verdrietige gedachten En dat wil ik niet. Bovendien ben ik van plan ook echt alleen nog maar een relatie aan te gaan als die niet na een maand over is Waar doe je het anders voor, als je niet lekker kunt dromen over een toekomst samen? Als je verliefd bent, wil je juist toch niet denken aan de tijd dat het over is
Oud 25-08-2004, 20:31
feline
feline is offline
Oneens.

Zolang het leuk is, is het leuk.
Oud 25-08-2004, 21:30
Shitonya
Shitonya is offline
Mee eens. Natuurlijk niet "trouwen", vastgeketend voor de rest van je waardeloze leven, maar minstens toch wel heel wat maanden anders zie ik het nut er niet van in. Tegenargumenten zullen wel "seks" zijn natuurlijk, maar daar heb ik weinig behoefte aan, dus tja.

Als er geen beetje toekomst inzit, dan kun je je vriendin een goedkope hoer noemen en je vriend een pooier. En na een paar dagen/weken neem je weer ontslag en neem je een ander.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 25-08-2004 @ 22:30 :
Mee eens. Natuurlijk niet "trouwen", vastgeketend voor de rest van je waardeloze leven, maar minstens toch wel heel wat maanden anders zie ik het nut er niet van in. Tegenargumenten zullen wel "seks" zijn natuurlijk, maar daar heb ik weinig behoefte aan, dus tja.

Als er geen beetje toekomst inzit, dan kun je je vriendin een goedkope hoer noemen en je vriend een pooier. En na een paar dagen/weken neem je weer ontslag en neem je een ander.
Nooit gedacht dat ik het met je eens kon zijn, maar bij deze.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten