Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2004, 12:33
Verwijderd
Nare Man, Wouter, zoek je op naam?

Ik heb een abbonement op iets, moet ik ieder kwartaal betalen, was het vergeten, kreeg een eerste herinnering. Daar stopten ze meteen al €4,50 extra bij "voor de kosten van deze brief" of zoiets dergelijks. Ik heb die niet betaald (wel het oorsrponkelijke bedrag), maar nu blijven ze er over zeuren. Kan iemand mij zeggen of ik verplicht ben meteen dat extra geld te betalen? Kan me herinneren dat dat helemaal niet hoeft namelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2004, 13:00
Miracle
Miracle is offline
Heb je toevallig ergens voorwaarden ofzo?
Bij een bekeuring mag het wel dacht ik.

Trouwens, er bestaat ook zoiets als een PM-functie.
Oud 08-09-2004, 13:23
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 08-09-2004 @ 14:00 :
Heb je toevallig ergens voorwaarden ofzo?
Bij een bekeuring mag het wel dacht ik.

Trouwens, er bestaat ook zoiets als een PM-functie.
Het is geen bekeuring, maar een abbonement dat ieder kwartaal betaald moet worden, en niet eens op vieze blaadjes.

En misschien had iemand anders wel iets zinnigs te melden. Maar als Nare een goede bui heeft geeft hij meteen een kloppend antwoord.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 14:41
Verwijderd
Als het goed is ben je akkoord gegaan met bepaalde voorwaarden die gekoppeld zijn aan het abbonement, als hier in staat dat jij het desbetreffende blad een bepaalde hoeveelheid geld moet betalen als je te laat met bent met het betalen van de rekening, dan is dat je plicht.

Anders ben je niet verplicht dit geld te betalen.

(correct me if i'm wrong)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:39
tandenborstel
tandenborstel is offline
Kijk idd eens in de Algemene Voorwaarden, misschien op hun website.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:56
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ertur schreef op 08-09-2004 @ 14:23 :
Het is geen bekeuring, maar een abbonement dat ieder kwartaal betaald moet worden, en niet eens op vieze blaadjes.
Snap ik wel. Maar als het bij een bekeuring mag dan mag het misschien ook wel bij een abo? Gokje hoor, pm nare maar anders.
Oud 09-09-2004, 10:23
Verwijderd
Ik ben in eerste instantie geneigd me bij Dukko aan te sluiten. Als in de algemene voorwaarden van jouw leverancier bedongen is dat ze een verhoging gebruiken voor de eerste aanmaning dan ben je er gewoon aan gebonden, helaas.

Vrijwel al het verbintenissenrecht is zogeheten regelend recht, waar bij overeenkomst (en dus ook bij algemene voorwaarden) van kan worden afgeweken. Het is dus zaak om even op te zoeken wat hierover in hun documentatie staat.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 19:14
Boogie
Boogie is offline
De meeste bedrijven kiezen ervoor om bij de derde herinnering met eenincassobureau te dreigen, maar dat geheel ter zijde.
Oud 09-09-2004, 19:41
Verwijderd
Als ik een herinnering krijg betaal ik gewoon het bedrag van de eerste rekening, doen ze niet moeilijk over
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 20:09
Verwijderd
Dat heb ik met de krant, stond duidelijk bij dat wanneer je kiest om elke maand een acceptgiro te krijgen, je hem ook op tijd moet betalen. Doe je dat te laat, dan gaat de eerste herinnering gepaard met extra kosten. Daarom ga ik dus maar voor automatische incasso.
Kan je nergens de voorwaarden van je abo vinden? Vaak staat het daar wel gewoon bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten