Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2002, 21:11
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Het valt me op dat er maar erg weinig mensen zijn die onsterfelijk zouden willen zijn. Ik heb 2 weken lang mensen ernaar gevraagd en 2 v/d 43 (waaronder ik) wilden maar onsterfelijk zijn.

En ik ga type onsterfelijkheid ff toelichten:
regeneratieve onsterfelijkheid
alle schade aan je lichaam hersteld altijd op 100 keer hogere snelheid dan bij normaal mens. Hierdoor blijf je ook de hele tijd in kracht van je leven.

Dit omdat niet iedereen onsterfelijk wil zijn als hij dan na de eerste 100 jaar alleen nog maar in een bed kan liggen...
Oud 11-05-2002, 21:17
tacidvs
tacidvs is offline
Ik wil niet bijzonder zijn. Ik wil gewoon gelukkig zijn. Is dat teveel gevraagd?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 21:24
damaetas
damaetas is offline
neej ikke ni, echt heus zeker en vast niet
Oud 11-05-2002, 21:29
Sithan
Sithan is offline
Op het moment dat we van geen dood meer weten, zullen we het leven niet meer waarderen...

Dus nee ik wil niet onsterfelijk zijn want ik wil het gevoel hebben dat ik mijn kans om te leven goed heb benut en dan met een gerust hart te kunnen sterven...en ik kan alleen dat gevoel hebben als ik weet dat ik doodga want dan weet ik ook dat ik wat moet doen met de tijd die ik nog heb...
Oud 11-05-2002, 21:53
PV
PV is offline
kweetnie. Misschien is het wel leuk om over, zeg 500 jaar terug te komen om te kijken hoe de mensen het er dan vanaf brengen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 21:56
Verwijderd
Ik rot liever weg als de rest
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 21:56
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Never ever!!
Oud 11-05-2002, 22:11
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
ik zou nooit onsterfelijk willen zijn, alleen al omdat ik dan toch zelfmoord zou gaan proberen te plegen en dan zo teleurgesteld zou raken omdat het mislukt, dat ik het weer zou proberen..
Oud 11-05-2002, 22:57
Remqo
Remqo is offline
ik zou het nevernooit willen. omdat je al je familie die je nu heb kwijt raakt, je ziet je eigen kinderen oud worden en dood gaan, hetzelfde met kleinkinderen en die generaties die daar na komen.
Na een verloop van tijd word je voor gek verklaard omdat je dan de (voorbeeld) 3e wereldoorlog heb meegemaakt, terwijl die 100 jaar daarvoor was afgelopen enzo.
En als de mens is uitgestorven (op een of andere manier) ben jij de enige die overblijft....... dat lijkt me wel saai en behoorlijk eenzaam
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 23:02
John Sickbock
John Sickbock is offline
ik wil niet onsterfelijk zijn, kwil na heel veel jaar ook wel weer iets nieuws en dat kan niet als je onsterfelijk bent.
Oud 11-05-2002, 23:10
janneke16
janneke16 is offline
neej...
zou echt niet onsterfelijk willen zijn...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 00:05
Verwijderd
Ja, maar alleen als ik de mogelijkheid heb om er een eind aan te maken als ik het niet meer zie zitten.
Ik zou heel graag willen zien hoe het de mensheid afgaat, hoe dingen zich ontwikkelen enzo.
Maar niet als ik gedwongen voor altijd en altijd en altijd moet doorleven, nee.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Mactabilis schreef:
Ja, maar alleen als ik de mogelijkheid heb om er een eind aan te maken als ik het niet meer zie zitten.
onsterfelijk = nooit dood
nooit dood = geen einde aan je leven
geen einde aan je leven = geen einde aan je leven, dus ook niet als je er zelf een eind aan kan maken.....

dus ik begrijp dat jij ook niet onsterfelijk wil zijn...

ikke ook niet
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 07:13
Rerisen Phoenix
hmm... dat had ik er niet duidelijk bij gezet. Je bent helemaal als een normaal mens op de genezing na. En een normaal mens is niet bij bewustzijn als er een nuke op 'm is gegooid dus je kunt er wel ff 10 jaar tussenuit ofzow.

Mja, hieruit concludeer ik maar dat ik en de twee andere die ik ken zeer zeldzaam zijn

Ik ga btw ook voor cryogene suspensie ipv wegrotten - kost wel €150.000... mja, kan makkelijk. Ik drink toch geen alcohol en rook ook niet (ff kijken, met huidige budget... nog...€149.972,13 te gaan)

En ik zou niet inzitten over familie en vrienden, familie-relatie is toch niks (in mijn geval bedoel ik), en hoe hard dit ook klinkt; vrienden zijn vervangbaar.

Laatst gewijzigd op 12-05-2002 om 07:16.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 09:44
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Volgens mij vinden de meeste mensen het als ze een jaar of 80/90 zijn niet meer zo'n ramp om dood te gaan. Genieten van je verdiende rust...
Vroeger wilde ik wel onsterfelijk zijn, ik was beswel bang om dood te gaan (en ik was vreselijk jaloers op sinterklaas, die kon blijkbaar wel 679 worden) maar nu zit ik er wat minder mee. Moet je niet verkeerd begrijpen, ik zou nu voor geen goud dood willen (nogal stomme zin... je heb nix meer aan goud als je dood en, maar bij wijze van spreken) maar als ik een jaar of 80/90 ben... misschien 100, maar op een gegeven moment gaat iedereen om je heen dood, jou generatie is er niet meer, en je bent het leven moe... denk ik.
Oud 12-05-2002, 10:48
Rerisen Phoenix
Ik heb 'ontdekt' dat ik er tegen kan dat mensen om me heen voorgoed verdwijnen en/of dood gaan.

Dat komt waarschijnlijk omdat ik veel ben verhuisd enzo. Owja, en ik herinner in detail vanaf 5 jaar... oudste herinnering is van 1 jaar ofzow.
peuterspeelzaal-tijd
1x verhuisd van castricum naar boxmeer
1x verhuisd van boxmeer naar stevensbeek - hier verandering van peuterspeelzaal
basisschool
stevensbeek: 3 jaar op basisschool - toen verhuisd naar hardegarijp
hardegarijp: 0,5 jaar op basisschool - toen naar andere school gegaan, bleef daar 3,5 jaar en toen verhuizen naar Breda
middelbare school
Breda: 3 jaar op middelbare school - in 1e blijven zitten door half jaar afwezigheid wat weer kwam door gepest.

hierna nog 2 middelbare scholen maar daar verdwenen geen kenissen permanent meer uit mijn leven.
Maar door deze prachtige behandeling kan ik er nu tegen dat mensen die ik ken dood gaan / verdwijnen.
Oud 12-05-2002, 11:02
Verwijderd
*is in zijn jeugd ook 5 keer verhuisd*

Ik heb nooit echt geleerd vriendschappen te onderhouden .. ik wist toch dat ze vroeg of laat weer gaan .. of ik. Was best een rottijd, want ik was altijd weer de nieuweling in de klas..

Het neemt niet weg dat ik toch verdrietig kan zijn als mensen er niet meer zijn, het idee van onsterfelijkheid spreekt me dan ook niet aan.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 11:41
Marcade
Marcade is offline
Iedereen gaat er toch zoiezo al vanuit dat we onsterfelijk zijn, met die hemel 'n shit.

Er zijn toch maar weinig mensen die echt *compleet* willen verdwijnen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 11:49
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Iedereen gaat er toch zoiezo al vanuit dat we onsterfelijk zijn, met die hemel 'n shit.

Er zijn toch maar weinig mensen die echt *compleet* willen verdwijnen, lijkt me.
agree

Die ruimere onsterfelijkheid wil ik ook zeker wel. Kwil alleen niet eeuwig op deze aarde rond blijven lopen
Oud 12-05-2002, 12:16
AtHell
AtHell is offline
k wil best onsterfelijk zijn maar dan wel iets in de vorm van regeneratief alleen dan uiteraard op een jaar of 24 blijven steken ofzo en niet nog ouder worden en r moet een mogelijkheid zijn om toch dood te gaan jaja deze onsterfelijke heeft veel eisen

Oud 12-05-2002, 12:34
D@mien
D@mien is offline
Ik wil best een Immortal zijn..maar dan wel op de Highlander manier..kop dr af = dood.. Dit ik geval van Euthenasie neigingen die je misschien gaat krijgen.
Oud 12-05-2002, 12:46
Rerisen Phoenix
Ik kan vriendschappen wel onderhouden maar als ze weg zijn dan zijn ze gewoon weg...

En ik wil NIET mogelijkheid hebben het af te breken. Mocht ik ooit dood willen dan ben ik gewoon ahw in een slechte bui... erg veel mensen die gedurende een paar jaar dood wilden of het zelfs probeerden zijn later blij dat ze nog leven.
Oud 12-05-2002, 14:37
Kazanka
Kazanka is offline
onsterfelijkheid in de manier van highlander of een vampier zou'k wel tof vinden. Om nou voor eeuwig te blijven leven wordt ook zaai :\
Oud 12-05-2002, 14:40
Slither
Slither is offline
Onsterfelijkheid lijkt me zwaar kut. Onéindig lang in leven blijven betekend dat je iedereen in je omgeving ziet sterven, je zit voor áltijd met herinneringen van lang vervlogen tijden...

Echter, de 'hemel' lijkt me ook niks, daar zit je ook tot in de oneindigheid... Gelukkig ben'k agnostisch
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 15:35
Andora
Andora is offline
onsterfelijk zijn lijkt me helemaal niks.
want als jij de enige bent die doorleeft, zie je al je vrienden, familie en dierbaren doodgaan... en dat lijkt me echt helemaal niks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2002, 15:40
mandydw
mandydw is offline
Onze ziel is al onsterfelijk, alleen ons lichaam gaat dood...en voor eeuwig in dit lichaam gevangen zitten lijkt me ook niet wat...waarom gewoon niet tevreden zijn met het leven dat je hebt gekregen???
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 15:40
lady_x
lady_x is offline
Kort en bondig is beter dan lang en saai.
Als ik sterf dan zou ik wel nog willen verder leven, onzichtbaar dan, om te kijken hoe de mensen het zonder mij verder stellen.

Moest ik nu bijvoorbeeld weten dat ik onsterfelijk ben dan zou ik niets hebben aan mijn leven, want dan denk ik, ik heb nog zoveel tijd om er iets van te maken en dan blijft het maar saai, terwijl je nu weet dat het leven snel gaat en dat je maar 1 keer bijvoorbeeld 20 jaar wordt, dat is wat ons leven zo spannend maakt.
Oud 12-05-2002, 15:53
Verwijderd
Ik zou niet onsterfelijk willen zijn. Dan is de enige zekerheid in het leven weggenomen. Bovendien zie je dan al je dierbaren sterven en zul je, volgens mij, na een paar eeuwen compleet gek worden.
Ik voel wel wat voor iets langer leven trouwens, maar dan wel met de rest van de wereld (een levensverwachting van 150 jaar ofzo)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 16:24
Rerisen Phoenix
na 2 generaties ofzow kan je er echt wel tegen dat je alle mensen die je kent dood ziet gaan...
Oud 12-05-2002, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
na 2 generaties ofzow kan je er echt wel tegen dat je alle mensen die je kent dood ziet gaan...
Het lijkt me zwaar kloten om vantevoren te weten dat je je kind dood zal zien gaan...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 19:41
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik wil ontsterfelijk worden. Ik vind het kut om oud te worden, ik wil mezelf niet zien zitten als oudje in een bejaarde tehuis. Dat lijkt me echt verschrikkelijk. Ik wil de eeuwige jeugd hebben. Ik wil echt ontsterfelijk zijn. Ik hoop maar dat de wetenschap ff vlug opschiet en er iets tegen heeft gevonden om te blijven leven.
Oud 12-05-2002, 20:30
ABrules
ABrules is offline
Als je onsterfelijk bent zal je veel goed kunnen doen en zal je dat kunnen doen voor anderen door al de ervaring die je op hebt gedaan. Je zou heel veel kunnen leren en goed doen. Maar ook omgekeerd je zou ook veel kwaad kunnen doen na verloop van tijd, omdat je zoveel weet en sterfelijken je als een god gaan zien.

Hoe dan ook na verloop van tijd hoef je nergens meer voor te leven, omdat je alles al hebt meegemaakt is er geen uitdaging meer op een na. Het laatste en grootste avontuur op het leven na is toch wel de dood.

Ik denk dat het prima is zoals het nu is.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 22:32
klootzak2001
klootzak2001 is offline
het kan niet

waar begin je als je geen einde hebt ?
Oud 13-05-2002, 00:10
Severus
Severus is offline
Eeuwig de rottigheid van het leven doormaken? Steeds maar weer, eindeloos?! Over mijn lijk! Ik wil juist dood kunnen gaan, zo hoort het ook.... dan vind ik eindelijk mijn rust. Als je eeuwig blijft leven, heb je die niet en krijg je die ook nooit. Dat zou ik nooit willen.

Ripper
Oud 13-05-2002, 01:57
Paperz
Paperz is offline
Mja onsterfelijk zou ik wel willen zijn... alleen jou manier is een beetje vaag... ten eerste je kan niet ziek worden maar wel dood??? En snel genezen is ook vaag... dus als ik gesneden wordt door een mes... houdt dat in dat ik 100x zo snel me litteken heb? En je spreek over "de hele tijd in kracht van je leven" dat heeft toch weinig met genezen te maken???
Daarnaast zit er een kink in de kabel want weet je hoeveel energie er nodig is om je lichaam te regeneren (genezen) en als je dat maal 100 doet houdt dat in dat je ontzettend veel voedingstoffen moet innemen en dat je lichaam alle energie nodig heeft om dat proces uit te voeren... lijkt me nou ook niet echt prettig leven...

Ik zou onsterfelijk willen zijn als in... langlevend... dus na ongeveer 100 jaar ben ik lichamelijk een twintiger etc. dus ik wacht 't nog even af maar ik denk niet dat ik de komende 80 jaar er zo jeugdig uit blijf zien
Oud 13-05-2002, 06:03
Rerisen Phoenix
het komt er gewoon op neer dat je altijd lichaam à la twintiger hebt ja en dat je wonden gewoon sneller genezen. Maar ik bedoel hier alleen de manier.

En zo wordt je ook niet zo snel als god gezien. Als iemand van je af wil kan hij je gewoon neerschieten en dan ben je een dag of wat bewusteloos. - maar ik bedoel gewoon onsterfelijkheid zonder je menselijkheid te verliezen
Oud 13-05-2002, 10:35
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Eeuwig de rottigheid van het leven doormaken? Steeds maar weer, eindeloos?! Over mijn lijk!
Prachtig! Hier sluit ik me bij aan!
Oud 13-05-2002, 12:15
*Norena*
*Norena* is offline
ik zou nooit onstreflijk willen zijn, ik zie nu al en weet hoe veel pijn het doet als jongere mensjuhs onschuldig voor je neus verdwijnen..ik wil niet langer leven dan anderen...

nooit dus..zucht..
Oud 13-05-2002, 16:26
girlspider
girlspider is offline
No thank you
Oud 13-05-2002, 16:36
Verwijderd
ik wil echt NEVER-NOOIT onsterfelijk willen zijn, wat heb je dan?
je verliest iedereen?je ziet iedereen dood gaan. en dan blijf je alleen over! nou leuk!
nee dank je hartelijk, ik word nou al strontziek en gek van me leven...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:08
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
ik wil echt NEVER-NOOIT onsterfelijk willen zijn, wat heb je dan?
je verliest iedereen?je ziet iedereen dood gaan. en dan blijf je alleen over! nou leuk!
nee dank je hartelijk, ik word nou al strontziek en gek van me leven...
Je kan toch weer nieuwe vrienden maken. Wat doen die mensen allemaal moeilijk hier. Je kan toch weer een nieuw gezin opzetten. Shiit, zo moeilijk is het allemaa niet.
Oud 13-05-2002, 18:11
Verwijderd
nee ok, dat zal ook best gaan. maar het zal toch wel moeilijk zijn om al die verliezen te verwerken?
dat denk ik dus wel...
denk daar maar eens ff over na!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:38
cerys
cerys is offline
onsterfelijk, dat niet, zeker omdat iedereen om je heen dan wel doodgaat enzo.. af ent oe zou ik wel eens voor de rest van mn leven jong blijven, maar dat is ook niet alles, later ga je trouwen en krijg je kindjes en ga je samenwonen (hopelijk..) en dat is ook zo fijn..
Oud 13-05-2002, 18:40
cerys
cerys is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Je kan toch weer nieuwe vrienden maken. Wat doen die mensen allemaal moeilijk hier. Je kan toch weer een nieuw gezin opzetten. Shiit, zo moeilijk is het allemaa niet.
waar slaat dit nou weer op?
heb jij nooit van iemand echt gehouden? vast niet dan.. want als zo iemand doodgaat voel je je vanbinnen verscheurd, en dat duurt echt geen dag voordat je daar overheen bent..
zielige klootzak ben je
Oud 13-05-2002, 20:00
Rerisen Phoenix
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Zei ik dus ook al...
Citaat:
InCuBuZ schreef:
waar slaat dit nou weer op? - zijn en mijn mening, die van mij is iig al zeker door mijn ervaringen.
heb jij nooit van iemand echt gehouden? -
ja, nogal. Sterkste verliefdheid die ik ooit heb gehad, werd niks en nu is ze gewoon weer terug in nobody status => ik weet wat echte liefde isvast niet dan.. want als zo iemand doodgaat voel je je vanbinnen verscheurd, en dat duurt echt geen dag voordat je daar overheen bent.. - Heeft Ki Fighter of ik iets gezegd over dag? - nee, het kan best wel ff duren. Maar je kunt idd gewoon weer verder gaan met je leven, je zit er een maand, jaar of decenium over in maar uiteindelijk heb je er gewoon vrede mee en leef je verder. Nu ben ik speciaal op gebied dat ik dat gevoel niet heb als er iemand dood gaat. Maar wat ik net zei geld voor erg veel mensen.
zielige klootzak ben je -
ooit eens van respect voor andermans mening gehoord? - je weet nog te weinig om nu al tot de conclusie te komen dat hij of ik een zielige klootzak is.
Oud 13-05-2002, 20:27
Cinamon
Cinamon is offline
zoals freddy zei:

WHO WANTS TO LIVE FOREVER?

well i dont
nee bedankt...
Oud 14-05-2002, 01:20
Paperz
Paperz is offline
Mja je bedoeld dus gewoon langlevend...
maar ik zie nogsteeds dat sneller genezen niet... waar is dat goed voor???
Oud 14-05-2002, 06:06
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
ik vind 80 jaar oud al meer dan genoeg...
Oud 14-05-2002, 07:40
Anne
Anne is offline
Ik wil zeker niet onsterfelijk zijn. Zoals iemand voor mij al schreef: ik wil niet bijzonder, maar gelukkig zijn en ik wil de dood ook niet uitstellen of niet door laten gaan. Waarom? Je moet alles een keer meemaken (en ik ben op zich best wel nieuwsgierig hoe dat nou gaat) en ik geloof in een 'leven' na de dood en ik wil mijn opa héél graag wil zien.
Trouwens, wat heb je er nou aan om als enige onsterfelijk te zijn? Dan gaan al je vrienden dood en dan kun je weer nieuwe vrienden maken en die gaan ook dood enzovoort...
Oud 14-05-2002, 08:34
Verwijderd
*steekt hand op* Ik wil ook wel! En als ik het zat ben, alles ken wat ik wil kennen, alles kan wat ik wil kunnen, kan ik er toch als nog een end aan maken...?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten