Advertentie | |
|
![]() |
|
hmm... dat had ik er niet duidelijk bij gezet. Je bent helemaal als een normaal mens op de genezing na. En een normaal mens is niet bij bewustzijn als er een nuke op 'm is gegooid dus je kunt er wel ff 10 jaar tussenuit ofzow.
Mja, hieruit concludeer ik maar dat ik en de twee andere die ik ken zeer zeldzaam zijn Ik ga btw ook voor cryogene suspensie ipv wegrotten ![]() En ik zou niet inzitten over familie en vrienden, familie-relatie is toch niks (in mijn geval bedoel ik), en hoe hard dit ook klinkt; vrienden zijn vervangbaar.
Laatst gewijzigd op 12-05-2002 om 07:16. |
![]() |
|
Volgens mij vinden de meeste mensen het als ze een jaar of 80/90 zijn niet meer zo'n ramp om dood te gaan. Genieten van je verdiende rust...
Vroeger wilde ik wel onsterfelijk zijn, ik was beswel bang om dood te gaan (en ik was vreselijk jaloers op sinterklaas, die kon blijkbaar wel 679 worden) maar nu zit ik er wat minder mee. Moet je niet verkeerd begrijpen, ik zou nu voor geen goud dood willen (nogal stomme zin... je heb nix meer aan goud als je dood en, maar bij wijze van spreken) maar als ik een jaar of 80/90 ben... misschien 100, maar op een gegeven moment gaat iedereen om je heen dood, jou generatie is er niet meer, en je bent het leven moe... denk ik.
|
Ik heb 'ontdekt' dat ik er tegen kan dat mensen om me heen voorgoed verdwijnen en/of dood gaan.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik veel ben verhuisd enzo. Owja, en ik herinner in detail vanaf 5 jaar... oudste herinnering is van 1 jaar ofzow. peuterspeelzaal-tijd 1x verhuisd van castricum naar boxmeer 1x verhuisd van boxmeer naar stevensbeek - hier verandering van peuterspeelzaal basisschool stevensbeek: 3 jaar op basisschool - toen verhuisd naar hardegarijp hardegarijp: 0,5 jaar op basisschool - toen naar andere school gegaan, bleef daar 3,5 jaar en toen verhuizen naar Breda middelbare school Breda: 3 jaar op middelbare school - in 1e blijven zitten door half jaar afwezigheid wat weer kwam door gepest. hierna nog 2 middelbare scholen maar daar verdwenen geen kenissen permanent meer uit mijn leven. Maar door deze prachtige behandeling kan ik er nu tegen dat mensen die ik ken dood gaan / verdwijnen.
|
Verwijderd
|
*is in zijn jeugd ook 5 keer verhuisd*
Ik heb nooit echt geleerd vriendschappen te onderhouden .. ik wist toch dat ze vroeg of laat weer gaan .. of ik. Was best een rottijd, want ik was altijd weer de nieuweling in de klas.. Het neemt niet weg dat ik toch verdrietig kan zijn als mensen er niet meer zijn, het idee van onsterfelijkheid spreekt me dan ook niet aan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die ruimere onsterfelijkheid wil ik ook zeker wel. Kwil alleen niet eeuwig op deze aarde rond blijven lopen
|
Ik kan vriendschappen wel onderhouden maar als ze weg zijn dan zijn ze gewoon weg...
En ik wil NIET mogelijkheid hebben het af te breken. Mocht ik ooit dood willen dan ben ik gewoon ahw in een slechte bui... erg veel mensen die gedurende een paar jaar dood wilden of het zelfs probeerden zijn later blij dat ze nog leven.
|
Onsterfelijkheid lijkt me zwaar kut. Onéindig lang in leven blijven betekend dat je iedereen in je omgeving ziet sterven, je zit voor áltijd met herinneringen van lang vervlogen tijden...
Echter, de 'hemel' lijkt me ook niks, daar zit je ook tot in de oneindigheid... Gelukkig ben'k agnostisch ![]() |
![]() |
|
Kort en bondig is beter dan lang en saai.
Als ik sterf dan zou ik wel nog willen verder leven, onzichtbaar dan, om te kijken hoe de mensen het zonder mij verder stellen. Moest ik nu bijvoorbeeld weten dat ik onsterfelijk ben dan zou ik niets hebben aan mijn leven, want dan denk ik, ik heb nog zoveel tijd om er iets van te maken en dan blijft het maar saai, terwijl je nu weet dat het leven snel gaat en dat je maar 1 keer bijvoorbeeld 20 jaar wordt, dat is wat ons leven zo spannend maakt.
|
Verwijderd
|
Ik zou niet onsterfelijk willen zijn. Dan is de enige zekerheid in het leven weggenomen. Bovendien zie je dan al je dierbaren sterven en zul je, volgens mij, na een paar eeuwen compleet gek worden.
Ik voel wel wat voor iets langer leven trouwens, maar dan wel met de rest van de wereld (een levensverwachting van 150 jaar ofzo) ![]() |
![]() |
|
Ik wil ontsterfelijk worden. Ik vind het kut om oud te worden, ik wil mezelf niet zien zitten als oudje in een bejaarde tehuis. Dat lijkt me echt verschrikkelijk. Ik wil de eeuwige jeugd hebben. Ik wil echt ontsterfelijk zijn. Ik hoop maar dat de wetenschap ff vlug opschiet en er iets tegen heeft gevonden om te blijven leven.
|
Als je onsterfelijk bent zal je veel goed kunnen doen en zal je dat kunnen doen voor anderen door al de ervaring die je op hebt gedaan. Je zou heel veel kunnen leren en goed doen. Maar ook omgekeerd je zou ook veel kwaad kunnen doen na verloop van tijd, omdat je zoveel weet en sterfelijken je als een god gaan zien.
Hoe dan ook na verloop van tijd hoef je nergens meer voor te leven, omdat je alles al hebt meegemaakt is er geen uitdaging meer op een na. Het laatste en grootste avontuur op het leven na is toch wel de dood. Ik denk dat het prima is zoals het nu is. |
![]() |
|
Eeuwig de rottigheid van het leven doormaken? Steeds maar weer, eindeloos?! Over mijn lijk! Ik wil juist dood kunnen gaan, zo hoort het ook.... dan vind ik eindelijk mijn rust. Als je eeuwig blijft leven, heb je die niet en krijg je die ook nooit. Dat zou ik nooit willen.
![]() Ripper
|
Mja onsterfelijk zou ik wel willen zijn... alleen jou manier is een beetje vaag... ten eerste je kan niet ziek worden maar wel dood??? En snel genezen is ook vaag... dus als ik gesneden wordt door een mes... houdt dat in dat ik 100x zo snel me litteken heb? En je spreek over "de hele tijd in kracht van je leven" dat heeft toch weinig met genezen te maken???
Daarnaast zit er een kink in de kabel want weet je hoeveel energie er nodig is om je lichaam te regeneren (genezen) en als je dat maal 100 doet houdt dat in dat je ontzettend veel voedingstoffen moet innemen en dat je lichaam alle energie nodig heeft om dat proces uit te voeren... lijkt me nou ook niet echt prettig leven... Ik zou onsterfelijk willen zijn als in... langlevend... dus na ongeveer 100 jaar ben ik lichamelijk een twintiger etc. dus ik wacht 't nog even af maar ik denk niet dat ik de komende 80 jaar er zo jeugdig uit blijf zien ![]()
|
het komt er gewoon op neer dat je altijd lichaam à la twintiger hebt ja en dat je wonden gewoon sneller genezen. Maar ik bedoel hier alleen de manier.
En zo wordt je ook niet zo snel als god gezien. Als iemand van je af wil kan hij je gewoon neerschieten en dan ben je een dag of wat bewusteloos. - maar ik bedoel gewoon onsterfelijkheid zonder je menselijkheid te verliezen
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
ik zou nooit onstreflijk willen zijn, ik zie nu al en weet hoe veel pijn het doet als jongere mensjuhs onschuldig voor je neus verdwijnen..ik wil niet langer leven dan anderen...
nooit dus..zucht.. ![]()
||
Citaat:
|
onsterfelijk, dat niet, zeker omdat iedereen om je heen dan wel doodgaat enzo.. af ent oe zou ik wel eens voor de rest van mn leven jong blijven, maar dat is ook niet alles, later ga je trouwen en krijg je kindjes en ga je samenwonen (hopelijk..) en dat is ook zo fijn..
||
Citaat:
heb jij nooit van iemand echt gehouden? vast niet dan.. want als zo iemand doodgaat voel je je vanbinnen verscheurd, en dat duurt echt geen dag voordat je daar overheen bent.. zielige klootzak ben je
|||
Citaat:
Citaat:
|
Ik wil zeker niet onsterfelijk zijn. Zoals iemand voor mij al schreef: ik wil niet bijzonder, maar gelukkig zijn en ik wil de dood ook niet uitstellen of niet door laten gaan. Waarom? Je moet alles een keer meemaken
![]() Trouwens, wat heb je er nou aan om als enige onsterfelijk te zijn? Dan gaan al je vrienden dood en dan kun je weer nieuwe vrienden maken en die gaan ook dood enzovoort... ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #57 deel 2 TopDrop | 59 | 28-03-2009 19:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Onsterfelijkheid BarbapapaX | 76 | 16-05-2005 09:52 | |
Verhalen & Gedichten |