Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2004, 17:03
Verwijderd
Kijk ik ben 18 ofzo maar of ik nou kan zeggen dat ik echt een relatie heb gehad...nou nee...ben dus echt al heel lang vrijgezel...mn laatste vriendin dateert van 6 jaar terug ofzo ken me niet een sherinneren, en dat kun je dan niet eens echt relaties noemen, maar meer beetje ja proeve ofzo haha.....maar ja ik durf ook niet echt op een meisje af te stappen.. Tijdens uitgaan ook, ik kijk ze wel aan maar heb ze echt niet door, ik weet als ik ze niet aankijk dat ze mij wel aankijken....raar gewoon, omdat mn vrienden om me heen dna zeggen van "eej stap op dat meisje af want ze keek naar je"
maar ik heb dan liever dat ik zelf oogcontact heb met een meisje dan weet ik of er iets vlamt ofzo toch???
doe ik dat zo goed...of moet ik toch gewoon blindelings op een meid afstappen....blauwtjes lopen lijkt me niet zo leuk..
al mn vrienden en kennissen om me heen ehbben relaties van hier tot tokyo ik ken alleen maar aanluisteren, meepraten lukt niet...
OF moet ik gewoon genieten van mn leven ofzo???
Advertentie
Oud 11-10-2004, 17:10
Verwijderd
Je zegt het zelf al mijn vrienden hebben realties van hier tot aan Tokyo, neem aan dat je bedoelt dat ze veel vriendinnetjes hebben?

Dat wil je toch ook niet? Komt vanzelf wel. En met uitgaan vind ik persoonlijk de kans zeer klein om mijn droomvrouw te vinden. Omdat over het algemeen daar alleen breezers komen of sletten. En de meeste leuke normale meiden hebben al een vriend.

Dus komt vanzelf

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 17:39.
Oud 11-10-2004, 17:10
Verwijderd
ik zou me er helemaal niet druk om lopen maken.
dus ja, GENIET van het leven
Oud 11-10-2004, 17:18
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
een blauwtje lopen bij een meisje dat je niet of nauwelijks kent is niet echt een groot probleem
Oud 11-10-2004, 17:32
Verwijderd
Niet al te veel op focussen en het komt vanzelf. Cliché maar waar, door te veel te zoeken maakte ik dus wat foutjes maar het is uiteindelijk allemaal goed gekomen
Oud 11-10-2004, 17:35
Verwijderd
Citaat:
sybje schreef op 11-10-2004 @ 18:10 :
[...]
En de meeste leuke normale meiden hebben al een vriendin.

Dus komt vanzelf
Jaja

ontopic: nog te jong om over te oordelen, met mijn 15 zomers tel ik nog te weinig, me dunkt.
Oud 11-10-2004, 17:38
Verwijderd
Dank je wel voor de fout.

Een blauwtje lopen is niet erg, maar het kan soms zoveel zeggen over iemand als hij/zij zo op je af komt stappen. Vaak zijn dat de players die zoiets doen.
Oud 11-10-2004, 18:40
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
SolidRiver schreef op 11-10-2004 @ 18:03 :
maar ja ik durf ook niet echt op een meisje af te stappen.. Tijdens uitgaan ook, ik kijk ze wel aan maar heb ze echt niet door, ik weet als ik ze niet aankijk dat ze mij wel aankijken....raar gewoon, omdat mn vrienden om me heen dna zeggen van "eej stap op dat meisje af want ze keek naar je"
maar ik heb dan liever dat ik zelf oogcontact heb met een meisje dan weet ik of er iets vlamt ofzo toch???
doe ik dat zo goed...of moet ik toch gewoon blindelings op een meid afstappen....blauwtjes lopen lijkt me niet zo leuk..
Wow, wat komt mij dit ontzettend bekend voor!!!

Ik heb het ook 100% wat jij hebt.
Ten eerste zou ik zeggen: als je een bepaalde meid leuk vindt, probeer het gewoon, stap er op af, begin (desnoods uit een toevallig moment) een gesprek en uit dat gesprek kun je al wel halen aan haar houding of zij je ook leuk vindt. Maja, als je niet durft is het wel een probleem ja, heb ik ook...
Ten tweede: wees niet bang voor een afwijzing. Je hebt het in ieder geval geprobeerd. Misschien lukt het een andere keer wel. Van fouten leer je. Maar ja, ook hier... ik heb ook nooit zin om tegen blauwtjes aan te lopen.
Ten derde: trek je niets aan van anderen dat zij al een relatie hebben en dan denken: "Goh, dan moet ik ook maar een vriendin hebben." Leid je eigen leven en laat dingen gewoon op je afkomen.
Ten vierde: veel meiden vinden (al vind ik dit ontzettend onzinnig maja tis nou eenmaal zo ) dat het initiatief van de jongen moet komen om "iets" te doen. Er zullen misschien zat meiden zijn die naar je kijken, maar gewoon niets doen omdat ze of met hetzelfde probleem zitten of willen dat de jongen de eerste stap zet.
Ik heb goede vriendinnen gehad (contact beetje verwaterd, verder geen ruzie), waarvan de geruchten rondgingen dat ze op een gegeven moment me heel leuk vonden en dat als ik ze "op de mond zou pakken" ze dat niet erg zouden vinden. Maar zelf die stap zetten durfden ze niet. De enige die dat tot nu toe heeft gedurfd is mijn tot nu toe enige ex-vriendin van 2½ maand. Maar goed, wat jongens betreft heeft die ook lef, dat constateer ik de laatste maanden veel vaker.

En... om eerlijk te zijn: het vrijgezellenleven is ook leuk hoor. Er komt veel bij een relatie kijken, veel problemen (zie alleen maar dit deelforum ), dat heb je niet als je vrijgezel bent. Ik zou zeggen: laat het op je afkomen, ooit komt er wel iemand, niet wanhopig zijn, het komt allemaal wel goed.
Oud 11-10-2004, 20:17
waves
waves is offline
Citaat:
STUFF schreef op 11-10-2004 @ 18:10 :
ik zou me er helemaal niet druk om lopen maken.
dus ja, GENIET van het leven
Oud 11-10-2004, 20:48
Vaj
Vaj is offline
Ten eerste moet je niet zoeken naar een relatie, het gebeurt vanzelf wel eens. En je toekomstige vriendin hoef je niet te vinden in de kroeg/discotheek, er zijn veel meer manieren om mensen, en dus ook meisjes, te leren kennen, zoals sport, school, hobbies etc en dit is een veel meer ontspannen manier om met mensen in contact te komen en ze beter te leren kennen.

Verder als het je alleen gaat om het flirten en korte 'relaties' dan zou ik gewoon je trots overboord gooien en op meisjes afstappen, beetje drank erbij en de volgende dag weet niemand er meer iets van
Oud 11-10-2004, 22:06
Verwijderd
Jongen, maak je geen zorgen. Je hebt alleen angst voor afwijzing, omdat je nog niet veel ervaring met dit soort dingen hebt. Doe gewoon meer ervaring op door gewoon lekker jezelf te zijn, op een leuke meid af te stappen en haar op een relaxte manier uit te vragen. Niks uitsloverij. Niks stoerdoenerij. Gewoon jezelf zijn.

En als ze 'nee' zegt? Jammer dan. Geen man overboord - het leven gaat door.

Je kunt jezelf trainen (een bekende truc) door een avond doelbewust aan zo veel mogelijk vrouwen vragen of ze iets willen drinken (kletsen). Doe dat natuurlijk niet in 1 bar, maar vraag per bar er een stuk of 3 tot 5. Ga er daarbij vanuit dat ze niets van je moeten. Dit is belangrijk: je nodigt doelbewust de afwijzing uit. Stel jezelf een minimum aan afwijzingen - zeg een stuk of 25. Met deze ervaring in de zak, zul je een stuk minder verlegen zijn.

Afwijzing = ervaring.

...en ervaring betekent steviger in je schoenen staan.

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 22:09.
Oud 11-10-2004, 22:12
Verwijderd
om een of andere reden lijkt het volgende cliché van toepassing:

Je kunt beter iets ondernemen en er dan achter komen dat het toch niets is, dan dat je niets doet en misschien wel iets geweldigs misloopt
Oud 11-10-2004, 22:14
Jules
Jules is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1

zelfde blabla.
Oud 11-10-2004, 22:18
Verwijderd
Yadda
Oud 11-10-2004, 22:31
Gammaray
Gammaray is offline
Het komt vanzelf.
Gewoon niet teveel aandacht aan besteden dan gebeurt het vroeg of later vanzelf wel.
Oud 11-10-2004, 22:37
Galliana
Galliana is offline
ik kan alleen maar beamen wat de rest allemaal al gezegd heeft. wees jezelf en laat de dingen op je af komen, maar als je iemand ontmoet die je wel ziet zitten: ga er dan voor.

ik ben net 5 weken samen met mijn vriend en hij had een beetje hetzelfde probleem als jou. echter, toen hij mij ontmoette heeft hij al zijn moed bijeens geschraapt om me mee uit te vragen (met een groot risico om afgewezen te worden) maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen zo zie je maar... het hoeft niet altijd fout te gaan hè

succes ermee
Oud 11-10-2004, 22:56
Wammus
Wammus is offline
Ik ken het allemaal verdomd goed. Ik heb ook een beetje het probleem dat ik een meisje toch wel heel erg leuk vind maar er gewoon niets mee durf te doen. Daar gaan we dus maar eens wat aan doen . Verder was ik 16 toen ik voor het eerst een vriendinnetje kreeg en daarvoor eigenlijk al een beetje hopeloos . Maar het is toch nog allemaal goed gekomen . Gewoon jezelf zijn en er niet teveel aandacht aan schenken. Probeer anders gewoon een keer uit een toevallig moment een gesprek (wat Mr.oizo al zei dus) te beginnen en dan moet je een beetje geluk hebben dat het klikt. Klikt het vraag dan om een telefoonnummer of MSN ofzo. En spreek een keer wat met d'r af. Ga een keer wat drinken of naar de film (blabla cliche ). En dan moet je nogmaals wat geluk hebben dat het allemaal klikt. Zo niet naja pech gehad en volgende keer beter.

Veel succes ermee en het komt uiteindelijk wel goed.
Oud 11-10-2004, 23:06
igfy
igfy is offline
ik probeer het ook niet echt. Maar als er een meisje vaak naar je kijkt, kun je gerust terug gaan kijken denk ik. Als ik een jongen leuk vind kijk ik ook best vaak naar hem, en dan weer snel wegkijken als hij kijkt, maar ook weer niet te snel. Dus als je vrienden zeggen dat er iemand naar je kijkt kun je dat best proberen. En ik als meisje vind het idd ook leuk als de jongen de eerste stap neemt.

Maar volgens mij is dit meer oppervlakkig flirten en weet je zo niet of iemand relatie-materiaal is. Als je een serieuzere relatie wilt kun je die misschien beter ergens anders zoeken dan bij het uitgaan. Bij het sporten, op school enz.. zo weet je iig dat jullie iets gemeen hebben..
Oud 12-10-2004, 06:30
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 11-10-2004 @ 23:14 :
http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1

Dat kan best in dit topic besproken worden.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten