Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2004, 08:05
Co
Co is offline
In welke tijd is een vrouw het vruchbaarst? Vlak vóór of na de stopweek?

Na hoeveel tijd is het zinvol een zwangerschapstest te doen?
Is na enkele dagen al zinvol?

alvast bedankt...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 08:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Co schreef op 30-08-2004 @ 09:05 :
In welke tijd is een vrouw het vruchbaarst? Vlak vóór of na de stopweek?

Na hoeveel tijd is het zinvol een zwangerschapstest te doen?
Is na enkele dagen al zinvol?

alvast bedankt...
Een vrouw is het vruchtbaarst zeg maar midden tussen de twee stopweken in. Dit is puur een gemiddelde en is zeker niet 100% betrouwbaar.

Ze kan een zwangerschapstest doen op de eerste dag dat ze ongesteld had moeten worden. Hoe langer je wacht met testen, hoe betrouwbaarder hij wordt. Als je zwanger bent maak je een .. hormoon of eiwit, weet ik niet meer.. aan waar die test op test. Hoe langer je zwanger bent, hoe meer je daarvan hebt. Als een test meteen positief zegt, dan kan je ervanuit gaan dat het goed is. Als hij negatief is, dan is dat meestal het geval maar soms niet omdat er gewoon nog niet van dat spul was aangemaakt.
Oud 30-08-2004, 08:16
Co
Co is offline
Citaat:
grl schreef op 30-08-2004 @ 09:09 :

Hoe langer je wacht met testen, hoe betrouwbaarder hij wordt. Als je zwanger bent maak je een .. hormoon of eiwit, weet ik niet meer..
Las net dat dat hormoon HCG heet
Maar je hoeft toch niet te wachten totdat je ongesteld zou moeten worden?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 08:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Co schreef op 30-08-2004 @ 09:16 :
Las net dat dat hormoon HCG heet
Maar je hoeft toch niet te wachten totdat je ongesteld zou moeten worden?
Het wordt vaak wel aangeraden.

En zoals ik al zei: als je te snel bent, is-ie niet helemaal betrouwbaar. Maar tegenwoordig zijn die dingen steeds beter en zo, dus misschien vind je er wel een die binnen een dag of 2 al kan zeggen of het wel of niet zo is.
Oud 30-08-2004, 10:46
Carrera
Carrera is offline
ALs ik het mij goed herinner uit de bioles is het geen hormoon maar resten van chorionvlokken, wat weer te maken heeft met de celdeling bij het bevruchte eitjes

het wordt aangeraden om te wachten aangezien het even duurt voor deze vlokkenl wordt aangemaakt, namelijk pas na de bevruchting,waarna de (eerste) celdelingen volgen , daarom is het dus betrouwbaarder te wachten tot je ongesteld zou moeten worden aangezien je zwangerschap zich dan pas in het staduim bevindt waarin dit hormoon ZEKER is op te sporen...

snappie ?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 11:13
Verwijderd
Een vrouw is hoe dan ook niet vruchtbaar als ze de pil slikt en er dus sprake is van een 'stopweek'. Maar de pil vergeten is het gevaarlijkst in de eerste week van het slikken, omdat in die week de eisprong tegen wordt gehouden (bij een vrouw die geen pil slikt, wordt in de week na de menstruatie het lichaam voorbereid op de eisprong die dan aan het eind van die week of aan het begin van de week erop plaatsvindt).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 11:14
AngelLena
AngelLena is offline
L&g
Oud 30-08-2004, 11:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-08-2004 @ 12:13 :
Een vrouw is hoe dan ook niet vruchtbaar als ze de pil slikt en er dus sprake is van een 'stopweek'. Maar de pil vergeten is het gevaarlijkst in de eerste week van het slikken, omdat in die week de eisprong tegen wordt gehouden (bij een vrouw die geen pil slikt, wordt in de week na de menstruatie het lichaam voorbereid op de eisprong die dan aan het eind van die week of aan het begin van de week erop plaatsvindt).
True.. ik ben bij stopweek van de menstruatie uitgegaan, maar je hebt wel gelijk.
Oud 30-08-2004, 11:35
Co
Co is offline
in de 1e week is de pil dus 2 maal 'vergeten'
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 12:15
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Co schreef op 30-08-2004 @ 12:35 :
in de 1e week is de pil dus 2 maal 'vergeten'
Oef.. en je wil niet dat ze zwanger is?
Oud 30-08-2004, 12:16
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
grl schreef op 30-08-2004 @ 13:15 :
Ze hoeft niet meteen zwanger te zijn hoor.. dat bedoelde ik niet.. maar ik zou inderdaad wel even een testje doen.
Oud 30-08-2004, 12:57
Co
Co is offline
Citaat:
grl schreef op 30-08-2004 @ 13:15 :
we willen zo snel mogelijk zekerheid hebben. Maar heeft het wel zin om al na 2 dagen te testen...?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 18:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Co schreef op 30-08-2004 @ 13:57 :
we willen zo snel mogelijk zekerheid hebben. Maar heeft het wel zin om al na 2 dagen te testen...?
Tenzij ze pas geleden nog iets hebben uitgevonden wat ik niet ken, niet nee. Helaas.
Oud 30-08-2004, 18:54
Lorelei
Lorelei is offline
Waarom slikt ze eigenlijk niet gewoon een morning-after pil.. of zijn jullie al te laat?
Oud 30-08-2004, 19:26
Maija
Maija is offline
niet altijd is het zo, dat als je een zwangerschapstest hebt gedaan, dat als ie aangeeft dat je zwanger bent dat je het dan ook echt bent, bij mijn moeder, het is een paar jaar geleden zo geweest, dat ze zwanger dacht te zijn, maar dat ze toen ze bij e dokter kwam hij een test afnam en die was negatief,

maar dat is wel al zo'n paar jaar geleden dus in de tussentijd zal er wel veel veranderd zijn,
Oud 30-08-2004, 22:43
Co
Co is offline
Citaat:
grl schreef op 30-08-2004 @ 19:54 :
Waarom slikt ze eigenlijk niet gewoon een morning-after pil.. of zijn jullie al te laat?
Daar zijn we inderdaad al te laat mee...

Morgen afspraakje bij de huisarts, misschien voor een morning after spiraaltje. Ik had er nog nooit van gehoord, maar die dingen zijn 7 dagen ná de doodzonde door een arts in te brengen, en bieden 99% zekerheid dat de al dan niet ontstane zwangerschap wordt beïndigd

Ik las net trouwens dat men in België de morning-after pil gewoon in de apotheek kan kopen, terwijl wij ó zo vooruitstrevende Nederlanders persé een recept van de dokter moeten hebben...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 22:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Co schreef op 30-08-2004 @ 23:43 :
Daar zijn we inderdaad al te laat mee...

Morgen afspraakje bij de huisarts, misschien voor een morning after spiraaltje. Ik had er nog nooit van gehoord, maar die dingen zijn 7 dagen ná de doodzonde door een arts in te brengen, en bieden 99% zekerheid dat de al dan niet ontstane zwangerschap wordt beïndigd

Ik las net trouwens dat men in België de morning-after pil gewoon in de apotheek kan kopen, terwijl wij ó zo vooruitstrevende Nederlanders persé een recept van de dokter moeten hebben...
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Wel handig
Oud 30-08-2004, 23:02
Co
Co is offline
Stel dat je wacht totdat je menstruatie uitblijft...
En je blijkt dan ongewenst zwanger
Zijn er dan nog andere keuze's dan abortus?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 23:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Co schreef op 31-08-2004 @ 00:02 :
Stel dat je wacht totdat je menstruatie uitblijft...
En je blijkt dan ongewenst zwanger
Zijn er dan nog andere keuze's dan abortus?

Niet dat ik weet. (behalve het kind krijgen en opvoeden of laten adopteren natuurlijk maar dat begrijp je zelf ook)
Oud 30-08-2004, 23:04
Co
Co is offline
Citaat:
grl schreef op 31-08-2004 @ 00:03 :
Niet dat ik weet. (behalve het kind krijgen en opvoeden of laten adopteren natuurlijk maar dat begrijp je zelf ook)
ja, al wat tussen () staat is niet de bedoeling
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 23:06
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Co schreef op 31-08-2004 @ 00:04 :
ja, al wat tussen () staat is niet de bedoeling
Volgens mij kan dan inderdaad alleen abortus nog. Nou moet ik ook zeggen dat ik nog nooit van dat MA spiraaltje had gehoord. Maar toch..
Oud 30-08-2004, 23:10
Co
Co is offline
Citaat:
grl schreef op 31-08-2004 @ 00:06 :
Volgens mij kan dan inderdaad alleen abortus nog. Nou moet ik ook zeggen dat ik nog nooit van dat MA spiraaltje had gehoord. Maar toch..
ik wist het ook niet, maar op verschillende site's staat dat ze echt bestaan

het mooiste zou natuurlijk zijn dat er helemaal géén bevruchting plaats heeft gevonden, maar daar gaan we maar niet van uit...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 23:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Co schreef op 31-08-2004 @ 00:10 :
ik wist het ook niet, maar op verschillende site's staat dat ze echt bestaan

het mooiste zou natuurlijk zijn dat er helemaal géén bevruchting plaats heeft gevonden, maar daar gaan we maar niet van uit...
Nou ja.. het is lang niet altijd bij de eerste stoot raak hoor. Kijk maar naar vrouwen die zwanger proberen te worden. Maar als je het niet wil, is het inderdaad wel verstandig om maatregelen te nemen in plaats van te gaan hopen dat het goed is gegaan

Sterkte iig
Oud 30-08-2004, 23:14
Co
Co is offline
bedankt...

het is gewoon die verdomde onzekerheid
je maakt je nu hardstikke druk, misschien/hopelijk om niks
maar je hebt altijd nog een 'stel nou dat'
echt erg dat de mens zoveel kan, maar dat je niet direct weet of je zwanger bent of niet
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 23:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
Co schreef op 30-08-2004 @ 23:43 :
maar goed, die krijg je wel altijd dus op zich is het geen super moeite. De drempel ligt alleen wat hoger. Eventueel zou ze een volgende keer ook online een recept kunnen krijgen: http://www.anticonceptie-online.nl/recept.htm#formulier

Ik heb overigens wel eens van dat spiraaltje gehoord. Schijnt een vrij agressief iets te zijn, maar een oplossing als er echt niks anders op zit.
Oud 30-08-2004, 23:58
Co
Co is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-08-2004 @ 00:39 :

Ik heb overigens wel eens van dat spiraaltje gehoord. Schijnt een vrij agressief iets te zijn, maar een oplossing als er echt niks anders op zit.
agressiever dan een abortus?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 09:08
Co
Co is offline
We zijn vandaag naar de huisarts geweest, en daar is haar urine getest. Daaruit bleek dat ze niet zwanger is, gelukkig.

Ze konden daar dus wel meteen conclusies trekken, waar we thuis hadden moeten wachten tot de menstruatie
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 10:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Co schreef op 01-09-2004 @ 10:08 :
We zijn vandaag naar de huisarts geweest, en daar is haar urine getest. Daaruit bleek dat ze niet zwanger is, gelukkig.

Ze konden daar dus wel meteen conclusies trekken, waar we thuis hadden moeten wachten tot de menstruatie

Regels voor berichten