Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zou een kind niet zo zien als iets wat ik gemaakt heb, en dus van mij is. Een ouder moet wel een zeker machtsoverwicht over een kind hebben, maar een goede ouder kan dat ook bereiken zonder lichamelijk machtsvertoon. Ik ben in principe tegen slaan.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is natuurlijk niet de bedoeling het kind lens te slaan. Af en toe dreigend kijken en een klap uitdelen is niet slecht. |
![]() |
||
Citaat:
Maar het zijn jouw kinderen dus je doet maar. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geweld? Het tweede wat je een kind gaat leren is geweld?
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
En ieder kind beschouwt geweld al als normaal...Zet voor de grap de tv eens aan; geweld alom... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ik ben het eens met de post boven deze. maar je moet een verschil maken tussen een flinke tik geven en een flinke afrosbeurt geven, met blauwe plekken als gevolg. een tik vind ik vrij normaal, ik heb het ook wel eens gekregen. en dat was ook wel terecht. maar je kan een klein kind niet alles uitleggen, en met name in gevaarlijke situaties kan een tik een oplossing bieden omdat je op die manier een schrikreactie koppelt aan het betreffende object/situatie. zo leer je ze dat iets gevaarlijk is, en je moet van een kind niet verwachten dat hij snapt dat die bepaalde chemische combinatie dodelijk is. waarna je het begrip dodelijk ook nog moet uitleggen ![]() en dat hele argument van "zo leer je het geweld aan" is regelrechte bullshit. ik kan me voorstellen dat dat wel zo is als een kind regelmatig tot aan de blauwe plekken toe, of erger, in elkaar wordt geslagen, maar niet als gevolg van wat bestraffende tikken. en geweld kan een geweldige oplossing zijn in het geval van pesterijen. mijn pa zei altijd: "mocht je ooit getreiterd worden door een groep, pik dan degene met de grootste bek eruit ga met hem op de vuist". en weet je wat, ik zal mijn kinderen later hetzelfde zeggen, dat politiek correcte geblaat helpt toch niet, als ze niet meer in de klas kunnen pesten, doen ze het wel in de pauze, of na school. en nog wat: het werkt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ach ja |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het enige wat die überpacifistische houding tot gevolg heeft een een algehele verslapping van de maatschappij en de mens. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens kan een boze blik of geschreeuw genoeg zijn om een kind te laten beseffen dat wat hij deed fout was, maar een tik is minstens zo snel en effectief. Ik ben er voor dat je als kind af en toe een pedagogische tik krijgt. Echter niet op al te jonge leeftijd. Pas vanaf een jaar of 2 vind ik het toelaatbaar.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar goed, ik zie hier al enkele mensen die later waarschijnlijk een "discussie" proberen aan te gaan met een 4-jarig kind. die dat niet begrijpt en toch dat erg leuk uitziende groene goedje een keer te pakken krijgt en opdrinkt. of dat tegen de tijd dat hun 14-jarige zoontje ruzie op school heeft en het enige wat ze hem meegeven is "praat het uit"... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() aangezien ik zelf geen ouder ben en ook niet echt van plan ben dat binnen erg korte tijd te zijn. met stopcontacten heb ik zoiets van "komen ze zelf wel achter", zo ging het bij mij nl ook. 1 keer, daarna nooit weer ![]() maarja, mijn broertje was nog wel eens gek met vuur, en heeft eens een keer bijna een brandje gesticht. in het huis van mijn opa en oma. toen kreeg die wel een "pak voor zijn broek". maar voor al die naar hun idee superpolitieke mensen hier: hoe zouden jullie je kind opvoeden dan? nooit slaan, wat er ook gedaan wordt? ik heb nl. het gevoel dat er hier wat obsessief pacifistische types rondhangen... en ik noem géén namen. Laatst gewijzigd op 18-08-2004 om 15:55. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kansarme (allochtone) jeugd en fundamentalistische moslims DG | 28 | 02-07-2005 10:52 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
De Kantine |
Verkloot mijn quite V Verwijderd | 497 | 24-08-2003 21:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Christenunie... DJ Incompetent | 59 | 28-03-2002 18:28 |