Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2004, 16:03
tosyali
tosyali is offline
Amerikaanse aanvallen eisen veel levens in Irak

FALLUJAH/TAL AFAR - Amerikaanse luchtaanvallen op Fallujah en acties op de grond bij Tal Afar hebben gisteren aan zeker 57 Irakezen het leven gekost. De meeste doden vielen in Tal Afar, waar zeker 45 mensen om het leven kwamen, meldde het lokale ziekenhuis. Meer dan 80 mensen raakten gewond.

De Amerikanen voerden gisternacht voor de derde nacht op rij luchtaanvallen uit op Fallujah, een bolwerk van soennitische opstandelingen. Artsen in een lokaal ziekenhuis meldden dat er zich vier kinderen en twee vrouwen onder de slachtoffers bevinden. De Amerikanen spraken van precisieaanvallen op een basis van de gezochte terrorist Abu Musab al-Zarqawi in het noorden van de stad. Volgens de Verenigde Staten is die verantwoordelijk voor tientallen aanslagen met autobommen in Irak. Zij hebben een prijs op zijn hoofd gezet van 25 miljoen dollar.

Door de luchtaanval om twee uur 's nachts (lokale tijd) werden twee huizen totaal verwoest. Minstens zestien mensen raakten gewond, onder wie acht kinderen. Gelijktijdig bestookten Amerikaanse toestellen doelen in de plaats Tal Afar, ongeveer 450 kilometer ten noorden van Bagdad. Gedurende zeven uur vielen er bommen. Militairen op de grond leverden strijd met opstandelingen. Volgens de VS is Tal AFar een toevluchtsoord voor opstandelingen die vanuit Syrië Irak binnendringen.

Costa Rica heeft Amerika gevraagd van de lijst gehaald te worden van staten die de Amerikaanse invasie in Irak steunen.

(ANP)

er worden Turkmenen in Irak vermoord door Amerikanen en hun kontenlikkers(degen die maar een stukje kennis over irak heeft zal wel weten wie ik bedoel ). 50 duizend Turkmenen zijn verhuist van Tel Afar en mannen boven 18 jaar mogen de stad niet uit.
Turkse leger heeft Amerika gewaarschuwd. Ik vind dat er iets aan gedaan moet worden.

Jullie?
Oud 10-09-2004, 16:06
LaResistance
LaResistance is offline
Ja maar Saddam moet daar weg.
Oud 10-09-2004, 16:07
Verwijderd
Genocide is stelselmatige uitroeiing, hetgeen hier niet het geval is. Het is natuurlijk niet zo dat soldaten elk huis binnendringen om systematisch burgers te executeren of hen op transport te zetten.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:07
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 10-09-2004 @ 17:06 :
Ja maar Saddam moet daar weg.

zou je het uit kunnen leggen?
Oud 10-09-2004, 16:08
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Snees schreef op 10-09-2004 @ 17:07 :
Genocide is stelselmatige uitroeiing, hetgeen hier niet het geval is. Het is natuurlijk niet zo dat soldaten elk huis binnendringen om systematisch burgers te executeren of hen op transport te zetten.
nu nog niet, maar kan binnenkort wel. in kerkuk zijn bijna geen turkmenen meer en de turkmeense wijken worden geteroriseerd.
Oud 10-09-2004, 16:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
tosyali schreef op 10-09-2004 @ 17:07 :

zou je het uit kunnen leggen?
Volgens mij was het sarcame.
Maar ik kan ernaast zitten.

Ontopic: Natuurlijk vind ik dat er iets aan gedaan moet worden. Maar ja, laten we realistisch blijven: het zijn de VS, die mogen toch maar alles...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:09
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-09-2004 @ 17:08 :
Volgens mij was het sarcame.
Maar ik kan ernaast zitten.
uhuh jij zit er bovenop
Oud 10-09-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-09-2004 @ 17:08 :

Ontopic: Natuurlijk vind ik dat er iets aan gedaan moet worden. Maar ja, laten we realistisch blijven: het zijn de VS, die mogen toch maar alles...

Ja inderdaad, die Amerikanen kunnen maken wat ze willen..worden toch door niemand op het matje geroepen..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:14
onderkoffer
onderkoffer is offline
genocide
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
tosyali schreef op 10-09-2004 @ 17:08 :
nu nog niet, maar kan binnenkort wel. in kerkuk zijn bijna geen turkmenen meer en de turkmeense wijken worden geteroriseerd.
Dat komt natuurlijk via de pers naar buiten. Voor jullie zijn de VS misschien wel de moeder van alle kwaad, maar er zijn ook grenzen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 10-09-2004 @ 17:16 :
Dat komt natuurlijk via de pers naar buiten. Voor jullie zijn de VS misschien wel de moeder van alle kwaad, maar er zijn ook grenzen.
wie is jullie?
Met citaat reageren
Verwijderd
Genocide, whahaha.
Met citaat reageren
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
pers is juist pro amerikaans, in welke nlse nieuwszender/site/krant staat dat er turkmenen vermoord worden, er wordt alleen gezegd dat amerika een paar gebouen opblaast. 26 van 45 waren trouwens turkmenen, en vorige weken zijn ook tientallen doden gevallen daar.
Oud 10-09-2004, 16:20
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-09-2004 @ 17:18 :
Genocide, whahaha.
als je langer dan je neus had gelezen stond daar mogelijke
Oud 10-09-2004, 16:21
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
trouwens, voor mij(wie is jullie?) is Israel moeder van alle kwaad
Oud 10-09-2004, 16:44
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
War komt dat Genocide vandana? Wat SuperSlobo gedaan heeft.. dat was pas Genocide
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
tosyali schreef op 10-09-2004 @ 17:21 :
trouwens, voor mij(wie is jullie?) is Israel moeder van alle kwaad
tuurlijk, de joden hebben het allemaal gedaan, wie riep dat ook alweer eerder?

dat voor zo'n klein incident direct het woord genocide wordt gebruikt zegt wat over de objectiviteit van de TS.

voor de rest: zeikthread
Oud 10-09-2004, 16:49
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-09-2004 @ 17:44 :

dat voor zo'n klein incident direct het woord genocide wordt gebruikt zegt wat over de objectiviteit van de TS.

voor de rest: zeikthread
israel helpt daar om een "Koerdistan" op te richten.

lees eerst topic titel, want blijkbaar heb je het niet gelezen!
Oud 10-09-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 10-09-2004 @ 17:18 :
wie is jullie?
Ik bedoel de vaste anti-VS-crew hier, en niet moslims, als jullie dat al dachten.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:17
Verwijderd
hopelijk doet balkenellende ook wat met die informatie
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-09-2004 @ 18:17 :
hopelijk doet balkenellende ook wat met die informatie
hallo? de boodschap uit de TS is zwaar overtrokken (zeg maar gerust, gelogen) wie dat serieus neemt moet zich na laten kijken.
Oud 10-09-2004, 18:02
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-09-2004 @ 18:56 :
hallo? de boodschap uit de TS is zwaar overtrokken (zeg maar gerust, gelogen)
tss bewijs dat het niet waar is??

wie dat serieus neemt moet zich na laten kijken.
en dat zeg jij de vent die dacht dat de moslims een complot smeede tegen de vrije wereld
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-09-2004 @ 19:02 :
en dat zeg jij de vent die dacht dat de moslims een complot smeede tegen de vrije wereld
??

dat was niet bedoeld voor Tosyali.

en wie vraagt om bewijs dat er geen genocide wordt gepleegd in Irak moet eens wat definities van genocide leren.

in het hele bericht wordt gesproken van in totaal 102 doden en 96 gewonden.

als dat geld als genocide, wat maakt dat de moordpartij is Beslan dan? of de aanslagen in Madrid? of op het WTC? volgens jouw definities geld dan zelfs de aanslag op het pentagon al als totale volkerenmoord.
Oud 10-09-2004, 18:08
Joostje
Joostje is offline
Bullshit, er is geen enkele reden om aan te nemen dat de Verenigde Staten doelbewust stelselmatig een bepaalde bevolkingsgroep ombrengen.
Oud 10-09-2004, 18:14
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-09-2004 @ 19:06 :
??

dat was niet bedoeld voor Tosyali.

en wie vraagt om bewijs dat er geen genocide wordt gepleegd in Irak moet eens wat definities van genocide leren.

in het hele bericht wordt gesproken van in totaal 102 doden en 96 gewonden.

als dat geld als genocide, wat maakt dat de moordpartij is Beslan dan? of de aanslagen in Madrid? of op het WTC? volgens jouw definities geld dan zelfs de aanslag op het pentagon al als totale volkerenmoord.
naar mijn weten is het geen genocide maar is het dan minder fout?
nee daarom moet balkenellende maar er nog maar eens over de situatie nadenken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2004, 18:25
Verwijderd
Citaat:
tosyali schreef op 10-09-2004 @ 17:20 :
als je langer dan je neus had gelezen stond daar mogelijke
Oh sorry, mogelijke whahaha dan.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-09-2004 @ 19:08 :
Bullshit, er is geen enkele reden om aan te nemen dat de Verenigde Staten doelbewust stelselmatig een bepaalde bevolkingsgroep ombrengen.
Eens.
Wat niet wegneemt dat iedere dode er één teveel is. (Duh!)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:37
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-09-2004 @ 19:34 :
Eens.
Wat niet wegneemt dat iedere dode er één teveel is. (Duh!)
Boys 19146, 92521, 82127, 6491
Girls 76933, 28957

3142778 to go
(sorry, te veel battle royale gekeken)
Oud 10-09-2004, 18:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-09-2004 @ 19:37 :
Boys 19146, 92521, 82127, 6491
Girls 76933, 28957

3142778 to go
(sorry, te veel battle royale gekeken)
Ehm... ja... natuurlijk... vind ik ook...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 20:33
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Sinds waarneer is het bombarderen van terroristen genocide?

Btw ik kan in die krantenknipsel van jou niks vinden dat de amerikanen en hun 'kontlikkers' , turkmenen systeematische uitroeien? Wel kan ik vinden dat er 45 mensen om het leven zijn gekomen(ik denk dat dit allemaal terroristen zijn) Ik weet niet waar jij je zo druk om maakt.
Oud 10-09-2004, 20:38
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 10-09-2004 @ 21:33 :
Sinds wanneer staan irakezen gelijk aan terroristen?

Wanneer is iemand een terrorist? Waarom noem je die Amerikaanse bommenwerpers bijvoorbeeld geen terroristen?
Oud 10-09-2004, 21:25
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 10-09-2004 @ 21:38 :
Sinds wanneer staan irakezen gelijk aan terroristen?

Wanneer is iemand een terrorist? Waarom noem je die Amerikaanse bommenwerpers bijvoorbeeld geen terroristen?
Wat lul jij weer politiek correct.

Het doel van die bombardementen zijn aanhangers van die Abu Musab al-Zarqawi te raken(de terroristen).
Oud 10-09-2004, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 10-09-2004 @ 22:25 :
Wat lul jij weer politiek correct.

Het doel van die bombardementen zijn aanhangers van die Abu Musab al-Zarqawi te raken(de terroristen).
Hmhm, en met die bombardementen worden alleen de "terroristen" geraakt. Burgers krijgen geen schrammetje.

Bovendien wordt door middel van bombardementen het terrorisme keihard de kop ingedrukt. Er is dus totaal geen sprake van het kweken van een voedingsbodem voor nog meer terrorisme - verre van dat.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 21:49
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-09-2004 @ 22:34 :
Hmhm, en met die bombardementen worden alleen de "terroristen" geraakt. Burgers krijgen geen schrammetje.
Bij elke oorlog vallen burgerslachtoffers. Ook hier in de tweede wereld oorlog kwammen er burgers om bij bombardementen en toch ben ik blij dat de amerikanen niet dachten van goh veel burgerslachttoffers laten we maar weer eens naar huis gaan.

Citaat:
Bovendien wordt door middel van bombardementen het terrorisme keihard de kop ingedrukt. Er is dus totaal geen sprake van het kweken van een voedingsbodem voor nog meer terrorisme - verre van dat.
Ja je kan ook niks doen tegen die terroristen en ze gewoon hun gang laten gaan met het doden van militiaren/politieagenten, de koppen afsnijden van westelingen en het opblazen van auto's
Oud 10-09-2004, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 10-09-2004 @ 22:49 :
Bij elke oorlog vallen burgerslachtoffers. Ook hier in de tweede wereld oorlog kwammen er burgers om bij bombardementen en toch ben ik blij dat de amerikanen niet dachten van goh veel burgerslachttoffers laten we maar weer eens naar huis gaan.
Oorlog? Het ging toch om terrorisme? Wat is het nou?
Citaat:
Ja je kan ook niks doen tegen die terroristen en ze gewoon hun gang laten gaan met het doden van militiaren/politieagenten, de koppen afsnijden van westelingen en het opblazen van auto's
Je kunt je ook afvragen in hoeverre het bombarderen van wat voor mensen dan ook geoorloofd is.

Terroristen oppakken, eerlijk berechten en opsluiten? Prima. Bombarderen? Barbaars.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 23:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-09-2004 @ 22:57 :
Terroristen oppakken, eerlijk berechten en opsluiten? Prima. Bombarderen? Barbaars.
als je een 100% succesvolle en veilige methode weet om dat te doen ben ik er zeker van dat iedereen dat zal doen.

tot die tijd zullen we het ouderwets moeten aanpakken.

waarom zeikt iedereen over die opstandelingen? ze wilden vechten, ze kregen een gevecht, iedereen blij zou je zeggen. (nee, eigenlijk niet, omdat deze 'verzetshelden' zich graag verschuilen tussen de mensen vallen er onnodig burgerslachtoffers, hoewel ik moet zeggen dat het gezien de omvang van de gevechten tot nu toe vrij beperkt is gebleven)
Oud 11-09-2004, 00:12
Q8
Q8 is offline
Citaat:
tosyali schreef op 10-09-2004 @ 17:03 :

er worden Turkmenen in Irak vermoord door Amerikanen en hun kontenlikkers(degen die maar een stukje kennis over irak heeft zal wel weten wie ik bedoel ). 50 duizend Turkmenen zijn verhuist van Tel Afar en mannen boven 18 jaar mogen de stad niet uit.
Turkse leger heeft Amerika gewaarschuwd. Ik vind dat er iets aan gedaan moet worden.

Jullie?
Turken, dat zijn pas kontlikkers! (van Israël & de V.S.)
Is het soms verboden voor de Irakezen om samen te werken met de Amerikanen/Israeliërs?

Ik word ziek van dit soort mensen. De Turken zijn net zoals de Egyptenaren. Die beschuldigen de Irakezen ook ervan samen te werken met de Israeliërs terwijl ondertussen de vlag van Israëlische ambassade doorwappert in het hart van Cairo.

De Turkmenen kunnen er gewoon niet tegen dat de Koerden zelfbestuur genieten onder de nieuwe regering. Net zoals de Turken geen zelfbestuur toekennen aan de Koerden in Turkije, zal er ook nooit zelfbestuur komen voor de Toerkmenen in Irak.

Je kan zeggen wat je wilt, de Koerden zijn in de meerderheid in plaatsen zoals Kirkoek, Arbil etc.

Turkije bedreigt Amerika
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 07:40
ythguaN
ythguaN is offline
(niks genocide, maar het klinkt wel stoer)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 07:59
Verwijderd
Citaat:
ythguaN schreef op 11-09-2004 @ 08:40 :
(niks genocide, maar het klinkt wel stoer)
domme titel jah

edit:wat een gruwelijke avatar
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 10:25
Atje85
Atje85 is offline
Was Saddam er nog maar, was t iig een stukje rustiger daar

En wat betreft die mensen die vluchten; logisch, Amerika geeft de meeste macht aan de Koerden nu daar en Turkije blijft als schoothondje van de VS maar lekker toekijken hoe de Turkmenen weggejaagd worden.
Tsja, net als tijdens de oorlog toen Turkije 120.000 vluchtelingen in 2 dagen had opgevangen, terwijl NL moeite heeft met 20.000 per jaar
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 11-09-2004 @ 11:25 :
Tsja, net als tijdens de oorlog toen Turkije 120.000 vluchtelingen in 2 dagen had opgevangen, terwijl NL moeite heeft met 20.000 per jaar
Wat leuk dat je een land met 16 miljoen inwoners en 41 km^2 vergelijkt met een land met 70 miljoen inwoners en 780 km^2, en dat je ook nog vertelt hoe het afgelopen is met die asielzoekers.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 11:28
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-09-2004 @ 17:44 :
Skyrise?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 11-09-2004 @ 12:28 :
Skyrise?
nee Hitler
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 12:32
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-09-2004 @ 18:56 :
hallo? de boodschap uit de TS is zwaar overtrokken (zeg maar gerust, gelogen) wie dat serieus neemt moet zich na laten kijken.
mag ik weten van ts is?
Oud 11-09-2004, 12:33
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 10-09-2004 @ 21:33 :

Btw ik kan in die krantenknipsel van jou niks vinden dat de amerikanen en hun 'kontlikkers' , turkmenen systeematische uitroeien? Wel kan ik vinden dat er 45 mensen om het leven zijn gekomen(ik denk dat dit allemaal terroristen zijn) Ik weet niet waar jij je zo druk om maakt.
kontenlikkers wie? wie was het meest blij toen amerikanen irak over gingen nemen?
en kinderen zijn zeker ook teroristen
Oud 11-09-2004, 12:34
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-09-2004 @ 00:31 :
als je een 100% succesvolle en veilige methode weet om dat te doen ben ik er zeker van dat iedereen dat zal doen.

tot die tijd zullen we het ouderwets moeten aanpakken.

waarom zeikt iedereen over die opstandelingen? ze wilden vechten, ze kregen een gevecht, iedereen blij zou je zeggen. (nee, eigenlijk niet, omdat deze 'verzetshelden' zich graag verschuilen tussen de mensen vallen er onnodig burgerslachtoffers, hoewel ik moet zeggen dat het gezien de omvang van de gevechten tot nu toe vrij beperkt is gebleven)
als jij op onschuldige mensen schiet schieten zij terug
Oud 11-09-2004, 12:37
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Q8 schreef op 11-09-2004 @ 01:12 :
Turken, dat zijn pas kontlikkers! (van Israël & de V.S.)
Is het soms verboden voor de Irakezen om samen te werken met de Amerikanen/Israeliërs?

Ik word ziek van dit soort mensen. De Turken zijn net zoals de Egyptenaren. Die beschuldigen de Irakezen ook ervan samen te werken met de Israeliërs terwijl ondertussen de vlag van Israëlische ambassade doorwappert in het hart van Cairo.

De Turkmenen kunnen er gewoon niet tegen dat de Koerden zelfbestuur genieten onder de nieuwe regering. Net zoals de Turken geen zelfbestuur toekennen aan de Koerden in Turkije, zal er ook nooit zelfbestuur komen voor de Toerkmenen in Irak.

Je kan zeggen wat je wilt, de Koerden zijn in de meerderheid in plaatsen zoals Kirkoek, Arbil etc.

Turkije bedreigt Amerika
praat normaal(ik praat niemand iets slecht over alle turken zeggen), turkse regering is kontenlikker, je weet niet over turken, dan moet jeje mond houden,
ze beschuldigen niet irakezen, maar koerden, want die werken ook samen met israeliers(ooit gehoord dat israeliers koerdisch rebellen trainen in noor irak) en amerikanen.
je we kunnen niet tegen dat koerden steden over nemen terwijl alle arabieren daar vluchten, want wij weten wat daar gaat gebeuren. Kerkuk en Musul was vroeger turks, maar na jaren is het niet meer.

owja, je weet niet wat TSK is, dus praat ook niet erover voordat je info over ze hebt.
Oud 11-09-2004, 12:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
tosyali schreef op 11-09-2004 @ 13:34 :
als jij op onschuldige mensen schiet schieten zij terug
wat exact is waarom de Russen Tjetjenie binnenvielen....
Oud 11-09-2004, 12:56
tosyali
tosyali is offline
wie heeft topic titel veranderd en wat bedoelen zre met "klinkt wel stoer"???
Oud 11-09-2004, 12:59
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-09-2004 @ 13:45 :
wat exact is waarom de Russen Tjetjenie binnenvielen....
wat gedisplineerder konden ze ook binnenvallen, maar ja, iedereen weet wat er met de russen is gebeurd. cijfers zeggen het. ze hebben alleeen meer onschuldige mensen vermoord.
maar dit is off topic, ik ga niet over tsjetsjenie praten, daar heb ik geen zin in.
Reageren

Regels voor berichten