Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2004, 15:39
schimmel
schimmel is offline
momenteel heb ik een weekend ov die tot december dit jaar geldig is. heb hem vorig jaar gekregen toen ik met mbo begon, nu ben ik daar mee gestopt en wil ik weer havo gaan doen. alleen die havo school is ver en daar moet ik met het ov heen.
de vraag is, of ik mn weekend ov om kan zetten in week ookal "studeer" ik niet meer.
Oud 05-09-2004, 15:42
Verwijderd
Je moet hem dan toch inleveren? Voor zover ik weet krijg je geen ov als je een middelbare school opleiding gaat doen, maar kan me vergissen. Je kan in elk geval 1x per jaar wisselen van week naar weekend of omgekeerd.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 15:45
schimmel
schimmel is offline
ja, maar ik heb nog niks gehoord over dat ik hem in moet leveren dus ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren.
mssn is er wel iets fout gegaan ofzo, en als ik dan dat ding ga laten veranderen in week komen ze erachter en moet ik het inleveren. daar ben ik ook wel een beetje bang voor.
Oud 05-09-2004, 15:51
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
schimmel schreef op 05-09-2004 @ 16:45 :
ja, maar ik heb nog niks gehoord over dat ik hem in moet leveren dus ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren.
mssn is er wel iets fout gegaan ofzo, en als ik dan dat ding ga laten veranderen in week komen ze erachter en moet ik het inleveren. daar ben ik ook wel een beetje bang voor.
Als je hem onterecht gebruikt, moet je een forse boeten betalen, dus pas op.
Oud 05-09-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij komen ze er toch wel achter als ze merken dat je niet meer bij een mbo instelling staat ingeschreven maar nog geen bericht van postkantoor hebben gehad dat je je ovkaart hebt ingeleverd. En de boete is inderdaad behoorlijk, geloof 76 euro per halve maand.

Neem aan dat als je hem laat veranderen dat er wel een bericht naar de ib-groep gaat en dat ze er dan achter komen inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 16:18
Balance
Balance is offline
Ik heb net zo'n foldertje gehad. Daarin staat:

Citaat:
Het kan zijn dat je recht op een OV-studentenkaart tijdens het kaartjaar vervalt. Houd dat zelf in de gaten. De IB-groep bericht je hier niet over. In zijn algemeenheid geldt: geen studiefinanciering, dan ook geen recht op een OV-studentenkaart. In de volgende situaties kun je ervan uitgaan dat je geen recht meer hebt op een OV-studentenkaart:
- Je stopt met je studie
(...)
- Je gaat een nieuwe studie doen waarvoor je geen studiefinanciering krijgt

(..)

Je bent opt ijd als je de kaart inlevert vóór of op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. (..) Je kunt e kaart inleveren op ieder postkantoor herkenbaar aan de OV-studentenkaartsticker en op ieder regiokantoor. Iemand anders mag voor jou e kaart ook inleveren. Nadat je de kaart heb ingeleverd, ontvang je een inleverbewijs. Bewaar dat inleverbwijs minstens vijf jaar. Het kan namelijk vijf jaar lang als bewijsstuk worden opgevraagd.

Lever je de OV-studentenkaart te laat in, dan kost je dat € 68,- per halve kalendermaand of een deel van een halve kalendermaand. Die halve maand gaat in na de vijfde werkdag van de eerste kalendermaand waarin je geen recht meer hetb op studiefinanciering. Leven je de kaart in na de 15e dan moet je € 136 betalen. Voor elke volgende halve kalendermaand, gerekend vanaf de eerste en de zestiende dag van de maand wordt de schuld € 68, - hoger.
Ik heb de stukken die voor jou niet van toepassing waren er even tussen uit gehaald, maar er staat dus dat je geen recht meer hebt op stufi en OV en waar en wanneer je je OV in moet leveren. Zo niet, welke sanctie erop staat.
Oud 05-09-2004, 16:21
Verwijderd
Je krijgt voor zo ver ik weet geen bericht dat je hem in moet leveren, maar dat moet je wel doen als je stopt met de opleiding waarbij je recht had op je OV, anders krijg je idd een boete.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 16:45
Roos
Roos is offline
Ik zou hem maar inleveren Het staat achterop je OV-kaart. Het kost je anders 68 euro per twee weken.
Oud 05-09-2004, 18:00
schimmel
schimmel is offline
o, kut is dat :/
Oud 05-09-2004, 18:09
Boozle
Boozle is offline
Citaat:
Nee dat staat achter op de OV kaart. Het kost je 68 euro per halve maand als je niet opschiet en als je hem ten onrechte gebruikt wordt ie gelijk ingegomen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 18:10
Boozle
Boozle is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-09-2004 @ 17:45 :
Ik zou hem maar inleveren Het staat achterop je OV-kaart. Het kost je anders 68 euro per twee weken.
Jah inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 18:28
Verwijderd
Dat wordt een boete, ik was 2 jaar geleden na 1 week met mijn studie gestopt ivm omstandigheden en zelfs dat was geen geldige reden..
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 18:34
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Maar als je meer dan 136 euro per maand aan reiskosten kwijt bent, dan zou ik hem houden..
Oud 05-09-2004, 19:41
schimmel
schimmel is offline
Citaat:
Milk schreef op 05-09-2004 @ 19:28 :
Dat wordt een boete, ik was 2 jaar geleden na 1 week met mijn studie gestopt ivm omstandigheden en zelfs dat was geen geldige reden..
ja joh. hoerentuig
ga hem morgen wel terug brengen.
Oud 05-09-2004, 23:35
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Milk schreef op 05-09-2004 @ 19:28 :
idd, die dame van de ib had mij aan de telefoon de verkeerde datum doorgegeven om hem in te leveren, was ook al geen goede reden
Reageren

Regels voor berichten