![]() |
||
Citaat:
het heeft dan ook weinig zin om een van de symptomen met medicijnen te onderdrukken. een paar tips : op tijd je nest in (10 uur) uiterlijk 8 uur je nest uit !!! als je opstaat. meteen gordijnen en raam open gooien. en voor je wat anders doet ga je even lekker op je bed zitten met je ogen dicht en helemaal NERGENS bewust aan denken. je gedachten gewoon hun eigen weg laten gaan. en probeer bij inademen je buik uit te zetten . elke dag 10 minuten doen,als je opstaat en voor je gaat slapen. (geen tijd bestaat niet, sta je maar eerder op ) 's Avonds koffie is VERBODEN !!! ![]() drink maar kruidenthee ofzo Ga es met een goede vriendin regelmatig naar het bos of een ander mooi plekje ( buiten de stad iig) en daar gewoon es 'n uurtje lekker ergens gaan zitten. nergens aan denken alleen de omgeving in je op nemen. probeer dit es een maand .. voel je je denk ik al een stuk beter . daarna WEL volhouden !!! over een week wil ik horen hoe het er mee gaat . Laatst gewijzigd op 12-09-2004 om 10:08. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Voor dat iemand me belachelijk maakt: deze site bestaat echt en het is een serieuze reactie
![]() www.paniekaanval.nl Ik denk dat je daar alles kan vinden.. Do's en Dont's Do's Paniekaanvallen verergeren naarmate de lichamelijke conditie slechter wordt. Als men bijvoorbeeld weinig slaap heeft gehad zal men de volgende dag in de regel meer last hebben. Een goed advies is dus genoeg slaap en gezond en op tijd eten en proberen er een goede lichamelijke conditie op na te houden. Dont's Er zijn diverse factoren die de paniekaanvallen kunnen verergeren en/of het aantal aanvallen kunnen verhogen. Te weinig slaap bijvoorbeeld. Dit is echter gemakkelijk gezegd. Zelf kon ik een lange tijd juist door de paniekaanvallen niet slapen en zo beland je natuurlijk in een vicieuze cirkel. Een hele grote boosdoener (in mijn geval) is koffie. In het begin had ik dat niet door en bleef grote hoeveelheden koffie drinken. Als ik matig met cafeïne en theïne (en dus alle producten waar dit in zit, zoals Red Bull en Ice tea) voel ik een groot verschil. Ook alcohol kan funest zijn. Na een paar glazen alcohol voel je jezelf doorgaans stukken beter. Er zijn zelfs verhalen bekend van mensen die door de paniekstoornis dagelijks naar de fles grepen. Het probleem is meestal de volgende dag. Door de kater is je lichamelijke conditie zo verslechterd dat je de paniekaanvallen dubbel en dwars terug krijgt. Ook hier kunnen we praten van een vicieuze cirkel en bestaat het gevaar dat mensen door de angststoornissen alcoholist worden. Wat te doen tijdens een aanval ? Een paniekaanval is een zeer onprettig gevoel. Er bestaat jammer genoeg nog geen remedie die je er in 30 seconden van af helpt. Een belangrijk onderdeel is de ademhaling. Zorg dat je rustig blijft ademen en probeer steeds door de buik te ademen en niet door de borstkas. Er is één ding dat zeer goed helpt en dat is lichamelijke inspanning. Als je bijvoorbeeld gaat hardlopen of een andere zware lichamelijke inspanning verricht, wordt het adrenaline niveau weer op het normale niveau gebracht.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Paniekaanvallen xxChange | 3 | 25-11-2008 12:56 | |
Psychologie |
Wat is een paniekaanval? fizzle-fluffy | 50 | 17-10-2008 16:40 | |
Psychologie |
Paniekaanval Love_Fulfilled | 10 | 16-10-2004 22:12 | |
Psychologie |
Paniekaanvallen? Terra | 14 | 22-08-2004 21:14 | |
Psychologie |
examen-->met paniekaanvallen en agorafobie devilcat | 2 | 26-05-2004 15:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
Paniekaanvallen/angsten voor overgeven/depressieviteit 5555555 | 4 | 09-12-2001 16:41 |