Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2004, 14:08
nlblue-eyes
nlblue-eyes is offline
heej in verband met je studiefinanciering moet je 30 punten of zow halen iin je eerste jaar, ik wil hotelonderwijs gaan doen maar wil eigenlijk weten of dat moeilijk is om te doen??

cynthia
Oud 03-09-2004, 14:10
Verwijderd
Als je havo aankan, kan je 30 punten HBO ook zeker aan. 30 punten is het minimum, je haalt er zeker weten meer.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:14
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-09-2004 @ 15:10 :
Als je havo aankan, kan je 30 punten HBO ook zeker aan. 30 punten is het minimum, je haalt er zeker weten meer.
als je er wat voor wilt doen.....

Ik ken ook genoeg andere gevallen...
Oud 03-09-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 03-09-2004 @ 15:14 :
als je er wat voor wilt doen.....

Ik ken ook genoeg andere gevallen...
Ja, goed, als je geen zak wil of gaat doen, dan gebeurt er ook weinig. Ik ga er vanuit dat de TS er wel voor wil werken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:31
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
En nu nog iemand met een antwoord op de vraag of haar opleiding moeilijk is.....
Oud 03-09-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 03-09-2004 @ 21:31 :
En nu nog iemand met een antwoord op de vraag of haar opleiding moeilijk is.....
Hotelonderwijs is volgens mij niet heel makkelijk, maar elk jaar studeren er mensen af, volgens mij ook vrij veel, dus onhaalbaar is het niet. Maar makkelijk of moeilijk, mja, dat is een beetje persoonlijk. Ik denk dat als je gewoon doet wat van je gevraagd wordt, je een heel eind zal komen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 07:36
Qamra
Qamra is offline
Ga je dan uit van 60 of 45 punten in totaal?
Oud 04-09-2004, 08:14
meisje
meisje is offline
Het is nogal lastig, je hebt veel vakken en je moet kei- en keihard werken. Ik wens je veel succes.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 04-09-2004 @ 08:36 :
Ga je dan uit van 60 of 45 punten in totaal?
Het lijkt mij dat ze uitgaat van het ECTS-punten"systeem" dus ik denk 60
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 10:14
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
cynthia16 schreef op 03-09-2004 @ 15:08 :
heej in verband met je studiefinanciering moet je 30 punten of zow halen iin je eerste jaar, ik wil hotelonderwijs gaan doen maar wil eigenlijk weten of dat moeilijk is om te doen??

cynthia
je kunt in totaal 60 punten halen in een jaar, deze zijn verdeeld over verschillende tentamens (en eventueel verslagen/practica ed.) met elk hun eigen puntenaantal (ongeveer gerelateerd aan het aantal uren dat erin gestoken moet worden). Als je alles voldoende haalt (of dat nu een 6 of een 10 is), krijg je alle punten, dus heb je er 60. Om 30 punten te halen, mag je dus de helft van de punten missen, wat neer komt op de helft van de tentamens ed. onvoldoende scoren. Ik weet niet hoe zwaar hotelonderwijs is, maar ik ga ervan uit dat als je je best doet, dit toch zeker wel haalbaar is.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 12:27
Poeki
Poeki is offline
Dus als je bijvoorbeeld een toets moest maken en het was ongeveer een 6 waard krijg je toch alle punten die je ervoor kan krijgen? ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh das mooi

Citaat:
Young Grow Old schreef op 04-09-2004 @ 11:14 :
je kunt in totaal 60 punten halen in een jaar, deze zijn verdeeld over verschillende tentamens (en eventueel verslagen/practica ed.) met elk hun eigen puntenaantal (ongeveer gerelateerd aan het aantal uren dat erin gestoken moet worden). Als je alles voldoende haalt (of dat nu een 6 of een 10 is), krijg je alle punten, dus heb je er 60. Om 30 punten te halen, mag je dus de helft van de punten missen, wat neer komt op de helft van de tentamens ed. onvoldoende scoren. Ik weet niet hoe zwaar hotelonderwijs is, maar ik ga ervan uit dat als je je best doet, dit toch zeker wel haalbaar is.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 13:40
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Young Grow Old schreef op 04-09-2004 @ 11:14 :
Als je alles voldoende haalt (of dat nu een 6 of een 10 is), krijg je alle punten, dus heb je er 60.
Of als het gemiddelde van het vak een 5,5 of hoger is, dan mag je een tentamen ook afsluiten met een 4.

Maar als je uit gaat van 60 pnten heb je echt een eitje het eerste jaar. Heb je misschien toch wel, maar goed
Oud 04-09-2004, 13:46
dwight88
dwight88 is offline
een vriendin van me doet de hhs. het is idd wel stevig doorwerken, maar als de horeca je ligt, en je er echt interesse in hebt, vind je het grootste deel erg leuk en gaat het min of meer vanzelf. (alhoewel je er wel vanuit moet gaan, dat je heel erg veel met school bezig bent, of het nu leren of praktijk is.)

maar als je het echt wil, moet het lukken
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 21:37
Multilot
Multilot is offline
Hoezo 60 punten? Is dat op uni ofzo?
Ik moet op HBO 42 punten halen voor mn P.
Uit mijn hoofd: 21 om over te gaan naar de volgende klas, 29 om stufi niet terug te betalen.

(zo was het bij ons geloof ik)
Oud 05-09-2004, 00:37
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ik vond het punten systeem ook wel lastig... want ze zeiden dat je 60 punten moet halen voor je P, ik dacht HUH dat red je nooit.

Maar schijnt dus dat je, bij ons in den haag, maar een 6 voor alle onderdelen hoeft te halen, plus 10% van die 60 punten mag een vijf zijn. Dus 1 toets (van 6 studiepunten) mag je een 4,5 halen.

Maar komt er gewoon op neer, net als bij alle HBO opleiding, als je de verleiding van leuke dingen kan weer staan en in je "zelfstandige tijd" niet onzin uitspookt, dan red je het makkelijk. En dan hoef je nog geneens een stuud te zijn, echt niet.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 07:27
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 05-09-2004 @ 01:37 :
Dus 1 toets (van 6 studiepunten) mag je een 4,5 halen.
Dat zijn grote toetsen dan
Oud 05-09-2004, 11:53
YPrue
YPrue is offline
Bij ons op de universiteit is het ook zo, dat wanneer je een 5,5 haalt voor de toets, je automatisch alle studiepunten krijgt.
De gewone toetsen bij ons zijn meestal voor 11 studiepunten en de practica zo'n 4 - 7 studiepunten.
Oud 05-09-2004, 11:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Multilot schreef op 04-09-2004 @ 22:37 :
Uit mijn hoofd: 21 om over te gaan naar de volgende klas, 29 om stufi niet terug te betalen.

42 punten is volgens mij het oude systeem.
Er is nu een nieuw systeem en daarbij moet je er dus 60 halen voor je P.

En ik geloof dat de hotelschool heel erg veel afwisseling is. Daardoor wordt het minder saai en moeten die punten wel te doen zijn. Alleen worden toegelaten op die scholen kan nog wel een klus zijn.
Oud 05-09-2004, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 04-09-2004 @ 22:37 :

Vanaf volgend jaar wordt dat 60-punten systeem overal verplicht ingevoerd, sommige instellingen werken er al mee. 't Werkt hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 12:19
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ik heb mijn eerste jaar op de Hogeschool Zeeland gezeten en daar werkte men met het oude puntensysteem tot 42 punten.

Nu ben ik veranderd van school en zit nu op de Hogeschool Rotterdam en daar werkt met met ECTS tot 60 punten.

Heel vreemd allemaal ja, maar vanaf volgend jaar moet iedere school met ECTS werken.

Het komt er iig op neer dat ik nu 54,1 ECTS heb
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten