Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2004, 18:04
-Melody-
-Melody- is offline
Ik ken Eva nu een jaartje, maar vanaf het begin zijn we ontzettend close en we vertellen elkaar alles, hebben ook razendsnel een band opgebouwd enzo, allemaal erg fijn. Ze is 2 jaar geleden een jaar thuis geweest ivm een val van haar paard. Een vrij emotionele klap etc. Ze heeft nu een vriend, die woont alleen 3 uur rijden weg en dat vind ze ook heel moeilijk enzo. Ik ben er tijdens een soort van crisis voor haar geweest, voortdurend, enzo.

De laatste tijd.. maar eigenlijk is ze gewoon zo, besteedt ze niet zo veel aandacht meer aan mij > bijv. in msn gesprekken, gaat het eerst over haar en daarna moet ze aan haar huiswerk ofzo.
En nu heb ik dus voor het eerst iets bij haar gedropt, dat ik me niet zo gewardeert voel enzo, en nu heeft ze het volgende op haar dagboeksite geplaatst :::

mensen, ik ben ergens achter
ik, en dan praat ik alleen over mezelf, kan niet alsmaar geven, en er geen dank maar zelfs shit voor krijg.
ik kan t niet aan...
ik weet dat sommige mensen dat wel nodig hebben, iemand die in hun investeerd, maar dat kan ik niet
ik ga hieraan kapot...

en ik kan ook niet meer proberen iedereens problemen te helpen oplossen...
ookal vinden sommige mensen het moeilijk om te geloven, ik heb het moeilijk genoeg met mn eigen leven...
en ja, misschien is dat asociaal.. maybe not, maybe so
maar dat kan me niet meer schelen
ik kan het zo echt niet...
ik moet mn school halen, en zo gaat dat niet, om de zoveel tijd is er wel weer íéts met íémand, en daar gaan we weer...
en dan zit ik daar weer.. voor mn raam te kijken naar de lucht, te moe en te vol van emotie om nog iets te kunnen

nee, het moet niet zo... dit is niet meer goed voor me

sorry
echtwaar, ik wou dat ik het kon, dat ik het voor iedereen kon
maar ik heb mn handen momenteel vol aan mezelf....

Ik vind dit gigantisch egoïstisch, maar weet niet hoe ik tegen haar moet reageren.. ik wil haar niet kwijt, maar ik vind dit niet echt kunnen..

Oud 14-09-2004, 18:20
Aléantheriël
Aléantheriël is offline
Ik snap dat je het lullig van je vriendin vindt als je zoiets leest op haar dagboeksite natuurlijk, vooral als dat meisje telkens bij jou aankomt met haar eigen problemen en verhalen.

Maar ik denk niet dat je het zo persoonlijk moet opvatten, er staat ook duidelijk in íets met íemand, dus in ieder geval doelt ze niet speciaal op jou, wat je denk ik wel een beetje zal opluchten.

Ik weet niet hoeveel je van dat meisje weet, bijvoorbeeld over de mensen waarmee zij omgaat. Misschien krijgt zij wel echt de meest vreselijke en dramatische verhalen naar haar hoofd geslingerd en wordt ze daar echt een beetje depri van ofzo, want niet alle mensen kunnen er tegen als ze als steunpilaar voor iedereen worden gebruikt.

Ik denk dat je eens met haar moet gaan praten hierover, want ik vind het kort door de bocht om het gigantisch egoistisch te vinden. Ik snap dat het zo overkomt, maar misschien heeft ze er echt problemen mee en moet jij haar eerst daarmee helpen, voordat zij jou kan helpen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:23
-Melody-
-Melody- is offline
Vlak voor ze dit poste, vertelde ik haar dat ik het nogal moeilijk vond om bepaalde dingen te doen.. (sorry, heel lang verhaal)
Dus dat was echt voor mij bedoelt.. vrees ik.

Een goede vriendin van haar ligt voortdurend in het ziekenhuis en daar heeft ze veel gedonder mee, waar ik haar altijd heel veel mee heb geholpen, en ik heb destijds met haar vriend nachtenlang naar haar geluisterd enzo..

Ze is nu even eten, ik hoop dat ze straks kan praten..
bedankt voor je reactie
Oud 14-09-2004, 18:27
Verwijderd
Volgens mij heeft ze het op het moment even moeilijk met zichzelf. Wat ook moeilijk voor jou is, aangezien jij ook je ei kwijt wilt. Maar ik denk dat je dit op het moment even bij iemand kwijt moet, dan bij haar. Blijkbaar kan zij dat er niet bij ofzo.

Ik heb eens een vriendin gehad. We waren beste vriendinnen vanaf dat ik daar kwam wonen en toen ging ik naar de middelbare school en ondanks dat ik ook nieuwe vrienden kreeg en andere ervaringen opdeed en zij nog op de basisschool zat, verwaterde ons contact niet echt. Totdat zij naar de basisschool ging. Langzaamaan was ik er alleen als ze het moeilijk was, dan zag ze me staan, vaak kwam ik langs om haar eens op te zoeken en dan was ze er nooit. Maar langskomen om haar te helpen met haar huiswerk was nooit een probleem. Ook zag ik de foto's van ons ineens verdwijnen van haar kamer en toen heb ik gezegd: stop, ik wil dit niet meer. Ik wil even geen contact meer met je.
Dit was voor haar wel een schok, want zij had niets door. Dit is toen een tijdje zo doorgegaan (ze woont twee huizen verder) en met oud en nieuw hadden we het weer goedgemaakt. Ze is nu zeker mn beste vriendin niet meer. We hebben andere interesses gekregen, maar ze is nog steeds mijn vriendinnetje en zoals voor veel mensen en zeker al mijn vrienden en vriendinnen, zal ik er altijd voor haar zijn.

Nu ben ik verhuisd en trekt ze wel steeds meer naar me toe. Zegt dat ze me heel erg mist. Iets wat ze toen ook zei tijdens die periode van geen contact. Tja, je gaat iets vanzelfsprekends pas missen als het er niet meer is?

Ik weet niet waarom ik dit hier schrijf, maar ik moest hier aan denken toen ik het begin van je verhaal las.
Succes! Ik denk nog even na over verdere dingen die ik misschien als advies/reactie kan geven...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:38
fractuur
fractuur is offline
Het lijkt erg egoïstisch ja, maar toch denk ik niet dat ze het tegen jou persoonlijk heeft, volgens mij spelen er wat meer dingen. Is het niet slim om eerst -niet over msn ofzo, maar irl..- het met haar over deze tekst te hebben, en over wat jouw probleem tegenover haar is? Het is voor jou een opluchting, en zij weet ook waar ze aan toe is. Is dit een idee?
Oud 14-09-2004, 18:42
-Melody-
-Melody- is offline
Jaa.. das zeker een goed idee..
We kunnen in de pauze half uurtje praten, dus dat kan wel
Nog even de avond, nacht en ochtend zien door te komen..
bedankt!
allemaal
Oud 15-09-2004, 12:44
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 14-09-2004 @ 19:04 :

mensen, ik ben ergens achter
ik, en dan praat ik alleen over mezelf, kan niet alsmaar geven, en er geen dank maar zelfs shit voor krijg.
ik kan t niet aan...
ik weet dat sommige mensen dat wel nodig hebben, iemand die in hun investeerd, maar dat kan ik niet
ik ga hieraan kapot...

en ik kan ook niet meer proberen iedereens problemen te helpen oplossen...
ookal vinden sommige mensen het moeilijk om te geloven, ik heb het moeilijk genoeg met mn eigen leven...
en ja, misschien is dat asociaal.. maybe not, maybe so
maar dat kan me niet meer schelen
ik kan het zo echt niet...
ik moet mn school halen, en zo gaat dat niet, om de zoveel tijd is er wel weer íéts met íémand, en daar gaan we weer...
en dan zit ik daar weer.. voor mn raam te kijken naar de lucht, te moe en te vol van emotie om nog iets te kunnen

lees dit:http://www.femlob.com/articles/rantomatic/grace/
mn vriend heeft dit geschreven.. het gaat over wat jij hier schrijft.. ..
Oud 15-09-2004, 13:30
Verwijderd
Ze is egoïstisch omdat ze aan haarzelf denkt? Nee hoor. Ik heb jou ook vaak genoeg horen klagen, niet dat dit er nu echt toe doet, maar daar kan ik wel uit halen dat je dat ook tegenover haar zal doen. Moeilijk uitleggen
Als ze het zo moeilijk heeft, heeft ze een uitlaadklep nodig. Ze heeft geen ruimte meer voor anderen, niet om hun problemen ook nog eens op te lossen.
Klinkt best logisch voor mij, en totaal niet egoïstisch. Gun haar die uitlaadklep en erger je er niet aan dat ze het moeilijk heeft.
Ik vind het sneller egoïstisch dat jij specifiek van haar verlangt te luisteren naar jouw problemen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 14:24
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 14-09-2004 @ 19:42 :
Jaa.. das zeker een goed idee..
We kunnen in de pauze half uurtje praten, dus dat kan wel
Nog even de avond, nacht en ochtend zien door te komen..
bedankt!
allemaal
Succes! En keur haar gedrag niet bij voorbaat af, dat wordt namelijk geheid ruzie. Gewoon begripvol tegemoet treden, elkaar uitschelden kan altijd nog.
Oud 15-09-2004, 17:10
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Misschien moet die vriendin ff naar de psychiater als ik dat dagboek fragment zo ff lees.
Oud 15-09-2004, 17:36
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 15-09-2004 @ 14:30 :
Ze is egoïstisch omdat ze aan haarzelf denkt? Nee hoor. Ik heb jou ook vaak genoeg horen klagen, niet dat dit er nu echt toe doet, maar daar kan ik wel uit halen dat je dat ook tegenover haar zal doen. Moeilijk uitleggen
Als ze het zo moeilijk heeft, heeft ze een uitlaadklep nodig. Ze heeft geen ruimte meer voor anderen, niet om hun problemen ook nog eens op te lossen.
Klinkt best logisch voor mij, en totaal niet egoïstisch. Gun haar die uitlaadklep en erger je er niet aan dat ze het moeilijk heeft.
Ik vind het sneller egoïstisch dat jij specifiek van haar verlangt te luisteren naar jouw problemen.
Sorry hoor, maar waar slaat dit op ? Volgens mij ken jij mij niet echt hoor..

Wat nou het geval is, dat ik gewoon een vrij goed leven heb, en zij praktisch ALTIJD problemen heeft. Er is elke week wel weer wat, en als ik dan 1 keer wat zeg, is het gelijk te veel voor haar, sorry, maar ik vind dat een vriendschap van 2 kanten moet komen.
Oud 15-09-2004, 17:45
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
eerlijk gezegt vind ik het ook egoistisch klinken. ze kan het ook heel erg moeilijk hebben met dr zelf, maar om nou niet meer naar vrienden te luisteren, da's best aso. vrienden heb je nodig!! ook in moeilijke tijden. ik denk dat het beste is om haar eens goed duidelijk te maken wat jij van de situatie vind!!

in ieder geval succes!!!
Oud 15-09-2004, 17:55
Soullar
Soullar is offline
Een vriendschap moet altijd van 2 kanten komen. Blijkt dit niet zo te zijn, dan is het het wijs als er 1 van de partij dit aangeeft. Zoals je gedaan hebt.
Er kan dan iets mee gedaan worden als ze kan bevatten wat er gebeurd naast haar wereld. Ditalles kan best moeilijk zijn voor iemand wiens wereld niet groter was dan de wereld waar er naar haar geluisterd werd, en waar ze de nodige aandacht kreeg die ze nodig had bij het revalideren na haar val.

Het is te hopen dat ze ooit het inzicht krijgt weat jij nu toont te hebben. Er zijn best veel mensen die je inzicht delen. Dat is het niet. Maar het soort mens dat jij omschreef als je vriendin zijnde en haar stuk tekst te lezen, toonde duidelijk hoe zij met haar eigen gedachten en emoties nog amper overweg kan.

Mijn advies? Geef het ruimte, zie haar een tijdje niet. Spreek haar over een paar weken, en als hetzelfde zich dan nog steeds voordoet haar weer een paar weken niet spreken. En je langzaam gaan realiseren dan dat het misschien hopeloos is en er geen verandering in komen zal. Dan is het voorbij, immers is een relatie die niet gelijk is slopend, uiteindelijk voor beiden. Dus liever opgeven dan ten onder gaan aan iets waar jij alleenmaar voor inlevert. Dat is het niet waard.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt, op een punt ga je keuzes maken.
Reageren

Regels voor berichten