Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
kuzzies mir |
![]() |
|
Jep, toneelspelen, doe ik ook, ben ik geloof ik erg goed in.
Van buiten de vrolijke jongen, van binnen de depressieve eenzame nerd. Maar dit is wel 100% ikzelf, dus eigenlijk is het helemaal geen toneelspelen. Ik heb er ook geen last van, van die altijd aanwezige lach... Andere mensen hoeven toch niet te weten hoe ik mezelf voel? Maar dit is niet precies waar jij op doelt,geloof ik. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik denk daar wel es over na.
maar eigenlijk ben je dan ook jezelf. want het zit in jou om die keuze te maken om te doen alsof je vrolijk bent. als je begrijpt wat ik bedoel. maar goed, laat ik het maar als een uitdrukking zien. ik denk, dat als je wilt weten waarom het voelt alsof je een masker draagt, je es goed bij jezelf moet nagaan of je inderdaad doet zoals je je voelt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hey,
Bedankt voor de reacties allemaal. Waardoor het gevoel veroorzaakt word? ik heb geen idee. Ik weet absoluut niks zinnig te zeggen......kan van sommige hier veel leren.......blijf het een boeiend onderwerp vinden. Groetjes Magicflower
||
Citaat:
Het is beter om cool en nuchter na te gaan, waarom dat masker zo makkelijk lijkt. Wat je er mee aan t verbergen bent, welk gevoel van jezelf je aan t beschermen bent. Vaak moet je daarvoor eventjes wat rustiger aan doen, om dat te kunnen voelen. Als je nagaat, waar je allemaal bang voor bent, en dat eventueel voor jezelf opschrijft, een paar dagen lang, dan kan de reden dat je dat masker hebt, daar tussen zitten. Als je dat vindt, zoek je een andere oplossing voor die angsten, of je stelt jezelf gewoon gerust, steeds opnieuw. Zelf doe ik het vaak op deze manier. Misschien werkt het voor jou ook? peter. |
![]() |
||
Citaat:
Bedankt voor de tip. Ik zal het zeker is proberen. Groetjes Magicflower
|
Persoonlijkheid is iets wat je maakt: “mannetje maken”. Persoonlijkheid is een beeld creëren en dat doen we natuurlijk aldoor. Als ik naar de winkel ga en ik koop bepaalde kleding en ik ga naar de kapper en laat mijn haar op een bepaalde manier doen, dan zet ik gewoon een type, een karakter neer. Daar is niets mis mee. Als je bij het toneel bent dan kun je allerlei karakters, types verzinnen en spelen: ‘type casting’. De crux zit hem in het al dan niet geïdentificeerd zijn met een bepaald type. Je denkt dan dat je dat bent en zal van daaruit, permanent in vergelijking en afweging, je verhouden tot je omgeving. Je beweegt je niet vrij, heel, individueel. Je voelt je beperkt en probeert in een poging je vrijer te voelen “de ander, de omstandigheden” te bekritiseren en/of naar je hand te zetten. Je voelt jezelf meer -of minderwaardig.
Spéél met de verschillende karakters, afhankelijk van de omstandigheden. Als je er waarachtig vrij van bent om met die karakters, die persoonlijkheden, te spelen, geeft direct ruimte voor een helder bewustzijn dat flexibel en speels is van nature. We spelen zovele karakters op een dag: passagier in de bus, klant in de supermarkt, moeder/vader van je kinderen, patiënt bij de dokter, werknemer, werkgever, echtgenoot, etc. Dan speelt het individu de persoonlijkheid en ben je je bewust dat je het speelt en ben je er vrij van in hetzelfde moment. Persoonlijkheid is de buitenkant. De media maken hier gretig gebruik van door het creëren van allerlei persoonlijkheidstypes om het gewenste succes te behalen. Mensen worden gemanipuleerd in een gevoel van noodzaak om bepaalde artikelen aan te schaffen en er op een bepaalde manier uit te zien. We worden zelfs gemanipuleerd in onze gedragscode…. zodat we bijvoorbeeld moeten denken dat we “cool” zijn als we aldoor mobiel lopen te bellen. We horen “erbij” en leven in een vals gevoel van eenheid en geborgenheid. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #64 deel 2 Verwijderd | 266 | 12-12-2009 15:45 | |
Psychologie |
Maskers Hanooss | 21 | 07-10-2008 10:29 | |
De Kantine |
irritant raadsel waar ik niet uit kom Kaa | 66 | 18-11-2004 17:10 | |