![]() |
|
![]() |
stel je hebt het adres
www.ik.be dan bestaan er ook nog moeglijkheden zoals www.ik.be/jij is er een mogelijkheid om op te zoeken welke varianten er allemaal bestaan dus bv je geeft in 'www.ik.be' en het programma ofzo geeft weer welke zaken er allemaal nog bestaan zoals 'www.ik.be/jij' |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wat wil je daar precies mee bereiken?
Er is geen makkelijke optie om te doen wat je wilt. Als je weet wat op de andere sites zou moeten staan, kun je proberen in Google met een opdracht: Code:
zoekterm site:www.ik.be
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ftp word gebruikt om bestanden te uploaden/downloaden. Je kan de ermee de bestanden op je host beheren. http://www.example.nl/test bestekent dat de inhoud van de map test word weergeven. Als jij toegang krijgt tot de ftp, zie je de mappen en heb je dus bereikt wat je wil. Toegang tot ftp krijgen is op 2 manieren mogelijk. Je kan het gewoon vragen ofzo, of proberen te achterhalen als diegene het typt, of je kan proberen de ftp server te "kraken" en dan inloggen. De kans dat dat slaagt is bij beide mogelijkheden miniem. 2) Brute force betekent brute kracht, je probeert dus door te proberen wlke mappen er bestaan en welke niet. Je doet dus www.example.nl/a krijg je een error dan bestaat ie niet geen error bestaat ie wel, en dan ga je verder www.example.nl/b enz enz. Maar dit kost iig heeel veel tijd, en daarnaast kan apacht flippen en kunnen er juridische stappen ondernomen wordne tegen jou. Ow ja, dat brute forcen gebeurt door programma's want dat is zoveel dat dat niet te doenis met de hand ![]() 3) als de site slecht gecodeerd is kan jij door bepaalde code uit te voeren de site dingen laten doen. Een van die dingen die in dit geval heel handig is, is de (linux) command ls, wat staat voor list en wat een lijst geeft met alle bestanden en mappen. Daaruit kan jij zien dat de dir's dus de dingen zijn die jij nodig hebt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Neem als voorbeeld mijn site, melo-g.nl. Als ik in google melo-g.nl invoer, krijg je niet al mijn subdomeinen te zien, wel veel, maar niet alles.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het meetingtopic, 28-12-2005 CSN | 45 | 02-01-2006 12:19 | |
Flora & Fauna |
kat bevallen jepp | 50 | 10-05-2004 18:47 | |
Software & Hardware |
wat is veilig? e-mail, inet, fax, telefoon, ... John Sickbock | 5 | 04-11-2003 23:29 | |
Software & Hardware |
[Site check] Mvos mvos100 | 13 | 22-11-2002 08:51 | |
Films, TV & Radio |
The Hobbit: The Movie Chimera | 14 | 24-03-2002 22:28 |