Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2002, 08:44
kleinedraak
Mag je eigenlijk volgens het christendom homo zijn? Ik wil op een politieke christelijke partij stemmen maar als ze allemaal tegen homo's zijn bedenk ik me nog wel even!!! Sommige zeggen dat god daartegen is maar je bent toch zoooo geboren en ik ben sterk gelovig en geloof dus ook dat je zo geboren en god je zo gemaakt heeft !!!!Help me!!!!!!!!!!!!!!!!!
-xxx- jes S

Advertentie
Oud 26-04-2002, 09:17
Verwijderd
Het Christendom is te schijnheilig en vol met tegenstrijdigheden om daar een goed antwoord op te geven
Oud 26-04-2002, 10:22
Cat
Cat is offline
Ik denk dat het niet verboden is door het Christendom --> verdraagzaamheid

"De Kerk" is er mischien wel tegen.
Oud 26-04-2002, 11:11
*Soull*
*Soull* is offline
naar mijn mening niet. De bijbel valt helaas op zoveel verschillende manieren te interpreteren. Er staat in dat de man en de vrouw voor elkaar gemaakt zijn om lief te hebben. Maar als je alles terugkoppelt naar de kern van het geloof gaat het om elkaar liefhebben en vrede.
Jezus keurde homo's absoluut niet af, hij sprak met ze, net als hij met tollenaars en hoeren deed. Het hoofdidee hierachter is dat je niet iemand macht veroordelen voor wat hij/zij is.

Ik ben zelf helemaal voor homo's en naar mijn mening maakt het niet uit met welk geslacht je gaat, zolang je er maar van houdt. Als ik opeens van een meisje zou gaan houden, zou ik dat niet erg vinden. Het gaat om de liefde en niet de verpakking waarin het zit.

Ik denk dat zowel Jezus als God nooit hebben bedoelt dat je homo's af moest keuren. Ik denk juist dat ze bedoelden dat je ze moest accepteren en respecteren.
Oud 26-04-2002, 11:17
Verwijderd
Citaat:
*Soull* schreef:
*bla*
Jezus had in principe maar 1 verkondiging: heb iedereen lief, maakt niet uit wat ze jou aandoen.

De bijbel en de 'kerk' echter zijn door z'n navolgelingen opgericht en vanaf dat moment kwamen er gedragswetten bij. Ik betwijfel of Jezus wel wist wat de 'hel' is..

De christelijke mensen zijn dus vaak 'wel' ertegen, terwijl het oorspronkelijke geloof niet ertegen is.

Vandaar de tegenstrijdigheid.
Oud 26-04-2002, 12:58
tacidvs
tacidvs is offline
Het is onmogelijk om over het christendom te spreken, of over de bijbel. Beiden bestaan niet. Het zijn vormen en vertalingen+samenvoegingen. Je zal wat specifieker moeten zijn: Welke christelijke partij? Welke christenen? Welke bijbel? (En dan nog, als je ergens veel uit kan halen...)
Oud 26-04-2002, 16:19
*Soull*
*Soull* is offline
Citaat:
*Soull* schreef:
Maar als je alles terugkoppelt naar de kern van het geloof gaat het om elkaar liefhebben en vrede.

Ik denk dat zowel Jezus als God nooit hebben bedoelt dat je homo's af moest keuren. Ik denk juist dat ze bedoelden dat je ze moest accepteren en respecteren.
********, als je wat meer op mijn inhoud was ingegaan, had je gezien dat er in princiepe hetzelfde stond. Als je mijn andere reacties op geloof weet, weet je ook dat het het met je eens ben qua de kern van het geloof en dat dat door de mensen verandert is.

BLA???? Je zegt zelf hetzelfde alleen geef ik er iets meer info bij en eigen mening
Oud 26-04-2002, 16:29
Verwijderd
Citaat:
*Soull* schreef:
BLA???? Je zegt zelf hetzelfde alleen geef ik er iets meer info bij en eigen mening
Dat bla was niet denigrerend bedoeld ofzo hoor, ik ben het ook min of meer met je eens

Ik ben zelf niet zo'n fan van homo's, maar voor de rest klopt het punt dat je maakt.
Oud 26-04-2002, 17:12
Isa
Isa is offline
Citaat:
*Soull* schreef:
naar mijn mening niet. De bijbel valt helaas op zoveel verschillende manieren te interpreteren. Er staat in dat de man en de vrouw voor elkaar gemaakt zijn om lief te hebben. Maar als je alles terugkoppelt naar de kern van het geloof gaat het om elkaar liefhebben en vrede.

liefhebben zoals Jezus bedoeld is naastenliefde,
Niet relatie-liefde tussen een man-vrouw of 2 mannen of 2 vrouwen. Er is sprake van seksuele lust. ik zeg niet dat je niet van je partner kan houden maar de oorspronkelijke aantrekking is zuiver seksueel (ook 'verliefdheid' valt daaronder) en heeft nix met liefde te maken zoals Jezus bedoeld.

Jezus keurde homo's absoluut niet af, hij sprak met ze, net als hij met tollenaars en hoeren deed. Het hoofdidee hierachter is dat je niet iemand macht veroordelen voor wat hij/zij is.

nee, het hoofdidee hierachter is dat alleen God genoeg weet om te oordelen. het hoofdidee is dat je door god geoordeeld word met dezelfde maat als waarmee je andere mensen oordeelt.
en het hoofdidee is dat je mensen moet bekeren tot het christendom, maar als ze weigeren, dan moet je je van hen afwenden en niet met hen omgaan dacht ik.

Ik ben zelf helemaal voor homo's en naar mijn mening maakt het niet uit met welk geslacht je gaat, zolang je er maar van houdt.

naar mijn mening ook, maar naar de mening van de bijbel niet.
volgens mij staat er ergens zelfs in het oude testament dat je ze moet stenigen maar dat weet ik niet helemaal zeker.
het oude testament is iig niet bepaald vriendelijk tov. homo's.

Als ik opeens van een meisje zou gaan houden, zou ik dat niet erg vinden. Het gaat om de liefde en niet de verpakking waarin het zit.

ik ben het daar mee eens maar de bijbel niet,helaas.

tuurlijk jongen, en hoeren tollenaars en zondaars moeten we ook respecteren zeker?
Daarom staat er in het oude testament dat je ze moest stenigen zeker.
De bijbel beschouwt homoseksualiteit, of iig het praktizeren ervan, als zonde.
face it, de bijbelse noremn zijn niet dezelfde als die van de maatschappij zoals die nu is. pech voor jou, maarja als jij bepaalde delen uit de bijbel wilt filteren als ze je niet liggen moet je dat zelf weten.
Er word hoogstens bedoelt dat je het oordelen aan God over moet laten.

[quote]******** schreef:
Jezus had in principe maar 1 verkondiging: heb iedereen lief, maakt niet uit wat ze jou aandoen.

yups, heb iedereen lief omdat je het oordelen aan god over moet laten. maar er staat meerdere keren aangegeven in de bijbel dat homoseksualiteit toch echt een zonde is.

De bijbel en de 'kerk' echter zijn door z'n navolgelingen opgericht en vanaf dat moment kwamen er gedragswetten bij.

bullshit. hoewel vele gedragswetten idd door de kerk verzonnen
(volgens mij staat er nergens dat je niet mag masturberen bv.) zijn zijn er ook veel die gewoon uit de bijbel geplukt zijn.
homoseksualiteit als zonde bestempelen is er 1 van.

Ik betwijfel of Jezus wel wist wat de 'hel' is..

ja, hij maakte ooit een gelijkenis dat het beter was om met 1 oog de hemel in te gaan dan als mens met zondig oog de hel in te gaan. (ofzoiets) maarja, das offtopic.

De christelijke mensen zijn dus vaak 'wel' ertegen, terwijl het oorspronkelijke geloof niet ertegen is.

eerder omgekeerd. veel priesters, iig in nederland zeggen dat ze best homohuwelijken willen sluiten terwijl er in de bijbel meerdere malen staat aangegeven dat homoseksualiteit een zonde is.

Vandaar de tegenstrijdigheid.

er is geen tegenstrijdigheid wat dat betreft.
het nieuwe testament heeft het oude vervangen. volgens het oude moet je homo's doden, volgens de nieuwe mag je niet oordelen. maar homoseksualiteit bleef gewoon een zonde.

Kenny (die zelf in het geheel niet tegen homo's is maar die vind dat mensen die beweren dat de bijbel er niet tegen is, oogkleppen ophebben
Oud 26-04-2002, 17:20
Isa
Isa is offline
overigens, topicstarter, waarom wil je op een christelijke partij stemmen? hun ideologie heeft ook echt niks meer te maken met de bijbel. die van het CDA zeker niet, terwijl de nog rechtserse partijen zoals SGP veel te extreem zijn, net zoals de taliban te extreem is als het over de islam gaat. ze hebben ooit een lid ontslagen omdat ie een TV in uis had, alsof er in de bijbel staat dat TV's verboden zijn.

En de politici in die partijen zijn imho ook niet bepaald supermededogende,barmhartige mensen zoals Jezus Christus dat wil.

Jezus z'n leer heeft niks met politiek en wetten te maken.
die heeft gewoon te maken met hoe individuele mensen zich tegenover elkaar moeten gedragen. wat jezus wil kan nauwelijks door wetten bereikt worden, je kunt mensen niet verplichten liefdevol en mededogend en barmhartig en te zijn.
Oud 26-04-2002, 20:44
Verwijderd
Denk nog maar vier jaar na voor je gaat stemmen
Oud 27-04-2002, 14:52
H.A.M
H.A.M is offline
Je mag wel homo zijn, want daar kun je nix aan doen. Maar je moet geen seksuele relatie opbouwen, want zo is dat nooit bedoeld door God. Volgens de Joodse wet moet je dan ook gedood worden als je je niet "inhoud".
Oud 27-04-2002, 19:36
jimmyO
jimmyO is offline
(Romeinen 1:27) "Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannenschandelijkheid bedrijven en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende."

Ik denk niet dat hier alles mee gezegt is. Ik denk dat het christendom (en ik denk God ook wel) homo's aanvaart. Maar, ik denk ook dat het een zonde is. Maar, God haat de zonde, en heeft de mens lief (en ja, ook homo's)
Oud 27-04-2002, 19:55
Verwijderd
God haat de zonde?

1. Hoe kan god een persoon zijn? (aangezien hij haat)

2. Een god die haat? Ging het Christendom niet uit van liefde?

3. Hoe kan je een zonde begaan????? Er bestaat niet zoiets als goed of slecht.
Oud 28-04-2002, 11:00
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
God haat de zonde?

1. Hoe kan god een persoon zijn? (aangezien hij haat)

2. Een god die haat? Ging het Christendom niet uit van liefde?

3. Hoe kan je een zonde begaan????? Er bestaat niet zoiets als goed of slecht.
1. Als je beseft, dan kan je haten. Ik geloof dat je Hem kan bekijken als persoon, in Jezus Christus.

2. Naastenliefde.

3. Daar verschillen wij dan van mening in. Ik geloof namelijk dat God wel degelijk dingen goed of slecht beschouwt. Maar ik als mens, heb daar nog niet echt veel kennis van.
Oud 28-04-2002, 11:38
Verwijderd
Citaat:
jimmyO schreef:

1. Als je beseft, dan kan je haten. Ik geloof dat je Hem kan bekijken als persoon, in Jezus Christus.

2. Naastenliefde.

3. Daar verschillen wij dan van mening in. Ik geloof namelijk dat God wel degelijk dingen goed of slecht beschouwt. Maar ik als mens, heb daar nog niet echt veel kennis van.

1. Dus in de belichaming van Jezus Christus zou God kunnen haten zeg je, maar God als wezen zou dan niet kunnen haten en dus ook geen interesse hebben iets te bestempelen als 'zonde'.
Zoiets is puur menselijk.
En Jezus Christus zelf zou zoiets nooit bedacht hebben. Deze geloofde namelijk niet in zonden.

2. En 'God' kan geen naastenliefde kennen?

3. Er is niets wat je concreet kan aanwijzen als goed of slecht.
Het is altijd of relatief, of situatie-afhankelijk, of paradoxaal.
Oud 28-04-2002, 12:16
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

1. Dus in de belichaming van Jezus Christus zou God kunnen haten zeg je, maar God als wezen zou dan niet kunnen haten en dus ook geen interesse hebben iets te bestempelen als 'zonde'.
Zoiets is puur menselijk.
En Jezus Christus zelf zou zoiets nooit bedacht hebben. Deze geloofde namelijk niet in zonden.

2. En 'God' kan geen naastenliefde kennen?

3. Er is niets wat je concreet kan aanwijzen als goed of slecht.
Het is altijd of relatief, of situatie-afhankelijk, of paradoxaal.
1.1 In de belichaming van JC zou God kunnen haten maar ook daarbuiten. Als je beseft, dat kan je haten zei ik al, en heb je een lichaam nodig om te beseffen?
1.2 "Zoiets is puur menselijk" Ik denk dat dat juist Goddelijk is. God heeft ons naar zijn evenbeeld geschapen, dus bezitten wij goddelijke karaktereigenschappen. Dat betekent trouwens niet dat we zelf goddelijk zijn.
1.3 Wat je over JC zegt, vind ik helemaal frappant. Want de boodschap van JC luid, dat we allemaal zo zondig zijn, dat we het niet meer goed kunnen maken bij God! Daarom is die vergeving door het kruis nodig.

2.1 Nee? Is dat zo? Dan verschillen we daarin met elkaar qua overtuiging.

3.1 Dat maak jij ervan. En 'situatie-afhankelijk', dat maakt ook geen ruk uit toch? Het beoordelen is situatie-afhankelijk, de maatstaven niet.
Oud 30-04-2002, 15:29
Tennisstar
Tennisstar is offline
wat een onzin!
Wat in de bijbel staat is volgens mij allemaal verzonnen.
Homo,s Hetero,s is allemaal hetzelfde!
Altijd die bulshit van man en vrouw...en thats it..pffff
face it 1 op de 10 is homoseksueel!, vroeger en nu,
en als ik jou was zou ik echt niet op zo,n ''bekrompen''partij
stemmen, want die redenering van homo zijn is slecht is
volkomen onzin!
Oud 30-04-2002, 18:54
ExeCute
ExeCute is offline
De vraag was toch "mag je volgens het christendom homo zijn"? Dan mag je uigaan van de basisregels en dat is dat je iedereen lief moet hebben ongeacht wat hij is.

Wat de bijbel zegt daar heb ik even niets mee te maken, of staat dat tegenwoordig senoniem voor het christendom, naar mijn mening niet.

Als je op een christelijke partij wilt stemmen moet je dat gewoon doen je kijkt tenslotte toch naar meer punten daarnaast willen de christelijke partijen alleen het homohuwelijk afschaffen geloof ik maar dat krijgen ze toch neit voor elkaar omdat ze daar veel te klein voor zijn.
Oud 30-04-2002, 19:46
jimmyO
jimmyO is offline
Execute: Het christendom is de leer van wat er in de bijbel verteld wordt. De bijbel is daarom de zuiverste vorm van het christendom, maar helaas kunnen mensen niet altijd alles goed interpreteren. (dat geld ook voor mezelf, ja)

Tennisstar: Het feit dat 1 op 10 homosexueel is, kan je moeilijk als argument gebruiken. Een 'geloof', en nu spreek ik in het algemeen, moet men als het goed is 'op het rechte pad' brengen. Als mensen 'een geloof aanhangen' wil dat zeggen, dat ze ook proberen te leven vanuit die leer. En niet; regels buigen naar de maatschappij.

(btw; er komt nog veel meer bij kijken voor mij persoonlijk, maar dit is gewoon ff droge beargumentatie.)
Oud 30-04-2002, 19:49
REIE
REIE is offline
God zei tegen de Joden dat ze niet elkaar vanachter mochten pakken. Sluit dit nu homo's uit?

REIE
Oud 01-05-2002, 02:01
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
Execute: Het christendom is de leer van wat er in de bijbel verteld wordt. De bijbel is daarom de zuiverste vorm van het christendom, maar helaas kunnen mensen niet altijd alles goed interpreteren. (dat geld ook voor mezelf, ja)

Tennisstar: Het feit dat 1 op 10 homosexueel is, kan je moeilijk als argument gebruiken. Een 'geloof', en nu spreek ik in het algemeen, moet men als het goed is 'op het rechte pad' brengen. Als mensen 'een geloof aanhangen' wil dat zeggen, dat ze ook proberen te leven vanuit die leer. En niet; regels buigen naar de maatschappij.

(btw; er komt nog veel meer bij kijken voor mij persoonlijk, maar dit is gewoon ff droge beargumentatie.)
Er is geen het rechte pad. Daar zijn er genoeg anderen van. Kan je zo een lijst met filosofen geven die ook een zedelijke wereldorde beschrijven, maar niet zoals we dat kennen in het Christendom of katholicisme.

Daarnaast wil ik er even op wijzen dat de regels van het Christendom naar de standaarden van de maatschappij meermalen in de geschiedenis zijn aangepast en even op een andere manier(omdat het beter uitkomt) geïnterpeteerd of zelfs herschreven.

De leer van het Christendom zoals wij dat nu kennen is in de verste verte niet te vergelijken met vroeger.

Dus christenen buigen de regels net zo goed. En dat van hun is zelfs nog erger.

Daarnaast moet je zo min mogelijk conservatief zijn in de maatschappij en progressiviteit bevorderen. Ga je progressiviteit tegen hetzij hardhandig, dan creëer je een voedingsbodem voor een eventuele revolutie. In ieder geval zal de bevolking ontevreden zijn en die gaat toch echt voor lijkt mij.

Dat is het probleem dus ook. Het christendom voldoet niet meer aan de eisen en ontwikkelingen in de maatschappij. Op de lange termijn(niet over 10 of 20 jaar, maar eerder 100 of misschien wel 250 jaar of langer) zal het Christendom en katholicisme dus ook net als alle voorgaande religies en culturen uitsterven of minimaliseren.

Groetjes
Ben(die ook een zo goed mogelijk leven leid.

Laatst gewijzigd op 01-05-2002 om 02:08.
Oud 01-05-2002, 11:06
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
*Soull* schreef:

Ik ben zelf helemaal voor homo's
Citaat:
******** schreef:Ik ben zelf niet zo'n fan van homo's
Ik weet niet of jullie het bedoelen zoals je het hier schrijft. Maar dit soort opmerkingen kan ik niet hebben. Je kan niet voor of tegen homo's zijn. Net zo min als dat je voor of tegen blond haar kan zijn. Dit is een symbool van: 'kijk eens hoe tolerant ik ben' althans zo komt het op mij over.

ontopic: Ik denk (ik ben zelf niet gelovig) dat je je eigen betekenis moet geven aan de bijbel. Ben jij het eens met dat je homofillie een zonde is? Dan moet je dat geloven. Vind je dat homo's geaccepteerd moeten worden? Dan moet je de betekenis van de bijbel voor jou minder letterlijk nemen en er dus je eigen betekenis aan geven.
Oud 01-05-2002, 17:50
*Soull*
*Soull* is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:

Ik weet niet of jullie het bedoelen zoals je het hier schrijft. Maar dit soort opmerkingen kan ik niet hebben. Je kan niet voor of tegen homo's zijn. Net zo min als dat je voor of tegen blond haar kan zijn. Dit is een symbool van: 'kijk eens hoe tolerant ik ben' althans zo komt het op mij over.

Helaas is het in deze wereld nog vrij gewoon dat mensen tegen homo's zijn. Ik denk hier dus het tegenover gestelde over. Ik wil gewoon dat ze net als hetro's worden geaccepteerd. Het enige verschil tussen homo's en hetro's is naar mijn mening dat ze op een ander geslacht vallen dan mensen normaal vinden. Misschien moeten we het dan ook maar normaal gaan vinden dat twee mensen van hetzelfde geslacht op elkaar vallen. Naar mijn mening moet dat namelijk wel.
Oud 01-05-2002, 18:21
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
*Soull* schreef:

Helaas is het in deze wereld nog vrij gewoon dat mensen tegen homo's zijn. Ik denk hier dus het tegenover gestelde over. Ik wil gewoon dat ze net als hetro's worden geaccepteerd. Het enige verschil tussen homo's en hetro's is naar mijn mening dat ze op een ander geslacht vallen dan mensen normaal vinden. Misschien moeten we het dan ook maar normaal gaan vinden dat twee mensen van hetzelfde geslacht op elkaar vallen. Naar mijn mening moet dat namelijk wel.
Als je wil dat homo's geaccepteerd worden dan moet je niet schrijven dat je voor homo's bent. Want dat benader je ze anders dan hetero's. Of ben jij ook voor hetero's?? Wat een bullshit. Je kan niet voor of tegen homo's zijn. Homo's zijn. Punt.
Oud 01-05-2002, 19:51
*Soull*
*Soull* is offline
Sorry hoor, maar ben je het er niet mee eens dat er genoeg mensen rond lopen die TEGEN homo's zijn??? Dan kunnen er dus ook mensen voor zijn, nou dat ben ik.

Moet ik nou echt nog gaan vertellen dat er mensen zijn die wel tegen homo's kunnen zijn?!?!?! Het kan dus wel, voor en tegen...
Oud 01-05-2002, 20:45
REIE
REIE is offline
Homo's mogen hier best vrolijk rondhuppelen, zolang ze maar niet opvallend homo zijn.

REIE
Oud 01-05-2002, 20:56
*fledermous*
*fledermous* is offline
In de griekse oudheid, waren er al 'homo's '....

oude mannen, leerden en voedden zo mede jongens, rond de 12 tot 16 op, en in ruil daarvoor kregen die oude mannen dan weer sex met die jongens.

En een man en vrouw horen bij mekaar, omdat deze op voortplanting gericht zijn. Maar een man en een man, dat draait in mijn ogen meer om pure wellust.

Daarom snap ik ook niet echt, dat er mensen zijn die hier hun hele leven voor kunnen kiezen. Want het is wel degelijk een keuze die je maakt.

Maar goed, dit gaat een beetje offtopic..
Oud 06-05-2002, 22:58
Verwijderd
Citaat:
*fledermous* schreef:
In de griekse oudheid, waren er al 'homo's '....

oude mannen, leerden en voedden zo mede jongens, rond de 12 tot 16 op, en in ruil daarvoor kregen die oude mannen dan weer sex met die jongens.

En een man en vrouw horen bij mekaar, omdat deze op voortplanting gericht zijn. Maar een man en een man, dat draait in mijn ogen meer om pure wellust.

Daarom snap ik ook niet echt, dat er mensen zijn die hier hun hele leven voor kunnen kiezen. Want het is wel degelijk een keuze die je maakt.

Maar goed, dit gaat een beetje offtopic..
Jij hebt wel vage instellingen zeg, net alsof je zo uit de negentiende eeuw komt zetten...

magoe, wellust kan prima tussen man en vrouw Echt niet alles draait om voortplanting, tegenwoordig niet meer...
Oud 07-05-2002, 12:51
Verwijderd
Citaat:

Dan kunnen er dus ook mensen voor zijn, nou dat ben ik.
Zoals martijn1985 al zei: homo's ZIJN gewoon.

Hoe kun je nou VOOR homo's zijn?
Wat ga je dan doen, mensen bekeren tot homoseksualiteit?
Ik ben ook niet VOOR brandweermannen. Ze zijn er gewoon en daar ben ik blij om.

Magoed, we maken ons weer druk om niks want we hebben dezelfde mening en gaan gewoon anders met woorden en uitdrukkingen om.
Oud 07-05-2002, 16:04
Prada
Prada is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Mag je eigenlijk volgens het christendom homo zijn? Ik wil op een politieke christelijke partij stemmen maar als ze allemaal tegen homo's zijn bedenk ik me nog wel even!!! Sommige zeggen dat god daartegen is maar je bent toch zoooo geboren en ik ben sterk gelovig en geloof dus ook dat je zo geboren en god je zo gemaakt heeft
Ik zal je vraag even beantwoorden zoals je hem vraagt...Je vraagt namelijk een antwoord over christelijke politieke partijen...Laat ik als voorbeeld het CDA nemen (immers de grootste christelijke politieke partij)...Het CDA is niet tegen homofilie danwel -sexualiteit...Ze hebben enkel oppositie gevoerd tijdens de debatten betreffende het homohuwelijk...Homofilie is een algemeen geaccepteerd feit en de christelijke partijen stemmen hier ook mee in...
Oud 07-05-2002, 19:06
Miss USA
Miss USA is offline
Als je wil stemmen op een christelijke partij die niet tegen homohuwelijken is, kun je denk ik het beste Christen Unie gaan stemmen, die lijsttrekker zei laatst zelf in een interview dat homohuwelijken geen gesloten boek voor hem zijn, terwijl CDA er echt duidelijk tegen is en SGP al helemaal. Van die christelijke partijen neigt Christen Unie toch nog het meest naar links denk ik.
Oud 07-05-2002, 21:45
Verwijderd
Citaat:
*fledermous* schreef:

Wees blij dat niet iedereen voortplanting gericht is. Anders waren er nu al tien miljard mensen op de wereld geweest! En al die keren dat een man het met een vrouw doet zonder de bedoeling een kind op te wekken is in jou ogen pure wellust? Welkom in Nederland, de 21e eeuw.
Oud 08-05-2002, 00:56
Verwijderd
Sodom & Gomorrah.

I rest my case.

Voor mensen die zich aan het Christendom willen gaan wagen: begin eens met het lezen van het Oude Testament, in tegenstelling tot het Nieuwe Testament (hetgeen Christenen altijd zeggen, begin met het NT).

Dan word je goed duidelijk wat voor ontzettend fijne God God wel niet is, volgens de Christelijke uitleg.
Oud 08-05-2002, 10:18
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Mag je eigenlijk volgens het christendom homo zijn? Ik wil op een politieke christelijke partij stemmen maar als ze allemaal tegen homo's zijn bedenk ik me nog wel even!!! Sommige zeggen dat god daartegen is maar je bent toch zoooo geboren en ik ben sterk gelovig en geloof dus ook dat je zo geboren en god je zo gemaakt heeft !!!!Help me!!!!!!!!!!!!!!!!!
-xxx- jes S
Het antwoord is neeeeeeeeee. Dit zeg ik uit het perspectief van het Christendom.
Oud 08-05-2002, 20:53
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Het antwoord is neeeeeeeeee. Dit zeg ik uit het perspectief van het Christendom.
wie ben jij om te bepalen wat Hét Christendom is?
Oud 08-05-2002, 22:19
Tennisstar
Tennisstar is offline
Citaat:
REIE schreef:
Homo's mogen hier best vrolijk rondhuppelen, zolang ze maar niet opvallend homo zijn.

REIE
hetero,s mogen hier best vrolijk rondhuppelen, zolang ze maar niet opvallend hetero zijn.
Oud 08-05-2002, 22:54
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:

Ik bepaal helemaal niks. Ik heb het uit de Bijbel. Maar jullie mogen nog best aan dat boek sleutelen hoor als het jullie niet bevalt.
Oud 08-05-2002, 23:51
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef:

Lees het Oude Testament maar.

Mujahedin heeft gewoon gelijk. Vervelend, he?
Oud 09-05-2002, 10:10
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Sodom & Gomorrah.

I rest my case.

O ja?
S&G werden verwoest omdat ze onbeschoft en ongastvrij waren tegen vreemdelingen.
Oud 09-05-2002, 14:48
Tampert
Tampert is offline
hmm... ik heb ooit een hele rits aan bijbelteksten hier (of elders) neergeplempt waar de bijbel iig zeer duidelijk over was...

ik heb ze teruggevonden (heerlijk, die nieuwsgroepen waar alles bewaard blijft... jammer alleen dat alle tekten i nhet Engels zijn )

Dit is trouwens de Lutherse vertaling, de teksten uit de statenvertaling kan ik ook tzt wel posten, maar daie moet ik dan ff opzoeken...

Leviticus 18:22
Citaat:
Homosexualiteit is streng verboden, het is een gruwelijke zonde in de ogen van de HERE.
Leviticus 20:13
Citaat:
De straf op homosexuele omgang is de dood voor beide partijen. Zij hebben het oordeel zelf over zich gebracht.
Nieuwe testament:
Romeinen 1:26-27
Citaat:
26 Daarom heeft God hen losgelaten en zijn hun slechte begeerten hun de baas geworden. Het is zelfs zo erg dat de vrouwen zich van een natuurlijk seksueel leven hebben afgekeerd en op tegennatuurlijke wijze met elkaar omgaan.
27 En met de mannen is het al even erg. Die willen niets meer weten van een natuurlijke seksuele omgang met vrouwen, maar branden van begeerte naar elkaar. Mannen die schandelijke dingen doen met andere mannen! Zij ondervinden in hun diepste wezen de gevolgen van hun afdwalen van God.
Judas 1:7
Citaat:
En denk eens aan Sodom en Gomorra en de steden daar in de buurt. Hun inwoners werden ook ontrouw en gingen zich aan allerlei onnatuurlijke praktijken te buiten. De steden en hun inwoners werden door het vuur vernietigd. Door de straf die zij kregen, zijn zij een blijvende waarschuwing voor ons.
dit slaat inderdaad op Sodom en Gomorra, zoals genoemd in Genesis 19:4-5
Citaat:
Na het eten, toen iedereen zich klaarmaakte voor de nacht, omsingelden de mannen van Sodom (oud en jong) het huis en schreeuwden naar Lot: "Laat je gasten eens naar buiten komen, dan kunnen wij ze verkrachten!"
waarbij de gasten hier twee engelen (mannelijke engelen) betreffen.

Titus 1:9-10 schijnt in een Engelse vertaling ook te reppen over homosexuelen. In mijn online-vertaling staat er echter niets over... Misschien het azoeken waard

Corinthiërs I 6:9-10
Citaat:
9 Weet u niet dat onrechtvaardige mensen geen deel zullen hebben aan het Koninkrijk van God?
10 Verlaat Gods weg niet! Mensen die vrije sex voorstaan, afgoden dienen, overspel plegen of zich met homoseksuele praktijken inlaten, blijven buiten het Koninkrijk van God. Dat geldt ook voor dieven, gierigaards, dronkaards, roddelaars en oplichters.
Nu misschien over de vraag in hoeverre het Christendom zich wat van deze dingen aan moettrekken?

duidelijkheid o.a. in Timoteüs II 3:16

Citaat:
Al de Boeken zijn door inspiratie van God geschreven en zijn nuttig om ons de waarheid te leren en ons te wijzen op wat er aan ons leven en geloof nog mankeert; ze zetten ons leven op orde en helpen ons in te zien wat juist en goed is.
en efreziërs 4:5
Citaat:
Voor ons is er maar één Heer, één geloof en één doop.
deze quotes met zeer veel dank aan James, een poster van de nieuwsgroep alt.fan.jesus-christ die deze quotes voor mij heeft willen verzamelen

Laatst gewijzigd op 09-05-2002 om 15:08.
Oud 09-05-2002, 16:02
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Tampert schreef:
hmm... ik heb ooit een hele rits aan bijbelteksten hier (of elders) neergeplempt waar de bijbel iig zeer duidelijk over was...

ik heb ze teruggevonden (heerlijk, die nieuwsgroepen waar alles bewaard blijft... jammer alleen dat alle tekten i nhet Engels zijn )

Dit is trouwens de Lutherse vertaling, de teksten uit de statenvertaling kan ik ook tzt wel posten, maar daie moet ik dan ff opzoeken...

Leviticus 18:22

Leviticus 20:13

Nieuwe testament:
Romeinen 1:26-27

Judas 1:7

dit slaat inderdaad op Sodom en Gomorra, zoals genoemd in Genesis 19:4-5

waarbij de gasten hier twee engelen (mannelijke engelen) betreffen.

Titus 1:9-10 schijnt in een Engelse vertaling ook te reppen over homosexuelen. In mijn online-vertaling staat er echter niets over... Misschien het azoeken waard

Corinthiërs I 6:9-10

Nu misschien over de vraag in hoeverre het Christendom zich wat van deze dingen aan moettrekken?

duidelijkheid o.a. in Timoteüs II 3:16

en efreziërs 4:5

deze quotes met zeer veel dank aan James, een poster van de nieuwsgroep alt.fan.jesus-christ die deze quotes voor mij heeft willen verzamelen

*applaus*
Oud 09-05-2002, 16:03
Memphis Man
Memphis Man is offline
Waarom doen zo veel mensen allerlei slechte dingen als God zo almachtig is? Dan had God beter mensen kunnen maken die geen slechte dingen doen. Kennelijk maakt God ook wat foutjes.

Weet je, ik vind het geloven in iets "hogers" helemaal geen probleem, als iemand daar steun uit kan halen. Het probleem zijn al die boeken met al die regeltjes erin (en vooral de mensen die die regeltjes letterlijk volgen). 'k Moet wel zeggen dat de Bijbel, Koran en de Thora leuke sprookjesboeken zijn. Maar 't leest zo moeilijk voor aan kinderen. Ik hou het wel bij Annie MG Schmidt ofzo.
Oud 09-05-2002, 16:22
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Memphis Man schreef:
Waarom doen zo veel mensen allerlei slechte dingen als God zo almachtig is? Dan had God beter mensen kunnen maken die geen slechte dingen doen. Kennelijk maakt God ook wat foutjes.

Weet je, ik vind het geloven in iets "hogers" helemaal geen probleem, als iemand daar steun uit kan halen. Het probleem zijn al die boeken met al die regeltjes erin (en vooral de mensen die die regeltjes letterlijk volgen). 'k Moet wel zeggen dat de Bijbel, Koran en de Thora leuke sprookjesboeken zijn. Maar 't leest zo moeilijk voor aan kinderen. Ik hou het wel bij Annie MG Schmidt ofzo.
Goed zo. Hou jezelf maar dom. Probeer vooral de werkelijkheid niet onder ogen te zien.
Oud 09-05-2002, 16:25
Memphis Man
Memphis Man is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Goed zo. Hou jezelf maar dom. Probeer vooral de werkelijkheid niet onder ogen te zien.
Praat je in jezelf ofzo?
Oud 09-05-2002, 16:34
Isa
Isa is offline
volgens mij mag je vologens het christendom wel pedo zijn.

kan het niet laten.
Oud 09-05-2002, 19:07
bono
bono is offline
jij bent dus echt zwaar maar dan ook zwaar gestoord!!!!!!!!!!
sorry hoor maar dit vind ik dus echt niet kunne, ps. de bijbel verbeid het ook om homo te zijn!
lees leviticus 18 maar vs. 22 is duidelijk over
Oud 09-05-2002, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
O ja?
S&G werden verwoest omdat ze onbeschoft en ongastvrij waren tegen vreemdelingen.
Ook vanwege homosexualiteit, hoor.
Oud 11-05-2002, 17:52
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Ook vanwege homosexualiteit, hoor.
zekers... maar dat is in de Lutherse vertaling niet meegekomen
Oud 11-05-2002, 20:22
Verwijderd
Volgens de bijbel mag je dan misschien wel geen homo zijn, maar dit geldt niet voor een grote stroming van het Christendom in Nederland. Het Christendom verandert godzijdank iedere dag, en gaat met de tijd mee. Ze zouden na tweeduizend jaar wel eens een nieuwe mogen uitgeven want deze oude editie slaat echt nergens meer op.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten