Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Het is onmogelijk om over het christendom te spreken, of over de bijbel. Beiden bestaan niet. Het zijn vormen en vertalingen+samenvoegingen. Je zal wat specifieker moeten zijn: Welke christelijke partij? Welke christenen? Welke bijbel? (En dan nog, als je ergens veel uit kan halen...)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
BLA???? Je zegt zelf hetzelfde alleen geef ik er iets meer info bij en eigen mening |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben zelf niet zo'n fan van homo's, maar voor de rest klopt het punt dat je maakt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() tuurlijk jongen, en hoeren tollenaars en zondaars moeten we ook respecteren zeker? Daarom staat er in het oude testament dat je ze moest stenigen zeker. De bijbel beschouwt homoseksualiteit, of iig het praktizeren ervan, als zonde. face it, de bijbelse noremn zijn niet dezelfde als die van de maatschappij zoals die nu is. pech voor jou, maarja als jij bepaalde delen uit de bijbel wilt filteren als ze je niet liggen moet je dat zelf weten. Er word hoogstens bedoelt dat je het oordelen aan God over moet laten. ![]() [quote]******** schreef: Jezus had in principe maar 1 verkondiging: heb iedereen lief, maakt niet uit wat ze jou aandoen. yups, heb iedereen lief omdat je het oordelen aan god over moet laten. maar er staat meerdere keren aangegeven in de bijbel dat homoseksualiteit toch echt een zonde is. De bijbel en de 'kerk' echter zijn door z'n navolgelingen opgericht en vanaf dat moment kwamen er gedragswetten bij. bullshit. hoewel vele gedragswetten idd door de kerk verzonnen (volgens mij staat er nergens dat je niet mag masturberen bv.) zijn zijn er ook veel die gewoon uit de bijbel geplukt zijn. homoseksualiteit als zonde bestempelen is er 1 van. Ik betwijfel of Jezus wel wist wat de 'hel' is.. ja, hij maakte ooit een gelijkenis dat het beter was om met 1 oog de hemel in te gaan dan als mens met zondig oog de hel in te gaan. (ofzoiets) maarja, das offtopic. ![]() De christelijke mensen zijn dus vaak 'wel' ertegen, terwijl het oorspronkelijke geloof niet ertegen is. eerder omgekeerd. veel priesters, iig in nederland zeggen dat ze best homohuwelijken willen sluiten terwijl er in de bijbel meerdere malen staat aangegeven dat homoseksualiteit een zonde is. Vandaar de tegenstrijdigheid. er is geen tegenstrijdigheid wat dat betreft. het nieuwe testament heeft het oude vervangen. volgens het oude moet je homo's doden, volgens de nieuwe mag je niet oordelen. maar homoseksualiteit bleef gewoon een zonde. Kenny (die zelf in het geheel niet tegen homo's is maar die vind dat mensen die beweren dat de bijbel er niet tegen is, oogkleppen ophebben ![]() |
![]() |
|
overigens, topicstarter, waarom wil je op een christelijke partij stemmen? hun ideologie heeft ook echt niks meer te maken met de bijbel. die van het CDA zeker niet, terwijl de nog rechtserse partijen zoals SGP veel te extreem zijn, net zoals de taliban te extreem is als het over de islam gaat. ze hebben ooit een lid ontslagen omdat ie een TV in uis had, alsof er in de bijbel staat dat TV's verboden zijn.
![]() En de politici in die partijen zijn imho ook niet bepaald supermededogende,barmhartige mensen zoals Jezus Christus dat wil. Jezus z'n leer heeft niks met politiek en wetten te maken. die heeft gewoon te maken met hoe individuele mensen zich tegenover elkaar moeten gedragen. wat jezus wil kan nauwelijks door wetten bereikt worden, je kunt mensen niet verplichten liefdevol en mededogend en barmhartig en te zijn. |
![]() |
|
![]() |
(Romeinen 1:27) "Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannenschandelijkheid bedrijven en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende."
Ik denk niet dat hier alles mee gezegt is. Ik denk dat het christendom (en ik denk God ook wel) homo's aanvaart. Maar, ik denk ook dat het een zonde is. Maar, God haat de zonde, en heeft de mens lief (en ja, ook homo's) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2. Naastenliefde. 3. Daar verschillen wij dan van mening in. Ik geloof namelijk dat God wel degelijk dingen goed of slecht beschouwt. Maar ik als mens, heb daar nog niet echt veel kennis van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. Dus in de belichaming van Jezus Christus zou God kunnen haten zeg je, maar God als wezen zou dan niet kunnen haten en dus ook geen interesse hebben iets te bestempelen als 'zonde'. Zoiets is puur menselijk. En Jezus Christus zelf zou zoiets nooit bedacht hebben. Deze geloofde namelijk niet in zonden. 2. En 'God' kan geen naastenliefde kennen? 3. Er is niets wat je concreet kan aanwijzen als goed of slecht. Het is altijd of relatief, of situatie-afhankelijk, of paradoxaal. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1.2 "Zoiets is puur menselijk" Ik denk dat dat juist Goddelijk is. God heeft ons naar zijn evenbeeld geschapen, dus bezitten wij goddelijke karaktereigenschappen. Dat betekent trouwens niet dat we zelf goddelijk zijn. 1.3 Wat je over JC zegt, vind ik helemaal frappant. Want de boodschap van JC luid, dat we allemaal zo zondig zijn, dat we het niet meer goed kunnen maken bij God! Daarom is die vergeving door het kruis nodig. 2.1 Nee? Is dat zo? Dan verschillen we daarin met elkaar qua overtuiging. 3.1 Dat maak jij ervan. En 'situatie-afhankelijk', dat maakt ook geen ruk uit toch? Het beoordelen is situatie-afhankelijk, de maatstaven niet. |
![]() |
|
![]() |
wat een onzin!
Wat in de bijbel staat is volgens mij allemaal verzonnen. Homo,s Hetero,s is allemaal hetzelfde! Altijd die bulshit van man en vrouw...en thats it..pffff face it 1 op de 10 is homoseksueel!, vroeger en nu, en als ik jou was zou ik echt niet op zo,n ''bekrompen''partij stemmen, want die redenering van homo zijn is slecht is volkomen onzin! ![]() |
![]() |
|
De vraag was toch "mag je volgens het christendom homo zijn"? Dan mag je uigaan van de basisregels en dat is dat je iedereen lief moet hebben ongeacht wat hij is.
Wat de bijbel zegt daar heb ik even niets mee te maken, of staat dat tegenwoordig senoniem voor het christendom, naar mijn mening niet. Als je op een christelijke partij wilt stemmen moet je dat gewoon doen je kijkt tenslotte toch naar meer punten daarnaast willen de christelijke partijen alleen het homohuwelijk afschaffen geloof ik maar dat krijgen ze toch neit voor elkaar omdat ze daar veel te klein voor zijn. |
![]() |
|
![]() |
Execute: Het christendom is de leer van wat er in de bijbel verteld wordt. De bijbel is daarom de zuiverste vorm van het christendom, maar helaas kunnen mensen niet altijd alles goed interpreteren. (dat geld ook voor mezelf, ja)
Tennisstar: Het feit dat 1 op 10 homosexueel is, kan je moeilijk als argument gebruiken. Een 'geloof', en nu spreek ik in het algemeen, moet men als het goed is 'op het rechte pad' brengen. Als mensen 'een geloof aanhangen' wil dat zeggen, dat ze ook proberen te leven vanuit die leer. En niet; regels buigen naar de maatschappij. (btw; er komt nog veel meer bij kijken voor mij persoonlijk, maar dit is gewoon ff droge beargumentatie.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast wil ik er even op wijzen dat de regels van het Christendom naar de standaarden van de maatschappij meermalen in de geschiedenis zijn aangepast en even op een andere manier(omdat het beter uitkomt) geïnterpeteerd of zelfs herschreven. De leer van het Christendom zoals wij dat nu kennen is in de verste verte niet te vergelijken met vroeger. Dus christenen buigen de regels net zo goed. En dat van hun is zelfs nog erger. Daarnaast moet je zo min mogelijk conservatief zijn in de maatschappij en progressiviteit bevorderen. Ga je progressiviteit tegen hetzij hardhandig, dan creëer je een voedingsbodem voor een eventuele revolutie. In ieder geval zal de bevolking ontevreden zijn en die gaat toch echt voor lijkt mij. Dat is het probleem dus ook. Het christendom voldoet niet meer aan de eisen en ontwikkelingen in de maatschappij. Op de lange termijn(niet over 10 of 20 jaar, maar eerder 100 of misschien wel 250 jaar of langer) zal het Christendom en katholicisme dus ook net als alle voorgaande religies en culturen uitsterven of minimaliseren. Groetjes Ben(die ook een zo goed mogelijk leven leid. ![]()
Laatst gewijzigd op 01-05-2002 om 02:08. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
ontopic: Ik denk (ik ben zelf niet gelovig) dat je je eigen betekenis moet geven aan de bijbel. Ben jij het eens met dat je homofillie een zonde is? Dan moet je dat geloven. Vind je dat homo's geaccepteerd moeten worden? Dan moet je de betekenis van de bijbel voor jou minder letterlijk nemen en er dus je eigen betekenis aan geven.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Sorry hoor, maar ben je het er niet mee eens dat er genoeg mensen rond lopen die TEGEN homo's zijn??? Dan kunnen er dus ook mensen voor zijn, nou dat ben ik.
Moet ik nou echt nog gaan vertellen dat er mensen zijn die wel tegen homo's kunnen zijn?!?!?! Het kan dus wel, voor en tegen... |
![]() |
|
In de griekse oudheid, waren er al 'homo's '....
oude mannen, leerden en voedden zo mede jongens, rond de 12 tot 16 op, en in ruil daarvoor kregen die oude mannen dan weer sex met die jongens. En een man en vrouw horen bij mekaar, omdat deze op voortplanting gericht zijn. Maar een man en een man, dat draait in mijn ogen meer om pure wellust. Daarom snap ik ook niet echt, dat er mensen zijn die hier hun hele leven voor kunnen kiezen. Want het is wel degelijk een keuze die je maakt. Maar goed, dit gaat een beetje offtopic..
||
Verwijderd
|
Citaat:
magoe, wellust kan prima tussen man en vrouw ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe kun je nou VOOR homo's zijn? Wat ga je dan doen, mensen bekeren tot homoseksualiteit? Ik ben ook niet VOOR brandweermannen. Ze zijn er gewoon en daar ben ik blij om. Magoed, we maken ons weer druk om niks want we hebben dezelfde mening en gaan gewoon anders met woorden en uitdrukkingen om. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Als je wil stemmen op een christelijke partij die niet tegen homohuwelijken is, kun je denk ik het beste Christen Unie gaan stemmen, die lijsttrekker zei laatst zelf in een interview dat homohuwelijken geen gesloten boek voor hem zijn, terwijl CDA er echt duidelijk tegen is en SGP al helemaal. Van die christelijke partijen neigt Christen Unie toch nog het meest naar links denk ik.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Sodom & Gomorrah.
I rest my case. Voor mensen die zich aan het Christendom willen gaan wagen: begin eens met het lezen van het Oude Testament, in tegenstelling tot het Nieuwe Testament (hetgeen Christenen altijd zeggen, begin met het NT). Dan word je goed duidelijk wat voor ontzettend fijne God God wel niet is, volgens de Christelijke uitleg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
S&G werden verwoest omdat ze onbeschoft en ongastvrij waren tegen vreemdelingen. ![]()
|||||||||
hmm... ik heb ooit een hele rits aan bijbelteksten hier (of elders) neergeplempt waar de bijbel iig zeer duidelijk over was...
ik heb ze teruggevonden ![]() ![]() Dit is trouwens de Lutherse vertaling, de teksten uit de statenvertaling kan ik ook tzt wel posten, maar daie moet ik dan ff opzoeken... Leviticus 18:22 Citaat:
Citaat:
Romeinen 1:26-27 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Titus 1:9-10 schijnt in een Engelse vertaling ook te reppen over homosexuelen. In mijn online-vertaling staat er echter niets over... Misschien het azoeken waard ![]() Corinthiërs I 6:9-10 Citaat:
duidelijkheid o.a. in Timoteüs II 3:16 Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 09-05-2002 om 15:08. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() *applaus* ![]() |
![]() |
|
![]() |
Waarom doen zo veel mensen allerlei slechte dingen als God zo almachtig is? Dan had God beter mensen kunnen maken die geen slechte dingen doen. Kennelijk maakt God ook wat foutjes.
Weet je, ik vind het geloven in iets "hogers" helemaal geen probleem, als iemand daar steun uit kan halen. Het probleem zijn al die boeken met al die regeltjes erin (en vooral de mensen die die regeltjes letterlijk volgen). 'k Moet wel zeggen dat de Bijbel, Koran en de Thora leuke sprookjesboeken zijn. Maar 't leest zo moeilijk voor aan kinderen. Ik hou het wel bij Annie MG Schmidt ofzo.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens de bijbel mag je dan misschien wel geen homo zijn, maar dit geldt niet voor een grote stroming van het Christendom in Nederland. Het Christendom verandert godzijdank iedere dag, en gaat met de tijd mee. Ze zouden na tweeduizend jaar wel eens een nieuwe mogen uitgeven want deze oude editie slaat echt nergens meer op.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Ben homo maar durf er niet voor uit te komen retep2023 | 68 | 24-11-2008 17:38 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
God bestaat/bestaat niet, bewijzen? vedetje | 502 | 03-09-2008 16:34 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de manipulatie van het NT Verwijderd | 101 | 26-03-2005 21:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 21:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
ChristenUnie/SGP geen punt. | 285 | 30-04-2003 17:10 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 |