Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2008, 15:02
retep2023
retep2023 is offline
Ben homo maar durf er niet voor uit te komen wat moet ik nu doen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2008, 15:19
retep2023
retep2023 is offline
geef effe je mening
Met citaat reageren
Oud 23-10-2008, 15:24
Verwijderd
er wel voor uit komen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2008, 15:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
geef effe je mening
Er wordt op dit forum niet zó snel gereageerd.

Waarom durf je er niet voor uit te komen? Wegens geloofsovertuiging van je familie/vrienden of omdat ze de hele dag door roepen dat ze niet van homo's houden? Als je wat meer vertelt kunnen mensen met ervaringen ook beter daarop inspelen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2008, 15:26
Batave
Batave is offline
Vooral doen
Oud 23-10-2008, 15:28
retep2023
retep2023 is offline
omdat ze niet van homo's houden en omdat ik ook wat heb met geloof
Met citaat reageren
Oud 23-10-2008, 15:30
Batave
Batave is offline
Wat is je geloof?
Oud 23-10-2008, 15:33
retep2023
retep2023 is offline
katholiek
Met citaat reageren
Oud 23-10-2008, 15:34
Batave
Batave is offline
aah... en je woont in het zuiden des lands?
Oud 23-10-2008, 15:40
mepsteen
mepsteen is offline
niks tegen limburg hé! ik ben zelf ook limburger en een rasechte atheïst.
Oud 23-10-2008, 15:48
retep2023
retep2023 is offline
nee in het oosten
Met citaat reageren
Oud 23-10-2008, 15:48
Kitten
Kitten is offline
Als je homo bent, ben je homo. Mensen in je omgeving horen dat te accepteren. Dat maakt het niet direct makkelijk om er voor uit te komen, maar je wordt echt niet gelukkiger van liegen. Daarnaast zijn er niet zo heel veel streng katholieke Nederlanders geloof ik (wees blij dat je niet protestants bent). En mocht je wel strenger in de leer zijn, kan je misschien met de pastoor gaan praten? Die kunnen daar vaak in helpen lijkt me.

Achterhoek/Twente? plaatsnaam?
Oud 23-10-2008, 15:50
retep2023
retep2023 is offline
achterhoek
Oud 23-10-2008, 15:52
Kitten
Kitten is offline
Nou, als ik de mensen daar een beetje ken (mijn vaders familie komt uit Zieuwend), dan kan je echt wel daar voor uitkomen. Maar ik denk dat je er misschien zelf eerst eens aan moet wennen.

Het kan trouwens best zijn dat mensen het al langer weten dan jij
Oud 23-10-2008, 17:00
T_ID
T_ID is offline
Je bent wie je bent. Het lijkt me sterk dat mensen puur op basis van zoiets echte afkeuring uitspreken. Wat ik in de politieke discussies erover, tot in Bunschoten-Spakenburg aan toe, ben tegengekomen waren:
A Mensen die het goedkeuren. Zelfs in conservatieve omgevingen (en geloof me, Spakenburg is een bolwerk van fundamentalisme) een meerderheid.
B Mensen die het afkeurden omdat ze er niets over weten (taboe) en niet zelf nadenken. Die gaan om als ze er ervaring mee krijgen (bijvoorbeeld door jou tegen te komen) en draaien dan bij.
C Fundamentalisten die wel desnoods in je gezicht afkeuring uitspreken. Een zeer kleine minderheid met een in de regel beperkte ontwikkeling en nog beperkter verstandelijk vermogen. Ach, die zijn toch achterlijk, en ben je beter kwijt dan rijk. Beter dat je er nu achter komt wie dat zijn, dan dat ze later de kans hebben je een mes in de rug te steken. In het leven heb je sowieso niets aan dat soort mensen.

Verder is het wat al eerder gezegd is. Je bent wie je bent, en van liegen over zichzelf is nooit iemand gelukkig geworden.

Daarbij heb ik trouwens de ervaring dat er onder protestanten veel meer xenofobie leeft dan onder katholieken. Die laatsten zijn van oudsher toch al gewend om zaken (bijvoorbeeld alles dat het vaticaan wil) met een korreltje zout te nemen. Daarmee vergeleken zijn gereformeerden een stuk erger. Maak je er dus niet druk over zou ik zeggen.
Oud 23-10-2008, 17:58
Verwijderd
hoeveel opties zijn er

a je komt ervoor uit (wat mij verstandig lijkt)
b je blijft nog even in de kast zitten
Met citaat reageren
Oud 23-10-2008, 18:02
Batave
Batave is offline
Citaat:
Je bent wie je bent. Het lijkt me sterk dat mensen puur op basis van zoiets echte afkeuring uitspreken. Wat ik in de politieke discussies erover, tot in Bunschoten-Spakenburg aan toe, ben tegengekomen waren:
A Mensen die het goedkeuren. Zelfs in conservatieve omgevingen (en geloof me, Spakenburg is een bolwerk van fundamentalisme) een meerderheid.
B Mensen die het afkeurden omdat ze er niets over weten (taboe) en niet zelf nadenken. Die gaan om als ze er ervaring mee krijgen (bijvoorbeeld door jou tegen te komen) en draaien dan bij.
C Fundamentalisten die wel desnoods in je gezicht afkeuring uitspreken. Een zeer kleine minderheid met een in de regel beperkte ontwikkeling en nog beperkter verstandelijk vermogen. Ach, die zijn toch achterlijk, en ben je beter kwijt dan rijk. Beter dat je er nu achter komt wie dat zijn, dan dat ze later de kans hebben je een mes in de rug te steken. In het leven heb je sowieso niets aan dat soort mensen.

Verder is het wat al eerder gezegd is. Je bent wie je bent, en van liegen over zichzelf is nooit iemand gelukkig geworden.

Daarbij heb ik trouwens de ervaring dat er onder protestanten veel meer xenofobie leeft dan onder katholieken. Die laatsten zijn van oudsher toch al gewend om zaken (bijvoorbeeld alles dat het vaticaan wil) met een korreltje zout te nemen. Daarmee vergeleken zijn gereformeerden een stuk erger. Maak je er dus niet druk over zou ik zeggen.
T_ID kan logische dingen zo duidelijk uitleggen
Oud 23-10-2008, 18:07
retep2023
retep2023 is offline
en hoe moet ik dat zeggen dan tegen me vrienden en me ouder en fammilie
Oud 23-10-2008, 18:17
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
"Moi jungs, mot i'j wa vertellen. Bin homo"
"Ok. Mo i'j nog wel pils?"
Oud 23-10-2008, 18:19
Changshan
Changshan is offline
"Pa, ma, wisten jullie al dat ik homo ben?"

Ach, zolang je familie maar niet denkt dat je op therapie kunt/moet om het af te leren...

Hoe oud ben je trouwens? Niet dat dat veel uitmaakt als je het al zeker weet...
Oud 23-10-2008, 18:48
Uice
Uice is offline
Waarom zou je nu al iets tegen je ouders zeggen? Wacht gewoon tot je een leuke gast tegenkomt, begin een relatie en zeg dan 'ik heb een vriend'.

En ik zou je geloof maar laten vallen als ik jou was.
Oud 23-10-2008, 19:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hmm, dat hangt af van wie jij bent, maar je zou kunnen beginnen met dat er sinds het begin iets anders dan anders was, en je weet wat dat is. Je hebt gemerkt dat je valt op mensen van hetzelfde geslacht, voila, "meer of minder kan ik er niet van maken".
Dan krijg je de wtf-blik, blijft het een paar seconden stil, dan komt er een antwoord, en dan kun je verder praten.
Oud 23-10-2008, 21:30
cenerentola
cenerentola is offline
kijk eerst in de boekenkast van je ouders of er een boek van gerard reve staat
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 10:06
Verwijderd
hoe kan je geloven in een geloof dat homoseksualiteit als een ziekte en een zonde ziet? als je zelf weet dat je homo bent lijkt dat me vrij lastig.. maar er niet vooruit komen maakt het voor jezelf alleen maar kutter en kutter naarmate je het langer voor je houdt, je ouders en/of "god" hebben je zo op de wereld gezet, dus je kan hun altijd de schuld in de schoenen schuiven als ze moeilijk gaan doen..
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 17:31
Changshan
Changshan is offline
^ Al zullen die ouders dan misschien zeggen dat God hem die ziekte heeft gegeven om deze te kunnen overwinnen en daar sterker van te worden.
Oud 24-10-2008, 17:43
Sens.
Sens. is offline
Citaat:
omdat ze niet van homo's houden en omdat ik ook wat heb met geloof
Ik heb (in mijn omgeving) de indruk dat homoseksualiteit nu toch echt wel aanvaard wordt.
Zelfs mijn grootouders (+70) denken daar positief over.

Maar het is wel normaal dat je ouders even aan het idee moeten wennen. (Ouders maken
nu eenmaal een toekomstbeeld van jou en dat moeten ze nu aanpassen. )
Ik zou een goed moment afwachten of wanneer het gewoon nooit een goed moment is,
vragen of je eens met hen kan spreken. Zeg erbij dat je het er moeilijk mee hebt, maar
dat je het echt kwijt moet. En tja vertel het Gun je ouders dan een beetje tijd als ze
niet goed weten wat zeggen.

Mijn grootouders zijn christenen, maar ze hebben dus geen enkel probleem met een andere geaardheid. (Ze hebben me ook al eens gevraagd wat ik over die onderwerpen denk )

Op mijn school zijn er een aantal homo's en lesbiennes en daar wordt heel gewoon over gepraat. (Natuurlijk zijn er uitzonderingen die eerst raar reageren, maar de meerderheid zegt: Oké, en we babbelen verder )
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 21:50
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Ik heb (in mijn omgeving) de indruk dat homoseksualiteit nu toch echt wel aanvaard wordt.
Dat heb ik niet. Ik ken genoeg mensen die geen contact meer hebben met hun kinderen omdat zij op hetzelfde geslacht vallen. Mijn achterneef zag ik vroeger nog weleens, maar sinds hij uit de kast is komt hij niet meer op familiefeesten. Mijn familie is niet zo gelovig, ze vinden het gewoon smerig. Onzin natuurlijk.

Ik ken gelukkig wel genoeg mensen die gewoon accepteren dat iemand uit hun familie/vriendenkring homoseksueel is.
Oud 25-10-2008, 10:24
Verwijderd
Wacht gewoon tot je zelfstandig bent (bijvoorbeeld als je studeert en op kamers zit) en laat dan je geloof vallen en zoek een vriend.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 14:43
Verwijderd
Stuur een brief.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 15:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Briljante openingspost weer. Tevens het zoveelste homo topic.

Maar goed: Vertel het mensen die je vertrouwt, als ze je niet mogen omdat je anders bent zijn het sowieso geen goede vrienden. Bovendien is het niks om je over te schamen, je kan er niks aan doen hoe je bent.
Oud 25-10-2008, 18:41
Noddy
Noddy is offline
Trouwens, wat lult iedereen dat hij zijn geloof moet laten vallen?
Oud 25-10-2008, 19:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
Trouwens, wat lult iedereen dat hij zijn geloof moet laten vallen?
Volgens de Bijbel moeten homo's doet, dus christendom en homoseksualiteit gaat moeilijk samen.
Oud 25-10-2008, 20:31
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Volgens de Bijbel moeten homo's doet, dus christendom en homoseksualiteit gaat moeilijk samen.
Kom op zeg. In deze tijd mag je best gelovig en homo zijn. Misschien zijn de ouders van de TS zo streng gelovig dat het niet samengaat met homoseksualiteit. Dat wil nog niet zeggen dat de TS perse zijn geloof moet laten vallen om als homo geaccepteerd te worden.
Oud 25-10-2008, 20:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kom op zeg. In deze tijd mag je best gelovig en homo zijn. Misschien zijn de ouders van de TS zo streng gelovig dat het niet samengaat met homoseksualiteit. Dat wil nog niet zeggen dat de TS perse zijn geloof moet laten vallen om als homo geaccepteerd te worden.
Natuurlijk mag het, maar het is onlogisch, zoals een slager die vegetarisch eet.
Oud 25-10-2008, 22:07
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Natuurlijk mag het, maar het is onlogisch, zoals een slager die vegetarisch eet.
Ja, maar het is niet echt een tof advies. Het lijkt me niet echt makkelijk om uit de kast te komen. Dan is het niet echt fijn als je te horen krijgt dat je je geloof ook moet laten vallen omdat het onlogisch is?
Oud 26-10-2008, 10:32
I C U
I C U is offline
Sommige dingen moet je ook niet té zwaar opnemen. Geloof en homo zijn kan samen gaan, maar vaak strookt dat niet met elkaar.

Wat ik zou kunnen verzinnen is dat je personen één voor één verteld dat je homo bent. Begin bij je beste vriend(in) of je ouders, net wat voor jou het gemakkelijkst is en breidt de groep daarna uit met meerdere mensen die belangrijk voor je zijn. Als je het hen eenmaal hebt verteld, ben je al een heel eind, lijkt me. En natuurlijk is het moeilijk, maar waarschijnlijk als je eenmaal bent begonnen zal het wennen, denk ik.
Oud 26-10-2008, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar het is niet echt een tof advies. Het lijkt me niet echt makkelijk om uit de kast te komen. Dan is het niet echt fijn als je te horen krijgt dat je je geloof ook moet laten vallen omdat het onlogisch is?
Tja, als je niet helemaal goed bent in je bovenkamer, kun je het wel combineren, zoals Gerard Reve bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 16:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, maar het is niet echt een tof advies. Het lijkt me niet echt makkelijk om uit de kast te komen.
Waarom niet?

Citaat:
Dan is het niet echt fijn als je te horen krijgt dat je je geloof ook moet laten vallen omdat het onlogisch is?
Als je dat advies opvolgt had je blijkbaar toch al niet zo veel aan je geloof.
Oud 26-10-2008, 17:18
Nona
Nona is offline
Tuurlijk hoeft dat niet. Maar geloof is gewoon voor een groot deel gebaseerd op de interpretatie van mensen. Dan zul je wel de mensen moeten vinden die het geloof zo weten te interpreteren dat homoseksualiteit binnen het plaatje past. Die zijn er wel, maar komt dat jou wel zo goed uit?
Oud 28-10-2008, 18:47
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Deze Jongen vroeg alleen Advies over het feit dat Homo is. Dus houd je Geloof als jij dat wilt en breng 't wanneer JIJ er klaar voor bent, als dat betekent dat je op kamers bent met een leuke vriend of dat dat morgen is dan is dat morgen.
Kortom, luister naar jezelf.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 22:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Deze Jongen vroeg alleen Advies over het feit dat Homo is. Dus houd je Geloof als jij dat wilt
Maar ja, als je merkt dat mensen binnen een religieuze groep sowieso wel discrimineren? Onder het motto 'waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?' kan je net zo goed terugkeren naar atheïsme en de oorzaak van de discriminatie verwerpen, samen met de discriminatie zelf. Het is dan ook logisch dat mensen naast de vraag van de TS ook een extra oplossing aanraden.
Oud 28-10-2008, 22:57
Verwijderd
Waar in de bijbel staat dat je geen homo mag zijn. Ik kan het niet vinden (ik heb de kinderbijbel voor me neus liggen).
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Waar in de bijbel staat dat je geen homo mag zijn. Ik kan het niet vinden (ik heb de kinderbijbel voor me neus liggen).
Leviticus 18:22

Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Leviticus 18:22

Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.
ja gevonden, man dat hele stuk gaat over dta je niet aan incest mag doen ect. MAAAAR, er staat: Niemand van jullie mag als man liggen bij een andere man zoals bij een vrouw; je zou jezelf immers onrein maken.

Dus als ik het even anders bekijk, een man die van een andere man houd ligt dus anders naast een vrouw dan bij een man. En dat mag dus wel, ofwel je mag geen Bi zijn.. Want dan lig je opdezelfde manier naast een vrouw als bij een man.

Conclusie: Kinderbijbel is gewoon een haatzaaiend en homo hatend boek net als vele andere geloofsbundels.

Knul ik zou tegen je ouders zeggen dat je homo bent. Ik snap gewoon niet waarom het nog steeds niet geaccepteerd is bij veel mensen. Al sinds dat er mensen op deze aardkloot rond lopen, lopen er al mannen en vrouwen rond die op het zelfde geslacht vallen. Ik zelf zie het niet als iets onnatuurlijk maar gewoon als niet evolutonair omdat men zich zelf niet kan voortplanten.

Laatst gewijzigd op 29-10-2008 om 00:00.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 00:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Conclusie: Kinderbijbel is gewoon een haatzaaiend en homo hatend boek net als vele andere geloofsbundels.
De gewone Bijbel ook, die gaat nog een stap verder en zegt dat homo's de doodstraf moeten krijgen.

Citaat:
Knul ik zou tegen je ouders zeggen dat je homo bent. Ik snap gewoon niet waarom het nog steeds niet geaccepteerd is bij veel mensen. Al sinds dat er mensen op deze aardkloot rond lopen, lopen er al mannen en vrouwen rond die op het zelfde geslacht vallen. Ik zelf zie het niet als iets onnatuurlijk maar gewoon als niet evolutonair omdat men zich zelf niet kan voortplanten.
Niks is 'niet evolutionair'.
Oud 29-10-2008, 10:01
capibara
capibara is offline
Citaat:
"Moi jungs, mot i'j wa vertellen. Bin homo"
"Ok. Mo i'j nog wel pils?"

Oud 29-10-2008, 10:07
Verwijderd
Citaat:
De gewone Bijbel ook, die gaat nog een stap verder en zegt dat homo's de doodstraf moeten krijgen.

Niks is 'niet evolutionair'.
Niet als men zich niet voortplant of wel niet door zal evoluren... Kijk in iedere nieuwe generatie zullen homo`s voortkomen. De generaties zullen elkaar opblijven opvolgen en veranderen. Maar de gene die zich niet voorplant zal niet door evolueren in iets anders. Anders gezegd homo zijn is gewoon een natuurlijk iets. Homo`s kunnen zich nooit los koppelen door anders evolueren dan de hetreo mens. Conclusie alle bijbels in de brand en vergeten dat deze domme dingen ooit geschreven zijn einde dicussie.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Niet als men zich niet voortplant of wel niet door zal evoluren... Kijk in iedere nieuwe generatie zullen homo`s voortkomen. De generaties zullen elkaar opblijven opvolgen en veranderen. Maar de gene die zich niet voorplant zal niet door evolueren in iets anders. Anders gezegd homo zijn is gewoon een natuurlijk iets. Homo`s kunnen zich nooit los koppelen door anders evolueren dan de hetreo mens. Conclusie alle bijbels in de brand en vergeten dat deze domme dingen ooit geschreven zijn einde dicussie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kin_selection

Lees en leer.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 10:25
Verwijderd
mm ik ga me dr vnv in verdiepen, en zal is kijken of ik van mening verander...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 13:50
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
Citaat:
Ben homo maar durf er niet voor uit te komen wat moet ik nu doen
Het nog even voor jezelf houden?
Kijk ervoor uit komen zal altijd een spannend maar vooral moeilijk moment zijn.
Ik ben er alleen wel van overtuigt dat dat moment vanzelf wel een keer gaat komen.

Regels voor berichten