![]() |
|
Als je homo bent, ben je homo. Mensen in je omgeving horen dat te accepteren. Dat maakt het niet direct makkelijk om er voor uit te komen, maar je wordt echt niet gelukkiger van liegen. Daarnaast zijn er niet zo heel veel streng katholieke Nederlanders geloof ik (wees blij dat je niet protestants bent). En mocht je wel strenger in de leer zijn, kan je misschien met de pastoor gaan praten? Die kunnen daar vaak in helpen lijkt me.
Achterhoek/Twente? plaatsnaam?
|
Nou, als ik de mensen daar een beetje ken (mijn vaders familie komt uit Zieuwend), dan kan je echt wel daar voor uitkomen. Maar ik denk dat je er misschien zelf eerst eens aan moet wennen.
Het kan trouwens best zijn dat mensen het al langer weten dan jij ![]()
|
Je bent wie je bent. Het lijkt me sterk dat mensen puur op basis van zoiets echte afkeuring uitspreken. Wat ik in de politieke discussies erover, tot in Bunschoten-Spakenburg aan toe, ben tegengekomen waren:
A Mensen die het goedkeuren. Zelfs in conservatieve omgevingen (en geloof me, Spakenburg is een bolwerk van fundamentalisme) een meerderheid. B Mensen die het afkeurden omdat ze er niets over weten (taboe) en niet zelf nadenken. Die gaan om als ze er ervaring mee krijgen (bijvoorbeeld door jou tegen te komen) en draaien dan bij. C Fundamentalisten die wel desnoods in je gezicht afkeuring uitspreken. Een zeer kleine minderheid met een in de regel beperkte ontwikkeling en nog beperkter verstandelijk vermogen. Ach, die zijn toch achterlijk, en ben je beter kwijt dan rijk. Beter dat je er nu achter komt wie dat zijn, dan dat ze later de kans hebben je een mes in de rug te steken. In het leven heb je sowieso niets aan dat soort mensen. Verder is het wat al eerder gezegd is. Je bent wie je bent, en van liegen over zichzelf is nooit iemand gelukkig geworden. Daarbij heb ik trouwens de ervaring dat er onder protestanten veel meer xenofobie leeft dan onder katholieken. Die laatsten zijn van oudsher toch al gewend om zaken (bijvoorbeeld alles dat het vaticaan wil) met een korreltje zout te nemen. Daarmee vergeleken zijn gereformeerden een stuk erger. Maak je er dus niet druk over zou ik zeggen.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Waarom zou je nu al iets tegen je ouders zeggen? Wacht gewoon tot je een leuke gast tegenkomt, begin een relatie en zeg dan 'ik heb een vriend'.
En ik zou je geloof maar laten vallen als ik jou was.
||
Citaat:
Dan krijg je de wtf-blik, blijft het een paar seconden stil, dan komt er een antwoord, en dan kun je verder praten. ![]()
|
Verwijderd
|
hoe kan je geloven in een geloof dat homoseksualiteit als een ziekte en een zonde ziet? als je zelf weet dat je homo bent lijkt dat me vrij lastig.. maar er niet vooruit komen maakt het voor jezelf alleen maar kutter en kutter naarmate je het langer voor je houdt, je ouders en/of "god" hebben je zo op de wereld gezet, dus je kan hun altijd de schuld in de schoenen schuiven als ze moeilijk gaan doen..
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zelfs mijn grootouders (+70) denken daar positief over. Maar het is wel normaal dat je ouders even aan het idee moeten wennen. (Ouders maken nu eenmaal een toekomstbeeld van jou en dat moeten ze nu aanpassen. ) Ik zou een goed moment afwachten of wanneer het gewoon nooit een goed moment is, vragen of je eens met hen kan spreken. Zeg erbij dat je het er moeilijk mee hebt, maar dat je het echt kwijt moet. En tja vertel het ![]() niet goed weten wat zeggen. Mijn grootouders zijn christenen, maar ze hebben dus geen enkel probleem met een andere geaardheid. (Ze hebben me ook al eens gevraagd wat ik over die onderwerpen denk ![]() Op mijn school zijn er een aantal homo's en lesbiennes en daar wordt heel gewoon over gepraat. (Natuurlijk zijn er uitzonderingen die eerst raar reageren, maar de meerderheid zegt: Oké, en we babbelen verder ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ken gelukkig wel genoeg mensen die gewoon accepteren dat iemand uit hun familie/vriendenkring homoseksueel is.
|
Briljante openingspost weer. Tevens het zoveelste homo topic.
Maar goed: Vertel het mensen die je vertrouwt, als ze je niet mogen omdat je anders bent zijn het sowieso geen goede vrienden. Bovendien is het niks om je over te schamen, je kan er niks aan doen hoe je bent.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Sommige dingen moet je ook niet té zwaar opnemen. Geloof en homo zijn kan samen gaan, maar vaak strookt dat niet met elkaar.
Wat ik zou kunnen verzinnen is dat je personen één voor één verteld dat je homo bent. Begin bij je beste vriend(in) of je ouders, net wat voor jou het gemakkelijkst is en breidt de groep daarna uit met meerdere mensen die belangrijk voor je zijn. Als je het hen eenmaal hebt verteld, ben je al een heel eind, lijkt me. En natuurlijk is het moeilijk, maar waarschijnlijk als je eenmaal bent begonnen zal het wennen, denk ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Tuurlijk hoeft dat niet. Maar geloof is gewoon voor een groot deel gebaseerd op de interpretatie van mensen. Dan zul je wel de mensen moeten vinden die het geloof zo weten te interpreteren dat homoseksualiteit binnen het plaatje past. Die zijn er wel, maar komt dat jou wel zo goed uit?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus als ik het even anders bekijk, een man die van een andere man houd ligt dus anders naast een vrouw dan bij een man. En dat mag dus wel, ofwel je mag geen Bi zijn. ![]() Conclusie: Kinderbijbel is gewoon een haatzaaiend en homo hatend boek net als vele andere geloofsbundels. Knul ik zou tegen je ouders zeggen dat je homo bent. Ik snap gewoon niet waarom het nog steeds niet geaccepteerd is bij veel mensen. Al sinds dat er mensen op deze aardkloot rond lopen, lopen er al mannen en vrouwen rond die op het zelfde geslacht vallen. Ik zelf zie het niet als iets onnatuurlijk maar gewoon als niet evolutonair omdat men zich zelf niet kan voortplanten. Laatst gewijzigd op 29-10-2008 om 00:00. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lees en leer. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kijk ervoor uit komen zal altijd een spannend maar vooral moeilijk moment zijn. Ik ben er alleen wel van overtuigt dat dat moment vanzelf wel een keer gaat komen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Durf jij je geaardheid te openbaren?? DP17 | 112 | 14-09-2005 11:31 | |
Liefde & Relatie |
Wanneer ben je biseksueel? Optima | 58 | 25-05-2005 20:20 | |
Liefde & Relatie |
Relatie met M/V aangaan met "homo/biseksueel verleden" SimplyABoy19 | 147 | 16-05-2005 23:53 | |
Liefde & Relatie |
whelp, half aangerand door een homo TenaciousD | 94 | 09-05-2005 09:27 | |
Seksualiteit |
waarom vind men het minder vies als meisjes met elkaar zoenen... sjlot | 83 | 27-02-2005 15:30 |