Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2004, 08:42
BelleRosé
BelleRosé is offline
Ik heb de zomergriep gehad en de dokter vertelde me dat die vreselijke keelpijn daar een gevolg van was. Ik kreeg een spray en dat zou het moeten oplossen. 3dagen gingen goed, geen pijn. Maar nu, ik kan nog maar amper slikken, het zijn terug dezelfde symptonen als ervoor maar zoveel erger. Als ik slik krijg ik echte pijnscheuten in mijn keel die tot aan mijn oor reiken. M'n oor geeft een zo'n gevoel af van "ik heb een oorontsteking". Mijn keel is aan de kant waar het slikken het meeste pijn doet ook dik, en als ik er op druk (in mijn hals) zitten er precies allerlei bobbeltjes die er aan de andere kant niet zitten. De dokter heeft me ook nog Sinutab voorgeschreven voor het geval dat dat andere medicament niet zou helpen. Kent er hier iemand sinutab? of ervaringen? Of is het beter terug te gaan naar de dokter? Met zo'n keelpijn/oorpijn kan ik echt niet lang rondlopen

Of weet iemand miss wat er met me aan de hand is?
Oud 13-08-2004, 08:47
Verwijderd
Keelontsteking? Dan is het volgens mij ook logisch dat je ook last hebt van je oren, dat zit allemaal met elkaar verbonden. En volgens mij kunnen daarbij ook je klieren in je hals opzetten.

Als het over een dag of wat niet minder wordt, dan zou ik idd even terug gaan naar de dokter. De doktersassistente bellen kan natuurlijk altijd.

Zuigen op keelsnoepjes (of iets als Hibitane) en veel slikken kan verlichting geven (op het moment van slikken zelf niet, maar het helpt uiteindelijk wel). IJswater drinken of ijs eten helpt vaak ook, omdat het een beetje verdoofd. En/of anders een pijnstiller nemen, dat verlicht ook iets. Sinutab ken ik niet.

Beterschap iig.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:12
BelleRosé
BelleRosé is offline
Dank je..
Ik ga om kwart voor zes terug want ik heb zonet gemerkt dat als ik slik er een slijmerige bloederige substantie in mijn mond zit. En m'n oor bloed ook. Dus gezond is dit niet meer denk ik
Oud 13-08-2004, 09:21
Verwijderd
Dat lijkt me idd niet echt gezond. Keel zou heel misschien nog door die ontsteking kunnen komen, maar bij je oor lijkt me dat stug. En al komt het misschien door ontsteking, dan nog lijkt het me wel verstandig om het even na te laten kijken, want echt normaal is het niet.

Hopelijk weten ze wat het is en is er iets voor. Laat je het weten als je weet wat het is? (Ben wel benieuwd nl. )
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 10:49
Loesjuh1984
Loesjuh1984 is offline
hmmmzz, ik ben doktersassistente maar hier heb ik nog niet van gehoord. IK zou het zeker even aan de dokter laten zien.
En idd de andere adviezen van leonoor zou ik ook geven.
Ik heb zelf 2 weken geleden een amandelontsteking gehad en die hibitane hielp echt wel. Maar jah laat idd ff weten wat het was want ben heel benieuwd.
Oud 14-08-2004, 12:33
BelleRosé
BelleRosé is offline
Ik heb de diagnose.
Het is waarschijnlijk een virale infectie aan mijn keel en amandelen. Maar om uit te sluiten dat er toch geen bacteriële infectie opzit heb ik antibiotica gekregen (ik loop ook al een hele tijd met die keelpijn rond en met tijden is ze echt niet te houden)
Omdat mijn klieren zo gezwollen zijn, was er in mijn mond een stuk vel afgescheurd. Mijn nek is aan een kant erg hard van de zwelling en dat zou blijkbaar de oorzaak geweest zijn van die bloedingen in oor en mond. Ik heb nu ook een medicament gekregen dat ik moet inspuiten in mijn mond, dat mijn keel dan verdooft. [strepsil met Lidocaïne] En ik moet dus ook dan nog 4keer per dag die antibiotica [amoxicilline] innemen en zo van die zuigtabletjes. Als ik echter rode vlekjes krijg van die antibiotica wilt dat zeggen dat ik klierkoorts heb. Want dat was ook nog een optie omdat ik een paar dagen koorts heb gehad en toch meer moe ben als anders terwijl ik minder doe..

Dat was het dan.. Voor de rest is de pijn nog even erg, en in die antibiotica zit ook iets in dat die bloedingen gaat moeten tegenhouden...
Oud 14-08-2004, 16:06
Loesjuh1984
Loesjuh1984 is offline
beterschap...tis echt een klote gevoel maar e wordt echt weer beter.

Iig heel veel succes
Oud 24-08-2004, 09:53
Sigaklop
Sigaklop is offline
het kan zijn dat je een amandelontsteking heb.. bij mij was het zo dat ik veel veel pijn had bij het slikken en me amandelen waren opgezet ...
Oud 24-08-2004, 10:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sigaklop schreef op 24-08-2004 @ 10:53 :
het kan zijn dat je een amandelontsteking heb.. bij mij was het zo dat ik veel veel pijn had bij het slikken en me amandelen waren opgezet ...
Ze heeft de diagnose al hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 10:09
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-08-2004 @ 11:09 :
uhm, ik zou naar de dokter gaan

Laatst gewijzigd op 24-08-2004 om 10:35.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 10:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 24-08-2004 @ 11:09 :
we lopen elkaar mis he?
Je mag niet chatten
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 11:52
Dzjes
Dzjes is offline
Heb het ook..
ben deze week ziek geweest, griep.. en nu zit ik met een ferme keelontsteking (mn amandelen zijn al getrokken), met uitstraling naar de oren.. jij dus ook .
Beterschap!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 11:15
Sigaklop
Sigaklop is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-08-2004 @ 11:09 :

ehehe las erover heen
Oud 08-09-2004, 11:00
Verwijderd
Ik heb sinds maandagmiddag ook ontzettende keelpijn, maar geen griep gehad ofzo. Ik heb wel eens eerder keelpijn gehad, maar dat was na een nachtje slapen altijd over. Nu wordt het alleen maar erger..

Maandag voelde ik het nog alleen met slikken, en dan in de linkerkant van mn keel. Nu voel ik het overal als ik slik, en mn hele gezicht vertrekt. Ook voel ik keelpijn als ik gewoon rustig zit, niet zo hard als met slikken, maar het zit er wel.

Wat kan het zijn? En wat kan ik er tegen doen?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:04
Verwijderd
beterschap iedereen!

Ik had maandag ontzettende keelpijn en dat is nu over, maar nu ben ik heel erg verkouden en m'n hele hoofd doet pijn. Ik denk dat er iets heerst ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:52
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 08-09-2004 @ 12:00 :
Ik heb sinds maandagmiddag ook ontzettende keelpijn, maar geen griep gehad ofzo. Ik heb wel eens eerder keelpijn gehad, maar dat was na een nachtje slapen altijd over. Nu wordt het alleen maar erger..

Maandag voelde ik het nog alleen met slikken, en dan in de linkerkant van mn keel. Nu voel ik het overal als ik slik, en mn hele gezicht vertrekt. Ook voel ik keelpijn als ik gewoon rustig zit, niet zo hard als met slikken, maar het zit er wel.

Wat kan het zijn? En wat kan ik er tegen doen?
Het hoeft natuurlijk niet meteen zo erg te zijn als de TS. Ik zou gewoon veel keelsnoepjes eten, strepsil, anta flu of iets dropachtigs. En zorgen dat je een goede weerstand hebt, dus veel fruit en groente. Als het na een week niet over is, kun je altijd nog naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten