Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2002, 17:40
Verwijderd
Hallo!!!!!!!

Zijn er hier nog meer lijpe piepeltjes zoals ik die volgend jaar een lerarenopleiding VO gaan doen? Ik ben benieuwd. Waar ga je de opleiding doen en welk vak?

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2002, 18:42
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik was eerst van plan om wiskundeleraar 2e graad te worden op het HRO in R'dam...maar ben toch van gedachten veranderd en ga nu Technische Wiskunde doen aan de TU Delft, met lerarenopleiding natuurlijk, zodat ik wiskundeleraar 1e graad kan worden.
Oud 23-04-2002, 19:20
Sommetje
Sommetje is offline
Ik ben niet zo stom om leraar te worden en ik ga al helemaal geen HBO studie doen. Dat is ver beneden mijn niveau. Iets anders dan de universiteit overweeg ik niet!!
Oud 23-04-2002, 19:21
Verwijderd
Heej,

Kun jij mij misschien uitleggen hoe dat zit met 2egraads en 1egraads? Kun je met een lerarenopleiding aan het HBO alleen maar 2egraads worden of hoe zit dat?

Greetzzz
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Sommetje schreef:
Ik ben niet zo stom om leraar te worden en ik ga al helemaal geen HBO studie doen. Dat is ver beneden mijn niveau. Iets anders dan de universiteit overweeg ik niet!!
Sorry hoor maar wat een onzin! Ver beneden je niveau? Ik ken genoeg mensen met mij die na het vwo besluiten een HBO-opleiding te gaan doen. Alsof de universiteit zo geweldig is.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 19:27
DrPain
DrPain is offline
2graad bevoegheid houdt in dat ja alleen VMBO en 1 t/m 3 HAVO/VWO mag geven.

Voor HAVO VWO bovenbouw heb je 1e graads bevoegdheid nodig... dat is als je 2e graad heb afgerond nog 3 jaar studeren

of dus idd WO

Maar ik denk dak mooi op VMBO doe les geven, bevalt me nu goed
Oud 23-04-2002, 20:11
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Je zou blij moeten zijn dat er nog mensen zijn die jouw toekomstige kinderen willen onderwijzen.
Oud 23-04-2002, 20:34
Severus
Severus is offline
Citaat:
Hermione schreef:
Hallo!!!!!!!

Zijn er hier nog meer lijpe piepeltjes zoals ik die volgend jaar een lerarenopleiding VO gaan doen? Ik ben benieuwd. Waar ga je de opleiding doen en welk vak?

xxx
Ikke!

Ik ga de lerarenopleiding Geschiedenis volgen, aan de Fontys Hogeschool in Sittard.

Ripper
Oud 23-04-2002, 21:07
heavinly
heavinly is offline
Ik wil misschien lerares Engels worden. Heb dus gedacht over lerarenopleiding HRO (Rotterdam), maar ik ga liever Engels studeren, want dan kan ik meer dan alleen lerares worden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 08:04
heumen
heumen is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Gelukkig zijn er maar weinig mensen zoals jij (helaas is een al teveel). Als iedereen er zoals jij over zou denken zou er niet eens een universiteit zijn om naar toe te gaan. Die laatste twee zinnen geven al aan dat je te dom bent voor de universiteit dus als ik jou was zou ik maar wat anders gaan zoeken...
Oud 24-04-2002, 11:34
Severus
Severus is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Je zou blij moeten zijn dat er nog mensen zijn die jouw toekomstige kinderen willen onderwijzen.
Inderdaad ja, daar ben ik het helemaal mee eens.

Ripper
Oud 25-04-2002, 00:42
miep
miep is offline
waar staat die VO voor
Oud 25-04-2002, 07:09
Severus
Severus is offline
Citaat:
miep schreef:
waar staat die VO voor
Voortgezet Onderwijs.

Ripper
Oud 25-04-2002, 14:33
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
Ik ga lerarenopleiding engels volgen aan HVU
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 14:58
Verwijderd
Ik ga de lerarenopleiding Engels 2egraads op het Windesheim (Zwolle)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 18:30
Iduna
Iduna is offline
Lerares Engels worden, lijkt me ook erg leuk... Maar eigenlijk wil ik gewoon Engels studeren en dan verder zien...
Maar aan de andere kant wil ik ook psych. studeren... *zucht* Ik wil nog veel meer doen en kan niet kiezen
Maare lera(a)r(es) worden op VO lijkt me best wel leuk, als Engelse juf
Waar dat allemaal kan? Daar heb ik nog niet over nagedacht...

xs Juul
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 20:50
Verwijderd
ik wil lerares wiskunde 2e graad worden, in Nijmegen denk ik
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 08:48
kleinedraak
Ik wil lerares Biologie aan de universiteit in Nijmegen gaan doen en dan lekker op mijn oude schooltje Ghc gaan werken hebben jullie tips over hoe het is om al op school te werken?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 10:40
Verwijderd
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Ik wil lerares Biologie aan de universiteit in Nijmegen gaan doen en dan lekker op mijn oude schooltje Ghc gaan werken hebben jullie tips over hoe het is om al op school te werken?
Ik ga ook op mijn -nu nog niet zo- oude schooltje het Stedelijk Lyceum werken. Waarschijnlijk dan
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 15:43
Verwijderd
Niemand die een lerarenopleiding in Amsterdam gaat doen?

jammer... Nou ja ik zal niet de enige zijn !!

Succes met alles xxx Hermione
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 17:33
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
heumen schreef:

Gelukkig zijn er maar weinig mensen zoals jij (helaas is een al teveel). Als iedereen er zoals jij over zou denken zou er niet eens een universiteit zijn om naar toe te gaan. Die laatste twee zinnen geven al aan dat je te dom bent voor de universiteit dus als ik jou was zou ik maar wat anders gaan zoeken...
Gelukkig twijfel ik niet aan mijn intelligentie en jouw "tips hoef ik niet, want wie ben jij wel dat jij zegt wat ik wel of niet kan. Bemoei je niet met mijn zaken!Ga toch lekker iemand anders lastig vallen.
Oud 08-05-2002, 21:25
Miess
Miess is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Oh mijn god wat zul jij weinig vrienden hebben zeg. EN DAT VIND IK NIET RAAR OOK!!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 21:26
Miess
Miess is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Gelukkig twijfel ik niet aan mijn intelligentie en jouw "tips hoef ik niet, want wie ben jij wel dat jij zegt wat ik wel of niet kan. Bemoei je niet met mijn zaken!Ga toch lekker iemand anders lastig vallen.
Oké als ik volgend jaar les ga geven en er zit zoiemand als jij in één van mijn klassen zorg ik er persoonlijk dus voor dat hij of zij zijn middelbare school niet af kan maken.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 21:35
Verwijderd
Citaat:
DrPain schreef:

Voor HAVO VWO bovenbouw heb je 1e graads bevoegdheid nodig... dat is als je 2e graad heb afgerond nog 3 jaar studeren

of dus idd WO

Toevoeginkje: Ik heb gelezen dat je in de eerste plaats geen les mag geven op de bovenbouw havo/vwo als je 2e graads bevoegdheid hebt, maar het mag wel, mocht er een tekort zijn. Er is eigenlijk altijd een tekort, dus...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 01:18
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik Nederlands..

Op de HVU
Oud 09-05-2002, 10:22
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
[COLOR=crimson]Gelukkig twijfel ik niet aan mijn intelligentie COLOR]
Ik ook niet, ik zit nu in N&T en sta meestal 8-en 6VWO.
In dit topic werd overigens gevraagd wie het wel gingen doen, dus houdt je loze opmerkingen voor je aub.
Oud 09-05-2002, 15:44
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Ik ga lerarenopleiding Frans doen in Rotterdam
Oud 12-05-2002, 19:49
Miess
Miess is offline
Citaat:
DrPain schreef:

of dus idd WO

Je kunt ook lesgeven aan de bovenbouw HAVO en VWO zonder eerste- of tweedegraadsbevoegdheid hoor.. Ga ik volgend jaar ook doen...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 19:01
Sask!a
Sask!a is offline
Toevallig ook nog iemand die lerarenopleiding Duits gaat doen of doet?? Ik zou er graag meer info over willen hebben!
Dank u!!!!

Liefs Saskia
Oud 30-05-2002, 08:05
Verwijderd
Ik heb vorig jaar Duits gedaan, doe nu pabo en ga over drie jaar (dat hoop ik tenminste, iig na afronden pabo) hoop ik lo vo Nederlands of wiskunde doen (kan dan als het goed is in 2 jaar, dus das weer mooi meegenomen). Maar nu eerst maar ff een diploma halen, dan kijken we wel weer verder.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 10:47
DrPain
DrPain is offline
Citaat:
Miess schreef:
Oké als ik volgend jaar les ga geven en er zit zoiemand als jij in één van mijn klassen zorg ik er persoonlijk dus voor dat hij of zij zijn middelbare school niet af kan maken.
Daarom ben ik blij dat ik geen VWO'ers les geef, dan zitten er in de klas altijd wel een paar van die irritante betwetertjes.
Ik moest wel lachen toen ik dit zag, maar dat is niet echt een goeie houding om leraar te worden, YO!
Oud 04-06-2002, 20:06
Miess
Miess is offline
Citaat:
DrPain schreef:

Daarom ben ik blij dat ik geen VWO'ers les geef, dan zitten er in de klas altijd wel een paar van die irritante betwetertjes.

Dat valt wel mee hoor. Ik geef alleen maar les aan VWO'ers en ik heb tot nog toe maar één betweter kunnen bespeuren.

Ik moest wel lachen toen ik dit zag, maar dat is niet echt een goeie houding om leraar te worden, YO!
Tsja.. Daar zijn de meningen over verdeeld.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 21:25
DrPain
DrPain is offline
Idd meningen zijn verdeeld en zal ook wel per klas per school verschillen. Ik heb zelf ook geen VWO les gegeven, maar vrienden dus wel. Mij bevalt VMBO eik wel...

Btw wist je dat als je leraar wilt worden dat je eik raar moet zijn, dan heb je alleen de le nog nodig en ben je leraar...
Oud 04-06-2002, 21:39
Miess
Miess is offline
Citaat:
DrPain schreef:
Idd meningen zijn verdeeld en zal ook wel per klas per school verschillen. Ik heb zelf ook geen VWO les gegeven, maar vrienden dus wel. Mij bevalt VMBO eik wel...

Btw wist je dat als je leraar wilt worden dat je eik raar moet zijn, dan heb je alleen de le nog nodig en ben je leraar...
Ik ben ook wel een apart geval hoor, ik ben uit mijn jaar geloof ik de enige die lesgeeft. Maar in het derde jaar zijn het er al weer heel wat meer. Er is gewoon een groot tekort. Volgens de studie-adviseur van mijn opleiding moet je qua niveau als je het het tweede jaar succesvol hebt afgerond wel overeenkomen met het niveau wat je nodig hebt om de HBO lerarenopleiding wiskunde af te sluiten. Dan heb je dus nog niet de didactische kennis enz. Die mis ik af en toe ook wel en ik mis de ervaring soms ook wel als ik voor de klas sta. Maar ik vind het lesgeven wel heel leuk en ik ga mijn studie ook zeker combineren met de lerarenopleiding heb ik besloten.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 21:40
Miess
Miess is offline
Ik heb nu trouwens een 3VWO en een 5VWO klas, krijg volgend jaar een 4HAVO en een 5VWO klas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten