Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2004, 16:32
dragonrider
dragonrider is offline
Ik heb de ND3500a van nec op internet gezien, maar ik ken het merk verder niet. Zijn dit beetje goede branders of kan je beter voor een ander merk gaan. En de prijs moet wel ff onder de 100 euro blijven als het kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2004, 17:16
Darko
Darko is offline
NEC is een prima merk als je onder de 100 euro wil blijven.. Top notch is plextor, maar daar betaal je ook weer goed voor.
Oud 10-09-2004, 17:17
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik zou gewoon voor de nec gaan, is niet al te duur en toch goed.
Oud 10-09-2004, 17:43
Unexplained
Unexplained is offline
Als je ooit een Plextor hebt gehad, wil je niet meer anders.
Had mijn PX-712A voor ongeveer 100 Euro.
Oud 10-09-2004, 18:34
dragonrider
dragonrider is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 10-09-2004 @ 18:43 :
is die ook dubbel laags en +/-rw?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:56
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Goh, vertel. Ik heb een NEC 2500a en daar brand ik naar volle tevredenheid DVD's mee. Wat doet die Plextor dan allemaal dat ie zoveel beter is? Maakt ie mijn ontbijt klaar? Stofzuigt ie?
Oud 10-09-2004, 19:47
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
M@rco schreef op 10-09-2004 @ 19:56 :
Goh, vertel. Ik heb een NEC 2500a en daar brand ik naar volle tevredenheid DVD's mee. Wat doet die Plextor dan allemaal dat ie zoveel beter is? Maakt ie mijn ontbijt klaar? Stofzuigt ie?
nee hij is duurder en zit in een mooier doosje
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 20:55
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
dragonrider schreef op 10-09-2004 @ 19:34 :
is die ook dubbel laags en +/-rw?
Wel +/-rw, geen dubbel laags (maar die schijfjes zijn toch niet te betalen).

Plextor levert een kwaliteitsproduct. Dat is niet altijd in cijfers uit te drukken, maar dat merk je vooral aan kleine dingen en natuurlijk de levensduur. Bovendien is de restwaarde ook hoger.
Oud 10-09-2004, 22:53
M@rco
M@rco is offline
NEC levert net zo goed een "kwaliteitsproduct", beetje onzin dit.
Oud 10-09-2004, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Toch wijzen tests anders uit; de NEC 2500A (en dus wellicht ook de 2510) is veruit de beste DVD-brander die je krijgen kunt; in sommige situaties zelfs duidelijk beter dan de Plextor. Dan doel ik op een uitgebreide test van de c't een aantal maanden geleden.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 23:05
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Ik verkoop 2510 dvd fikkers bij bosjes, prima brander. Heb hem zelf ook

Voor mij niks anders dan NEC.
Oud 11-09-2004, 09:34
dragonrider
dragonrider is offline
en het merk benq, heeft iemand daar ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 13:52
JH
JH is offline
heb zelf ook een NEC 2510 nu, is gewoon prima en kost niet al te veel. Dus als het goed is, is het goed en hoef je het je verder niet al te ingewikkeld te maken lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 15:14
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Benq doet het ook prima, is kwalitatief en prijstechnisch zo goed als gelijk aan elkaar, maar ik vind de NEC branders mooier.
Oud 15-09-2004, 11:23
dragonrider
dragonrider is offline
ik heb nu de nec nd3500 gekocht, maar ik hoorde dat er ook nieuwe (gehackte) firmware voor is, zodat hij met meer media compatible is, weet iemand waar ik deze firmware kan vinden?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 11:48
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
dragonrider schreef op 15-09-2004 @ 12:23 :
ik heb nu de nec nd3500 gekocht, maar ik hoorde dat er ook nieuwe (gehackte) firmware voor is, zodat hij met meer media compatible is, weet iemand waar ik deze firmware kan vinden?
ff et serienummer intypen en met 'firmware' erbij...dan kom je wel sites tegen die em hebben...zo heb ik et altijd gedaan....
(als je em regiovrij wil maken kan je beter een proggie downen....want met alleen firmware lukt dat nl niet zover ik weet)
Oud 15-09-2004, 12:18
Verwijderd
Citaat:
dragonrider schreef op 15-09-2004 @ 12:23 :
ff zoeken op gathering of tweakers lijkt me het handigst he.

Verder, wat een slap geouwehoer in dit topic weer over Plextor, met alle respect. Zoals al eerder gezegd scheelt het echt geen drol in kwaliteit. Alleen het argument van de hogere restwaarde snijdt hout, maar dat komt ook alleen maar omdat mafkezen denken dat een Plextor na 2 jaar minder is gesleten. Onzin natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 12:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-09-2004 @ 13:18 :
Verder, wat een slap geouwehoer in dit topic weer over Plextor, met alle respect. Zoals al eerder gezegd scheelt het echt geen drol in kwaliteit. .
Tuurlijk wel! Plextor is kwaliteit, met die prijs moet dat ook wel toch? Hij brand misschien niet sneller, maar wel mooier, en je hebt wel een echte plextor!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 13:04
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-09-2004 @ 13:59 :
Tuurlijk wel! Plextor is kwaliteit, met die prijs moet dat ook wel toch? Hij brand misschien niet sneller, maar wel mooier, en je hebt wel een echte plextor!
mooier krijg je er een lichtshow bij ofzo???

helaas geven een aantal testen al aan dat het verschil tussen de plextors en de NEC's nihil is en dus het prijsverschil totaal niet waard.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 13:17
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-09-2004 @ 13:18 :
Verder, wat een slap geouwehoer in dit topic weer over Plextor, met alle respect. Zoals al eerder gezegd scheelt het echt geen drol in kwaliteit.
Nee, maar als de plextor goedkoper is dan is't wel een optie.
Oud 15-09-2004, 13:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
twain4me schreef op 15-09-2004 @ 14:04 :
mooier krijg je er een lichtshow bij ofzo???
Goed, die was te subtiel kennelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 13:28
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 15-09-2004 @ 14:17 :
Nee, maar als de plextor goedkoper is dan is't wel een optie.
Vooralsnog heeft Plextor enkel 8X en 12X branders en voor zover mij bekend nog geen dual layer branders, terwijl de prijs van vrijwel al die modellen ver boven de honderd euro ligt.

Als je bekijkt dat de prijzen van BenQ, Liteon en NEC-modellen (die op 16X en in dual layer kunnen branden) allemaal rond de tachtig euro liggen, dan zie je dat een Plextor niet echt een optie is.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 13:50
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-09-2004 @ 14:28 :
Vooralsnog heeft Plextor enkel 8X en 12X branders en voor zover mij bekend nog geen dual layer branders, terwijl de prijs van vrijwel al die modellen ver boven de honderd euro ligt.
Dat weet ik wel, maar ik bedoelde het in het algemeen. Die cd-rom en cd-rw spelers van ze zijn niet echt duur ofzo.
Ik heb die Premium, en ik ben wel blij met dat ding.
Oud 15-09-2004, 14:03
Verwijderd
Nee, weet ik. Ook hun branders zijn gewoon van goede kwaliteit, ik heb vroeger een Plexwriter 4X12X gehad en dat ding werkt na ruim zes jaar nog steeds perfect. Overigens werkt mijn ouwe Matsushita CW-7502B (4X8X, SCSI) ook nog steeds perfect na diezelfde tijd. Het kwaliteitsverschil zal er vast wel zijn maar ik heb het nog nooit gemerkt, en velen met mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten