Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2004, 16:30
~EeF~
~EeF~ is offline
MAg de huurder zeggen dat als je per 27 september een kamer huurt, je wel een hele maand huur moet betalen?
Oud 20-09-2004, 17:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ligt eraan of je vooraf hebt afgesproken dat je per 1 september er in zou gaan of dat je er echt pas per 27 sepetember in gaat
Oud 20-09-2004, 17:44
~EeF~
~EeF~ is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-09-2004 @ 18:24 :
Ligt eraan of je vooraf hebt afgesproken dat je per 1 september er in zou gaan of dat je er echt pas per 27 sepetember in gaat
per 27 sept erin.
Oud 20-09-2004, 18:00
INViCTuS
INViCTuS is offline
dan zou ik zeggen ik betaal van 27 sept. tot 27 october. En zo verder....

Je betaalt uiteraard niet vanaf 1 september en dat hoef je ook niet te doen. Jij staat ook in je recht want je kan aantonen dat je er niet woonde en je huurcontract per de 27e inging.Toch?!
Oud 20-09-2004, 18:01
Verwijderd
Ik weet niet hoe het zit met mogen of niet mogen, maar echt eerlijk is het niet, aangezien je er van die maand maar drie daagjes woont. Lijkt me niet dat je dan voor een de hele maand moet betalen. Ik zou het niet pikken iig, tenzij ik echt geen poot heb om op te staan.

Kun je niet met hem afspreken dat je gewoon een gedeelte van de huur betaalt?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 18:28
Verwijderd
Het lijkt me dat hij dat gewoon mag bedingen, de verhuurder kan in principe de overeenkomst sluiten zoals hij dat wil. Ben jij het er niet mee eens dan moet je met hem onderhandelen, worden jullie het niet eens dan zoekt hij een andere huurder.

Ik zou gewoon bedingen dat je een evenredig deel van de huur betaalt, of anders één week, maar niet een hele maand. Dat is gewoon ongelooflijk zonde van het geld.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 19:04
Dannemann
Dannemann is offline
Als die kamer al vanaf de 1e vrij is zou ik het niet meer dan normaal vinden dat je dan al die maand betaald
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 19:09
kakelkip
kakelkip is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 20-09-2004 @ 20:04 :
Als die kamer al vanaf de 1e vrij is zou ik het niet meer dan normaal vinden dat je dan al die maand betaald
vind van niet want ze gebruikt die ruimte pas vanaf de 27e
En als hij dan al vanaf de 1e vrij stond had hij sneller moeten zoeken naar iemand die er per direct in kon enz enz

Ik heb mijn kamer trouwens wel vanaf 1 juni gehuurd terwijl ik er pas in augustus echt gebruik van ging maken (heb er zelfs 1 maand afweten te krijgen) maar daar heb ik zelf voor gekozen zodat ik tenminste de zekerheid had dat ik niet elke dag 3 uur op en neer hoefde te reizen

Gewoon proberen om er bijvoorbeeld 1 week van te maken zodat je allebei wat inlevert.
Oud 20-09-2004, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 20-09-2004 @ 20:04 :
Hoezo? Huur is de tegenprestatie voor huurgenot, dus het is niet meer dan logisch dat je pas betaalt vanaf het moment dat jou huurgenot wordt verschaft. Bovendien komt leegstand van de kamer voor risico van de verhuurder, het is immers zijn eigen verantwoordelijkheid om op tijd een nieuwe huurder te vinden. Daarom is er bij opzegging van de huurovereenkomst ook een opzegtermijn, (mede) om te voorkomen dat de verhuurder ineens met een lege kamer zit en nog geen nieuwe huurder heeft gevonden.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 20:48
Balance
Balance is offline
Als je het er niet mee eens bent doe je het niet, maar heb je wel de kans dat hij zegt: mooi, dan zoek ik iemand die er wel mee akkoord gaat.
Hij mag het dus wel vragen, maar jij bent niet verplicht het te accepteren.
Oud 20-09-2004, 22:58
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-09-2004 @ 21:24 :
Hoezo? Huur is de tegenprestatie voor huurgenot, dus het is niet meer dan logisch dat je pas betaalt vanaf het moment dat jou huurgenot wordt verschaft. Bovendien komt leegstand van de kamer voor risico van de verhuurder, het is immers zijn eigen verantwoordelijkheid om op tijd een nieuwe huurder te vinden. Daarom is er bij opzegging van de huurovereenkomst ook een opzegtermijn, (mede) om te voorkomen dat de verhuurder ineens met een lege kamer zit en nog geen nieuwe huurder heeft gevonden.
Ik vind het niet meer dan logisch dat je betaald vanaf het moment dat de kamer je ter beschikking word gesteld, als dat de eerste is en jij gaat er pas de 27e in, dan is dat niet de zorg van de verhuurder.

Daarover moet je gewoon een duidelijke afspraak maken met je verhuurder, dan vermijd je dit soort situaties.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 20-09-2004 @ 23:58 :
Ik vind het niet meer dan logisch dat je betaald vanaf het moment dat de kamer je ter beschikking word gesteld, als dat de eerste is en jij gaat er pas de 27e in, dan is dat niet de zorg van de verhuurder.
Ja, nogal logisch. Als je de eerste van de maand de sleutels krijgt en je trekt er pas de zevenentwintigste in dan is dat natuurlijk voor jouw rekening, maar als je de zevenentwintigste pas de huurovereenkomst ondertekent is het een beetje raar dat je ook voor die voorgaande dagen moet betalen, niet?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 23:15
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 00:12 :
Ja, nogal logisch. Als je de eerste van de maand de sleutels krijgt en je trekt er pas de zevenentwintigste in dan is dat natuurlijk voor jouw rekening, maar als je de zevenentwintigste pas de huurovereenkomst ondertekent is het een beetje raar dat je ook voor die voorgaande dagen moet betalen, niet?
Hangt geheel van de overeenkomst met de verhuurder af beste nare
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 21-09-2004 @ 00:15 :
Hangt geheel van de overeenkomst met de verhuurder af beste nare
Like duh, dat was ook mijn eerste reactie. Het ging er alleen even om wat 'normaal' was. En toevallig vind ik het niet normaal dat je voor meer dan drie weken huur betaalt voor je in je kamer trekt. Natuurlijk kan het wel overeengekomen worden, maar het is wel zonde van het geld als je het doet.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 23:32
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 00:26 :
Like duh, dat was ook mijn eerste reactie. Het ging er alleen even om wat 'normaal' was. En toevallig vind ik het niet normaal dat je voor meer dan drie weken huur betaalt voor je in je kamer trekt. Natuurlijk kan het wel overeengekomen worden, maar het is wel zonde van het geld als je het doet.
Kortom, het normaalst en het beste is om te betalen op het moment dat jij aanspraak kunt maken op je zogenaamde huurgenot.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 21-09-2004 @ 00:32 :
Kortom, het normaalst en het beste is om te betalen op het moment dat jij aanspraak kunt maken op je zogenaamde huurgenot.
Ja, voor zover je kunt genieten van zo'n studentenkamer die verhuurd wordt door een uitknijpende huisjesmelker.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:57
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 14:55 :
Ja, voor zover je kunt genieten van zo'n studentenkamer die verhuurd wordt door een uitknijpende huisjesmelker.
Ik denk dat ik daar best van zou kunnen genieten
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 21-09-2004 @ 14:57 :
Ik denk dat ik daar best van zou kunnen genieten
Heb je het thuis zo erg dan?

Ik heb meerdere malen een tijdje op kamers gezeten en ik kon echt niet aarden, het voelt gewoon niet 'thuis'. Maar misschien komt dat ook wel doordat ik bevooroordeeld ben en Nijmegen haat.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:03
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 14:58 :
Heb je het thuis zo erg dan?

Ik heb meerdere malen een tijdje op kamers gezeten en ik kon echt niet aarden, het voelt gewoon niet 'thuis'. Maar misschien komt dat ook wel doordat ik bevooroordeeld ben en Nijmegen haat.
Ik zou niet durven zeggen dat ik het thuis erg heb, wel dat ik er weg wil.

Tja, wat is thuis, zoals het thuis bij je ouders is is het nergens, maar een eigen plek kan ook een thuis zijn, alleen zal het zeker anders zijn
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:04
Verwijderd
Ja, natuurlijk kan een studentenkamer thuis zijn. Maar niet als je de stad en de omgeving hartgrondig haat en maar allerlei dingen gaat verzinnen om onder je verplichtingen tov. je huisgenoten uit te komen, dan zit er iets mis.

Ik wil ook graag weg, terwijl ik het thuis ook absoluut niet slecht heb. Maar ik wil gewoon naar een andere stad.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:07
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 15:04 :
Ja, natuurlijk kan een studentenkamer thuis zijn. Maar niet als je de stad en de omgeving hartgrondig haat en maar allerlei dingen gaat verzinnen om onder je verplichtingen tov. je huisgenoten uit te komen, dan zit er iets mis.

Ik wil ook graag weg, terwijl ik het thuis ook absoluut niet slecht heb. Maar ik wil gewoon naar een andere stad.
Ik begrijp je maar als te goed
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:11
Verwijderd
Blijkbaar willen we hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:14
Dannemann
Dannemann is offline
Nu alleen het realiseren nog
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 14:15