Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2004, 07:34
o.O
o.O is offline
Elke dag is hetzelfde.
Saaiheid heerst.
Maar wat doe je eraan?

Je zit elke dag uren achter de computer, gamen of chatten of forummen. Waarom?
Bij gebrek aan iets beters.

Doe es een keer wat anders!
Makkelijker gezegd dan gedaan..
Dan ga je weer es naar een van je weinige vrienden. Je samen vervelen is leuker dan je alleen te vervelen toch?
Of niet. Wat je maar leuk noemt..

Misschien wordt het es tijd voor wat nieuws?
Joh dat meen je.. Duh.
Iets nieuws, right. Maar wat dan?

Een nieuwe hobby zoeken misschien?
Postzegels verzamelen, modelvliegtuigjes bouwen, puzzellen..?
Nee natuurlijk niet. Dan verveel je je eigenlijk nog steeds.

Wat je nodig hebt zijn nieuwe vrienden.
Mensen die je laten lachen, met je praten over dingen die je boeien en je inspiratie geven voor wat je nou echt wil.
En dan savonds moe thuis komen en met een goed gevoel naar bed gaan, terwijl je nog ff nadenkt over alle leuke dingen die je die dag hebt beleefd.

Ja, dat zou wel mooi zijn he?
Maar hoe krijg je nou nieuwe vrienden.....?

Als je leven saai is, dan heb je weinig boeiends te vertellen.
Iemand aanspreken die je niet kent om ff mee te babbelen is dan ook niet zo simpel.
Als je eenmaal een cliche gesprek bent begonnen over wat voor opleiding of werk je doet, heb je nog niet echt het gevoel dat je je erg vermaakt met die ander.
Het gevoel is waarschijnlijk wederzijds, want het gesprek duurt niet al te lang..

Na dit vaak te hebben geprobeerd heb je nog niemand gevonden met wie het klikt. Ook al doe je nog zo je best om contact te maken, je wil het wel maar het gevoel mist..
Het begint frustrerend te worden.. Maar wat doe je eraan?

Dan maak je er een topic van en hoop je op behulpzame reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2004, 09:26
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
je had filosofoof kunnen worden. dit is te gek .

zoek het leven buiten jezelf en kijk eens om je heen. misschien zijn er mensen die in je willen geloven!
misschien vind je daar het heil niet. zoek het dan bij de dierenwereld. dieren lachen je niet uit, houden met jou andere gesprekken als over je opleiding.
trek de natuur in en leef. het hoeft je niet te vervelen, zolang er geen mensen zijn. mensen verpesten deze wereld, jij ook.

daarom, blijf thuis. verbeter de wereld en begin met het forum .

succes iig .
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 11:10
Quiana
Quiana is offline
--> l&r.
Oud 25-09-2004, 11:12
Verwijderd
Doe in je eentje leuke dingen; ga naar de bioscoop/concent, op een teamsport oid.. zoek een leuk baantje waarmee je veel met anderen in contact komt, zoals werken in een restaurant als ober oid. Dan maak je genoeg (bloopers/gekke figuren ) mee waar je het met anderen over kan hebben. En ga met anderen dingen doen waarbij je niet direct zoveel hoeft te praten. Of zoek een vriend of vriendin die zelf honderuit praat en dit klinkt idd simpeler dan 't is
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 11:28
Briseïs
Briseïs is offline
Begin een nieuwe opleiding, daar leer je veel leuke nieuwe mensen kennen

Dat heb ik nu gedaan en het werkt
Oud 25-09-2004, 11:30
Fade of Light
Fade of Light is offline
Jij hebt interessen, dingen die je leuk vindt:
voetbal? vechtsport? dansen? blokfluiten? projecten opzetten? Werken in een bar?

Zoek iets op wat je interesseert, kijk of je je voor dat gebied bij een groep kan (voetbalvereninging, thaibocksgym, werken in een bar, of jongerenwerk etc), dan heb je met die mensen al meer contact dan dat oppervlakkige "welke studie doe je?". Dan komt de rest meestal 'vanzelf'.

Doch, als extra tip, ga eens een gesprek aan zonder te vragen welke opleiding, stel een abnormale (maar wel gepaste) vraag Dan komen er meestal interessantere gesprekken.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 11:40
Charlottetje
Charlottetje is offline
er worden hier een hoop tips gegeven.
erg aardig allemaal, maar iets doen wat je leuk vind en dan maar hopen daar mensen te treffen waar je je bij wilt sluiten werkt echt niet altijd hoor!
ik ging een teamsport doen om mensen te leren kennen, het bleken mijn types totaal niet. Ik ben nu 1e jaars HBO-Recht, mensen met dezelfde interesses, zou moeten klikken, toch? Ook niet echt mijn types, wel een enkel persoon waar ik het nog aardig mee kan vinden, maar bevriend raken zou te ver gaan denk ik.
Ik ben lid van een politieke jongeren organisatie, ben daar zeer actief, het is erg gezellig, ben blij dat gedaan te hebben, verveel me echt niet meer, maar echte vrienden kan ik ze niet noemen geloof ik.

probeer wat uit, ga hier en daar eens ergens langs, misschien toch maar ergens lid worden?
Oud 25-09-2004, 12:16
Verwijderd
Dan voer je een gesprek over de zin van het leven, of over iets komisch dat je op tv hebt gezien... ik kan pas zien of iemand bij mij past voor een vriendschap, als we het over andere dingen hebben dan over school en de laatste keer dat we uit gingen. En hoe sneller iemand met mij interessante en komische gesprekken voert, hoe sneller ik er vrienden mee wil worden.
Maar misschien ben ik dat.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 13:28
MieX
MieX is offline
Dit klinkt echt bijna eng herkenbaar voor mij, de tips die gegeven zijn zijn inderdaad wel goed maar het probleem is dat ze bij mij zo'n beetje allemaal niet werken
Oud 25-09-2004, 13:29
Verwijderd
Dan ga je mensen ontmoeten van internet en probeer je die in bed te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 13:29
Boer Biensma
Boer Biensma is offline
Ga sporten of iets dergelijks. Voetbal tennis hockey, wat jij leuk vindt! Daar ontmoet je dan mensen die dat ook leuk vinden en heb je iets om over te praten. Je gaat ze steeds vaker spreken en zo ontwikkelt zich dat. Ga dan eens samen wat leuks doen, uit gaan ofzo!

Via diegene leer je ook weer mensen kennen. Zo creeer je een vriendengroep en heb je altijd wel iets boeiends te doen.

kost tijd, maar je krijgt er wat voor terug toch?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 13:34
MieX
MieX is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-09-2004 @ 14:29 :
Dat is me 3 jaar geleden al gelukt, een goede langdurige relatie heb ik al maar ik mis juist eerder de "gewone" goede vrienden
Oud 25-09-2004, 14:09
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
citroen schreef op 25-09-2004 @ 12:12 :
Doe in je eentje leuke dingen; ga naar de bioscoop/concent, op een teamsport oid.. zoek een leuk baantje waarmee je veel met anderen in contact komt, zoals werken in een restaurant als ober oid. Dan maak je genoeg (bloopers/gekke figuren ) mee waar je het met anderen over kan hebben. En ga met anderen dingen doen waarbij je niet direct zoveel hoeft te praten. Of zoek een vriend of vriendin die zelf honderuit praat en dit klinkt idd simpeler dan 't is
Ja. Heeft bij mij uitstekend gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 18:11
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mooie openingspost.
Mja wat je kunt doen... gewoon naar buiten, ga er op uit of zoek via je school / werk contacten, vervolgens ga je met die personen op stap, waar je nog meer personen ontmoet etc. etc.
Oud 26-09-2004, 01:43
probeer
probeer is offline
nja goed.. ik wil je vriend wel zijn hoor
Oud 26-09-2004, 02:38
Mark
Mark is offline
Mooi topic. weetje waarom? ookal is iedereen zo verschillend, we herkennen ons er allemaal in.
Oud 26-09-2004, 02:42
Mark
Mark is offline
btw. om je misschien iets op te vrolijken. Er zijn ook mooie dingen in het leven. Zo kreeg ik net het volgende te horen. Ookal was het via msn, het voelde erg goed.

".....omdat ik merk dat jij ook om mij geeft ga ik nog meer om jou geven."

Mark
Oud 26-09-2004, 08:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wat mooi beschreven!

ja, wat helpt is een bijbaantje zoeken, uitgaan, gewoon wat leuke dingetjes doen! daarmee leer ik je echt veel meer mensen kennen! succes!
Oud 26-09-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 25-09-2004 @ 14:34 :
Dat is me 3 jaar geleden al gelukt, een goede langdurige relatie heb ik al maar ik mis juist eerder de "gewone" goede vrienden
Ik bedoelde meer topicstarter, waarvan ik het idee heb dat hij undercover iemand is die ik 'ken'.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 11:29
Verwijderd
of je word een 1337 hacker en dan ontmoet je op internet allemaal andere 1337 mensen en kan je daar de hele dag mee op icq hangen. Hoef je niet je huis uit en kan je toch praten met mensen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 16:44
Futurist
Futurist is offline
het lijkt net een gedicht . maar hep eigenlijk n beetje hetzelfde probleem.. . stel om te beginnen geen hoge eisen aan iedereen, ga gewoon met iedereen een beetje om enzo (oppervlakkig is altijd nog beter dan niet ) en dan komt er vanzelf wel iemand op je pad... bij het sporten ontmoet je ook vaak leuke mensen, je moet ook geen postzegels gaan verzamelen als je iets spannends wil vertellen . dan ontmoet je natuurlijk helemaal niemand...
Oud 27-09-2004, 18:29
filia dei
filia dei is offline
Ga figureren! das echt goed voor je social life. Je wordt altijd 3 uur van te voren verwacht, dus dan zit je daar met 8 andere figuranten na een half uur zijn alle clichè onderwerpen wel langsgeweest en beginnen de melige gesprekjes erg grappig hoor! En je krijgt er nog voor betaald ook.

Verder naar een nieuwe school, cursus, opleiding, workshop wat dan ook gaan helpt ook! Zolang je maar met allemaal vreemde mensen bent en niemand bekenden bij zich heeft om zich achter te verschuilen.
Oud 27-09-2004, 20:10
Big M
Big M is offline
Citaat:
o.O schreef op 25-09-2004 @ 08:34 :
Elke dag is hetzelfde.
Saaiheid heerst.
Maar wat doe je eraan?

Je zit elke dag uren achter de computer, gamen of chatten of forummen. Waarom?
Bij gebrek aan iets beters.

Doe es een keer wat anders!
Makkelijker gezegd dan gedaan..
Dan ga je weer es naar een van je weinige vrienden. Je samen vervelen is leuker dan je alleen te vervelen toch?
Of niet. Wat je maar leuk noemt..

Misschien wordt het es tijd voor wat nieuws?
Joh dat meen je.. Duh.
Iets nieuws, right. Maar wat dan?

Een nieuwe hobby zoeken misschien?
Postzegels verzamelen, modelvliegtuigjes bouwen, puzzellen..?
Nee natuurlijk niet. Dan verveel je je eigenlijk nog steeds.

Wat je nodig hebt zijn nieuwe vrienden.
Mensen die je laten lachen, met je praten over dingen die je boeien en je inspiratie geven voor wat je nou echt wil.
En dan savonds moe thuis komen en met een goed gevoel naar bed gaan, terwijl je nog ff nadenkt over alle leuke dingen die je die dag hebt beleefd.

Ja, dat zou wel mooi zijn he?
Maar hoe krijg je nou nieuwe vrienden.....?

Als je leven saai is, dan heb je weinig boeiends te vertellen.
Iemand aanspreken die je niet kent om ff mee te babbelen is dan ook niet zo simpel.
Als je eenmaal een cliche gesprek bent begonnen over wat voor opleiding of werk je doet, heb je nog niet echt het gevoel dat je je erg vermaakt met die ander.
Het gevoel is waarschijnlijk wederzijds, want het gesprek duurt niet al te lang..

Na dit vaak te hebben geprobeerd heb je nog niemand gevonden met wie het klikt. Ook al doe je nog zo je best om contact te maken, je wil het wel maar het gevoel mist..
Het begint frustrerend te worden.. Maar wat doe je eraan?

Dan maak je er een topic van en hoop je op behulpzame reacties.
niet het goede forum maar dat zie ik graag door de vingers

zou jij mijn persoonlijke psychiater willen worden?

Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 20:14
Big M
Big M is offline
maareh, bespeur ik sporen van depressie?
Neem een hond! (nee das niet als grapje bedoeld)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 20:57
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-09-2004 @ 14:29 :
Dat is wel erg cliche
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2004, 08:11
Sade
Sade is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2004 @ 12:06 :
Ik bedoelde meer topicstarter, waarvan ik het idee heb dat hij undercover iemand is die ik 'ken'.
Kijk, nu wordt het pas echt interessant
Oud 28-09-2004, 09:14
A*
A* is offline
Je hebt altijd wel een hobby, iets wat je leuk vind, lijkt mij.
Doe daar iets mee, ga bij een clubje en voila! Voor je het weet heb je ineens een vriendenkring met mensen die dezelfde intresse delen als jij.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 17:12
McChick__
McChick__ is offline
kweet niet of je hier wat aan hebt??
Jah ik heb het niet helemaal pcies doorgelezen..

http://home.hetnet.nl/~pris01/Netwerken%201.htm
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 18:53
I-alone
I-alone is offline
Miss zou je het zelf niet zo snel doen, maar ga alleen op pad, waar dan ook heen en probeer dan contacten te maken, zodat je nieuwe mensen leert kennen...

En idd, een nieuwe opleiding kan ook goed werken...

Maar hekenning is er idd wel...
Reageren

Regels voor berichten