Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2002, 21:55
Nena21
Nena21 is offline
Hmm ja,Celesta moet toch weer ff haar ei kwijt.
Ik weet niet wat ik heb,maar het word me echt allemaal teveel op dit moment,het lijkt wel of m'n hoofd barst van het piekeren.
En ik kan niet meer stoppen met nadenken.
Ik wordt er langzamerhand gek van.
De dingen waarover ik pieker?Hmm van alles....van de kleinste dingen tot dingen die me al jaren dwars zitten.
School,bepaalde mensen,het leven,het nut van het leven (nee dat zeg ik fout,het nut van MIJN leven),wie ik ben en hoe ik zo ben geworden,de dood (niet dat ik dood wil,maar ik weet niet,ik denk er ineens erg veel aan,aan hoe mijn begravenis eruit zou moeten zien,of er veel mensen zouden komen,of het mensen wat zou kunnen schelen,en dat ik het eigenlijk niet eens zo erg zou vinden) etc.
Ik heb echt het gevoel dat ik gek begin te worden,ik heb het gevoel dat m'n hoofd eerdaags echt uit elkaar barst,en ik kan het niet stoppen.
Volgens mij (oke dit gaat raar klinken) komen die woede uitbarstingen waar ik het eerst over had,die stemmingswisselingen,voor een deel ook door het piekeren,of klinkt dat stom
Maar hoe stop je dit?Hoe kan je die gedachten ff stop zetten

Celesta,die gestoord begint te worden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2002, 22:01
Verwijderd
1 woord: afleiding. Zoek andere dingen die je bezig houden, hou jezelf bezig, dan word je ook niet gek.

Ik heb wat dat betreft nog het geluk dat ik me nooit verveel, achter de computer heb ik altijd wel wat te doen of het nou iets programmeren is, of nieuwe software testen is, het maakt niet uit .. ben altijd bezig

Zonder computer word ik ook gek. Dan stapelen mijn gedachten zich op als ik niks te doen heb en krijg je een nogal schagerijnige en zeikende Marc. Niet goed

Heb ik daarentegen iets te doen, dan denk ik minder over mijn eigen problemen na en voel ik me ook beter.

Ik weet zelf wel dat dit een soort van vluchten is, maar ja .. ik kom de tijd ermee door :/

[edit]
*mailt morgen wel*
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 22:05
Nena21
Nena21 is offline
Ik probeer ook afleiding te zoeken,maar wat ik ook doe,ik blijf piekeren,niks helpt,echt niks
En niet een klein beetje,ik krijg er gewoon knallende koppijn van.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Ik probeer ook afleiding te zoeken,maar wat ik ook doe,ik blijf piekeren,niks helpt,echt niks
Wat doe je dan? Zolang je thuis zit, kom je nergens. Ik was vanmiddag nog op een meeting, voelde me daar ook niet de hele tijd door perfect, maar ik zat tenminste niet thuis te piekeren.

Want als ik pijn krijg en daardoor met de computer stop, zit ik er wel schagerijnig naast en weet niet meer waarheen. En dat is nogal een kutgevoel.

Tsja, het is cumulatief .. stapelt zich op. Ik had pas vorig jaar nog mijn buien die zich sommigen hier vast nog wel herinneren, waar ik in een wirwar van diverse gevoelens de ene topic na de andere opende .. toen ging het dus ook soms echt fout.

Ik weet nog hoe ik dan in een rotbui nog de gedachte had uit te gaan. Toen ik een kroeg binnenliep toen, knalde ik echt door. Het ging niet, de aanwezigheid van mensen bedrukte me, maar pas toen ik het gebouw weer verlaatte kwam het echte rotgevoel .. onmacht. Onmacht iets aan het gevoel te doen .. en dat is jammer, want het begon eigenlijk klein en eindigde groot.

De volgende ochtend voelde ik me daarentegen weer prima

Pff, na ja .. ik dwaal weer af ga zo maar ff douchen en dan mijn nest in

Sta open voor verandering..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 22:16
Nena21
Nena21 is offline
Uh....ik was vanmiddag bij een voetbalwedstrijd en vanavond op een verjaardag hoor
Maar ook dan loop ik nog te piekeren,echt niks helpt

Edit: bezig zal ik toch wel zijn eerdaags vanaf 15 april zit ik 2 weken van 9:00 tot 16:00 uur op m'n toevallig vroegere school om een assessment te volgen.
Ok zou je denken dat het wel goed is,dat ik ff wat anders aan m'n hoofd heb,nou integendeel denk ik.
Ik heb veel slechte herinneringen aan die school,ik kom bijna zeker weten dagelijks oude klasgenoten van me tegen,etc.
Dus wil ik niet gaan.....

Laatst gewijzigd op 07-04-2002 om 22:29.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 07:18
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Dus wil ik niet gaan.....
Maar je gaat wel, hoop ik?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:26
John Sickbock
John Sickbock is offline
brr kheb het ook. Gister ging het echt weer een btje te hard... kan ook vaak niet slapen enzo hierdoor.

Afleiding is idd belangrijk maar das een open deur. eh... veel naar buiten helpt mij wel eens. Ooit geprobeerd?

Mwah ik weet het niet, kblijf hier zeker kijken in dit topic
Oud 08-04-2002, 10:34
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
brr kheb het ook. Gister ging het echt weer een btje te hard... kan ook vaak niet slapen enzo hierdoor.

Afleiding is idd belangrijk maar das een open deur. eh... veel naar buiten helpt mij wel eens. Ooit geprobeerd?

Mwah ik weet het niet, kblijf hier zeker kijken in dit topic
Hmm ja zo erg had ik het gister ook,ik heb amper geslapen ervan,nu is het gelukkig wat minder,maar ja...

Maar goed,afleiding helpt kennelijk niet bij mij,ik blijf maar piekeren waar ik ook ben en wat ik ook doe,en daar word ik echt gek van.
Verder is het zo dat als ik wat wil doen,ergens heen wil ofzo,dat ik het door het piekeren steeds uitstel,en dat ik dan uiteindelijk niet ga
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:35
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Maar je gaat wel, hoop ik?
Tja ik moet wel,tis via de leerplicht,en al zei ze dat ze niet meer zou zeuren,en dit dus eigenlijk niet echt verplicht is,ben ik toch bang dat ik problemen krijg als ik niet ga
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:43
flowerpower
flowerpower is offline
ik herken wel veel dingen in je verhaal, ok misschien loop ik niet de hele dag te piekeren maar vooral op de rustige momenten (in de pauze op school, 's avonds in bed, tijdens m'n huiswerk) zit ik ook vaak na te denken (idd aan m'n begravenis.... heel herkenbaar!, m'n leven en vrienden enz) wat ik er tegen doe? tja nix eigenlijk....... meestal probeer ik iets anders te doen want op de momenten dat ik druk bezig ben denk ik daar niet aan.......

misschien dat sporten je kan helpen? misschien denk je er dan wel aan maar ff lekker een stuk mountainbiken/ fietsen of hardlopen of weet ik wat kun je je lekker afreageren........
ach misschien is het wel een domme tip maar bij mij helpt het vaak lekker uitputten...... slaap je ook lekkerder

sterkte verder....

kuz *blue*
Oud 08-04-2002, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Verder is het zo dat als ik wat wil doen,ergens heen wil ofzo,dat ik het door het piekeren steeds uitstel,en dat ik dan uiteindelijk niet ga
Uhuh, dat herken ik ook. Vorig jaar nog durfde ik niet naar een meeting bijvoorbeeld

Om dan weer even Seneca te quoten:
Citaat:
Niet omdat dingen moeilijk zijn durven wij niet, maar omdat wij niet durven zijn de dingen moeilijk
Bij mij was dit omdat ik dan ook begon te piekeren over wat er allemaal zou kunnen gebeuren als ik ergens heen ga.

Dat heb ik nog steeds, maar ik verzet me ertegen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:48
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
flowerpower schreef:

misschien dat sporten je kan helpen? misschien denk je er dan wel aan maar ff lekker een stuk mountainbiken/ fietsen of hardlopen of weet ik wat kun je je lekker afreageren........
ach misschien is het wel een domme tip maar bij mij helpt het vaak lekker uitputten...... slaap je ook lekkerder

sterkte verder....

kuz *blue*
Hmm ja.Ik ga laatste tijd wel erg vaak als ik me rot voel een heel stuk fietsen,maar het rare is dat ik dan juist erg ga nadenken.
Soms positief,maar meestal negatief,over dingen waar ik helemaal niet overna wil denken.
Hmm...heel vaag allemaal,het lijkt wel of ik die gedachten nooit stop kan zetten.
Soms zit ik dan ergens met iemand en dan praat diegene tegen me maar dan ben ik zeg maar helemaal verzonken in m'n eigen gedachten en dan merk ik het niet eens dat iemand tegen me praat
Maar bedankt in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:50
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Uhuh, dat herken ik ook. Vorig jaar nog durfde ik niet naar een meeting bijvoorbeeld

Om dan weer even Seneca te quoten:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Niet omdat dingen moeilijk zijn durven wij niet, maar omdat wij niet durven zijn de dingen moeilijk
--------------------------------------------------------------------------------

Bij mij was dit omdat ik dan ook begon te piekeren over wat er allemaal zou kunnen gebeuren als ik ergens heen ga.

Dat heb ik nog steeds, maar ik verzet me ertegen
Yup.Het klopt wel.
Ik durf bepaalde dingen gewoon niet,ben te bang dat er iets negatiefs gebeurd ofzo
En dan ga ik maar niet
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Yup.Het klopt wel.
Ik durf bepaalde dingen gewoon niet,ben te bang dat er iets negatiefs gebeurd ofzo
En dan ga ik maar niet
Daar moet je dus aan werken.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 11:27
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Daar moet je dus aan werken.
Je meent het
Maar goed.Hoe doe je dat
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Je meent het
Maar goed.Hoe doe je dat
Zie de sig van John Sickbock
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 11:54
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:

*Is dom*
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:

*Is dom*
Do one thing that scares you every day

Of beter: doe dingen waar je eigenlijk bang voor bent.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 11:57
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Do one thing that scares you every day

Of beter: doe dingen waar je eigenlijk bang voor bent.
Ben ik nou dom of stond dat er net nog niet LOL,ik zag een hele andere tekst in die sign.
Hmm ik ben er niet helemaal bij met m'n hoofd,moet zo maar ff weg,het huis uit
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Ben ik nou dom of stond dat er net nog niet LOL,ik zag een hele andere tekst in die sign. Hmm ik ben er niet helemaal bij met m'n hoofd,moet zo maar ff weg,het huis uit
Hij heeft die sig. al een paar weken?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 12:01
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Hij heeft die sig. al een paar weken?
Hmm ja,ik zei toch,ben er niet helemaal bij met m'n hoofd,al een tijd niet meer.
Lijkt wel of ik echt gek begin te worden,ik hoor dingen die er niet zijn,ik zie dingen die er niet zijn,niet goed
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Lijkt wel of ik echt gek begin te worden,ik hoor dingen die er niet zijn,ik zie dingen die er niet zijn,niet goed
Dingen verkeerd lezen doe ik ook vaak genoeg, hoeft niet gelijk te betekenen dat je gek word.

Ik zag daarnet ipv "nare conjo" gewoon "nare man" staan op de kantine bijvoorbeeld

Doe gewoon rustig aan, maak je er niet druk over en ga volgende week naar die school toe
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 12:12
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Dingen verkeerd lezen doe ik ook vaak genoeg, hoeft niet gelijk te betekenen dat je gek word.

Ik zag daarnet ipv "nare conjo" gewoon "nare man" staan op de kantine bijvoorbeeld

Doe gewoon rustig aan, maak je er niet druk over en ga volgende week naar die school toe
Hmm nee maar niet alleen maar verkeerd lezen,alles.
Ik zie dingen die er niet zijn,ik hoor dingen die er niet zijn
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Hmm nee maar niet alleen maar verkeerd lezen,alles. Ik zie dingen die er niet zijn,ik hoor dingen die er niet zijn
Waarschijnlijk omdat je zoveel piekert.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 12:20
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Waarschijnlijk omdat je zoveel piekert.
Zou best kunnen...

Moet btw morgen ook op die school zijn,gesprek over mogelijke opleiding die ik weer wil volgen,maar die je eigenlijk maar 1x mag volgen,en aangezien ik al op die opleiding heb gezeten maar het niet heb afgemaakt ben ik bang dat ik niet meer toegelaten word,maar ik moet wel toegelaten worden,want anders kan ik daarna niet de opleiding doen die ik wil,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2002, 12:24
Verwijderd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 12:27
Nena21
Nena21 is offline
Blegh ik ben echt zo dom geweest,ik heb m'n eigen toekomst verpest,en ik vraag me af of ik nog wel een toekomst heb,of dat ik eindig als wc schoonmaakster ofzo
Ik zou op dit moment waarschijnlijk als een gek zitten leren voor m'n havo-examen als ik niet gestopt was met m'n 1e school,
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 12:47
Verwijderd
Tsja, daar kun je nu weinig aan veranderen. Als ik beter mijn best had gedaan, zou ik waarschijnlijk in Delft zitten .. maar ja, ik was te lui om VWO te doen en zo 'slim' om bij mijn pa te gaan werken..

Ik mag er nu trouwens wel heen met mijn propedeuse maar ik ga liever verder met deze opleiding en ga werken

Maar ja, je kunt lezen en schrijven .. je kunt zeker ook wel typen .. je vind heus wel wat. Zoals ik al een paar keer opperde: er is werk zat, misschien niet het leukste, maar het is er wel. En met het geld wat je daarvan verdient, kun je weer een opleiding op afstand volgen of naar de avondschool gaan.

Waar een wil is, is een weg..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 14:13
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
******** schreef:
Kweet helaas niet meer van wie ik hem heb.

Nog een, heeft er wel iets mee te maken, uit de film 'the princess diaries':

Moed is niet het ontbreken van angst, maar het gevoel dat iets anders belangrijker is.
Oud 08-04-2002, 14:21
Verwijderd
Citaat:
John Sickbock schreef:
Kweet helaas niet meer van wie ik hem heb.
Ik kan hem ook niet conclusief definieren. Wel heb ik gevonden:

http://www.generationterrorists.com/...sunscreen.html

Citaat:
Moed is niet het ontbreken van angst, maar het gevoel dat iets anders belangrijker is.

Een beetje off-topic, maar ik voelde me gelijk aangesproken: "Read the directions, even if you don’t follow them"
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 14:32
John Sickbock
John Sickbock is offline
Oh ja ff over wat je zei in t begin van dit topic: dat je je gedachten probeert te stoppen. Probeer ik ook vaak, maar volgens mij is dat onmogelijk, en is de enige 'oplossing' er andere gedachten bij te halen en maar hopen dat die 'belangrijker' zijn zodat de malende gedachten wat ruimte inleveren en minder erg worden. Nix denken kan een mens gewoon niet, daarom moeten we denk ik niet beginnen met iets weg te halen, maar met iets anders te maken. Als iemand me nog begrijpt...
Oud 08-04-2002, 14:47
Verwijderd
Citaat:
John Sickbock schreef:
Nix denken kan een mens gewoon niet, daarom moeten we denk ik niet beginnen met iets weg te halen, maar met iets anders te maken. Als iemand me nog begrijpt...
Gewoon je focus verleggen dus
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:07
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
******** schreef:
Gewoon je focus verleggen dus
Dat klinkt zinniger!
Oud 08-04-2002, 15:41
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:

Maar ja, je kunt lezen en schrijven .. je kunt zeker ook wel typen .. je vind heus wel wat. Zoals ik al een paar keer opperde: er is werk zat, misschien niet het leukste, maar het is er wel. En met het geld wat je daarvan verdient, kun je weer een opleiding op afstand volgen of naar de avondschool gaan.

Waar een wil is, is een weg..
Goh,ik kan lezen en schrijven én typen,maar verder heb ik geen hersens?Verder ben ik dom?Zo komt het nou een beetje over hoe jij het zegt,maar goed,niet dat jij kan weten of ik dom ben of niet
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:47
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Oh ja ff over wat je zei in t begin van dit topic: dat je je gedachten probeert te stoppen. Probeer ik ook vaak, maar volgens mij is dat onmogelijk, en is de enige 'oplossing' er andere gedachten bij te halen en maar hopen dat die 'belangrijker' zijn zodat de malende gedachten wat ruimte inleveren en minder erg worden. Nix denken kan een mens gewoon niet, daarom moeten we denk ik niet beginnen met iets weg te halen, maar met iets anders te maken. Als iemand me nog begrijpt...
Ja maar dat is juist het probleem bij mij.

A) Ik kan alleen maar negatief denken
B) Als ik andere gedachten erbij haal,dan is het niet dat die andere gedachten weggaan,het komt er dan gewoon bij,dus pieker ik over nog meer dingen,en het gevolg is dan dat ik helemaal gestoord word.

Ik weet dat niemand z'n gedachten stop kan zetten,maar ik wou dat ik kon zorgen dat het iets minder zou zijn.
Het lijkt wel of ik in m'n hoofd met mezelf zit te praten,te discussieren,niet echt dat ik stemmetjes heb ofzo hoor,maar gewoon,kan het niet uitleggen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Goh,ik kan lezen en schrijven én typen,maar verder heb ik geen hersens?Verder ben ik dom?Zo komt het nou een beetje over hoe jij het zegt,maar goed,niet dat jij kan weten of ik dom ben of niet
Shit, je doet net alsof ik een vlammenwerper op je reet richt Je hebt voor de rest geen diploma's, toch? Dus in welk zicht ben jij interessant voor de arbeidsmarkt? Vertel me dat eens?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:24
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Shit, je doet net alsof ik een vlammenwerper op je reet richt Je hebt voor de rest geen diploma's, toch? Dus in welk zicht ben jij interessant voor de arbeidsmarkt? Vertel me dat eens?
Maar dat ik geen diploma's heb wil niet zeggen dat ik dom ben!
En zo doe jij het wel overkomen.
Maar nee natuurlijk iedereen is minder dan jou hé?
Volgens mij kijk jij echt op iedereen neer,en denk je dat je boven iedereen staat.(Sorry als dit fout over komt,maar met modder gooien kan ik ook)
Wie geeft jou het recht om mij dom te noemen?
Dat jij nou een diploma heb,en dat jij nou een hogere opleiding hebt gedaan,en dat jij nou slimmer bent,oke.
Maar maakt dat mij meteen dom?
Oke,ik heb geen diploma,ik zit momenteel niet meer op school,ik ben een loser,dat wist ik allang hoor.
Peper het er nog maar eens in joh!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:26
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
Celesta schreef:
ik heb het ook soms....dan raak ik ook heel erg in de war en vergeet door het piekeren ook dingen te doen...

school lukt niet meer en durf nog amper uit huis te komen.....

over praten helpt heel veel...

maar wat bij mij helemaal helpt is m'n dagboek daar zet ik alles in wat ik maar kwijt wil..... dit helpt mij veel....
Oud 08-04-2002, 16:28
Verwijderd
Je denkt gelijk bij alles dat ik je persoonlijk aanval .. daar kan ik soms nogal moe van worden

Als je het nuchter bekijkt, moet je dus opsommen in welk opzicht jij interessant bent voor anderen en dat ontplooien / daar gebruik van maken of uitbreiden..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:29
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Heu, niet vlammenwerpend bedoelt, maar nee, je bent niet dom, maar hoe wil je je eventuele werkgever ervan overtuigen dat je dat niet bent. (Met de gedachte dat er nog 2 andere sollicitanten achter de deur staan te wachten, die wel een diplomaatje in hun achterzak hebben.)

Maatschappij zuigt nu eenmaal op dat punt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:30
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
Celesta schreef:

En zo doe jij het wel overkomen.
Maar nee natuurlijk iedereen is minder dan jou hé?
Volgens mij kijk jij echt op iedereen neer,en denk je dat je boven iedereen staat.(Sorry als dit fout over komt,maar met modder gooien kan ik ook)
Wie geeft jou het recht om mij dom te noemen?
Dat jij nou een diploma heb,en dat jij nou een hogere opleiding hebt gedaan,en dat jij nou slimmer bent,oke.
Maar maakt dat mij meteen dom?
Oke,ik heb geen diploma,ik zit momenteel niet meer op school,ik ben een loser,dat wist ik allang hoor.
Peper het er nog maar eens in joh!
Meid (ben toch een vrouw ) toch.......
Mensen die dom zijn kunnen zulke hoge diploma's hebben maar alles nog niet snappen hoe het leven nu in elkaar zit....net zo als diegene waar je dit op zei.....

ook al heb jij geen diloma's heb je wel talenten?!!? en die talenten moet je benutten (makkelijk gezegt hoor...maar goed...)
Ik heb ook geen diploma's (ja me mavo maar ja daar he bje niet zo veel aan..) wel zit ik nu op school maar daar gaat het giga slecht.....
Telemarketing is mischien wel leuk voor je om te doen?! aan de telefoon mensen lastig vallen

Ik hoop dat je niet naar zulke mensen luisterd want ik geloof niet dat je een loser bent.....

veel succes....
X Missy
Oud 08-04-2002, 16:34
Nena21
Nena21 is offline
Mensen,lees eens goed!
Waar heb ik morgen nou gvd een afspraak?
Juist op SCHOOL.......S.C.H.O.O.L (kijk ze kan ook nog spellen)
Om alsnog die kl*te diploma te halen,en alsnog proberen een toekomst te hebben ja!
Maar van dat zeikerige commentaar steeds van iedereen word ik echt gestoord!
Oordeel over iemand anders ajb,want jullie weten NIKS van mij en mijn situatie!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:35
Verwijderd
@Missy: je MAVO is belangrijk, dat vragen ze hedendage zo'n beetje voor elk rotbaantje .. het bewijst namelijk dat je tenminste *iets* kunt, en er zijn genoeg die hun MAVO hebben.

Ook voor telemarketing zal een MAVO diploma'tje en een vlotte babbel vereist zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:37
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Missy_shy schreef:

ik heb het ook soms....dan raak ik ook heel erg in de war en vergeet door het piekeren ook dingen te doen...

school lukt niet meer en durf nog amper uit huis te komen.....

over praten helpt heel veel...

maar wat bij mij helemaal helpt is m'n dagboek daar zet ik alles in wat ik maar kwijt wil..... dit helpt mij veel....
Yup,heb ik ook.
Praten gaat niet,maar wil ik ook niet.
Dagboek ben ik kort geleden weer mee begonnen,helpt wel een beetje,maar niet helemaal...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:38
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
******** schreef:
@Missy: je MAVO is belangrijk, dat vragen ze hedendage zo'n beetje voor elk rotbaantje .. het bewijst namelijk dat je tenminste *iets* kunt, en er zijn genoeg die hun MAVO hebben.

Ook voor telemarketing zal een MAVO diploma'tje en een vlotte babbel vereist zijn.
diloma's hebben voor mij heel veel betekend en dach (hebben me ouders me geleerd) dat daar het leven om ging....

nu weet ik beter het enige wat ik wil is gelukkig zijn....

ok daar heb je geld ook voor nodig....maar nog wel meerdingen ook die mishcien nog wel veel belangrijker zijn....
Oud 08-04-2002, 16:40
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Yup,heb ik ook.
Praten gaat niet,maar wil ik ook niet.
Dagboek ben ik kort geleden weer mee begonnen,helpt wel een beetje,maar niet helemaal...
moeilijk he is dat om een dagboek vol te houden?! ik schrijf er soms 10 keer op een dag in en soms maar 1 keer in de maand.....maar het lucht op.....

praten lukt niet en wil je ook niet......ik hoop dat dit veranderd bij je....bij mij heeft praten me leven gered.....kun je verhaal kwijt bij mensen? Over inet ofso? via mailen das wel wat makkelijker.....vooral als de mensen je niet gaan aanvallen en het alleen lezen en positief zijn...
Oud 08-04-2002, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Hoezo oordelen? Ik geef je enkel de realiteit zoals die is, gezien vanuit de werkgever. Daar weet ik alles van aangezien mijn pa zijn eigen bedrijf heeft .. en als iemand met een VBO of zonder diploma aangewaggeld komt, staat deze geen kans.

MAVO is minimum eis voor de meeste kantoorbaantjes .. tenzij je het kantoor schoon wilt maken.

Daarom vraag ik ook: in welk opzicht ben je interessant? Daarmee geef ik aan waar JIJ over nadenken moet.

En waarom zou ik denken dat ik beter ben dan de rest? Ik ben hier heel rustig onder en geef je enkel advies. Als ik mij echt denigrerend zou uiten, geloof me, daar kan jij helemaal niet tegen .. dat is mijn intentie ook niet, want ik hoef niet op jou te reageren, maar doe het toch.

Hou eens op te denken dat ik je alleen maar neerhalen wil..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:42
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Mensen,lees eens goed!
Waar heb ik morgen nou gvd een afspraak?
Juist op SCHOOL.......S.C.H.O.O.L (kijk ze kan ook nog spellen)
Om alsnog die kl*te diploma te halen,en alsnog proberen een toekomst te hebben ja!
Maar van dat zeikerige commentaar steeds van iedereen word ik echt gestoord!
ik weet niet of je het van mij aanvallerig vond zo ja sorry.....
Ik hoop dat school je gaat lukken tuurlijk is het belangrijk je diploma...maar zorg ajb dat je gelukkig wordt.....dat is veel belangrijker.....

Wat ga je doen voor school? voortgezetonderwijs?
Oud 08-04-2002, 16:44
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Missy_shy schreef:

diloma's hebben voor mij heel veel betekend en dach (hebben me ouders me geleerd) dat daar het leven om ging....

nu weet ik beter het enige wat ik wil is gelukkig zijn....

ok daar heb je geld ook voor nodig....maar nog wel meerdingen ook die mishcien nog wel veel belangrijker zijn....
Mee eens.
Ik denk als iemand echt "erge" dingen mee maakt,nou ja erg,wel erger dan de normale mens,dat hij/zij zich dan gaat realiseren dat er veel belangrijkere dingen zijn op de wereld.
Tuurlijk is het belangrijk,maar niet het belangrijkste.
Wat heb je aan n diploma als je bijv.erg ziek bent,of erg ongelukkig?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:44
Missy_shy
Missy_shy is offline
@******** >>>

Het is moeilijk om zoiets wat jij zegt te horen....soms is het natuurlijk nodig...
Ik denk dat je op zich wel gelijk hebt...maar op dit moment is dit voor Celesta negatieve kritiek...ook al bedoel jij het opbouwend zo komt het bij haar niet aan....
Reageren

Regels voor berichten